/Nederdraad/ Nederlandstalige / Vlaamstalige editie

/Nederdraad/ Nederlandstalige / Vlaamstalige editie

Uitgenodigd: Nederlandstaligen, Vlaamstaligen
Niet uitgenodigd: Walen en Franskiljons

Other urls found in this thread:

tripadvisor.nl/Attractions-g188575-Activities-Maastricht_Limburg_Province.html
youtube.com/watch?v=IiK0d5N7Qco
twitter.com/AnonBabble

anime

/balt/

holland ist die geilste stadt der welt

emily

Animé.

~uguu senpai am I cute?

alo goed vrind

wij allen Vlamand syn hier

Awel awel awel, hier spreken wij Nederlands.

...

i really want to try frikandel and bitterbal

salut les boches :^)

HAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAA

Oo-see?

Beste studenten, beste loonslaven. Blijven jullie wel niet te lang op vanavond? Morgen is het namelijk opnieuw maandag.

Tik, tak, tik, tak.

*throws weed*

tfw no loli gf

Wie stemt er denk?

*catches weed and sells it for double the price to unknowing Brazilian tourists*

>wel niet

oké nee

taytay

C'est un peu comme Whiskas mais frituré.

Le plus important c'est ne pas regarder à ce que tu t'introduis dans la bouche

>mgw ik de afgelopen dagen aan mijn noot-leven ben begonnen

De helft van de tijd weet ik zelfs niet welke dag het is omdat elke dag weekend is. Ik weet niet hoe nooten dit kunnen volhouden

vivre comme un Walon en Belgique ;^)

...

MAAK ME WAKKER

ARE YOU READY?

Going to Maastricht tomorrow, is there anything you dudes feel is worthwhile setting aside time to see? So far the caves and some of the churches seem worthwhile aside from just perusing the town

Wraak voor MH17 wanneer

Rusland is de laatste tijd een beetje de pestkop van de school, vroeger waren zijn cijfers wel redelijk maar het is aardig naar beneden gezakt dus begint hij maar hard te roepen en te schelden om toch een stukje eigenwaarde te behouden.

Doe niet alsof je het niet leuk vindt. Eens je voorbij de initiële fase bent en er gewenning optreedt kan je je volledig inzetten op je eigen zelfontplooiing.

>zelfontplooiing
>4kan

HAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAA

Vinden jullie ook niet dat wij (het Westen) meer en meer op bullebakken en oorlogzoekers lijken?

tripadvisor.nl/Attractions-g188575-Activities-Maastricht_Limburg_Province.html

Vergeet ook niet om naar de Bijenkorf te gaan en die boekwinkel in de oude kerk

>NAVO-propaganda geloven

sossen buiten

>Les Russes
>eigenwaard

Les Russes ce sont les barakis du monde entier.

Het is best lachen oetz. Mijn ouders denken dat ik nog les heb door de week, dus lieg ik erover. De helft van de tijd weet ik niet welke dag het is, dus verspreek ik mij vaak

Oh dat is natuurlijk ook wel waar, met al die oorlogen in het midden-oosten en de ophitsing daar in Oekraïne, maar dat betekent nog niet dat wat Rusland doet goed is.

I'll check them out thank you

Dat klopt oetz wel. Iedereen die de situatie in Oost-Europa kent weet dat Europa/NAVO Rusland provoceerde met hun smaenwerking met Oekranië. Dat is Rusland's invloedsfeer, en we hebben al teveel gedaan met de Baltische Staten

Wat Rusland doet is maar half zo slecht.
Ze leveren prachtig werk in Syrië en zetten zich volop in op diplomatie om vrede te bereiken.

De oorlog in Oekraïne is gewoon olie op het vuur gegooid door het westen en is eigenlijk een conflict aan het sluimeren sinds het einde van de USSR.
Over MH17 begin ik niet, dat is allemaal veel te onduidelijk, maar ik ben er zeker van dat Rusland er direct niets mee te maken heeft. Al die krantekoppen "Poetin haalt trekker over!" "Rusland valt ons aan" zijn allemaal overdreven. Keer op keer zijn wij degene die de Russen een mes in de rug steken en bedriegen,

Spazibo, 500 roebel is naar je overgemaakt.

