/Norgetrauet/

Forrige:

Other urls found in this thread:

youtu.be/jrrU_NwF5rk
m.youtube.com/watch?v=LDTYp4a_eWM
youtube.com/watch?v=rfs3IcmwV0Y
m.youtube.com/watch?v=PqG9hsjLf3M
youtu.be/V210V78bSPY
youtube.com/watch?v=19IhGt5HLhI
youtu.be/B0jotzjgdJs
youtu.be/ctU_TAcOadw
digi.no/artikler/sa-etterspurt-blir-din-it-kompetanse-de-neste-arene/320635
ikt-norge.no/2015/08/kritisk-mangel-pa-ikt-kompetanse/
offensive-security.com/information-security-certifications/oscp-offensive-security-certified-professional/
twitter.com/NSFWRedditGif

Först for Kjeksutgaven

andre for feller

FORRIGE:

Fjärde för SMÅLAND

>JEG BOR I JÆVLE

Pris Kjeks

Beklagar sorgen

niende brev for bare kort tid igjen for årets GEIT er ute

what the fuck is this shit keyboard

If you type "DVORAK" on a qwerty keyboard you get "AUTISM" on a dvorak keybard.

det der var ikke bare litt felle heller, herregud.

>niende
Dette gikk ikke helt som planlagt, gjorde det?

også: geit?

HE DOESN'T LOOK A THING LIKE JESUS

Jeg har det niende brevet i tråden
GEIT = årets beste spill

Nå har jeg brukt de siste seks timene i tråden, men nå er jeg omsider hjemme. Takk for i dag, tråden! Dere er verdens beste reisekamerat når man reiser alene.

brev bryst fåvæ

Hvordan ble GOTY til GEIT?

GEIT = direkte oversettelse av uttrykket GOAT (Greatest Of All Time)

I ettertid gitt betydningen Gjevere Er Ikke Tilgjengelig

>dfn ingen barmfager jv

J U R
U
R

Animefolk, er Neon Genesis Evangelion bra? Horer på en sang derfra nå. Bra sang.

God kveld :3

Nei, det har du ikke. Du har det åttende
OP's brev telles ikke

også
>årets GEIT
>årets Greatest of all time
>årets
>all tid
Tror det er leggetid

...

Dette er et kristent brett user

Jeg lo faktisk hoyt av dette.

>han horer på animemusikk uten å engang se på anime
Autismen har mutert.

Du mener OB (Original Brever) og jo han teller, dessverre for deg.
Du er tydeligvis pinlig lite oppdatert på megmegs man har en tendens til å være overdreven her på siden, derfor er det mange som sier GEIT (GOAT) når de mener årets spill.

Ja, det er nok leggetid. For deg.

Kom bare over det på Spotify, helt tilfeldig.

...

>begynte på Uni
>trodde jeg endelig finne noen venner
>normisser overalt
Begynner å utvikle menneskeforakt gutta, er ganske ensomt
"Det blir bedre når du begynner på UGs/VGS/UNI" megmegmet må do

jeg vet hva GOAT er, dust
påenget mitt var at du sa årets GOAT, når det hadde gitt mere mening som-

ah fuck dette, du svarte ikke engang på at jeg rettet på tellingen din, fordi det var beleilig å ignorere det
dra til helvete

...

Beklager å måtte bryte det for deg, men det er DU som er problemet.

Dette var ynkelig anonsen. Trist!

Noen her som har erfaring med jobbsoking? Hvorfor i faen er det aldri noen som gir et pip fra seg når jeg soker på jobber? Får aldri en eneste e-post tilbake. Foles som om jeg ikke eksisterer. Hvis jeg ikke er med til neste runde, aka jobbintervju, bare si det. Er det minste man kan gjore.

SKA VI IKKJE VÆRA DUUUS
Å VÆRA VENNA
SKA VI IKKJE VÆRA DUUUS
I HVERTFALL FOR I KVELD

er ganske bra ja, ikke den beste men iallefall en 8/10 for en over 20 år gammel anime. se NGE tv animen, så End of Evangelion. du kan skippe Rebuild filmene fåvæ.

RORBUA LENGE LEVE

I andre saker, Norske gronnsaker er dritfestlig

youtu.be/jrrU_NwF5rk

God kvelt favæ! It is a good day to be out by the water. m.youtube.com/watch?v=LDTYp4a_eWM

Jeg har ikke facebook, mine faddere sender faktisk sms.

Og du må være litt frempå. Det er garantert ikke bare normiser der, men du burde revurdere hvor viktig det er for deg å være friker, når det plager deg så mye at "de andre ikke er like nok deg selv". Hores ut som du har feil prioriteringer når du prover å bli kjent med folk fåvæ...

Takker. Får laste ned, og legge i koen av 25+ filmer og tv-serier jeg skal se.

>jobb

Kan være flere faktorer, jeg hjalp en annen anonsen med å soke jobb her for en stund siden.

Men her er en sjekkliste som garantert ikke gir deg jobb.

