Sverigetråden

Mer släp.

Other urls found in this thread:

friatider.se/villapriserna-steg-igen-0
friatider.se/br-sexbrotten-har-inget-med-invandringen-att-g-ra
friatider.se/svenska-kyrkans-kommunikationschef-uppviglande-att-bara-kors-som-kristen
youtube.com/watch?v=bwGdva5ijQI
thephilosophicalsalon.com/the-sexual-is-political/
youtube.com/watch?v=ASRry6HQ54w
aftonbladet.se/nyheter/article23274876.ab
twitter.com/NSFWRedditVideo

Först för sionism

Bra upplaga.

Andra för svenskar är naturliga hanrejer.

>dkn hon inte har några byxor på sig

Nån annan här som plötsligt är hoppfull inför framtiden?
Allt kommer bli bra.

RADERA DETTA BREV

>Sverige är ett paradis

lmfao

Nä. Vill bara dö

Öh... ja.

Nä mann1, tror jag aldrig kommer bli det favä, är ganska hoppfull för min egen framtid men inte världens

varför har inte schweiz bätre rykte?

Varför är det en kvinna av afrikanskt ursprung på bilden?

De har vapen och skit. De är barbariska!

>Sverige är ett paradis
>muh rykte internationellt

typisk svensk

Borgarna fick så de teg.

Roliga är att under 2015 så regnade mycket och fanns färre festivaler än iår. Så det du.

>user sa men bostadspriserna faller ju xDDD
friatider.se/villapriserna-steg-igen-0

Jahaja, det var inte så att det var färre anmälningar år 2015 då?

friatider.se/br-sexbrotten-har-inget-med-invandringen-att-g-ra

Hmm, får en att tänka

dags att köpa alltså

Varför skuller priserna falla under en bubbla?

>bubbla
bra jagjag

friatider.se/svenska-kyrkans-kommunikationschef-uppviglande-att-bara-kors-som-kristen

hur konverterar jag från Svenska Kyrkan till Katolska Kyrkan?

>för bubblan kommer ju spricka xDDD
>t.user utan förståelse med ekonomi och juderi

jagjag åt sidan, finns ingen jävla bubbla. Det är bara lurendrejeri och judaspel mellan bank och mäklare.

Manuell andning

Får verkligen frontalloben att explodera.

>bubbla
>jagjag

Jaha men okej.

Ja, en bubbla spricker i slutändan det är lite så bubblor fungerar.

>byta från skavsår till HIV
Okej.

>det är ett motgift pratar om blacklivesmatter Sverige och Magnus brister ut i ett barbariskt skratt avsnitt

>MEN BOSTADSBUBLBLBLBLALBLBLABAN
Men det finns ju ingen bubbla, ta av dig foljehatten.

>det finns ingen bubbla, ta av dig foljehatten

En bubbla skulle inte tillåtas uppstå om det var dåligt.
Så OM det ens finns en bubbla så är den harmlös och antagligen positiv.

>den skulle inte tillåtas uppstå om det var dåligt

Vad menade han med detta?

precis som invandring va

...

Har du några argument alls för varför dåliga saker skulle tillåtas?

>förstår inte vad en marknadsbubbla är
>påstår det finns en
Priserna skenar för det finns stor efterfråga och få tillgängliga. Om det vore en bubbla så hade priserna varit så höga att ingen utom en stenrik person skulle ha råd. Kort sagt, finns ingen bubbla, du kommer vänta en evighet om du tror "bubblan" kommer spricka. När fler bostäder byggs så kommer priserna sjunka inget mer, dvs blir stabiliserade.

Haha aa.

Jeppe köper en lägenhet för en miljon.
Jeppe tar ett lån med bostaden som säkerhet.
Bostadsbubblan spricker och Jeppes lägenhet blir bara värd hundra papp.
Jeppe har inte längre nån säkerhet på sitt lån så banken tar lägenheten.
Jeppe tvingas flytta till Göteborg och sälja sina hål i Nordstan.