>hij is niet opgegroeid in een disfunctionele familie
>zijn dronken vader heeft hem nooit de lens geslagen

Waarom kom je hierover aandacht vragen?

youtube.com/watch?v=IiK0d5N7Qco

mijn pielemuis

Ik vraag me serieus af of vechten in Syrië, waar de situatie zo onduidelijk is ooit het predicaat 'prachtig werk' zou moeten krijgen.

Ik zeg niet dat wat het westen doet goed is, we mogen ook wel even naar onze eigen regeringen kijken, maar hij is wel degelijk bezig zijn invloed indirect (Oekraïne) of direct (Georgië) te verspreiden op een gewelddadige manier. Het is allemaal niet zo heel duidelijk, meestal is het in deze discussie's meestal zo dat je of de ene of de andere kant kiest. Als je de westerse oorlogszucht aanvalt moet je dus maar gelijk Poetin leuk vinden, en als je Poetin geen lieverdje vind ben je een Navo-hoer. Ik denk niet dat het allemaal zo simpel is.

>Half zo slecht

Ik heb niet echt een maatstaf om de goedheid of slechtheid van deze actie's aan af te meten, ik vind het allemaal nogal kut, we kunnen doden gaan tellen maar dat is allemaal wel redelijk morbide en nogal lastig omdat we middenin deze conflicten zitten.

Waarom niet?

Wat hij ook doet, het resultaat is dat de roebel wordt geneukt door de euro en de dollar.

Slaap lekker, lieve anoniempjes!

Het is eerst en vooral imperatief dat je landgrenzen vergeet en de gebieden gaat benoemen naar de inwoners die er wonen.
Er is Oost en West-Oekraïne, Georgië, Abchazië, Zuid-Ossetië en dan al de andere vergzlijkare grensconflicten zoals ze er geweest zijn in Armenië en Azerbeidzjan en de Balkan.
Er is daar een situatie die onbegrijpbaar is voor onze pers, namelijk dat bevolkingen jarenlang hebben samengeleefd, verhuisd en door elkaar geleefd, waardoor de huidge grenzen compleet doorheen bevolkingsgroepen snijden (Balkan uitgesloten, maar vergelijkbaar geweest). Je hebt gelijk dat het moeilijk is om daar goed of slecht aan te duiden. Deze oorlogen die vaak gestart zijn geworden door de woede van burgers en misbruikt door regeringen. In die gedachte kan ik wel begrijpen dat een man als Poetin stabiliteit en bescherming biedt aan al de Russische volkeren buiten Rusland. Zo is in Letland bijvoorbeeld 25% van de bevolking etnisch Rus (overblijfsel van de USSR) maar weigert Letland staatsburgerschap en paspoorten af te geven aan diezelfde 25%. Mensen die daar even goed al generaties wonen en toch zo brutaal worden aangevallen.
Syrië is verder voor mij vooral Rusland dat haar eigen belangen wil beschermen (marinebasis Middellandse zee) maar anderzijds wil ze zich ook in Europa verder opwerpen naarmate de NAVO zich steeds bedreigender opstelt zonder enige echte reden.

Ik zou nooit in Rusland willen wonen ofzo, maar ik vind wel dat ze heel onredelijk worden behandeld.

tl;ng

werkt mijn vlaggenscript nog of niet

>vlaggenscripthoorndragers

nee

Ik begrijp je punt dat er na de val van de Sovjet Unie erg veel etnische problemen zijn overgebleven die nog nooit een oplossing hebben gevonden. Probleem is alleen dat Rusland zich als een spil in dit alles voelt en alle problemen wil 'oplossen' maar wel op zo'n manier dat Rusland er beter van wordt. Ja dit doet het westen ook, dus wat dat betreft hebben we boter op ons voorhoofd maar dat wij het ook doen betekent nog niet dat wat hij doet 'goed' is, op z'n minst is het begrijpbaar.

Veel Russen zijn tegenwoordig trouwens al naar Rusland verhuist, niet Russische staatsburgers kunnen bijv. ook in het leger, dit is één van de manieren waarop Rusland haar bevolkingskrimp een beetje tegen heeft weten te houden.

Wat me wel een beetje stoort aan Poetin is dat hij er geen problemen in lijkt te zien over de territoriale integriteit (die toch al wel redelijk bestaat sinds Westfalen) van andere landen heen zet, maar vervolgens bij andere etnische problematiek die op vredige of onvreedzame manieren worden opgelost opeens met het vingertje begint te wapperen dat dat allemaal niet mag. Kosovo wordt door Rusland niet geaccepteerd ook al heeft het zich op een veel rustigere manier losgeweekt van Servië.

