Sverigetråden - Låliupplagan

...

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=sqn5USnYLQw
youtube.com/watch?v=eab_eFtTKFs
youtube.com/watch?v=LxA8hfrMpvs
twitter.com/SFWRedditImages

först för sist

Rumpa

TUTTAR

Breva anarkokapitalister som fick er att tänka till.

Vad exakt är fel med det citatet?

RUMPA

Var är tsar Alexander? Var är Kutuzov? frågade Nikolaj alla, och fick inte besked från någon.

>peddoupplagan
>igen

lägg ner sverigetråden

Nej tuttar favä.

d1 snälla för min skull

Ta hand om dig vännen.

...

>Det är imponernande för det är vår enda källa till Guds uppenbarelse för det utvalda folket.
Så, någon skrev en liten berättelse och det gör det plötsligt troligt? Hur?
Jag försöker inte leka uppnosig, vill bara veta dina tankar.
Hinduism sägs vara den första religionen, borde Vedas inte då vara "den rätta" guiden att följa?

bästa flickan

önskar att säpo bevakade tråden så de kunde självmörda alla pedofiler

Kristus dog och återuppstod. Det är kärnan i den kristna tron som legitimerar allt annat. Vill man förneka det måste man förklara varför apostlarna gick i döden för att sprida evangeliet.

>antyder att v- de inte gör det redan

Vi tror på Gud Fader allsmäktig,
himmelens och jordens skapare.

Vi tror ock på Jesus Kristus,
hans enfödde Son, vår Herre,
vilken är avlad av den helige Ande,
född av jungfrun Maria,
pinad under Pontius Pilatus,
korsfäst, död och begraven,
nederstigen till dödsriket,
på tredje dagen uppstånden igen ifrån de döda,
uppstigen till himmelen,
sittande på allsmäktig Gud Faders högra sida,
därifrån igenkommande till att döma
levande och döda.

Vi tror ock på den helige Ande,
en helig allmännelig kyrka,
de heligas samfund, syndernas förlåtelse,
de dödas uppståndelse och ett evigt liv.

d1a

>införe säpo är 'söt'brevarna
>införe säpo är den som startar peddoupplagan
>VARJE
>KVÄLL
börjar bli sne

kan
fucking
tråden
en
gång
bara
en
gång
inte
ha

jävla
tecknat
skitbrevande
eller
bögbrevande
bara
en
jävla
fucking
gång?!?!?!

>säger detta på en animésida

>Kristus dog och återuppstod.
Hur vet man det?
>Vill man förneka det måste man förklara varför apostlarna gick i döden för att sprida evangeliet.
Ja, alltså.. Det är en bok, man kan skriva lite vad som helst och det behöver inte ha någon form av realism i sig. Typ som att gå på vatten eller förvandla vatten till vin.

gå till Sup Forums och breva tecknat där. Hur kommer det sig att ALLA andra trådar förutom tyskland tråden inte brevar tecknat skrot?

>hela 4kanalen är gjord för anime
Dåligt jagjag

>vad är /rus/

...

>Hur vet man det?

Apostlarnas vittnesmål, som jag sa. Vi vet vad de upplevde och vi vet att de gick i döden för sin tro.

>snart ishockey

var får man reda på vad symboler i avsnittsguider betyder?

t.ex. bild relaterad

har fan sökt på allt
>episodes guides symbol cross
osv

finns järnvägssymbol också

>caesar
>napoleon
>hitler
Vad har de gemensamt och vem är nästa i serien?

Vad tror ni om den här?
youtube.com/watch?v=sqn5USnYLQw

>svarar med att peka finger

glömde bort att jag pratar med ett mansbarn

Vad snackar du om lmao

exempelvis mämmi och lat har 2dtrådar hela jävla tiden

>Vi vet vad de upplevde och vi vet att de gick i döden för sin tro.
jaha okej vad fan wtf jag är kristen nu

Jag önskar kristna i Sverige var mer som kristna i USA

Svenskar och amerikaner är ju helt annorlunda hur konservativa de är från början.

Jag önskar att kristna i Sverige var mer som kristna i östeuropa och mellanöstern.

dkn hittade ingenting på black friday

>black friday
spyr av tanken

Lewenhaupts Marsch och Narvamarsch är bättre favä

Ja, svenskar brukade vara fundamentalistiska och ultrakonservativa lutheraner

>Lewenhaupts Marsch
Bra smak.

finns källor utanför bibeln också, josephus antiquities of the jews och tacitus annales.

det starkaste argumentet är dock the criterion of embarresment. att messias skulle bli korsfäst går helt på tvären mot hur judar kring år noll hade förväntat sig att messias ankomst skulle se ut. korsfästelse var ett extremt förnedrande sätt att dö, knappast något som anstår judarnas konung. om du hade velat hitta på en religion hade det varit den sämsta idén någonsin. en sådan tro ändå kunde slå an hos judarna. sannolikt på grund av dom hade sett det med egna ögon eller fick höra det från folk som faktiskt hade sett det.

