Sverigetråden

...

Other urls found in this thread:

aftonbladet.se/nyheter/utrikes/article23463147.ab
youtube.com/watch?v=OoFiqfPkYS0
youtube.com/watch?v=BVP8FceypkA
youtube.com/watch?v=Dw8w7LmXszE
youtube.com/watch?v=-Rpl0sC0j98
twitter.com/SFWRedditGifs

FÖRST FÖR BASERADE NORGE

aftonbladet.se/nyheter/utrikes/article23463147.ab

Varför är Norge bättre än oss? VARFÖR ÄR NORGE BÄTTRE ÄN TRUMP?

Dom gjorde Norge fantastiskt igen.

>Sverigetråd startad av ickesvensk.
Nej tack

stryp dig själv, nederlänning

>han efterfrågar inte en STOR SVART
han är i alla fall inte högst uppe på hanrejs listan

>dkn sugen på chips
>inte duschat sedan fredags
orkar inte duscha heller.

>ickesvensk
ursvensk

finns BARBARIET inom dig?

klaga inte, duscha

säkert

>klaga inte, duscha
orkar inte

jag kan lukta du här

"jag kan känna din lukt härifrån"

LÄR DIG SVENSKA, NEDERLÄNNING.

j-jag försöker

Går inte att ta bra bilder med en potatis, men jag förstår var kritiken kommer ifrån.

Här, låt mig bjuda på ägg.

2d är finnemang!

två (2) skopor

youtube.com/watch?v=OoFiqfPkYS0
HELL SEGER!

Återbrevar

32.800 kronor i bidrag. Så mycket kan en nyanländ invandrarfamilj få i bidrag enligt en färsk utredning från riksdagens utredningstjänst, skriver Dagens Industri.

Nu har Moderaterna gett riksdagens utredningstjänst i uppdrag att räkna ut hur mycket pengar invandrare egentligen får i bidrag. Och det visar sig att bidragen skenat iväg lite till de senaste fyra åren.

En ensamstående invandrarförälder med tre barn får 24.400 skattefria kronor i bidrag per månad, enligt utredarna på riksdagen. Om det istället rör sig om två föräldrar med tre barn får de 27.400 kronor skattefritt i bidrag.

En invandrarfamilj med fyra barn, en inte särskilt ovanlig storlek på en familj från Somalia eller Syrien, får hela 32.800 kronor varje månad i bidrag enligt riksdagens utredningstjänst.

Förlorar på att jobba
DI konstaterar i sin artikel att bidragen är så höga att invandrarna i många fall till och med förlorar pengar på att jobba. Om den ena av föräldrarna tar ett jobb där lönen är 18.000 kronor i månaden får familjen 200 kronor mindre i månaden att leva av eftersom bidragen som dras in är högre än lönen.

Systemet är alltså upplagt på ett sådant sätt att invandrare uppmanas att gå på bidrag istället för att jobba. Att föda många barn blir dessutom ett mer effektivt sätt att öka inkomsten på än att försöka försörja sig själv.
hmm....

Juste det var den bilden jag trodde var mozzarella.

Är förövrigt galet matlagningsintresserad så breva på, har du kikat in /fml/ på /ck/? Kille som glider runt dyngrak och lagar massa frän mat och matar vildkatter och skit. Bästa tråden på kanalen

hur kan norge vara så baserat

...

>dkn kollar på gamla dutub-videos om SD
>trillar in på en från debatt
youtube.com/watch?v=BVP8FceypkA
blir arg av att bara lyssna

Fy fan, nu kommer dom att fly till finland.

Haha

Nope, aldrig varit där, men låter intressant!

Har själv precis börjat laga mat, får hem Linas matkasse och kollar upp tips på Youtube och så varannan vecka.

Gordon Ramsay har några enkla recept på Youtube som är goa.

Vi måste säkra existensen för vårt folk och en framtid för våra vita barn.

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.......

Fick komplimanger av tjejer på arbetsplatsen idag efter att jag klippte mig och fixade ny frisyr.

