What the fuck am I supposed to vote? I don't know anything about Norwegian politics, I'm 22 and I've never voted before...

what the fuck am I supposed to vote? I don't know anything about Norwegian politics, I'm 22 and I've never voted before. I've been told that there's no difference between the parties, they're all cucked and we're doomed anyways. Are there really no based parties or candidates that I can vote for?

Just don't vote AP (Labour)

Any thoughts on Hans Jorgen Lysglimt Johansen?

No

FrP er det eneste innvandringskritiske partiet som kan gjore en forskjell

heng deg

Alliansen er vel det eneste alternativet.
Bare hold deg unna AP, å vit at FRP ikke er imot invandring. De er også det mest sionistiske partiet vi har.

skriv "Breivik" på en vit lapp

Klassisk Jonas

>FrP
De har sluppet inn flere innvadrere enn selv AP.
De er ikke imot innvandring, de mener bare at innvadrere må (((intigrere))) seg. De vill for eksempel spre innvandrere rundt om i landet istedenfor å isolere de.

The two main parties in Norway have been fighting about being Norway's Macron, like that is a good thing

Vote Fremskrittspartiet
It's semi-based.

You always vote Frp or H unless you are a cuck
If you cant decide you flip a coin

>De er ikke imot innvandring
De er imot innvandring jo
>sluppet inn flere innvadrere enn selv AP.
Nå leder ikke FRP norge alene, og det var ikke flyktnings krise da AP satt i regjering

So the way I understand it is that Alliansen is the most based, however they won't get enough votes to matter. Therefore I should vote FRP or Hoyre?

De sier at de er det fordi de vet at det er det folk vill hore.
Men les litt av politikken deres. De onsker å spre innvandrere slik at de er i hele Norge istedenfor isolert i områder som Oslo.
De onsker tiltak for å gi de arbeid, selv om det er mange Nordmenn som sliter med å finne arbeid nå, spesielt etter oljekrisa.

slutt å snakke engelsk

>De sier at de er det fordi de vet at det er det folk vill hore.
Tja, det gjǿr da alle partier.
>De onsker å spre innvandrere slik at de er i hele Norge istedenfor isolert i områder som Oslo.
Fant ikke info om dette, men de vil jo begrense innvandringen, stille hǿye krav til innvandrere noe som vil gjǿre norge et land som frister mindre å komme til og starte asylmottak i utlandet i stedet for å ha dem i norge.
>De onsker tiltak for å gi de arbeid
Vil du gi de dagpenger eller arbeid? (Fant heller ikke noe info om dette)

Alliansen might be most 'based' but you might as well vote AP or SV then, because they have no chance of getting any representatives. if you're against immigration your best bet is Frp, no doubt. i agree, they are far from perfect but they are being realistic. they want to assimilate the immigrants that has already arrived as best as possible and also to lower immigration further. listhaug has done a decent job as immigrationminister or whatever imo, she's been getting a lot of shit and immigration has gone down as far as i've gathered.

Frp hasn't delivered on all of their promises sure, but their hands have been pretty much tied, due to having to cooperate with fucking venstre and krf.

You can waste your vote on a based fringe party, or you can vote for frp and hope for an H/Frp majority which most likely will work to reduce immigration. Or you could vote any other party and help open the gates

Du stemmer Rodt, din dumme jævel.

fåvæ

Arbeiderpartiet?

>Han stemmer ikke MDG

Hahaha, fy faen.

I'm voting blank

Tror jammen det blir litt FRP på meg i år

I'm pretty sure the progress party are /ourguys/ despite the name

Vote for the one that supports Orbán.

HAHAHAHAHAH RULLESTOL IKKE SANT
FY FAEN DET ER JO ET KLASSISK SÅKALT MEM
HHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAHAHAHA DU KAN Å SPOKE
FY FLATE

Blir nå Liberalistene på meg da.

IKKE TRÅKK.

kek I'm over 30 and never voted before.
This year I will be voting kystpartiet though

RACEWAR NOW
GAS THE WHALES NOW
>I fucking hate those wankers
And yeah to stop immigration and I don't trust FRP

Ja, jeg megmeger bare. Egentlig blir det Senterpartiet i år, som i 2013 og 2009.

Jeg stemte på FRP i forhåndsstemming tidligere i dag. Er ikke i hjemkommunen på valgdagen, så måtte få det unnagjort nå.

>han stemmer ikke på Moxer'n 11. september

Faen det er bra du sa, jeg er ikke hjemme sjol jeg og (((FRP))) har tatt fra meg lappen

Er det posten du stikker på eller?

