/Norgetråden/

Mitt fjes når utlendinger utgaven

Other urls found in this thread:

dumptext.com/kQGWn3Qi
bildr.no/view/VlhRZkhO
youtube.com/watch?v=IA88AS6Wy_4
youtube.com/watch?v=tFB6of-2QpQ
youtube.com/watch?v=YUMfSEJJiT4
youtube.com/watch?v=e4dT8FJ2GE0
youtube.com/watch?v=tPjZWFpzFDM
youtube.com/watch?v=sisFaByxz_Y
youtube.com/watch?v=uS5xR7jBxDw
youtube.com/watch?v=P1vpdsEb_30
youtube.com/watch?v=XIkPyUecsnI
youtube.com/watch?v=ZIwzRkjn86w
youtube.com/watch?v=8-EfW7gYzns
youtube.com/watch?v=7yh9i0PAjck
youtube.com/watch?v=KrA4f_9yq0U
youtube.com/watch?v=OAEmpdSHC10
youtube.com/watch?v=1YDtpEiQL4Q
youtube.com/watch?v=y0n8ZQXXZmA
tb.no/mensa-lederen-blir-forbanna-over-at-norske-barn-ma-ga-pa-skole-i-danmark/s/5-76-211785
youtube.com/watch?v=KNAgFhh1ji4
youtube.com/watch?v=tAHRlghyL14
twitter.com/NSFWRedditVideo

dumptext.com/kQGWn3Qi
Velkommen til den nye "/Norgetråden/"

Brorskapet har hatt råd og dannet bud for adferd i tråden fremover.


1. Utlendinger skal under ingen omstendigheter svares på engelsk.
2. Utgaven skal spesifiseres etter sammfunnsrelevante temaer, eller trådkulturelle temaer.
3. Doxxing er totalt uinteressant ettersom det dreper trådkultur.
4. Navn skal ikke benyttes under noen omstendigheter, du skal kun identifisere deg med "t.XXXXX" i brevet.
5. Joder ere fremdeles udelukkede fra Adgang til Tråden.
6. Alt som fornorskes kan, skal fornorskes.
7. Japsebilder har sin plass på brettet, men helst i ytterst redusert grad i tråden.


Regler for opprettelse av ny tråd.

1. Emnefeltet på tråden skal inneholde /Norgetråden/
2. Trådstarterbildet skal ha banner,( bildr.no/view/VlhRZkhO )
3. Forrige tråd skal under alle omstendigheter lenkes til.
4. Lenken til de syv bud og trådregler skal lenkes til, eller skrives.

dette blir for jævlig fåvæ

Dette er kreften som dreper tråden. Jævla paragraf-ridende kontrollfriker.

Bare om det er mystiske svenske polser

Shh. Ikke så sinna, ellers blir det flyvetur

Kan ikke du stikke tilbake til Sverigetråden svenne, og bli der?

brever like gjerne lenkedumpen min med kormusikk her og, bare fordi det var for mye jobb å samle alle disse lenkene for en tråd som var på dodens rand:
youtube.com/watch?v=IA88AS6Wy_4
youtube.com/watch?v=tFB6of-2QpQ
youtube.com/watch?v=YUMfSEJJiT4
youtube.com/watch?v=e4dT8FJ2GE0
youtube.com/watch?v=tPjZWFpzFDM
youtube.com/watch?v=sisFaByxz_Y
youtube.com/watch?v=uS5xR7jBxDw
youtube.com/watch?v=P1vpdsEb_30
youtube.com/watch?v=XIkPyUecsnI
youtube.com/watch?v=ZIwzRkjn86w
youtube.com/watch?v=8-EfW7gYzns
youtube.com/watch?v=7yh9i0PAjck
youtube.com/watch?v=KrA4f_9yq0U
youtube.com/watch?v=OAEmpdSHC10

/tekstveggtråden/

>svensk trådstarter
lager ny tråd fåvæ

>youtube.com/watch?v=7yh9i0PAjck
hva faen

Hva synes du om Bǿ Gospelkor?

Du må være ny på internett.

>det bildet
Var Pinochet den forste banebreveren?

drit.

dårlig mobilitet i sangene deres

Dette var en test, og du strǿk.

...

Neida, husker lokspinn. Men skjonner fortsatt ikke hva den gjor i en liste med ellers ålreit acapella-musikk.

det kostet en arm og et bein å komme inn på konserten deres

det er et megmeg, din dump.
og sangen er uironisk bra.