Jag är en autist. Är detta vanligt, säger man så bara för att vara trevlig? Eller vadå.

orkar inte med detta mongo. rickard "jag vill sälja min dotter som slav" söderberg. Han får gärna lämna sverige med rasfrämlingarna när vi får ett nordiskt styre.

...

Det är en artighetsgrej man i regel säger när någon klippt sig. Behöver inte betyda någonting förutom att kvinnodjuren är hövliga varelser.

>säger man så bara för att vara trevlig?
Naturligtvis,.

Begå självmord, autisthelvete

>Att föda många barn blir dessutom ett mer effektivt sätt att öka inkomsten på än att försöka försörja sig själv.
>hmm....
Detta gäller även svenskar, så om ni hittar en partner så är det bara att passa på och skaffa många barn.

Eller hur, SD:are är inget annat är vallade får. Vallhunden är vältränad sedan 90-talet, vet vilka skallrop som får rösterna och politikerlönen att strömma in.
youtube.com/watch?v=Dw8w7LmXszE

de vill gifta sig nu user. fria till den snyggaste

Fortsatt oskuld då.

Förresten, hur går jag till väga om jag ska försöka skapa kontakt med en tjej på bussen jag brukar se varje dag när jag ska hem. Gör man ens sånt, eller är det bara jättecreepy?

vad heter den där snubbes yt? tack i förväg

>Detta gäller även svenskar
haha nej visst vi får mer barnbidrag men inte resten. här är siffrorna.

FAKTA: Så mycket bidrag får invandraren
En nyanländ invandrarkvinna med tre barn (12, 13 och 14 år gamla) som bor i en hyresrätt på 85 kvm och har 7 000 kr i hyra får följande bidrag varje månad:

6 776 kr i etableringsersättning
3 000 kr i etableringstillägg
3 754 kr i barnbidrag
3 819 kr i underhållsstöd
4 900 kr i bostadsbidrag

= 22 249 kr per månad skattefritt.

Jo jag vet men jag pratade om barnbidragen och sånt.

väldigt märkligt att börja prata med en tjej på bussen bara för du tycker hon är en sötpaj.

>Gör man ens sånt, eller är det bara jättecreepy?
är du Chad är det charmigt. om inte så vif.

har du ens märkt av signaler från henne?
Du kan ju börja lite oskyldig diskussion om något ämne i så fall och se hur det går

>Jo jag vet men jag pratade om barnbidragen och sånt.
ja och jag säger ju till dig att de inte räcker. Om du som svenska skaffade 4barn och försökte leva på barnbidragen skulle det vara omöjligt.

>har du ens märkt av signaler från henne?
Nja, typ inte. Hon stirrade bakåt mot mig idag och vi fick ögonkontakt i en sekund innan hon skulle av, annars inget. Men det vet jag är inte så onormalt.

>är du Chad är det charmigt. om inte så vif.
Vad är vif? Nej jag är inte "chad", kanske jämfört med hennes klasskamrater, tror hon är gymnasieelev.

Är det grammatiskt korrekt att säga "looking for for forever", som i "It's a song I've been looking for forever"?

>Vad är vif
hej du käre nybög

>vi fick ögonkontakt
log du? du borde gjort det och sett om hon gjorde bild relaterads grimas elelr om hon log tillbaka

>Nej jag är inte "chad"
okej då är det nog kört men vafan. som jag sa prova att snacka med henne om något

>han trodde att han skulle få ligga

God eftermiddag små anons, vad huttar ni på? Har ni tagit väl hand om er själva idag?
Nej, bara ett for, men annars är det helt okej.

Vad? Tala ur skägget, haschtomte!

>log du? du borde gjort det och sett om hon gjorde bild relaterads grimas elelr om hon log tillbaka
nej, ska försöka nästa gång. jag ser ganska hård ut i ansiktet jag kanske borde le.

>okej då är det nog kört
aa juste glömde 80% > 20% regeln. men vafan hur får man ligg med en ung tjej om man inte är en jävla 2 meter lång muskulös "chad" då?