Jeg bor i en liten kommune, så er sikkert et annet sted i storbyene. Men jeg tok med valgkort og ID-kort til rådhuset, og fikk avgitt stemmen min.

rådhuset selvfolgelig

HAHAHAHA SÅNNE EPISKE MEGMEG PARANGTESER XD

Ap is the best party, in my opinion. If they could form a majority government, I would absolutely vote for them.
Ap-Sp would be good.
H-FrP would be good.
Ap-Sp-SV will be shit.
H-Frp-KrF-V is shit.

Stem på Alliansen, symbolikken alene ved at de får en god del oppslutning er nok til å skifte overton-vinduet.

Politikk er nedstroms fra kultur, og de store partiene beveger seg der hvor folkets opinion befinner seg. Vi kan ikke forvente å vende landet over natta, vi må påvirke der vi kan. Litt og litt. Stemmen din alene vil ikke påvirke regjeringen, og heller ikke hva andre kommer til å stemme. Folk velger ett av partiene som logger nærmest deres virkelighetsoppfatning. Om vi virkelig vil endre landet, må vi påvirke hvordan mennesker ser verden.

Akkurat nå er den nye hoyresiden de som har de beste talepunktene, og de beste meeme'sene til å spre sine ideer mest effektivt. Alt det står på er distribusjonskanaler for meeme'sene våre, og noen til å fremme den. For å få det som vi vil, må vi gi vår stotte til de som sprer våre type meeme's. Alliansen gir faen, sjekk ut allianseungdommen på face, og Lysglimt på Twitter; meldte at skytinga på blå var på grunn av "den negroide hop hop kulturen". Lål.

Om mediene begynner å dekke Alliansen er mye gjort, de melder hardt og ekte, og blir allerede kalt etno-nasjonalister av deres motstandere. Ta det som en mulighet for å fremme stemmen som snakker vår sak nærest. Bruk stemmen din der den bærer mest slagkraft.

Stem alliansen

spǿr meg hva som helst om norrǿnt da.

Marginalverdien av å stemme på et av de store partiene er minimal, utfallet blir uansett likt. For hver stemme alliansen får, blir sannsynligheten for at de blir lagt merke til storre. Effektiviteten av stemmen din har storst punch der marginalverdien av bruken bærer mest påvirkningskraft.

Hvordan påvirker du overton vinduet mest i vår retning?

why doesn't Norway have a nationalist party?

Because of muh nazis

Yeah, fantastic. Maybe Jonas and his buddy Jens now at Nato might be able to bomb another african country, so yurup can get even more fugees

Du hakke noe valg. Du må stemme frp.

>å stemme på noe du tror på er å kaste bort stemmen din

Jævla prinsipplose feiginger som det her fortjener ikke demokrati. Alliansen hele veien. Norge må ut av eos/schengen. Partipolitikk er demokratiets dod.

Han heter Fjotolf nå...

>Don't throw your vote away on an anti-immigrant party goy, vote for the based center-right party and maybe they'll cut immigrating by 20%!

Stemmer Venstre som vanlig.

You'd think somebody would at least try

Vanlig idiot.

Are you retarded or something, it's a one man party that has no shot at any kind of political power, throwing your vote away at meme parties is just stupid.

If you want less immigration in the current year, you vote FRP, not throw away your vote.

Why are Americans so retarded?

Til deg

problem?

Some people have tried, but they've been neo-nazis.

Rodt

kys
stem FrP. Alliansen har ikke sjans

FRP

Fin kilde, neger

Til deg og.

Sorry, Alliansen+Frp får ikke over 50% til hosten, ellers hadde jeg stemt Alliansen. De må vokse forst.

>de må vokse
>bare ikke med min hjelp

Og jeg står fortsatt for det jeg sier når jeg kaller tankegangen du fremmer her for prinsipplos dritt som ikke har noe I demokratiet å gjore.

>hva er sperregrensa

>hvordan kommer man over sperregrensa

De vokser ikke til dette valget, ditt jævla suppehue. De må vokse fram til 2021.
Ved å vokse slik at man får nok stemmer. Alliansen får ikke nok stemmer til dette valget. Faen

De får ikke nok stemmer fra deg hvertfall nei. Og sikkert ikke fra folk som er dumme nok til å hore på cucks som deg heller.

Rodt over sperregrensa!

Jeg ber jo folk stemme Alliansen, jeg.

>ever voting form woman
dont do that
seriously

Check Brevik's picks on his Twitter.

Left wing right wing, they serve the same masters. I'm not voting.

>hva er den mulig innenfor realitetens grenser
Alliansen er greie nok dem, men per i dag er det umulig for dem å havne over sperregrensa. Vær fornuftig og ikke kast bort stemmen din på et megmeg parti.