>dkn 22 årig NEET som mår hur bra som helst

Varför skulle de inte tillåtas? Tror du oironiskt att alla företag och politiker tänker på befolkningens bästa?

I sådana fall så hade vi inte haft okontrollerad massinvandring, skyhöga skatter, noll/minusräntor och så vidare.

Priserna skenar för att det existerar en kreditbubbla, svensken lånar och lånar och lånar för att köpa, självfallet stiger bostädernas priser när majoriteten av alla pengar ligger i bostäderna.

Du får gärna förklara hur dagens priser inte är exakt vad du beskriver, så höga att ingen utom en stenrik person skulle ha råd. Det är ju exakt så det ligger till i dagsläget. Ingen normal människa har råd med en lägenhet på 5+ miljoner.

>när fler bostäder byggs så kommer priserna att sjunka

Nej, eftersom antalet människor som behöver bostäder överstiger antalet bostäder som byggs varje år något enormt.

>sa user under 20 års tid och inget hände
>m-men det kommer hända iår sa user
>inget hände
>nästa år!
>inget hände året där på
osv

>han fortsätter med lögner
Kan du inte bara gå tillbaka till Sup Forums eller något och skitbreva där.

>det är helt galet att ta 15 000 kr av sina egna pengar, låna 85 000 kr och sedan spekulera i aktier för pengarna. Däremot att ta 150 000 kr, låna 850 000 kr och sedan köpa ett boende. Det är helt ok. För det gör alla andra.

Fast rent spontant så känns det som att en krash på bostadsmarknaden kan väl ändå ske i ett såndant klimat vi har här där bostäder som inte riktigt är som andra varor och produkter då man ogärna kan vara utan tak över huvudet och produktion understiger efterfrågan.

Men det förutsätter ju snarare en bredare ekonomisk kris som drabbar många köpares och innehavares betalningsförmåga väldigt kraftfullt. Och att vi idag skulle få se någon magisk krash i bostadsmarknaden i sig är inte troligt med tanke på behovet av produkten och utbudet samt privata och även det offentligas intressen.

>Jeppe tvingas flytta till Göteborg
Vad fan ska det där antyda? Lägenheter i Göteborg är svindyra.

youtube.com/watch?v=bwGdva5ijQI

Äckliga vita män BORTBLÅSTA.

>lögner
>Sup Forums

Brevare i Sverigetråden, damer och herrar.

Detta snack om bubbla och krash är och där. Det kommer aldrig hända, det har snackats om varje år, gång på gång. "NU KOMMER DET HÄNDA" men inget händer för världen fungerar inte så som trollen vill det ska fungera.

Vars var ni när Zizék gick full hell seger?
thephilosophicalsalon.com/the-sexual-is-political/

Ja, det är rent av dumt att investera pengar i något du kan inte få ut. Om aktierna går åt helvete så har du inget. Men har du en bostad så har du någonstans att bo och kan sälja senare. Tänk dig vad folk sa om "bitcoin", "haha aa helt onödigt xddd", sen köpte de sparade och höll hårt om det, sen sålde de skiten.

>muh behov
>muh intressen

Vi har extremt låga räntor och inget amorteringskrav, ekonomin är svag vilket är varför ingen vågar höja räntan då det skulle få enorma konsekvenser som tyvärr måste få ske.

>det kommer aldrig hända

Mm, det har aldrig hänt tidigare. Bubblor är en myt. Allting kan bara gå uppåt, alltid. Nedgång existerar inte.

Bankerna brukar ju vilja vara lite säkrare när de lånar ut pengar, mig bevetligen så vill de att man ska klara ett mer "normalt" ränteläge t.ex. och det är fortfarande i bankens intresse att han betalar lånet så har han fortfarande en inkomst och kan ta räntan samt betala av torde ju banken snarare vilja sitta stilla i båten. Vad får de ut av att ta en bostad vars värde är lågt och då kanske riskera att förstöra låntagarens betalningsförmåga?