>og sangen er uironisk bra.

Hvem av disse er norsk, dansk, svensk og finsk?

Han liker metall. Du trenger ikke bry deg om det han skriver, det har ingen rot i virkeligheten.

Og du liker x-factor musikk, nok sagt.

1. norsk
2. dansk
3. finsk
4. svensk

...

Gjetter Sverige, Norge, Finland, Danmark

uff, tenk lukten av gammel mens som dunster i rommet når alle 4 er på plass

>han liker ikke menslukt
haha, taper! er du homo?

4/4 feil

I så fall

1. Norsk
2. Dansk
3. Svensk
4. Finsk

Korrekt

Mensa-kortet er på vei i posten.

...

Hvilke fordeler får man av medlemskap, med unntak av egorunking da.

15% rabatt autismebehandling?
Billetter til sjakkturneringer?

Har ingen anelse, er ikke smart nok til å bli med.

youtube.com/watch?v=1YDtpEiQL4Q

Blir alltid like forundret over hvor mye "stereotyp" markedsforing som går med i å selge våpenplattformer for flere tiltalls millioner kroner. Ville tro at de som tar seg av innkjop av militært materiell på vegne av suverene nasjoner ikke lar seg swagge av dubstep-låter, discolys og tomme slagord som "we are X".

Ikke ulikt resten av oss da, muligens med unntak av Rullestolmannen

Hva har han i Mensa å gjore?

Du er klar over at en av rullestolmennene er Hans-Olav Lahlum, ikke sant?

> antyder at ikke også ledere kan nyte en god rytme og slå seg los på dansegulvet

Hvem?

Tror du undervurderer hvor innflytelsesrikt god reklame er jeg altså, uansett hvilken klasse av samfunnet man selger ting til.

Har han rett?

youtube.com/watch?v=y0n8ZQXXZmA

Hvem String Emil live?

nei

>antyder at jeg antyder noe jeg ikke antyder

Men det er jo direkte sinnsykt at blinkende strobelys, fyrverkeri og intetsigende slagord skal ha en direkte innvirkning på hvordan staten bruker penger, er det ikke? Spesielt når det er snakk om krigsmateriell.

Eller er det jeg som er sinnsyk?

Hvorfor det? Det er jo private firmaer som selger krigsmateriell, så de oppförer seg jo bare som alle andre firmaer gjör.

tb.no/mensa-lederen-blir-forbanna-over-at-norske-barn-ma-ga-pa-skole-i-danmark/s/5-76-211785
Man kan være sint i avisa, fåvæ.

youtube.com/watch?v=KNAgFhh1ji4

Men de selger ikke til private firmaer eller personer - de selger til suverene stater. Man skulle tro (onske?) at stater ikke lar seg påvirke av stereotypisk lavmåls markedsforingstaktikker, og heller oppforer seg rasjonelt og ser på det faktiske produktet de kjoper sammenlignet med konkurrerende produkter. Er ikke sistnevnte nettopp grunnen til at vi har anbudsrunder og horinger? Hva er i så fall poenget fra Saab sin side med å markedsfore det på denne måten? Det kunne like gjerne verdt en reklame for en ny telefon eller et nytt spill.

Det kan jo hende at de, sammen med reklamevirkemidlene, får en folelse av respekt og "frykt"/"glad for de er allierte fly-folelse" for flyene, noe de sikkert med en gang tenker videre på hvordan DE kan benytte seg av samme effekt mot andre land MED disse flyene.

Altså, en slags demonstrasjon på propagandakraften til flyene.

Hva salgs frykt eller glede skal de spre? Forventer de at fiender vil skjelve i buksene når de ser flyet og påminnes den sinnsykt freeshe dubstep-låta og alle de smilende hipsterene fra presentasjonsvideoen? At de skal blendes av imaginære strobelys og blindes av roykmaskiner?

>Men de selger ikke til private firmaer eller personer

Jo, i mange tilfeller så gjör de jo det også. De selger jo ikke bare til suverene stater, de selger jo ting til private sikkerhetsselskaper slik som Blackwater, og Pinkertons, Securitas etc.

Men jeg forstår ikke hvordan du innbiller deg at det virkelig er noen substantiv forskjell mellom suverene stater og private firmaer, annet enn evnen til å bruke legitim vold og tvang.