>CV'en din er en template fra internett
>Du har ingen facebook profil
>Du har ingen Linkedin profil
>Du har ingen / dårlig utdannelse
>Du har ingen / dårlig arbeidserfaring
>Du har ingen referanser


Hvis du nå tenker "Hvordan skal jeg få arbeidserfaring når jeg ikke får jobber?! Ned med systemet mann"

Meld deg til frivillig arbeid, Rode Kors etc.

Hva i helvete er det der for et band?

...

Du må fǿlge opp. Ring og spǿr angående sǿknadsprosessen en stund etter du har sǿkt, vurder å ta kontakt og hent info om jobben fǿr du sǿker etc. Gjerne stikk innom og lever sǿknaden personlig også hvis mulig/praktisk.

>Thaiberte

De to tingene på listen som gjelder meg, er den forste og siste. Men jeg har to sluttattester fra tidligere jobber jeg har hatt. Er ikke det greit nok? Men har bare sendt inn den CVen til et par plasser. Nesten alle har online-CV der man fyller inn tekstfelter og huker av bokser. Takker for tipsene, forresten.

Jepp. Man må jo tjene til livets opphold.

Wtf? Er dette vanlig? Hmm.. hater å snakke i telefonen, men mulig man bare må gjore det?

Why yes
Are you good?

youtube.com/watch?v=rfs3IcmwV0Y

Det er ingenting galt med CV-maler fra internett, så lenge de er fullstending fylt inn og passer formålet. Behov for å ha sosiale media avhenger også veldig av jobbtypen.

Facebook brukes til å finne ut av hva slags person du er, matcher du kulturen i arbeidsmiljoet eller ikke?

Linkedin er godkjent som en CV, også fint verktoy til å vise frem hva du kan og hva du har gjort tidligere.

It's borns, I'm not a huge fan of his actually but I liked that song. Here's something better. m.youtube.com/watch?v=PqG9hsjLf3M
Just waiting to go to the lake. Hopefully I won't get attacked by children again.

is it true many norwegian are qt?

Har hatt Facebook i mange år, og bruker det daglig. Men jeg skriver aldri statusoppdateringer, eller legger ut bilder. Har ikke gjort det på over et år. Men er aktiv der likevel.

Har en LinkedIn-profil, og har et par stykker der, men burde kanskje legge ut informasjon og sånn og.

only if they have bustete hår

Har egentlig bare uhyre dårlig selvtillit i gruppesituasjoner, selv om jeg kanskje anser seg meg selv som en slags friker
Skjonner ærlig ikke hvordan folk kan bli kjent på 2 minutter og 30 sekunder

verste avlingen jeg har sett i mitt liv

>Söppeljobber

håper for guds skyld jeg aldri jobber for noen som er dumme nok til å bruke facebook for å vurdere "personligheten" til noen. Fy faen, da vil jeg heller bo i en hytte i skogen og spise barkebrod.

alle butikker i oslo får minst 100 soknader når de utlyser stilling. for de er blitt sett på går over halvparten av dem i sopla. ja, dette er insiderinformasjon

Som sagt, det avhenger. Sǿker du kassa på Rema har Linkedin fint lite å si, men er det en teknisk- eller ansvarstung stilling er det klart Linkedin er et pluss. Facebook brukes lite i jobber der du trenger kvalifikasjoner etter min erfaring. Personligheten presenteres gjennom sǿknad/CV samt eventuelle epost/telefonsamtaler.

i thought most Norwegian has those slikhaar studio hair style ish

youtu.be/V210V78bSPY

youtube.com/watch?v=19IhGt5HLhI

Okei. Jeg er fullt klar over det. Men her er tingen.
1: Jeg soker ikke på butikkjobber hvor man ikke trenger noen spesiell utdanning.
2: Jeg soker ikke til Oslo.

Får oppdatere LinkedIn-profilen min, hores det ut som. Synes at personligheten min kommer godt frem i soknaden. Skriver blant annet om hvorfor jeg foler denne stillingen er interesant, og hva jeg er interessert i, som gjor at jeg kan utfore den jobben de utlyser.

youtu.be/B0jotzjgdJs

Jeg har litterært nesten ingen venner annet enn samboeren. Aldri vært sosialt flink.

Jeg prover å delta på det som er av fadder-opplegg, om det er grilling, vors, volleyball eller gruppeturer. Om du ikke deltar, kan du ikke klage på at du ikke blir inkludert. Du MÅ ikke spille volleyball, du MÅ ikke drikke alkohol når du er ute. Men om du vil ha en sosial studietid, så må du faktisk være til stede.

Jeg prover bare å snakke med folk om dem, hvor de er fra, hva de liker å gjore osv, til de åpner seg nok til å snakke om vanlige ting. Det er noe de fleste er komfortable med, at man virker nysgjerrig på dem, og stiller sporsmål de vet svaret på.

Det er hverken falskt eller uærlig, det er taktisk og sosialt lurt. Vær interessert i dem du treffer. Prov å huske navnene deres og hvor de er fra. Vis dem at du faktisk ER interessert i dem, og de vil vise deg interesse tilbake.