De situatie in Syrië begrijp ik niet of nauwelijks (ondanks dat ik er wel over heb gelezen) en ik denk niet dat menig politiek leider het evenmin goed begrijpt, laten we daar (ook Rusland) maar gewoon wegblijven. Toen de SU Afghanistan binnenviel kwamen de mujahadeen op gesteund door de VS die weer in de taliban veranderde. Hetzelfde met IS in Irak (maar dan zonder de SU). We kunnen wel wat vluchtelingen opnemen, maar geen oorlog, want dan gebeurt er nog een Brussel.

Nee wou ik zeggen, het script doet wat vreemd na de update.

als ik wat heb gedronken en over de staat van de wereld nadenk word ik heel droevig, alsof we de verkeerde weg uitgaan

desondanks dat heb ik toch schrik om te sterven

waarom zie ik een kikker bij jou?
ik heb hem net vernieuwd

Vroeger was echt alles beter, in de tijd dat onze ouders jong waren

>alsof we de verkeerde weg uitgaan

Wees gerust, bijna iedereen dacht dit sinds de het begin der tijden

slaap lekker anoniempjes

maar ik heb dit gevoel echt
zelfs oudere mensen zeggen dat ze vandaag de dag geen jongere zouden willen zijn

zoals zegt

100% akkoord met jou

>dvw je nooit het huis van je ouders gaat erfen

tja de babyboomgeneratie die heeft het wel lekker gehad ja

zij zijn voor een groot deel de oorzaak van onze miserie, de eerste generatie die niet om zijn kinderen keek

en nu smalend ons nog toezeggen "ik zou vandaag geen jongere willen zijn"...

...terwijl ze hun pensioen trekken die wij betalen en daarnaast nog eens zelf mogen sparen voor ons eigen pensioen

smerige honden zijn het

Verwar de kwaliteit van je eigen leven niet met het leven van anderen om je heen. Sommige mensen zijn zo gelukkig als ze maar kunnen zijn, sommigen ongelukkig. Er zijn nog nooit zo veel mensen in de wereld geweest die te eten hadden, nog nooit zo veel Indiërs die toegang hebben tot een toilet (die ze niet altijd gebruiken). Ook in deze wereld kun je het geluk vinden, het is niet bijzonder dat oudere mensen dat zeggen, hun jeugd was van hen en speciaal, vol met herinneringen die hen dierbaar zijn.

Probeer wat minder zwartgallig te kijken, er is ook nu veel om van te genieten.

truste

voor ze naar hun kist gaan inviteren ze nog eens half de moslimwereld hier

"zij gaan wel voor jou pensioen zorgen"

Après nous le deluge, dat is hun motto.

droevig? juist spannende tijden oetz

Mooi zo.
Ik ben blij dat je gebaseerde homo's-uit-huis-gooiende ouders dat jou dat niet nalaten.

Gebaseerd.

aub geen krulbroodjestaal

Sorry, ik vergeet soms dat Hollanders geen Frans kennen.

"Na ons de zondvloed" betekent dat.

Hoe gaan wij binnen enkele jaren alle bejaarden kunnen dragen. De gezinnen hadden vroeger 4 - 5 kinderen en nu slechts 1 - 2

Kan je je nog amuseren als je al weet dat een huisje met een tuintje allesbehalve haalbaar is? Dat je letterlijk 200.000 euro moet betalen voor een sardienen blik van 85m2?
Ik wil de vrijheid en grenzeloosheid van vroeger kennen, saar het werkelijk uitmaakte of je hard werkte en je best deed. Hier word je gewoon uitgeperst, als raderwerk in een machine.

Zoals zegt

...

ik weet godverdomme wat het betekent, Bartje

Frans kunnen spreken of niet, dit is de nederdraad.

gebaseerd

autisme: de post

Je kunt je altijd richten op dingen die nu minder leuk zijn en die moeilijker zijn dan in andere tijden, dat kun je doen, maar dat is de weg van de zwartkijker. Ook nu zijn er dingen die beter zijn dan vroeger en minder goed dan vroeger, en ik zal het met je eens zijn dat er dingen zijn die echt wel naar de klote gegaan zijn.

