/nederdraad/

oude boot -editie #758

welkom: sneeuw, ijs en pure chocolade
niet welkom: deze kankerhitte

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=h0rg4-MDRYE
youtube.com/watch?v=hW8SMj48HVU
youtube.com/watch?v=IigRv6B763k
youtube.com/watch?v=klPZIGQcrHA
npo.nl/adieu-god/08-03-2015/VPWON_1240350
twitter.com/SFWRedditImages

god is groot

youtube.com/watch?v=h0rg4-MDRYE

er moet toch meer zijn in het leven dan je elke dag de t vervelen en 15 uur slapen

>Nederland
>oh ehm ge wat haat ik toch die weer, jekko. Altijd kanker regen waarom krijge wij nooit warm weer?
>OH HET IS ZO WARM STOP AJUB MET DE HITTE KRIJG REGEN ALSJEBLIEFT.

Ik hou van dit land als in de letterlijke grond, maar alle inwoners zouden ze moeten deporteren.

sjineze tekenfilms

Groot is alles.

Je kunt schattigtaartjes wegjagen uit college zalen

Perkjes schoffelen en vuilnis ophalen
Ik raad het niet aan

>want die is er niet.

niet voor ongeloigen zoals jij deukhoedje
Hoelang kun je nog in je Atheisme fase blijven hangen?

Kanker waarom is de draad altijd zo slecht, ik ben nou zo'n 4 maanden weggeweest en godver het is nog altijd kankerslecht.

Ik ga wel weer weg.

>weer nederland
>regen 15°C
>regen 15°C
>kankerheet en droog 30°C
>regen 15°C

Dat is gewoon kut. Hier is het al de hele week 20-25°C amper een briesje en een paar wolkjes. Dat is pas lekker warm weer.

Doei vieze hond

Lol netjes, al is het jammer dat er zoveel tokkies op afkomen, wat moeten die in dezelfde groepjes met zandnegers

MAAK HEM ZELF BETER DAN, JUUZES HEY
altijd zeiken en nooit wat doen

>Hoelang kun je nog in je Atheisme fase blijven hangen?
Ik ben het al 14 jaar, in groep 6 gestopt met sprookjes geloven. Was mijn katholieke school niet zo blij mee.

dat is een grote boot

Nee, jij tyfuslijer.
Weggaan is gemakkelijker.

je geeft geen antwoord op mijn vraag

>>Weggaan is gemakkelijker.
Doe dat dan, zeiksnor

Omdat meneer"ik denk dat sprookjes echt zijn" denkt dat het een fase is.
Tot ik dood ben hou ik dit wel vol.

Doe ik ook, maar ik wou mijn nederdraadbroeders vertellen dat ik teleurgesteld ben ik hen.

De kanker is uitgezaaid. Niemand kan de draad in zijn eentje beter maken.

>:DDDDDD God bestaat niet want de grote knal
>>maar wat heeft de grote knal dan veroorzaakt
>uuuuuuuuuuuuuuuuuuug gXDDDDD weet ik veeeeeeeel. hahahaha Maar ik heb in een boek van richard dawkins gelezen dat alle gelovige mensen heel dom zijn haha. Maar ik ben wel soort van agnost weetje van atheistien die geloven niet in god, maar je kan het bestaan van god niet aantonen weet je.
>>Maar ik voel het bestaan god elke dag. Ik voel zijn invloed. Terwijl ik deze draad aan het zegenen ben met kwaliteitspaals. Terwijl ik jullie introduceer aan zijn liefde, geneest hij mij van mijn kwalen. Ik ben gisteren zelfs gepromoveerd tot engel.
>:DDDDDDD Weet ik veel man jekko, huhuuh wie geloof er nu in sprookjes man XD
>>Maar, waarom zijn atheisten dan altijd nog in de minderheid? Waarom is de top van de wetenschap nog altijd zeer religieus? Waarom zijn mensen aan de top van de politiek nog altijd zeer religieus?
>XDDD

Waarom hebben mensen eigenlijk kontpijn over homo's? De homo's die ik ken zijn best aardig, één homofiele medewerker bij een kledingzaak waar ik vaak naartoe gaat drinkt altijd graag een kop koffie met mij; erg netjes als je het aan mij vraagt.

Wat een leuk verhaaltje user, je hebt mij overtuigd.

Dit is otisme.

Mooi Strooien heerschap

Dankjewel. Wil je elke avond voor andere bidden alsjeblieft?

Dan zal ik ook voor jouw bidden :3.

>ik denk dat sprookjes echt zijn
uit dit antwoord kan ik halen dat je het niet snapt, bij jou gaat het alleen om de verhaaltjes, daar gaat het niet om. Pas als je het snapt vanuit het oogpunt van gelovigen mag je praten

Goed punt, maakt je echt heel volwassen dit.

Wanneer ga je nou Jezus zn lul zuigen?

Doe maar ik zal het echt doen hoor.