Stater bryr jo seg like mye om penger, og slikt, og oppförer seg jo som et privat firma de og.

>Securitas
Vent, hæ?

>Blackwater, og Pinkertons, Securitas
Ingen av disse har jagerfly, så vidt jeg vet.

Forskjellen mellom stater og private firmaer er i mitt hode at statene har mye strengere kontroller og rutiner for pengebruk og avgjorelser generelt. Byråkratiet eksisterer nettopp for denne grunn, gjor det ikke? Staten forvalter penger på vegne av et påtvunget fellesskap, og derfor er det helt andre regler og rutiner som rår.

Mulig jer er naiv, men jeg har alltid trodd at nasjonalstater automatisk holdes til en hoyere moralsk standard enn sine private motparter på grunn av alle kontrollmekanismene som er på plass for å forhindre korrupsjon.

Det er med på å male et kraftfullt, hoyteknologisk og moderne bilde av evnene til flyet og flyet i seg selv, noe som også kan få kjopere til å tenke over propagandakraften flyet har, som helt sikkert er med å å avgjore innkjopet.

Selve propagandaen ville vel blitt rettet mot både allierte og fiender, så vel som egne borgere (for rekruttering), men da ikke i form av en salgs-video.

Dersom jeg har helt feil om at propagandaen er en del av avgjorelsen, ser jeg ingen annen grunn til at reklamen skal være der, og er da i så fall enig med deg at det blir uprofesjonelt å ha en slik presentasjon av et krigs-produkt til en demokratisk stat, og staten burde selvsagt klare å se bort i fra reklamen (noe som gjor det direkte uhoflig å presentere produktet på denne måten, ettersom det kan bli et ekstra tiltak for staten.).

> forrige tråd over 400

Håper alle var med og bidro gutta

Jeg bidro med webm-ene.

Securitas er ikke bare tyttebærpoliti på Amfisenteret verden over skjönner du gutten min.

>Ingen av disse har jagerfly, så vidt jeg vet.

Nei, kanskje ikke akkurat det spesifikt, men jeg vet at Blackwater hadde militærfly av andre sorter, og lette militære kjöretöy.

>Mulig jer er naiv, men jeg har alltid trodd at nasjonalstater automatisk holdes til en hoyere moralsk standard enn sine private motparter på grunn av alle kontrollmekanismene som er på plass for å forhindre korrupsjon.

Nja, grunnen til at de holdes til en höyere moralsk standard i mitt hodet iaf, er fordi de forvalter voldsbruk og tvang, og alle vil jo at den volden som blir brukt, blir brukt på riktig og legitimt grunnlag.

Det er jo helt klart strengere regler for hvor penger blir brukt og slikt, men en av statens oppgaver er jo nettopp å forsvare sine egne grenser, og da er det jo ikke til å unngå at de må kjöpe krigsmateriell fra private firmaer som har flashy designs på tinga sine.

Skulle gjerne ha fortsatt diskusjonen, for en gangs skyld så er det god tone her. Men nå må jeg legge meg. Natta!

Har dykk tatt nokon vakre sjolviar i det siste, gutar?

Jeg skal bidra med mine 50 ǿre her.
Jeg tror ikke reklamen er for hverken private firmaer eller stater.
Det finnes en uskreven regel innenfor reklamebransjen og det er at en kunden eller seeren alltid skal fǿlge seg smartere enn produktet. Om du klarer å oppnå det, så hekter du kunden mer. Ofte innenfor reklame så er irritasjon et stǿrre virkemiddel. Man vil ha noe som fester seg i hodet, noe som folk skriver om, gjerne med en sint undertone.
Så er spǿrsmålet hvorfor ǿnsker man dette.
Det er ganske enkelt fordi man vil virke uskyldig (dumskap er et effektivt virkemiddel. Hva faen tenker de med, er de helt dumme? osv), men samtidig ha en tilstedeværelse, man vil være et gjenkjennelig merkenavn. Uansett om det er våpen, mat eller en tjeneste.

Jeg tror den reklamefilmen er til for å skape et navn blant hvermannsen, noe som snakkes om. Det er en grunn til at man sier at all PR er god PR.

>er du homo?
ja!

...

...

hei alle sammen, jeg er homo

Vis meg sotpaien for det smeller

Er du også ateist? Og feminist?

