/norgetråden/

norske jenter-utgave

forrige:

Other urls found in this thread:

nrk.no/ytring/takk_-sylvi-1.12979366
udi.no/en/statistics-and-analysis/statistics/asylum-applications-lodged-in-norway-by-citizenship-and-month-2016/
strawpoll.me/10438824
e24.no/spesial/2015/arbeidsledighetskartet/
youtube.com/watch?v=dF9V8POmuxg
pagef30.com/2008/08/why-norwegian-is-easiest-language-for.html
mutert.no/innlegg/brun-brun-blå
youtube.com/watch?v=WNZ1AEuJ3lM
aftenposten.no/meninger/Folk-blander-seg-for-lite--Frank-Rossavik-8430990.html
youtube.com/watch?v=igBFwS483Qk
twitter.com/NSFWRedditGif

Forst for andre

ville du?

for Mads

>aneme

Hun ser etter en hovedneger, kan du ikke lese?

Hva betyr navnet "Loke"?
Så vidt jeg har forstått det er det en betydning med navnet omtrent som navnene "Björn, Liv, og Sol" men jeg har aldri forstått hva det faktisk betyr

Og hva med navnet "Odin"?

Odin er Nido baklengs

Norrone pokemon bekreftet

Det er dessverre usikkert. Noen har foreslått en sammenheng med logi (loge/flamme) eller verbet luka (å lukke). Loki har et annet navn: nemlig Lopt, som trolig betyr luft. Jan de Vries foreslår "den hǿyvokste".

Odin, fra *WōdanaƦ, betyr muligens 'den rasende' (som i tysk Wut).

Loke etter guden Loke, som var en /mlp/ poster. Bokstavelig talt. Han forvandlet seg til en hest, ble pult og gravid. Alle som kaller barna sine Loke må ha IQ på 80.

>Lopt
Loptr.

Norway thread? fuck yea.

So I want to ask you guys, is immigration in Norway as bad as it is in Sweden? Are the politicians culture-cucks as well?

I'm asking because I want to live in Norway for some time, and I don't want to end up visiting Norgistan. I also want to learn Norwegian, and been doing it in duolingo.

I've been interested in Norway only recently, so I'd be happy if you guys post food pics of Norge food, norge grills, best cities (in your opinion)

B-but if you guys don't want me to visit, I g-gues I can take my burgers somewhere else :(

very nice pic

nrk.no/ytring/takk_-sylvi-1.12979366

Short answer: no, we're far from as cucked as the Swedish Caliphate.

...

Forgot to ask, anyone got higher res?

>Norrone pokemon bekreftet
vel, Xerneas, Yveltal og Zygarde skal tydeligvis være basert på livets tre, en örn på toppen, og nidhoggr

Står det ikke i snorre edda at Loke er sönn av en haug blader som ble slått ned av lynet?
altså, han er flamme?
Det passer syns jeg om man ser på det metaforisk. Loke er flammen som ödelegger den norröne verden som gir plass til at kristendommen slipper til
Kanskje man kan si at Loke er guden for fremgang? Det er vanligvis han som skaper forandring i omgivelsene, lik en skogbrann som bryter ned alt, men etterlater seg aske som nytt liv kan vokse ut av

andra inhemska språket?

We only post laffen, not pepe

1407 lodged asylum applications so far this year, Finland and Denmark have taken in around 3000 each, Sweden 13.350.

udi.no/en/statistics-and-analysis/statistics/asylum-applications-lodged-in-norway-by-citizenship-and-month-2016/

>Står det ikke i snorre edda at Loke er sönn av en haug blader som ble slått ned av lynet?
Lokes mor er åsynja Lauvǿy, mens hans far er jotnen Fårbaute.

inte mycket bra

wont post pepe anymore, just give me higher res one, I know you have one

>I don't want to end up visiting Norgistan
Stay out of Oslo, go to Bergen or Trondheim if you want to visit a major city, though to an american they might not be "major city"

Norwegians eat meat, porridge, and tacos
if you visit in december, get ready for porridge overdose, and eating things like mutton rib or sheep's head instead of burgers

följ bättre med i skolan!

det rumler i mavan min gutta

Noen som har like fet sveis som meg eller tapere?

>hei gutta, hvordan flytter jeg til et land hvor arbeidsledigheten oker overraskende raskt og hvor enda innfodte har problemer med å finne ledige stillinger

>innfodte

We are nothing like Sweden, but we do have 3% mudslimes in Norway.

det stemmer, kjære goy! uralske nordmenn er mye mer innfǿdte enn germanske nordmenn! hehehe...

du skjonner vel hva jeg mente user

Stråpoll gutta!

Kom og stem, fåvæ!
strawpoll.me/10438824

18 av 19 fylker har lavere arbeidledighet enn samtlige land i EU.

e24.no/spesial/2015/arbeidsledighetskartet/

spǿr meg kva som helst om nynorsk.

