/nederdraad

Gewelddadige uitgave

Welkom: voortzetting van diplomatie
Niet welkom: resoluties

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=QTkuC33PtoE
youtube.com/watch?v=Cca6JJZV_TI
youtube.com/watch?v=Eb5aeEo6qhY
reddit.com/r/puzzles/comments/32uh4v/does_anyone_know_the_puzzle_that_starts_with_a/
youtube.com/watch?v=lhqQI86mu5M
npo.nl/live/npo-2
youtu.be/ym3HnjBxPsw
twitter.com/AnonBabble

paal je roosters

Nederdraad, ik ben politie Haaglanden

Jan Roos is boos

Ajax

eerste voor een onafhankelijk Limbug.


wacht ff.
WAT? Je bedoeld dat we niet...

Ik begin pas de 29e

Als Nederlander steun ik een opgerot Limburg

A

ooit

LOL
Lieve Limburgers.

Hoe vaak eten jullie frieten met mayonaise en curryworsten per week?

Ik 2 keer per week maar ik woon spijtig genoeg nog bij mijn moeder. Mocht ik alleen wonen dan werd het toch 4 keer per week frieten.

Ik denk zo'n 3-4 keer per maand.

nooit oetz, patat en frikandel eet ik wel een stuk vaker.

Ik eet friet misschien twee keer per jaar. En dan met pindasaus, niet met mayonaise.
Curryworst eet ik alleen op vakantie in Duitsland of Oostenrijk

Wij zullen ooit verenigt zijn.

annej

>bedoeld
>verenigt

MAAK ME WAKKER VANBINNEN

Een paar dagen geleden op introkamp speede we allemaal rare kamp spelletjes en een daarvan was "kabouter klappen".
Een gozer klapte een paar keer in zijn handen en schouders en zei dat hij net 4 kabouters geklapt had. Toen deed hij andere klap bewegingen en waren het er opeens 2.
Iemand enig idee hoe dit spe werkt?

je moet letten op hoeveel woorden hij gebruikt ofzoiets

spreek in je dialect. Jij kanker ervarken

Google "kabouter klap"
krijg dit:
youtube.com/watch?v=QTkuC33PtoE

Ik heb eens zoveel drugs genomen dat ik ook kabouters ging klappen.

Maar ik moest naar huis, mijn eenhoorn belde, het eten was aangebrand in de derde dimensie en ik moest nog een melkweg halen.

Sijneze tekenfilmpjes!

tsop taerg

>men society and ict
leuke miemstudie van je

Dit is serieus, ik zit er al dagen mee.

Hij klapte ook -3 kabouters, hoe zou dat dan gaan?

>zowat 100% baangarantie
>goed startsalaris
>bedrijven investeren kanker veel in onze studievereniging waardoor we elke week gratis borrels hebben
:')

Hoe precies willen die moslims een aanval plegen met een gasfles?
Wat ga je bereiken als je gewoon twee gasflessen in je kofferbak legt?

doe gewoon wat en als ze zeggen dat je moet drinken moet je drinken.

>dvw betaald worden door PvdA

heb jij tattoos?

Het was geen drankspel oetz

Dan weet ik het ook niet

youtube.com/watch?v=Cca6JJZV_TI

sjineze tekenfilms

Ik zit the zoeken als een malle maar ik vind niets.

Ik zit al dagen te zoeken. De Engelse versie gaat blijkbaar met paarden ipv kabouters, maar ik vind nergens uitleg.

youtube.com/watch?v=Eb5aeEo6qhY

Wat voor accent heeft die verslaggever?

Maar die artikels spreken niet over ontstekingsmechanismes of geïmproviseerde explosieven, gewoon over 'gasflessen'. Daar ga je toch niets mee bereiken.

ik heb mij onironisch ingeschreven voor een cursus japans

>dvw Limburg noch in Nederlands-Limburg, noch in Belgisch-Limburg, maar in Luik ligt...

Gooi een molotov op die auto en je hebt een serieuze bom

boers

Ik voor Koreaans, ik wou het Noord-Koreaanse dialect maar dat was niet mogelijk.