Jeg er enig med deg, men jeg bare forstår ikke hvorfor det liksom blir et problem med reklame for han andre anonen bare fordi et privatfirmas kunder er 90% av tilfellene staten.

Vi lever jo i en kapitalistisk ökonomi liksom, og det er jo samme for ökonomien hvem som kjöper hva, så lenge det blir kjöpt.

antirasist kanskje?
SV'er?

Tenkte mer Jakob fåvæ. Men SVer passer fint

Hvorfor?

Fordi jeg har mangel på sosialt liv, og vil leve gjennom deg.

Samfunnet er mer enn bare okonomi.

>Samfunnet er mer enn bare okonomi.

Nei, egentlig ikke.

ja! også er jeg trans

brev feminin penis

Jo, det er et sosialt aspekt også. De påvirker hverandre, ja, men de er fortsatt to avskilte entiteter som samlet utgjor et samfunn.

Hvem /drep lyden/ her?
youtube.com/watch?v=tAHRlghyL14

den ligger under der et sted

Ja vel. Det er oss på et hotell i Tyskland.

Problemet er at en ökonomi kan fungere bra i et sosialt ödelagt samfunn, men en ökonomi som er ödelagt, ödelegger hele samfunnet.

> adamseple

H-hvor fant du en felle?

jenter kan også ha adamseple

jeg for eksempel er en jente med adamseple

Kommer an på hvor mye makt samfunnet har gitt okonomiske interesser.

Eh. Begynner navnet hennes på M?

Hvis ansiktet NÅ

>Josef

Det er ikke en felle, det er en jente, bare en litt uheldig vinkel.
Nei, det begynner på s.

kan dansken være med?

Vel, Kina har jo en massivt autoritær stat, og et rimelig korrupt byråkrati, men det er også et land som har enorm ökonomisk vekst.

>dfn Omlag Royndom er kommet

>men jeg bare forstår ikke hvorfor det liksom blir et problem med reklame for han andre anonen bare fordi et privatfirmas kunder er 90% av tilfellene staten

I dette tilfellet så var det vel gitt at denne videoen var en presentasjon for statsmakter og ikke for privatpersoner. Jeg tror han i så fall mente at staten burde være kloke nok til å gjennomskue reklamen og ta en 100% noytral avgjorelse av produktet i seg selv, og at reklamen derfor var poenglos.

Fordi den har blitt kraftig liberalisert siden Sovjets fall.

...

Naar konningen skal hyldis, da skal riddermendsmend oc adelen suerge konningen saadan eed: Ieg N: loffuer oc tilsiger, at ieg vil oc skal vere min naadige herre oc konning, oc Norgis rige, huld oc tro, lonlig oc obenbare: Styrcke skal ieg hans rige, oc aff all min formue affuerge hans naadis oc Norgis rigis fiender: Holde skal ieg ocsaa alle dem, som ieg haffuer at raade offuer, ved Norgis low, skiel oc ræt, effter den loffte konningen haffuer loffuit alt landsfolckit, oc der imot ingen wforrette, effter den skiel oc forstand gud mig giffuit haffuer: Saa sant hielpe mig gud, oc hans hellige evangelium.

Laugmendene skal suerge konningen denne eed: Ieg N: loffuer og tilsiger, at ieg vil oc skal vere min naadige herre oc konning huld oc tro: Affuerge hans haadis, oc Norgis rigis skade: Oc vide oc ramme hans naadis, oc rigens gaffn oc beste, aff min yderste formue: oc domme retfærdeligen, vdi alle de sager, som for mig bliffuer indsteffnit, vden nogen persons anseelse, efter Norgis rigis low og ræt, oc icke tage nogen gunst eller gaffue derfor, eller for vild eller venskadd foruende retten, for nogit menniske, hoye eller laug, fattig eller rig, som ieg vil antsuare for gud, oc met en god samuittighet vere bekiend: Saa sant hielpe mig gud, oc hans hellige evangelium.

Borgere, bonder oc almues folck, skulle suerge konningen saadan eed: Ieg N: loffuer oc tilsiger, at ieg vil oc skal, vere min naadigste herre oc konning N. huld oc tro: Affuerge hans naadis, oc Norgis rigis skade: oc vide oc ramme, hans naadis, oc rigens gaffn oc beste, aff min yderste formue:; og beuise hans naade alle tro og plictig tieniste oc lydighet, i feide, saa vel som i freds tider: Saa sant hielpe mig gud, oc hans hellige evangelium.