>Goed punt, maakt je echt heel volwassen dit.
>zn lul zuigen

argument ontkracht aangezien jezelf net zo debiel doet

Ik was gelovig, tot ik de bijbel ging lezen.
Zelfs LoTR is geloofwaardiger.

Ben toch wel blij om te zien dat er teminste wat mensen zijn die strijdlustig genoeg zijn om er wat aan te willen doen. Soms voelt het dat Nederland zich niet meer kan verdedigen tegen deze buitenlander onderdrukking.

kijk wat ik typ en wat jij typt, zie je het zelf nou niet?

Ik weet waar ik ben, waarom zou ik serieus zijn

Ik geloof in god, maar dat betekend niet automatisch dat ik christen ben?

Je bent duidelijk niet zo goed geïnformeerd over het onderwerp. Misschien als je je meer inleest over het onderwerp, dat je beseft hoeveel meer religie kan zijn dan één boek?

Maar het aller belangrijkste is de mystiek. Het voelen van god. Dat is iets wat ik vrees dat niet iedereen is weggelegd, hoewel ik het iedereen zou gunnen. Je moet opzoek gaan naar jezelf voordat je god pas kunt vinden.

Religie was goed voor domme mensen in de middeleeuwen op het rechte pad te houden.

>de bijbel letterlijk nemen

Koekoek.

Was geht Nachbarn?

Wat studeer je in Stockholm. Genderstudies? BBC-Studies?

dit doen veel atheisten, als je zo iemand tegenkomt moet je hij/zij niet meer serieus nemen omdat ze geen vermogen hebben om zich het standpunt van anderen in te beelden, dit heet ook wel autisme wat onironisch veel deukhoeden hebben

Of jij hebt te veel drugs op, of je bent niet helemaal goed in je kop.

Ik zie iemand die serieus een discussie probeerd te voeren tegen iemand die hersenloos in zijn hotelkamer wat op zijn toetsenbord mept uit verveling.

Maar waarom is dat sprookjesboek dan heilig terwijl betere sprookjesboekjes dat niet zijn?

Ik ben hier voor 2 weken aan het werk.

Kan je net zo goed dat boek niet hebben, kunnen de mensen hogerop makkelijker de leugens verspreiden.

jongens, heb even behoefte aan gevoelens

youtube.com/watch?v=hW8SMj48HVU

>probeerd

>Maar waarom is dat sprookjesboek dan heilig terwijl betere sprookjesboekjes dat niet zijn?
Moet ik hier nu effectief op ingaan?

>muh muh sprookjes

kun je ook met wat anders komen en werkelijk ingaan op wat mensen zeggen? Zo niet stop met schijtpalen in je hotelkamertje

Probeerd met een d lol

>muh bijbel is geen sprookjesboek!

het is niets meer en niets minder

Ja.
Duidelijke vraag lijkt mij.

>heilig boek dat tot de letter gevolgd moet worden omdat het letterlijk een geschenk van god is
>nee je moet het niet letterlijk nemen

youtube.com/watch?v=IigRv6B763k

Maar het heilig kruid is ons door god gegeven.

Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid.

Genessis 9:3

God bestaat oetz.

Ik hem zelf met hem gesproken.
Als je bewijs wilt moet je je gewoon openstellen voor Mohammed en hij praat vanzelf met je.

youtube.com/watch?v=klPZIGQcrHA

het is zo lekker wanneer het in religieuze discussies alleen over de echtheid van de verhalen gaat en niet om het geloof wat erom heen zit

>wiet met basilicum verwarren

Wat vooral verwarrend is van wat er nou letterlijk moet worden genomen. Plus je kan uit sommige verhalen meerde "lessen" leren, en welke is nou de juiste?

Nachbarn was geht ?

>basilicum met groene kikkers verwarren

Dat geloof is gebaseerd op die verhalen.

>letterlijk een 2000-jaar oud boek nemen als """morele""" waarheid
>stoer doen dat je de opinie van een hoorndrager die al tweeduizend jaar dood is als levensmotto neemt

Waar zitten al die christenen in nederland??? Ik heb er nog nooit een gesproken, alleen van die mensen die zeggen " tja er zal vast wel íets zijn".

PIERRE?!

>ik geloof niet in God dus ik geloof in de oerknal xD

Waarom zeggen alle christenen dit?

Elk avond gaat het draad over één van deze onderwerpen:

>Politiek
>Religie
>Tekenfilms
>Homo's
>Allochtonen

Waarom eigenlijk?

Bijbelgordel

>verzonnen verhaaltjes geloven
waarom zegt elke atheist dit?

De enige andere keuze is het vliegende spaghetti monster oetz

The bikes....
You need to return the bikes

God bestaat, ik hem zelfs gezien en aangeraakt.

Hij is 30cm groot, 400gram zwaar en ik steek hem elke dag in je moeder.