Wil later graag in Noord-Korea wonen

reddit.com/r/puzzles/comments/32uh4v/does_anyone_know_the_puzzle_that_starts_with_a/

>Invoordat roodhet

Dit is gewoon het eerste wat ik zag.

Ik zou daarnaast ook proberen contact te leggen met Japanners in je regio. Er zijn er vast voldoende in je stad. Maar leuk dat je een taal gevonden hebt.

leuke miemstudie van je

lelijk

Al gelezen. Maar zoals ik zei klapte hij ook een negatief aantal kabouters en ook 0 of "kut kabouters".

+ verenigd Holland, wanneer?

Er zit naast uitspraak maar weinig verschil tussen Noord en Zuid-Koreaans. Beiden zijn gewoon gebaseerd op het dialect van Seoul.

Nee Noord-Koreaans gebruikt geen leenwoorden en de spelling is soms anders.

Waarom hebben ze deze Sprinter toch grotendeels wit gemaakt? Het is foeilelijk en past niet bij de andere treinen
Waarom niet gewoon standaard geel met blauw?

Ook het Noord-Koreaans gebruikt wel leenwoorden, alleen andere en ik kan gerust een gesprek in het Koreaans voeren zonder al te veel leenwoorden te gebruiken (de variant van het zuiden dan).

Maar goed, er is het verschil tussen 리 ipv 이. Stelt niet extreem veel voor oetz.

Ik ben een echte NEET die zijn middelbare school niet heeft afgemaakt dus nu volg ik in het volwassenenonderwijs een richting ASO Wetenschappen-Wiskunde om mijn diploma te behalen en daarna naar de universiteit te kunnen gaan.

Mijn rooster voor het eerste semester gaat zo:

Maandag: 4 uur wiskunde
Dinsdag: 4 uur chemie in de voormiddag en 4 uur biologie in de namiddag
Woensdag: 4 uur Frans
Donderdag: 2 uur aardrijkskunde
Vrijdag: 4 uur wiskunde

Heb niet de hele dag school dus veel vrije tijd.

net piemel geschoren vma

Heb je nog wat aan je kennis van het Koreaans?

Naar deze miem gaat je belastingsgeld

Hoe heb je Koreaans geleerd? Ik ken Hangul, een paar woorden en zinnen en een aantal grammaticale regels zoals aanhangels bij onderwerpen en objecten op het moment.

Nee, leenwoorden komen echt amper voor. Alleen in Pyongyang bij hogere militairen en de moslim en de kerkelijke gemeenschap komen ze voor.

Waarom een miem?

Hallo agent.
Waarom sta je voor een green screen?

Niemand gaat toch in de buurt van een brandende auto komen.

ik wil me ook inschrijven maar ik denk dat ik al boven het niveau van de cursus ben

...

>curryworsten

Bedoel je een lange hamburger?

youtube.com/watch?v=lhqQI86mu5M

Nee, inderdaad, het was dan ook vrouwenlogica

Ik hoop er wel wat in de toekomst mee te doen. Ik oefen het nog elke dag, af en toe ontmoet ik wat Koreanen hier in Nederland, probleem is dat ze allemaal in de randstad wonen en dat is nogal ver vanaf waar ik woon.

Gewoon via het internet en niet opgeven. Het lastigste van het leren van een taal is dat je al vrij snel de hoop opgeeft, het grootste gedeelte van de mensen die een taal leert geeft het al op na een tijd. Ik spreek gewoon veel met Koreanen, nog nooit een cursus gevolgd, zij verbeteren me wel als ik fouten maak.

Goed, mijn kennis strekt zich vooral over de taal in de republiek en niet de volksrepubliek, nog nooit met een Noord-Koreaan gesproken, maar ik heb wel van horen zeggen dat ze de in het Zuid-Koreaans gebezigde leenwoorden wel begrijpen.

>lange hamburger

Frikandel.

Jouw "frikandellen" zijn gehaktballen.

Totaal niet, Noord-koreaanse vluchtelingen is wel eens gevraagd in een boek alle woorden die ze niet kende aan te strepen, en gemiddeld haalde ze 95% van alle leenwoorden eruit.