Genuin fråga för övrigt.

>the-sexual-is-political
åh gud. jag vet redan vad det här är

Lugna ner dig Sup Forumsgubbe, jag förstår du älskar kaos och "raskrig" och sånt. Men så fungerar inte världen, lägg bara av.

Sugen på att baka någonting.
Ge förslag.

Och om bostaden går går helvete, vad har du då?

>du har någonstans att bo och kan sälja senare

Förutsatt att du faktiskt bor och inte spekulerar, även förutsatt att bostaden har stigit i värde till den mån att du faktiskt går med vinst, vilket inte är givet.

tyvär inget om cucks user :(

Jag vill ha jordgubb och rabarber paj men ingen söt fv eller pv som kan göra det åt mig :-(

Alla dina brev än så länge.

>muh pol
>muh raskrig
>nej

baka bröd

Ja det var ju det jag sa.
Byggbolag anstränger sig gärna mindre för samma pengar user, samtidigt som olika offentliga institutioner ibland ogärna ser visst byggande/förändring av prisbilden på bostadsmarknaden av olika skäl.

user breva breva xhamsterlänken med rumpknullet i duschen.

>Kom
youtube.com/watch?v=ASRry6HQ54w

>dkn ingen mästerkock pv

Jag har bröd. Jag tänkte egentligen på någonting mer sött.

Är du dum i huvudet? Du tar ett lån och köper bostad, alltså äger du den och kan sälja vidare. Fatta, detta jävla snack om bostadskrash har babblats om gång på gång, det har aldrig hänt något. Är ni så jävla tröga? Ska ni leva hela era jävla liv med att "vänta" på en krash som aldrig sker?

Ja, varför skulle byggbolag vilja bygga något annat än bostadsrätter när det finns en enorm bubbla där prisera skjuter i höjden och folk fortsätter låna för att köpa?

Amalianon, snälla ge mig en höftfv.

Allt jag ser från dig är Sup Forums brev och bilder. Inget vettigt från dig.

Gammal hederlig äppelpaj är gott som fan men lite kladdkaka är inte fel. Någon user tipsade om kladdkaka med citron ovanpå och det var ok.

>dkn man aldrig kommer få knula en milf på 35-45 år med stora mysiga tuttar
min största önskan här i livet

>bubblor existerar inte

Hittar jag en har jag första tjing user.

För att ha råd med bygget? För det är dyrt att bygga? Det kostar att köpa mark, bygglov, etc? Men det tänker du inte.
"BARA VÄNTA TILLS BUBBLAN SPRICKER XDDDD"

>alltså äger du den

Nej, du äger inte bostaden, du äger rätten att nyttja den. Din kontantinsats och ditt lån på banken är vad du riskerar.

>muh jävla snack

Ja, det ligger någonting bakom "detta snack", en ohållbar utveckling grundat i kreditexpandering tillsammans med extremt låga räntor och ett saknat krav på amortering.

>det har inte skett än så då kan det aldrig ske
>är ni så jävla tröga

Nä, bubblor har aldrig existerat och kommer aldrig att ske. Snabbt, låna! Köp bostad, köp aktier!

Bra argument.

Inser ni hur knullat Sverige är? Nästa val så kommer äntligen instagramgenerationen få rösta. Tjejerna i denna generation är till 99% extremfeminister då det är vad som är trendigt (kolla upp sociala medier och sk "youtubers" som de följer om ni inte tror mig) och även en hel del av killarna är cuckade fjollor. Lägg därtill att blattar utgör en väldigt stor del.

I princip hela denna generation kommer rösta F!, MP och V med ett fåtal mobbade datanördar till killar som röstar SD. Om Sverige inte kollapsat totalt så kommer vi ha F! i regeringen om några år.