*hva er mulig innenfor realitetens grenser

Ja forveksla deg med han andre sorry. Og om man stemmer alliansen eller ikke er ikke poenget mitt. Poenget er at hvis man sitter å griner over at et småparti aldri vokser og du ikke stemmer på de selv, og I tillegg ber andre ikke stemme på de fordi de er for små, så er det jo en fin logisk brist et eller anna sted. Denne bristen er grunnen til at partipolitikk er verre for landet enn diktatur imo.

>de er for små ikke gjor så de vokser

Neitakk.

At 500 personer fra et anonymt animediskusjonsbrett stemmer på dem kommer ikke til å gjore at alliansen vokser. Engasjement i partiet og bevisstgjoring blant befolkningen om at alliansen i det hele tatt fins, til det neste valget ankommer, kommer kanskje til å gjore at de vokser.

>at et parti får stemmer gjor ikke at de bokser

Du er full av dritt tydeligvis.

skal ikke alle med, da?

At et parti får et helt ubetydelig antall stemmer gjor at de ikke vokser. Misforstår du det jeg sier med vilje?

Stem Alliansen. Alt handler om symbolikk og protest, og det merkes av de storre partiene som må justere sine plattformer for å kapre velgere.

Bare se på SD i Sverige. De gikk fra å være et parti på storrelse med Rodt, til å bli det storste partiet i landet innen svært få år.

Negerdebatten tilsides, hva er poenget med å stemme borgerlig når det eneste skattelettet går til de med jævlig mye gryn fra for av?

t. lonnslave

Får du betalt for å shille I mot alliansen eller hva er greia? Jeg sier at tankegangen som fremmes av ulike folk I tråden her er direkte udemokratisk og at folk som ber noen om å ikke stemme et parti fordi du mener ikke nok mennesker kommer til å stemme på partiet er både feigt og prinsipplost, og denne tankegangen undergraver demoktratriet til de grader. Du kan heller argumentere bedre for partiet du onsker folk skal stemme på.

>buhu de rike får skattelette
du har ALDRI kjent på kroppen hvordan det virkelig fǿles å ha fire millioner i formue. fy faen ta deg.

>what the fuck am I supposed to vote?
Whoever the media condemns the most.

If you can't pick one just write in bernie sanders.

...

>noen er uenig meg deg
>oy brur hva faen er du en shill eller noe >:(
Nei jeg er ikke en shill, jeg vil bare at du skal ta til fornuften.

>at folk som ber noen om å ikke stemme et parti fordi du mener ikke nok mennesker kommer til å stemme på partiet er både feigt og prinsipplost
Jeg vil heller kalle det å være pragmatisk og realistisk. Hvis du vil være en overprinsipiell autist som har lyst til å kaste bort stemmen, kan du stemme alliansen. Hvis du har lyst til å stemme på et parti som ikke kommer til å havne under sperregrensa, stem FRP eller Hoyre.

That's not true. I recommend H, FRP, and SP.

Stay away from AP, Venstre, KRF, SV and Rodt.

It's not that Jonas Gahr Store are unintelligent or dangerous by himself, but they are in opposition to H, FRP and the other "right wing" parties. This means they'll stand strongly for liberal views simply because they gain by it.

The Norwegian "Labour" party, AP, is a well established and if you will, "professional" party which gets the majority vote every election. They flipflop and navigate the political landscape very well, and is a real careermaker in politics. The other large parties can't really compete in this area.

Allah ska med.

Ja selvfolgelig vil du kalle det noe annet når noen caller deg ut for å være feig og prinsipplos lol.

MDG-Lan blir ikke kjæresten din om du stemmer på henne.

>oy du er feig og prinsipplos
>nei, det gir bare ikke mening å stemme på alliansen
>lol seff du er feig og prinsipplos

Eyy enda en grunn til å ikke stemme MDG

Jeg ville stemt AP, men ærlig talt trenger landet et helt nytt parti for å representere den sterkt voksende nasjonalistiske delen av befolkningen

Why AP?

Hold kjeft jaevla hæstkuk

>det gir ikke mening å stemme på partiet som onsker å gjennomfore politikken man selv onsker gjennomfort

Igjen. Tankegang som ikke er demokratiet verdig. Bryter med prinsippene demokratiet er bygget på. Du eier ikke prinsipper gutt.

De er det partiet som utstår som sterkest, såvidt jeg har sett har ikke FRP eller Hoyere utgjort noe stor forskjell ifra styreformen AP ville antatt i år

Du vill rösta för det som ser till att de smutsiga negrerna i landet försvinner.

Det gir ikke mening i stemme på et megmeg parti når det er en 100% sjanse for at de havner under sperregrensa, når du kan stemme på et parti som ikke kommer til å havne under sperregrensa og som ligger ganske nærme dine egne politiske synspunkter. Igjen misforstår du det jeg driver å sier. Du eier ikke vett kamerat

Not sure, but does Fjotolf mean "chained wolf"? Which would describe his current situation, obviously.

Sterkest?