Maar hoe lang wil je erbij stilstaan? Maak je de keuze om voor altijd je te willen blindstaren op alles wat er nu minder goed gaat? Of wil je je leven leiden in de wetenschap dat er ook nog steeds mooie dingen zijn waar je van kunt genieten door al het zwarte heen?

Die keuze is aan jou, en ik kan je aanraden het laatste te kiezen, we leven in een tijd waarin steeds meer kan met de computer, waarin zelfs autisten als ik makkelijk contact kan maken met mensen, waar je in één klik kan spreken met mensen over de hele wereld, en het schuldgevoel dat je ouders misschien hadden dat ze de wereld aan het verkutten waren (ze waren dan vaak ook veel linkser) hoef jij niet meer zo te voelen, de wereld wordt vanzelf al leuker voor iedereen op alle continenten, maak dan ook het leven voor jezelf wat leuker.

Inderdaad. Meer immigratie uit moslimlanden is echter de oplossing niet. Dat is wel wat zal gebeuren. De bedrijven en politici denken "goedkope arbeidskrachten" en de sociale zekerheid zal nog meer teruggeschroefd worden, mede door die migratie.

Qua koopkracht zijn wij de laagste van alle omringende landen, en de politici beweren nog dat we boven onze stand leven.

Mijn zus is gisteren met inwendige bloeding en geïnfecteerde wond terug naar het ziekenhuis gevoerd. Na de bevalling met keizersnede een 2 dagen revalideren en naar huis, nieuwe regel van Maggie Deblock, want besparingen. Dat is véél te vroeg, normaal was dat 7 dagen revalideren voor keizersnee. Om maar een voorbeeldje te geven. Typisch Belgische maatregel, wedden dat de spoedkosten voor heropnames na bevalling ons veel meer gaan kosten uiteindelijk? Als er maar geen dooie bij valt.

Ik wed dat je nog diaspora Nederlander bent ook, en nog nooit een Waal van dichtbij hebt gezien.

Mijn schoonfamilie is spijtig genoeg Waals en ik heb een diploma Frans. Hou die zeik gewoon van de draad, het is al erg genoeg dat we een land met jullie moeten delen

>zij babyboemer
>huur kamertje voor 40 gulden per maand
>studeer tot 28e
>begin met werken op 30
>pa helpt mee een groot vrijstaand huis bouwen (hypotheek vast op 25.000 gulden)
>werk deeltijd
>toch een riant pensioen + aow

Je ogen sluiten en doen alsof er niets aan de hand is, is net wat vandaag de dag teveel gebeurd. Vooral door degene die er op lange termijn geen last van zullen hebben.

Ik ga ook mijn dagen niet vergallen door me op het nieuws te fixeren iedere dag, maar om in een prozac-roes door het leven te gaan, daar pas ik ook voor.

>schoonfamilie

Achtergrond aub. wat wanneer en hoe. (geen foto want dan geef ik je dezelfde uitsmijter als dat ik peruanon gegeven heb)

Ach jong, je zeikt wel niet zo als iemand hier eens Engels of Duits spreekt. En het is verdomme een quote. Zieligaard.

Jezus Christus ik krijg het schijt van jouw soort francofoben.

weet iemand waar ik tweedehands kaartje kan kopen voor festivals

ik dacht dat Osfoortanon celibaat was

hou uw mottige walenkop

Jammer, maar het is jouw keuze, je wordt er alleen niet oud mee.

Probeer toch eens jezelf er aan te herinneren dat er ook nog mooie dingen zijn. Het hoeft niet moeilijk te zijn.

>"de jeugd van tegenwoordig is zo lui!"
>"toen ik zo oud was als jij zorgde ik al voor mijn vrouw en kinderen en had ik al een huis en een baan waar ik een riant salaris verdiende ongeacht dat ik geen opleiding heb gevolgd"

HET IS NIET EERLIJK

Mijn broer werkt in Brussel en heeft daar iemand van Waver leren kennen, en ze gaan in november trouwen

www.sexmarkt.nl

Dan is het jouw schoonfamilie toch niet?

Het is nu mijn schoonzus

haha, episch

>
Ach, jij kleinduitse sukkel. Espèce de baraki hollande. Va te faire foutre.

paal foto

Ja, klopt, maar je kunt de verwarring begrijpen, ik was even heel blij voor je dat je eindelijk aan de vrouw was.