Men vad skulle få den bostadsmarknad vi har nu att krasha utöver en bred ekonomisk krash?

aftonbladet.se/nyheter/article23274876.ab

haha aa bara ge IS krigarna biblar så kommer de ge upp xDDD

...

>Inser ni hur knullat Sverige är?
nej för jag får inte knulla

>alla som inte håller med mig får bara breva på Sup Forums
Snälla, väx upp.

Varför skulle allt annat ligga på samma pris eller mindre medan bostäder skjuter i höjden? Förmåga att använda hjärna = 0?

Inte undra på att ni inte tror att bubblor existerat med eran förmåga att tänka.

Idag möter Sverige Colombia i OS i fotboll. Matchen börjar midnatt svensk tid.

En stabilisering utav räntor och amorteringskrav är två exempel.

Finns en anledningen till att räntorna är rekordlåga i princip hela världen.

>le bara fortsätt låna i all oändlighet

Varför byggs det nästan inga hyresrätter i Sverige? Är det inte sådana vi behöver mer av? Hur löser vi bostadskriser genom att smälla upp fina lägenheter för 5 miljoner i någon innerstad?

MEN DIN JÄVLA NAZIST FRÅN Sup Forums REEEE DET FINNS INGEN BUBBLA

BUBBLOR HAR ALDRIG EXISTERAT LMAO ÄR DU DUM ELLER?

LÅNA NU OCH KÖP EN LÄGENHET BARA BUBBLOR ÄR EN MYT

>Varför byggs det nästan inga hyresrätter i Sverige?
Tar lång tid innan man (ägaren) börjar tjäna på att äga dom?
Medans om du bygger en bostadsrätt så kan du sälja den direkt, speciellt i dagens marknad

Men till slut så kommer ju folk inte ha råd. Visst, det finns säkert fortfarande människor rika och dumma nog att löpa en lägenhet för ett par miljoner, men när det bara finns folk som inte har råd med kvar? Vad gör vi då?

>man det finns folk i tråden som tror att det är naturlag på att bostadsmarknaden endast kan gå upp
>man det finns folk i tråden som tror att bostadsköp är en investering snarare än konsumtion

När kommer bostadskraschen?

MEN VADÅ VAD GÖR VI DÅ? FOLK KOMMER ALLTID HA RÅD BARA TA ETT LÅN

BUBBLOR FINNS INTE

PENGAR VÄXER PÅ TRÄD FFS TA ETT LÅN BARA LMAO

>Men till slut så kommer ju folk inte ha råd
Då får ju dom låna pengar, hur tror du folk har råd med lägenheter och hus idag och de senaste 40 åren?
Dessutom så tror jag inte att de flesta byggherrar är särskilt oroade över att ta något socialt ansvar

Mig lurar du inte, herr Goldstein!

>Då får ju dom låna pengar
Vi pratar alltså om lån på flera miljoner för att köpa något som man snart kanske måste flytta ifrån.

Matchade med Daniel Paris på fnöske favä
Ska man?

När har Vesuvius ett vulkanutbrott? Omöjligt att förutspå då jag inte är riksbankschef.

Däremot så kan man ta en titt på den data som existerar idag och lätt rätt komma fram till att sveriges ekonomi inte är hållbar långsiktigt, bostads/kreditbubblan inräknad.

Hur länge riksbanken/staten väljer att ignorera problemen är ingenting man kan förutspå om man inte själv är det och bestämmer.

Jag är väl medveten om det, likväl så gör folk det
Alternativet är ju att stå i en bostadskö i x:antal år och bo hemma
vilket är exakt vad jag gör

För jag har inte tagit något lån, har flera år i bostadskön och ej lyckats få bostad :-(

>man det här brevet

krukmakeri

>men vad gör vi om x?

Bara låna? lmao

>men om z sker då?

Bara låna? lmao

>om y sker då?

Bara låna? lmao

>om x, y, z sker då?

Bara låna? lmao