Sverigetråden - Sandslott upplagan

...

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=BDHDpmVmpfQ
twitter.com/AnonBabble

Nej till rasism

Omfamna dig själv. Icke-svenskarna ska börja böla om Sverige

>>dkn man inte kan hälsa Magnus att han är vår jagjags-Gud
hoppas han vet

Så samma fråga igen här då.
Vad för enkla jobb som går fixa snabbt finns det för deltid/helg?
p.s - berätta inte om bemanningsföretag, jag har dåliga erfarenheter med dem.

Kom precis hem från jobbet. Är förra tråden värd att läsa?

HELL SEGER KROSSA NEGER
VIT MAKT NEGERSLAKT

Läste din post om att dom gav dig dåligt betalt. Hurså? Jobbade för randstad i cirka ett halvår och fick in 145 brutto vilket duger väl

Har Gyllende en gått? han snackar ju inte längre ;_;

När jag var "anställd" hos manpower så skickade mig ut till ställen för att jobba som telefonnisse, jag fick drygt 91-102kr/timme och jobbade runt 4-6 timmar varje fre-sön. Plus så var det alltid strul med att komma igång och sånt.

Han blev sprängd åt helvete i denna video
youtube.com/watch?v=BDHDpmVmpfQ
Han var tvungen att ta ett sabbatsår för att återhämta sig

Tror ni att kungen bryr sig om sverige eller tänker han bara på riviäran och rosé?

>Han var tvungen att ta ett sabbatsår för att återhämta sig
du vad? han lägger ju upp videos på dutuven. jag menade i lajvradion jsut nu. Gyllende en har inte talat på 20min

Fransk jude

/katja/

Åh. Okej. Men han borde ta en time-out ett tag för att återhämta sig ändå.

Det där var fan pinsamt dåligt, var tvungen att slå av. Vänstermuppen vet uppenbarligen inte vad appeal to emotion betyder.

knugen är en konnäsör av méms, det är allt för honom.

...

>"älskar ni er familj?"
>inte appeal to emotion

>berätta inte om bemanningsföretag, jag har dåliga erfarenheter med dem.

jag står på kyllager för uniflex, packar matkassar vid löpande band. det är hyfsat högt tempo men inte alltför tufft bara man fokuserar lite. lönen är 144 + semestererättning + 100% ob. åker till samma ställe varje söndag. bemanning är ok om man har kontroll över vad man får.

>>>/sweddit/

...

Nej det är det inte, läs på lite. Han säger att om du ska vara konsekvent så måste du älska ditt folk om du även älskar din familj.

t. son of an insect

>är looken baserad på henne
Tvivlar starkt på det favä. Visst är de lika men det får nog ses som ett sammanträffande snarare än en anpassning då hon ser ut som folkslaget i stort gör och jag tvivlar på att de tog henne för att hon liknade deras karaktär.

mm, okej gubben

Har barbaren ett jävla morgonprogram?!!

Och det där är vädjan till känslor (appeal to emotion).
>älskar du inte din familj user?

Barbaren?

*walks towards you*

Kan någon förklara varför Aftonbladet skriver negativa artiklar om Trump varje dag men inte ett ord om Hillary??

Stick nycancer.

För att Sverige alltid varit anti-amerikanskt

du vet den där magkänslan du har? Där är den enda förklaringen du behöver

en så kallad appeal to emotion ÄR ett argument
det är även ad hominen och många andra av sakerna på "logical fallacy" listan
analytisk reducering av retorik är skit

...

Värför så elak :(

>när man vill ha ett nytt armband och HAN visar dom bästa

Det är ett uruselt argument.

glömde bild

jag är villig att hålla med men det är inte poängen

breva fler katjas!!

>när man bor i Sverige

Pinsam bild favä. En persons karaktär har ingenting med ett argument att göra om du inte diskuterar personen i fråga. Analogin är helt jävla efterbliven och hade kanske haft någon merit om frågan var ifall du ska orka lyssna på en efterbliven 16-årings argument till att börja med.

>när man är du

Det är väl "uruselt" om det ska användas i någon form av autism-logisk bevisföring men passar bra i retorik där syftet är att övertyga, motivera och inspirera.

Tror ni det finns svenska """män""" som avbryter förspelet för att fråga om tjejen är ok med att de har sex nu?

Jap

nej men man läser ju in signaler för att se om hon är tillräckligt kåt/våt. blir ju lagom oskönt sex annars.

ja varenda "kille" som går på Södertörn väl?

>tar antidepressiva
>försöker runka
>lyckas inte nå klimax
>läser på bipacksedeln
>vanliga biverkningar: utebliven utlösning

>bah logik är bara för judar och autister. fina tal och motivation är allt som behövs för att övertyga mig!

>internera & deportera. håller man inte med om den analysen har man fel.

HAN GÖR DET IGEN

Wow, vilken analys Marcus.