Daglig påminnelse om at det Germanske Kalifat faktisk blir en greie

youtube.com/watch?v=dF9V8POmuxg

>Samene kom til Norge ca 11 000 år siden
>germanere kom til Norge ca 10 000 år siden
>begge kom under steinalderen, en periode når ingen hadde forståelse for nasjoner og kulturer
>mindre enn 10% forskjell i tid
Hva gjör dem til innfödte?
Jeg syns det er helt greit at de vil fortsette med gjeting av rein og nomadelivet, men de er da ikke virkelig innfödte!

How hard is Norwegian to learn do you think? Say if you compare it in difficulty with something like German, is it harder or easier?

får jeg stemme også?
>Rogaland
>4,3%
lurer på hva er grunnen

Much easier grammar.

>Hva gjör dem til innfödte?
Spyd og knuteteknologi

FÅR JEG OGSÅ STEMME* EHHHH
DET ER IKKE SÅ ENKELT user

De er ikke mer "innfǿdte" i det hele tatt. I Norge har de derimot fått lovlig status som "urfolk", og det etter denne definisjonen: «stammefolk i selvstendige stater som gjennom sine sosiale, kulturelle og ǿkonomiske forhold skiller seg fra andre deler av det nasjonale fellesskap, og hvis status helt eller delvis er regulert av deres egne skikker og tradisjoner, eller av særlige lover eller forskrifter».

Å kalle dem "urfolk" danner grunnlag for en tanke om at samer liksom har stǿrre tilknytting til Norge enn ikke-samer. Men dette stemmer selvfǿlgelig ikke.

>DET ER IKKE SÅ ENKELT user
I've heard it's a bit similar to English in some aspects.

Vesentlig enklere for en brite enn en polakk i hvert fall.

pagef30.com/2008/08/why-norwegian-is-easiest-language-for.html

du kan stemme om du har en god forståelse for begge språkene, og historien

Fikset i Maling

It feels like English with more rational grammar. I don't think that you would face any problems trying to learn it. Pronounciation on the other hand may be a little bit demanding. Try it yourself buddy.

>Å kalle dem "urfolk" danner grunnlag for en tanke om at samer liksom har stǿrre tilknytting til Norge enn ikke-samer. Men dette stemmer selvfǿlgelig ikke.
Det er det jeg (og andre) reagerer på, greit nok at de oppnår den definisjonen, men det ligger en undertonet tanke i ordet som passer til indianerne, og enkelte andre "urfolk"

Det burde være et annet ord for dem, hvertfall på norsk.

"Særfolk"?

Stedsnavn står på egne skilt.

>Stedsnavn står på egne skilt.

>definisjonen: «stammefolk i selvstendige stater som gjennom sine sosiale, kulturelle og ǿkonomiske forhold skiller seg fra andre deler av det nasjonale fellesskap, og hvis status helt eller delvis er regulert av deres egne skikker og tradisjoner, eller av særlige lover eller forskrifter».
hva om jeg finner 500 andre nordmenn, vi er alle enige i at vi skal grave huler og tuneller i fjellene og bo der inne som egne folk, med lite kulturel inblanding fra siviliserte-norge, avler våre egne dyr for melk og slakt, og alt
ville ikke vi da oppnådd den samme definisjonen?

klart det.

Takk for informasjonen, Fedora-Fredrik.

>germanere kom til Norge ca 10 000 år siden

u wot m8

Det var ikke noe germansk på den tiden, les deg opp på proto-indo-europeisk

Jeg gjentar stadig dette om de sterkestes rett, herunder også de penestes rett, men vi vet jo også at parrer en med blå ǿyne seg med en som har brune ǿyne får som oftest avkommet brune ǿyne. Dette kunne jo bety at brune ǿyne er sterkere og dermed de blå svake, men slik er det altså ikke.

Blå ǿyne er ǿyne med evighetens og himmelens farge, havet er blått, mange vakre blomster er blå. Brune ǿyne, ja hva er nå det? Mǿkk er brunt, ja vi driter brunt!

Så hvorfor fortrenger brunfargen den blå fargen? Det er ganske enkelt. Blander vi rent vann (blå ǿyne) med mǿkkete vann (brune ǿyne), så får vi mǿkkete vann. Det er bare litt mindre mǿkkete.

...

>Blander vi rent vann (blå ǿyne) med mǿkkete vann (brune ǿyne), så får vi mǿkkete vann. Det er bare litt mindre mǿkkete.
mutert.no/innlegg/brun-brun-blå

Hvem /orgelmusikk/ her?

youtube.com/watch?v=WNZ1AEuJ3lM

>dfn ingen norskbf som liker både anime og frotting

...

har "smashed dat lyke button" i halvannen time nå

da er det bare å vente på at matchene renner inn

Jeg hadde gjort det.

kilde?