Får får får?

men ge mig tips då

är hon under 20 så bjud på alkohol och knula henne när hon är halvdäckad

inte våldtäkt om hon säger ja

alexander jahans

ja fast vi har aldrig pratat eller något sånt, bara sett henne på bussen. och hon verkar inte vara "trashig", eller jag vet inte. hon ser välvårdad ut och så

Alltså ärligt talat så går det nog, där jag bodde hälsade vi nästan alltid på varandra när man såg sina grannar

Grannar och bussen är iofs lite olikt men herregud du är väll en vit man?

Tror hon bara uppskattar att något oförväntat hände den morgonen

Om du ber om tips här är det nog redan kört favä. Så länge du inte är grotesk till utseendet så gäller det bara att inte bete dig som en autistisk del av skit.

>nej, ska försöka nästa gång
bra. lycka till user!

>men vafan hur får man ligg med en ung tjej om man inte är en jävla 2 meter lång muskulös "chad" då?
bli Chad

En bra start kan ju vara att bli mer van vid sociala sammanhang, så man vet att om någon frågar om man har en ny frisyr och gillar den så är det kanske inte nödvändigtvis så att de blir ett vattenfall av att se dig och älskar dig villkorslöst men är för skygga att visa det, även om det var trevligt av dem att fråga. Vad tror du om det user?

Fast vem vet, hon kanske är socialt klumpig hon också och undrar nu varför du inte frågade om hon ville ta en fika tillsammans.

Allt du gör kommer vara bra om tjejen tycker du är snygg.

Allt du gör kommer vara creepy/sexuellt ofredande/våldtäkt om tjejen inte tycker du är snygg.

>dkn för fula tänder för en fv

>undrar nu varför du inte frågade om hon ville ta en fika tillsammans.
inte han men detta fick mig att skratta

>hej user
>hej
>klippt dig?
>ja
>fint
>tack, ska vi ta en ficka i eftermiddag?
skulle bli bra märkligt om de inte pratat mycket tidigare eller umgåtts mycket på arbetsplatsen.

Man kanske vill vara så schysst att inte göra det på bussen så det finns en väg bort ifrån situationen? Sedan känns det lite sådär, om hon känner igen honom vilket man kan göra om man åker mycket buss kanske hon tycker det är krypigt och att hon har blivit stalkad.

>Ny misstänkt explosion i Biskopsgården
var det inte en user i tråd1 som brevade om detta?

Du kan pochera ett ägg, duktigt.
Du kan sluta breva den bilden i varje tråd nu.

is it acceptable to write
>aa, ae, oe
instead of
>å, ä, ö

?

Vi går faktiskt av nästan vid samma busshållplats, hennes är typ 50 meter ifrån min. Kanske ska börja gå av vid hennes istället, det tar mig typ 1 minut längre att komma hem då. Är det en bra idé?

>du är väll en vit man?
Typ. Ja.

Har problem med akne, som jag använder Roaccutan mot just nu. Det syns men jag döljer med concealer så det syns inte om man inte står jättenära och stirrar.

Nej alltså pratar om någon annan tjej nu. Tjejerna på arbetsplatsen gav mig en komplimang, den här tjejen har jag aldrig pratat med, bara sett på bussen.

>bra. lycka till user!
Tack

>bli Chad
Är lite mer bredaxlad och så än de flesta killar, fast bara 180cm lång, men ganska "hårt" ansikte, som man säger, typ.

>var det inte en user i tråd1 som brevade om detta?
att han skulle spränga sig eller vad?

...

lmao det var just nån på jodel som klagade om att grannen spelade "hemsk rasismmusik" typ såsom eddie meduza

>Kanske ska börja gå av vid hennes istället
fan ska du säga till henne då?

>vi gick av på samma ställe, var bor du?

>var bor du? vi kanske är grannar?

>ska vi ta en fika?

>hej user heter jag vad heter du?

>>du är väll en vit man?
>Typ. Ja.
>typ
du skall hängas på repets dag

Var kan man köpa en sån där?

Ska nita dig din lilla snorunge.

no. absolutely not.