Selvsagt er det idioter overalt. Men du MÅ ikke vie de verste idiotene din oppmerksomhet.

Enig med LinkedIn, det er mye brukt for folk med kvalifikasjoner osv. Facebook er for megmeg-nivå jobber, med megmeg-nivå sjefer. Helt enkelt, det er bedre å ta seg en utdanning, et kurs eller en årsenhet på universitetet, enn å drive å loke rundt på bunnslamnivået som er facebookbrukende arbeidsgivere.

Wait what children attacked you at the lake?

Hva tenker folket om kjeks, da?

Kan dra på jobbmesse også da.


youtu.be/ctU_TAcOadw

>avlingen
Lekkert! Tok meg noen sekunder.

Æh.. har vært på flere messer av denne typen i skolesammenheng, og foler ikke jeg får noe særlig ut av det.

See, that's what I said, and now I guess it's a meme. I feel proud of myself.
Well kids just naturally like me for some reason, but I'm also a mermaid and small children like to climb on mermaids I guess. I'm actually really good with children though.

Nå må dere legge dere

>I'm actually really good with children though.
I'm the opposite. What are your best tips for getting along with children? Please help.

Hva slags utdannelse har du?

Fortell dem hemmeligheter bare voksne vet om. Barn elsker hemmeligheter.

Hǿres ut som du har de rette ideene, så du treneg nok bare en eventuell finpuss på sǿknadene, pluss menneskelig kontakt med de potensielle arbeidsgiveren. Du er straks mer interessant hvis du er en stemme eller fjes fremfor et ark eller en email. Du bǿr også huske å ikke virke for desperat (lett felle å havne i hvis du har vært uten job lenge). Hvis du sǿker på jobber du kan fremstå som underkvalifisert for må du huske å gjǿre det klart hvorfor du vil ha jobben, ellers tror de at du forsvinner til en ny jobb etter ett år. Åpne sǿknader til steder du har lyst til å jobbe for er også en god ide hvis de ikke har noe utlyst akkurat nå.

>but I'm also a mermaid and small children like to climb on mermaids I guess
Post tail or draw it fåvæ

>underkvalifisert
Mener du overkvalifisert?

bare noe man er fodt med fåvæ, barn liker ikke autistiske hanreier heller

Er godt kvalifisert til fire av de seks punktene på lista di, forresten. Jeg har en fullfort Bachelorgrad i IT fra NTNU. Hadde faktisk fag om både ITIL v.3.0 og Sharepoint.

Akkurat. Burde jeg legge med et bilde av meg selv? Jeg virker ikke for desperat, og foler jeg har god kontroll på hva jeg kan, og hva jeg ikke kan.

dette fortell dem om jǿdene

Ja. Tror jeg skal legge meg nå.

Bildet slenger du på Linkedin kompis.

IT utdannelsen din er gull verdt fremover, bare ta det helt med ro.

digi.no/artikler/sa-etterspurt-blir-din-it-kompetanse-de-neste-arene/320635

ikt-norge.no/2015/08/kritisk-mangel-pa-ikt-kompetanse/

Yuri
Fåvæ

well, most of it I don't even know why. Kids like good looking young people like teenagers and such. How old are you? Be kind in words, but firm when they don't listen. Children also like creating art stuff, magic things and imagination, so have a lot of that. Children also like Greenday, mostly the Dookie album. Mostly, it's good just to listen to what they have to say. Sometimes they say really weird things, and you just have to get creative with how to deal with it.

Aha, selvfolgelig. Jepp, skal fikse LinkedIn-en min. Takk for tipsene. Kommer nok til å lose seg. Må bare fortsette å stå på.

What the fuck is the deal with all the gypsies in Oslo?

t. Outlander

Forresten, jeg har lagt merke til noe i det siste mens jeg har sokt IT jobber selv. (Har jobb fra for, men orker ikke mer av den)

Det er en del arbeidsgivere som soker etter folk med OSCP.

offensive-security.com/information-security-certifications/oscp-offensive-security-certified-professional/

Det koster 800 dollares å ta den på 30 dager, du har jo ihvertfall tid til dette mens du soker jobb.

They come in vans and minibuses from villages in romania and bulgaria. They beg on the streets for a while, then go back home to spend the money on houses and cars there.

Trash people from trash culture. Only idiots give them money, its basically the same as feeding seagulls, they'll come back in droves.

Ja, er klar over at det nok er sertifiseringer og kurs jeg burde ta etterhvert, men har nok ikke råd til å bruke såpass med penger med det forste. Mulig det blir litt senere, men skal prove litt til forst. Takk for tipset.

they also sell tons of benzodiazepines (valium, xanax, rivotril), so if you're an anxious robot ask them if they have any

I'm so sorry.

Gutta
Trenger JV kjapt
Mamma kommer på besok

Jeg lo.

Takk for langt brev anonsen, hyggelig å ikke være alene om dette.
Tripletter sjekket

...