Jo, men rent kvalitativt är Radetzkys march bäst.
youtube.com/watch?v=eab_eFtTKFs

Nej tack, det är Protestantism som gäller i Sverige

eller så hamnar du i helvetet för att du erkände ett kättare som påve. sede-folkets argument är ju att alla påvar från johannes XXIII till idag har uttalat kätterska idéer och åsikter och gör man ens påveämbete omedelbart blir illegitimt. när man sätter sig in i det är det inte helt enkelt att avfärda dom. jag trodde aldrig på helvetet dock så jag tänkte inte på den delen. har såklart stor betydelse.

nyfiken på varför du gillar JPII, vad gjorde han som var speciellt? BXVI kan jag förstå för han var verkligen en teolog och en tänkare (och riktigt bra på att skriva också), han gjorde ett ärligt försök att kombinera katolsk tro med den moderna världen och lyckades någorlunda(kanske). men JPII, han reste väl mest runt i världen och deltog i diverse udda religiösa ceremonier? ekumenik visst men assisi är ju ett skämt. plus han gillade liturgial dance.

youtube.com/watch?v=LxA8hfrMpvs

HELL JESUS KRISTUS!
HELL SEGER!

>kristen
>chad
Vad gör du här? Strider det inte mot din religion att knula tjejer utan att gifta dig?

>tråden just nu

jag tror amerikansk kristendom, i synnerhet evangelikal sådan, är lika mycket ett uttryck för vit identitet som för kristen tro. vita amerikaner har alltid behövt hantera att 10% av deras befolkning är svarta, ett sätt att göra det på att fokusera mer på lokala gemenskaper än på den nationella. vilken lokal gemenskap var den mest närliggande efter sekelskiftet för vita? församlingen. evangelikala röstade överväldigande på trump också.

Påveämbetet i sig är kätteri, ingen kan vara Guds ställföreträdare

Otaliga människor har under årens lopp gått i döden för sin tro. Varför skulle några få judar som levde för 2000 år sedan vara mer trovärdiga än alla andra människor som gått i döden för någon annan tro?

>ingen kan vara Guds ställföreträdare
*host* jesus *host*

Kan du svara på
om du är

Bra inlägg. I slutändan tvingas skeptiker reducera sig till att försöka förklara apostlarnas omvändelse som en slags masspsykos eller hallucinationer efter akut krisreaktion men var och en som träffat psykotiska patienter fattar att inget av det som beskrivits är förenligt med vår erfarenhet av 200 år med psykiatri. Det kvarvarande halmstrået är då att Petrus och kanske Jakob skulle vara ensamma om att ha drabbats av psykoser och därefter lyckats övertyga alla andra och sedan skulle någon slags distortion ha skett som förändrade historien så att helt plötsligt alla apostlar mötte Kristus (+500 personer till), men att det skulle kunna ske under det att kyrkan i jerusalem existerade ser jag som extremt osannolikt, en sådan lögn skulle kunna raseras på direkten.

Ang JPII: Hans internationella arbete mot kommunism och andra ateistiska krafter, hans nära samarbete och totala principfasthet mot abort, preventivmedel och kvinnliga präster, hans omfamnande av evolutionsteorin, mm.

Jag vet inte ens vilka rörelser som räknas som sedevakantister då SSPX i princip är i kommunion med Rom igen. Gillar egentligen inte Fransiscus I men kan inte se att någon av dem skulle ha deklarerat något kätterskt ärligt talat.

Gud är Jesus, Jesus är Gud

den absoluta staden. han ÄR gud fö he

Därför att apostlarnas gick i döden för något de själva sade sig ha upplevt. Ingen tvivlar på att muslmer som spränger sig själva bekänner sig till Islam, på samma sätt vittnar apostlarnas martyrium ett vittnesmål om deras möte med den uppståndne Kristus. Man ljuger liksom inte om en sån sak när man är på väg att spikas upp på ett kors, som Petrus ju blev i Rom.

Men jag vill hitta en tjej att gifta mig med och föda katolska barn. Jag har ett missbruk på samma sätt som alkisar och heroinister och jag hoppas och ber Gud om hopp och förlåtelse.

Nej. Förklara för mig hur Gud är 3 olika saker. Treenigheten går emot hela Bibeln. Du kan inte säga "han är x samtidigt som han är y för både x och y är z". Gud är Gud och han är inget annat.

>katolska barn
lämna sverige, tack

>jag tror amerikansk kristendom, i synnerhet evangelikal sådan
>Är totalt ointresserad av något förutom katolicism
Det kan inte vara samma snubbe

>Jag har ett missbruk på samma sätt som alkisar och heroinister och jag hoppas och ber Gud om hopp och förlåtelse.