Ska träna nu grabbar, ser fram emot era svar och tips, jag vill gärna komma i kontakt med den här bruden desu, hon är riktigt vacker, fint rött hår och blåa ögon, inte sett en sådan på länge.

Jag tänker mig efter att ha gått av vid samma busshållplats typ 20ggr så borde väl någon sorts social situation uppstå, eller?

>du skall hängas på repets dag
Alltså jag är inte svensk eller nordeuropé men jag är vit, ja.

nej SÄPO, att han hörde en explosion

>förlorade estland
>förlorade ingermanland
>förlorade finland
>förlorade norge
>invaderat av araber
varför fortsätter vi ens..?

se till att breva här om du försöker stöta på henne

Herregud, de ser varandra varje dag, att säga hej en jävla gång är inte krypigt alls

Säg hej, se hur hon svarar, nästa dag så försök att få kontakt med henne med ett svagt leende eller nått i den stilen om ni får ögonkontakt, om hon helt ignorerar dig så sluta att ge henne uppmärksamhet och allt blir som vanligt igen

Tror inte det är en bra idé att gå av på samma hållplats, det däremot kan vara lite krypigt, säg bara hej liksom när du kan, hur fan tror du man igentligen möter folk irl?

Detta förutsätter såklart att hon inte är världens snyggaste person och du är världens fulaste person, men ni behöver absolut inte lira i samma bollpark om man säger så

>så borde väl någon sorts social situation uppstå, eller?
varför? går av 4-5 personer vid min hållplats och jag säger inte ett ord till dem. Vad ska man ens säga? fast kanske jag som också är små autistisk

Eddie?! Vafan Eddie är ju korvkiosk som fan, jodelslynor...

that's retarded
that's what I like about german orthography, it has an alternative version for when you can't type the umlauts

tror det är lättare för user om han kliver på bussen vid samma hållplats än kliver av. Då kan man ta ett lättsamt hej varje morgon

Vi har iallafall fortfarande gott om mark kvar som vi tog från dansken, och det är väl det viktigaste?

Du menar Malmö?

>rödpaj
Urgulligt, men jag vet inte user. Känns som ni skulle behöva lite mer gemensam kontext än att åka på samma buss för att starta en konversation.

Visst kan tjejer säkert tycka det är smickrande att någon närmar sig på ett passande vis, men tror nog de flesta faktiskt avböjer oavsett vilket.

Ja ett hej är en sak, jag menar mest ett fullständigt raggförsök vilket jag fick intrycket av att han skulle ge sig på. Därför är det ju rätt som du säger att försöka bygga upp lite först, hälsa, hålla enkel konversation om något osv.

Skatt är stöld.

Det beror väl lite på, det kan funka och kan ses som sött, men risken finns ju att det kryper till lite om killen hon ser varje dag helt plötsligt byter busshållsplats, isåfall får man vara snabb och inte vänta i typ 3 månader innan man slår till

>Finland är inte viktigaste
o-okej d-du har det rätt

>knycker all dansk lera på den skandinaviska halvön
>fyller den mer negrer och blattar för att visa hur lite vi bryr oss om den
Det är ju helroligt.

Ni vill ju inte vara svenskar längre så ni får vara.

>ragga på tjejer
youtube.com/watch?v=-Rpl0sC0j98

Jo säkert

jag är 110% för återförenande med finland. Kan tom tänka mig att flytta huvudstaden till åbo och ha obligatorisk finska i skolan

>situation uppstå, eller?
>varför? går av 4-5 personer vid min hållplats och jag säger inte ett ord till
but you and Norway don't want to be a part of us.

Vadå, menar du att ni ändrat er och vill vara svenskar igen?

jag älskar dig finland

Men jag är etniskt svensk kan inte förespråka för det andra finlädare.
Vet ej, gränskontrol och deportering NU.

>Gudrun Schyman Retweetade

tvångsinternering av stockholms"""intelligentsian""" när?

>dkn ännu fulare tänder


har större framtänder och glugg än vad Povel Ramel hade

>asså fan va söt Mustafa äär

BRUN KUK I VIT MUS

>dkn ingen norsk fv att förena sig med