Bron: mijn kont
Kankerdombo.

Nou ja, nogmaals ik kan gerust zinnen maken in het Koreaans zonder te veel leenwoorden te hoeven gebruiken. Ik ben bang dat jouw kennis van leenwoorden in het Noord-Koreaans beter is dan die van mij dus ik geef me gewonnen.

>Frans
Waarom volg je geen Duits?

Waarom wil je überhaupt in N. Korea wonen?

>gehaktballen

Bedoel je bouletten of frikandellen? Want gehaktballen kennen we hier niet

>Maar goed, er is het verschil tussen 리 ipv 이. Stelt niet extreem veel voor

u wat maat? Kan je uberhaupt wel koreaans?

>Ik ben bang dat jouw kennis van leenwoorden in het Noord-Koreaans beter is dan die van mij dus ik geef me gewonnen.

>Wil later graag in Noord-Korea wonen
user, ik weet niet of die user wel helemaal ernstig is.

Excuses, ik had uw vlaggetje niet gezien...

sjineze tekenfilms

npo.nl/live/npo-2
toch wel koele wagens jongens

Ik zeg zonet al dat zijn kennis van de verschillen met het Noord-Koreaans misschien toch niet zo sterk is als die van hem.

>Kan je uberhaupt wel koreaans?

We hoeven hier niet te gaan penisverlengen vriend.

Ballen, gemaakt van gehakt. Gehaktballen.
Ook bekend onder de naam köttbullar bij de IKEA.

youtu.be/ym3HnjBxPsw dit filmpje verteld over het verschil maar ik kon hun bronnen niet zo snel vinden

Andere woorden zijn ook anders.

Omdat Noord-Korea het minst is gehoorndraagd door Amerika.
Ze zijn de enige die durven op te staan tegen die dikzakken

Ik hoop dat jij nu aas aan het uitstrooien bent.

Ben een beetje laat het gesprek ingesprongen en volg het niet helemaal 100%, excuses.

Noord-Korea is overigens wel echt prachtig. Een aanrader om heen te gaan. Ben van plan om ergens in de komende twee jaar terug te gaan.

Verhuis je beter naar Iran of een Latijns-Amerikaans land als Bolivia.

Nee, heb zelfs een vlag op mijn kamer.

Die optie heb je alleen in een richting waar je talen studeerd, bv. Economie-Talen.

Die zijn te afhankelijk van Amerika en ik kan me er niet speciaal voelen.

wat een schattigtaartje in dat filmpje

Waar in Korea zit je nu eigenlijk? Ik ben eigenlijk vooral alleen maar in Seoul en Gyongi-do geweest, niet veel speciaals. De redenen waarom ik maar zo'n klein gedeelte heb gezien bespaar ik je.

Is de negatieve naam van Noord-Korea een media trucje of is het echt zo?

>Iran of een Latijns-Amerikaans land als Bolivia.

Enkel als je graag in geïsoleerde schijtgaten wilt wonen, met rare hoedjes

...

Da's een beetje zielig. Waarom zou je honger willen lijden en onderdrukt willen worden?

Een stad vak onder Seoul, uni.

Gedeeltelijk, maar geloof niet alles wat je in de media ziet. Het is makkelijk om nieuws artikelen te fabrikeren over een land dat zo geïsoleerd is als de DPRK.

Hoe zijn Iran en Bolivia te afhankelijk van Amerika?
Als je in een goed land wilt wonen dat min of meer anti-Amerikaans is, ga je beter naar Iran, Bolivia, Venezuela ofzo. Hoe denk je een verblijfsvergunning te krijgen voor Noord-Korea?

Bolivia is echt geen slecht land hoor. Iran is ook veel moderner dan ik dacht.

Hallo, vrienden.

>Honger lijden
Het voedsel tekort is helemaal niet zo erg meer. Vooral in Pyongyang en omringende steden niet

Zoek maar eens Jaka Parker op op YouTube.

Hij filmt regelmatig in winkels en dergelijke in Pyongyang.