>Treenigheten går emot hela Bibeln.

bibeln är inte den enda troskällan

Judarna accepterar inte Jesus som Messias (den väntade). Vad syftar du på?

Jag syftar på den apostoliska traditionen som källa till vår tro, tillsammans med bibeln.

Berätta mer.

>Treenigheten går emot hela Bibeln
Fel, det finns mängder med referenser till treenigheten i bibeln

gabriel...

Kristian...

>dyrkar tre gudar samtidigt
>höhö jävla hedningar som dyrkar oden och tor
Ni kristna är polyteister precis som paganisterna.

jag heter peter

Och vad har judarna med saken att göra?

Varför är afrikansk arkitektur så estetisk?

Religiösa grublerier är överflödiga favä.
Allt är i Pekkas huvud ändå, för han är det enda som finns.
Snart kommer jag att breva avvikande åsikter om saken möjligen. Bra så, något skall man ju syssla med.

louis*

Pekka är du vår skapare?

Victor...

...

>tar sin frus namn och blir tvingad att göra massa pro-feministiska videos för att göra henne glad
Stackars Varg. Man ser verkligen hur han längtar tillbaka till sin ungdom i hans senaste videos.

Vi vet att det fanns ett evangelium och traditioner innan evangelisterna skrev ner sina formella versioner. Paulus citerar urkyrkans trosbekännelse och hymner i sina brev och vi måste utgå från att detta rika material har varit normativt för kyrkans utveckling.

1 Kor 11:2. Jag måste berömma er för att ni kommer ihåg allt jag har sagt och håller fast vid det som jag har fört vidare till er precis som jag förmedlade det.

2a Tess 2:15 Stå alltså fasta, bröder, och håll er till de läror som vi har fört vidare till er, muntligen eller i brev.

Pauli brev skrevs typ 10-20 år före evangelierna som finns samlade i bibeln. Dessa traditioner har med den helige andens hjälp bevarats och förmedlats till oss än idag och är källan till den tidiga kyrkans traditioner, t.ex. synen på eukaristin och prästskapet och annat.

Det finns bara en Gud, han har bara tre olika skepnader

hela bibeln? inklusive nya testamentet? jesus refererar till sig själv som christos och som guds son och talar också om den helige ande
"Allt skall förlåtas människorna, deras synder och hädelser, hur de än hädar. Men den som hädar den helige Ande får aldrig någonsin förlåtelse utan är skyldig till evig synd" (Mark 3:28-29)

jag har dock inget bra svar på din fråga, satte mig aldrig in i just den grejen. jag är inte katolikanon.

>och håll er till de läror som vi har fört vidare till er, muntligen eller i brev.
Finns dessa sparade? Finns det vittnen och arkeologiska bekräftanden som kan bevisa att de är sanna?

Lägg ner din pedofobi!

j

Vad exakt är den heliga anden? Vad händer om man tror på den heliga anden men inte erkänner den som gud?

>han har bara tre olika skepnader
Nej.

jag hoppar innerligt att du dör innan du skadar några barn

>muslimhjärnkultingar försöker förstå sig på treenigheten

>Nej.
Inte ett argument

Bra argument grabbar. Ni övertygade mig verkligen.

Mina föräldrar var lyckade och helt normala, varför fan blev jag så här!!!!!

Vad menade han med detta?

Man kan genom textanalys skilja Pauli egna grammatik från de hymner som han inkorporerat i sina brev, exv. Koloss 1:15-20:

>Han är den osynlige Gudens avbild, den förstfödde i hela skapelsen, 16ty i honom skapades allt i himlen och på jorden, synligt och osynligt, troner och herravälden, härskare och makter; allt är skapat genom honom och till honom. 17Han finns före allting, och allting hålls samman i honom. 18Och han är huvudet för kroppen, för kyrkan, han som är begynnelsen, förstfödd från de döda till att överallt vara den främste, 19ty Gud beslöt att låta all fullhet bo i honom 20och att genom hans blod på korset stifta fred och försona allt med sig genom honom och till honom, allt på jorden och allt i himlen.

Med all sannolikeht är det alltså denna lära som beskrivs tillsammans med de traditioner som snabbt spreds i den tidiga kyrkan (exv eukaristin). Det var också denna lära som Paulus själv mottog under sitt besök i jerusalem endast ett par år efter korsfärstelsen. Den tidigare kyrkans tro och traditioner fanns alltså redan utkristalliserade där och då.

Alltså är den heliga anden den sanna guden och skaparen?

Det strålar en stjärna förunderligt blid, i öster på himlen hon står.
Hon lyst över världenes oro och strid i nära två tusende år.
När dagen blir mörk och när snön faller vit, då skrider hon närmre, då kommer hon hit
och då vet man, att snart är det jul.

>dkn ingen lucia fv