...

Jeg har fått med meg at for at brune oyne og morkt hår skal arves videre er det nodt for at avkommet må ha en direkte forelder med morke trekk. Lyse gener kan arves videre uavhengig. Det vil si; dersom alle på hele kloden hadde fått blå oyne og blondt hår, ville det aldri noensinne vært noen morke folk fordi genene er avhengige av å vises for at de skal gå videre.

3 DAGER TIL E3 GUTTA

VIDEOSPILL

aftenposten.no/meninger/Folk-blander-seg-for-lite--Frank-Rossavik-8430990.html

> ikke bare bryr jeg meg om videospill, jeg er sykelig nok opptatt av det til å stromme en amerikansk konvensjon om emnet på tross av at jeg har andre viktigere ting å gjore med tiden min, som å levere meldekort på nav

Ganske sikker på at frotting er en av de syv dodssyndene.

Nei til rasemiksing

youtube.com/watch?v=igBFwS483Qk

Jobbe i OLJÅ

Fri i 3 uker til.

>Nei til rasemiksing

hva skjer her...?

Sett på orgelmusikken, Anonsen.

hva faen

Hva var det han brevet?

Det vil du ikke vite...

Pliiiis, jeg gidder ikke leve med at det skjedde noe i tråden jeg ikke vet hva var

>flest stemmer til "fint at vi har to forskjellige språk"
Av hvilket formål?

ikke sikker på hvordan jeg skal forklare det, så bare kjapt over kommentaren
men fikk intrykk av at han hadde kopiert og limt inn en lengre del av tråden enn han mente, og sendte brevet uten at han la merke til hvor mye tull det var der

hva mente han med dette?

ALLTID

det er ALLTID

en festbrems i /norgetråden/

UTEN UNNTAK

>:13:39 No.60572010 ▶
>
> hva faen
>>>
>Anonymous 06/09/16(Thu)18:14:53 No.60572051 ▶
>
>
>
> Hva var det han brevet?
>>>
>Anonymous 06/09/16(Thu)18:15:14 No.60572063 ▶
>
> Det vil du ikke vite...
>>>
>Anonymous 06/09/16(Thu)18:16:45 No.60572119 ▶
>
> Pliiiis, jeg gidder ikke leve med at det skjedde noe i tråden jeg ikke vet hva var
>>>
>Anonymous 06/09/16(Thu)18:17:29 No.60572158 ▶
>
> >flest stemmer til "fint at vi har to forskjellige språk":13:39 No.60572010 ▶

hva faen

>>
Anonymous 06/09/16(Thu)18:14:53 No.60572051 ▶ (You)
(You)
(You)
Hva var det han brevet?

>>
Anonymous 06/09/16(Thu)18:15:14 No.60572063 ▶ (You)
Det vil du ikke vite...

>>
Anonymous 06/09/16(Thu)18:16:45 No.60572119 ▶

(You)
Pliiiis, jeg gidder ikke leve med at det skjedde noe i tråden jeg ikke vet hva var

>>
Anonymous 06/09/16(Thu)18:17:29 No.60572158 ▶

(You)
>flest stemmer til "fint at vi har to forskjellige språk"
Av hvilket formål?

ikke sikker på hvordan jeg skal forklare det, så bare kjapt over kommentaren
men fikk intrykk av at han hadde kopiert og limt inn en lengre del av tråden enn han mente, og sendte brevet uten at han la merke til hvor mye tull det var der


> Av hvilket formål?
>
> ikke sikker på hvordan jeg skal forklare det, så bare kjapt over kommentaren
> men fikk intrykk av a:13:39 No.6
>flest stemmer til "fint at vi har to forskjellige språk"
Av hvilket formål?en at han la merke til hvor mye tull det var der

t han hadde kopiert meg og limt inn en lengre del av tråden enn han mente, og sendte uten at han la merke til hvor mye tull det var der

...

Men da så. Trodde han brevet noen syke greier og at vi alle var på interpols overvåkningslister nå

Går rykter om at det er selveste Marius som blir suttet på av hele norges blogghore. Er det noen som har mer utfyllende informasjon?

>interpol

>Sup Forums er Sup Forums

Når gikk det opp for dere, gutta?

Får deg virkelig til å tenke...

hvor er bildene?

>dfn ingen rullestoljv

Har du ikke sett det? Det er bare ett.

>rulle
>den rullar
>rull
varför e?

Er det lov å rulle med promille?

bare sladda bilder

Du skulle tro at hun av alle mennesker hadde lært den leksa, men nei.

Hvem spiller videospill etter å ha passert 20?

Post det da

>Hvem spiller videospill etter å ha passert 14?
FDFD