>dkn blåbärsmuffins

Jag brukar göra det när min fru har sex med Mdongo men det uppskattas inte alltid. Kan förstå att de är less på att någon vit man ska komma och avbryta dem hela tiden. det har väl vi gjort hela historien.

men det gör vi alla pucko. Du vet vad jag menar

kan lova att tjejen blir avtänd som fan av de där """männen"""

läste en liknande gröntext något år sen, han blev bara mera deppig utav det.

Fetto.

Jag vill pussa dig

Nej du är pinsam, om satan säger att synd är okej så är det legitimt för mig att påpeka att det är satan jag argumenterar med

Analogin kan föras på mindre hyperboliska sätt som du med din 16-åring
Men en persons karaktär är helt klart ett öppet mål i retoriken

Bokstavligt talat så det funkar
Allt kan inte vinnas med ett rationellt argument jävla nörd

Hände att en tjej somnade under/efter förspelet så jag sket i att sätta på henne. på morgonen frågade hon om vi knullade och jag sa nej, då sa hon att det var okej om jag gjorde det då hon oftast är skittrött efter krogen/alkohol. Sa dock att jag tog henne på rumpan och fick ett skratt, är KK med henne nu.

Gyllende En når barbarinivåer vi inte sett sedan Roms Fall!!!!

God goy, fortsätt köp våra självmordspiller.

har aldrig varit tjock hela mitt liv favä

logik (på akademisk nivå) är autism, ja. och du kommer inte hitta en kotte som går i döden för att försvara logiska teorem. sanning är något man försvarar och offrar sitt liv för, ingen kommer göra det för några logiska satser.

Retorik är helt irrelevant i en diskussion mellan två personer. En debatt inför andra är ju en helt annan femma dock.

du gjorde helt rätt där user. Bra av dig.

tog citalopram i ett år och kunde inte få upp den de första 2-3 månaderna.

Man undrar lite om personerna som förespråkar en samtyckeslag vet hur sex mellan två villiga personer går till.

Sedan är ju frågan om vad som faktiskt var acceptabelt när man sa "ja jag vill knulla". Om man pillar en tjej i röven och hon säger "det här skrev jag inte på för" vad gäller? Får hon leka med en killes kulor hur som helst efter initialt sexsamtycke?

Behövs nog en flervalslista favä. Sexet blr också planeras i en dag eller två i förväg så man kan gå igenom vad som gäller. Vid första samlaget med en partner bör man kanske också låta en jurist titta på avtalet.

>dkn ingen 2d fv

TOP KEK

Logik är väl också irrelevant i 99% av de diskussioner som förs människor emellan?

:3

Allt fortsätter enligt planen.

Nej

När kommer nästa SHM?

Vi har haft Alesso och Avicii, men inga nya superstjärnor på ett tag

vem är Agneta Kär user?

>omtenta på torsdag
>har inte pluggat

Skämtar du? Jag använder bara retorik när jag flörtar med tjejer. Det är 0% logik, 100% charm och massa appeal to emotions, och ad hominem per definition.

edm är (gudskelov) över bror

det är 2016, häng med i svängarna

Ni som beställt kläder på nätet. Hur blir det när man hämtar ut skiten, blir det kartonger eller påsar?

>flirta med tjejer
>diskussion

Hörru... Det finns faktiskt 16-åringar år 2016 också.

>det är ett nytt motgift-läser-flashbackrubriker-avsnitt

Vad är inne nu då? Såvitt jag vet är EDM fortfarande riktigt inne göbben

jag till höger

Kommer i metallsfärer.

Jag med :)

oftast påsar för mig.

>Vad är inne nu då?
vaporware

>dkn inser att jag är helt knullad om DET händer som Motgift pratar om

Hur fan förbereder jag mig? Har ju inte ens vatten annat än i kranen.

Förra sommaren hade jag en omtenta som jag sket i att gå dock, på något sätt fick jag C på den

mirakel kan inträffa

Vaporwave? Top fucking kek. Sluta skämma ut dig bara för att bestå hipster

Gå ner till lidl och köp 100 burkar gulash a 3 kr. Köp några paket tändstickor. Leta upp närmaste vattendrag och köp eventuellt klortabletter för rengöring. Köp en burk vitamintillskott också.

Sådär nu klarar du dig i ett halvår minst.

Fan, har aldrig hänt för mig och det har gått flera år.

Kommer judarna lyckas provocera fram ett tredje världskrig?

Tror du menar vaporwave, user.

>dkn man bakade blåbär och hallonmuffins i förrgår

Hur var er nollning?

Han kommer ursprungligen från Gotland men han har bott i Västsverige väldigt länge. Skulle säga att dialekten är rätt lik den som pratar runt Trollhättan/Vänersborg/Uddevalla.

har en fråga om DET.
Hur gör man när man kokar vatten så det blir rent? Behöver det bara koka upp eller måste det koka x antal minuter för att få bort bakterierna?

är mest orolig över päronen favä. De skulle ju inte ha en chans