Makkelijk (Jij)'s verzamelen oetz

Gisteren sprak hij tot mij oetz.
Hij bood zijn excuus aan dat ik zijn bestaan moest bewijzen met indirect bewijs en een boek met veel vage verhalen, maar dat ik het moest doen om hun te redden want hij houdt zoveel van mensen.
Ik vroeg waarom hij zichzelf niet gewoon toonde toen zei hij, uhhh nee kijk ik wil de mens die ik zelf gemaakt heb testen.
Toen zei ik, oké prima dat klinkt logisch.

Jammer dat mensen altijd een geloof nodig hebben voor hun moraal en niet gewoon UPB kunen naleven zoals vele met hoog IQ dat wel kunnen. Welke waarde heeft moraal eigelijk als je gedragscodes opgelegt moet krijgen uit een fictie boek en niet uit je zelf komt?

dag aapje

u vergeet autisme, en dan niet of iemand het wel of niet heeft.
Het gaat dan over of iemand extreme autisme of een mindere vorm heeft

Omdat het letterlijk verzonnen verhaaltjes zijn? Als je kan, paal bewijs dat de bijbel enig wetenschappelijk bewijs heeft.

>niet bekeren tot het Kekisme
Wat is het punt van een leven zonder Kek?

>le 'doen alsof de domme rooddhetkikker een god is'-miem

Flikker

>God bestaat niet
>Want de bijbel

Die bijbel is er alleen ter inspiratie of om mensen met minder verstandelijk vermogen toch bij de kudde te kunnen betrekken. Het is het middel, niet het doel.

Het is uiteindelijk de hogere eenheid waarover wij praten. Die het heelal heeft geschapen en waar wij deel van uitmaken dat we aanbidden. Dezelfde eenheid die de inspiratie vormt voor de bijbel, maar de bijbel blijft een menselijke interpretatie en moet dus niet letterlijk genomen worden.

Dit is in vrijwel alle culturen een bekend fenomeen, het aanbidden van de hogere orde. Zoals in India, waar priesters toegeven dat de goden en de verhaaltjes alleen zijn om mensen te overtuigen.

Bovendien is het bestaan van god al meerdere keren aangetoond. Wie niet in god gelooft, is niet rationeel.

npo.nl/adieu-god/08-03-2015/VPWON_1240350

Wil je echt jezelf achter dit soort lui scharen? Die enkel het atheïsme volgen omdat dit de norm is?

>heilig boek dat tot de letter gevolgd moet worden
Zegt godverdomme wie
Denkt gij nu echt dat iemand het oude testament letterlijk neemt?
Dat is eerder een bundel verhalen met een morele waarde dan het letterlijke woord van God.
Deukhoeden zoals gij zijn al even erg als allahu ackbars die geen enkele nuance kennen

afbeelding gerelateerd

Kan je een eigen religie beginnen? Er zijn mensen die in de spaghettimonster geloven en het wordt erkend als een officiële religie oetz.

Waarom beginnen we niet ons eigen /nederreligie/?

interesse?

So, given that belgium is not a country, should it belong to france, or to netherlands?

jongens hoe graag ik mijn heer wil verdedigen moet ik gaan aangezien ik morgen gewoon weer aan de slag moet. Was weer gezellig met de deukhoedjes

Ik geloof dat het universum altijd al heeft bestaan.

Waarom moet het perse geschapen/ontstaan zijn? Dat is beide onlogisch.

Want wat heeft God dan gemaakt en wat heeft de explosie veroorzaakt?

Ik bedoel, filosofisch gezien is het ook te verklaren met logica.

Het idee van universum kan alleen bestaan als een universum bestaat om het idee in te hebben. Dus als het universum nooit heeft bestaan kan het idee van universum nooit bestaan hebben en dus kan het nooit ontstaan of gecreëerd zijn.

>le' le 'doen alsof de domme rooddhetkikker een god is'-miem'miem

Waar heeft God, of een van zijn boodschappers gezegd dat zijn geschriften open voor elke interpretatie zijn?

Dit gaat te diep voor mij

>Die bijbel is er alleen ter inspiratie of om mensen met minder verstandelijk vermogen toch bij de kudde te kunnen betrekken.
Of je kan gewoon de staat gebruiken om die mensen op te ruimen. In een hoge IQ maatschappij heb je dan ook een stuk minder religieuse invloed omdat die mensen minder snel in sprookjes geloven.

Hoe verklaar je dan het constant groter worden van het universum? Er moet dan toch een beginpunt zijn?

Non , merci.

Waarom verschuiven atheisten altijd de bewijslast van een stelling? Als jij denkt dat god niet bestaat moet je het bewijzen

>Ik geloof dat het universum altijd al heeft bestaan.

Nee.

Bewijs: tijd.

Het universum blijft zich uitbreiden (licht is constant aan het reizen) en het klopt ook qua tijd. Als het altijd al bestond valt er niets uit te breiden.

nederland

Dat zei jouwm oeder ook gisteravond

Gewoon, zwaartekracht en supernova's. Die duwen alles uitelkaar of naar elkaar toe. Licht zelf duwt ook op dingen en omdat er zoveel is kan het ook "groeien" (lees: uitelkaar duwen) als gevolg hebben