/Norgetråden/

rodstrupeutgave

forrige:

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=WROcJK3ZHGc
prb.org/Publications/Lesson-Plans/HumanPopulation/FutureGrowth.aspx
youtube.com/watch?v=yubBSVrSZWQ
reddit.com/r/IAmA/comments/5a2d2l/title_jill_stein_answers_your_questions/d9d53yw/
telegraph.co.uk/news/2016/11/16/trafalgar-square-christmas-tree-begins-its-journey-from-norway/
richannel.org/jim-al-khalili-and-the-quantum-robin
forbes.com/sites/jamesconca/2012/06/10/energys-deathprint-a-price-always-paid/#63f346b049d2
nrk.no/norge/italia-trekker-begjaeringen-om-krekar-utlevering-1.13252702
youtube.com/watch?v=ZXhuso4OTG4
youtube.com/watch?v=eRI5eWWZIpo
youtube.com/watch?v=rhSeL6q_DOk
twitter.com/SFWRedditVideos

youtube.com/watch?v=WROcJK3ZHGc

Dobbelposter siden vi er midt mellom to tråder:
>Ho er i mot atomkraft fordi det gjev ein storre del av verda moglegheit til å industrialisere, noko som forar til okte fodetal, noko som forer til hogare fodetal, levealdar og global okonomi.

Vil gjerne ha kilder på at hun har sagt at atomkraft forer til okt industrialisering og globalisering, men det finner du ikke siden selv hun aldri har sagt noe så ignorant. Industrialisering forer utelukkende til lavere fodselsrate på sikt (25+ år)(1).

Alternativet til atomkraft på kort sikt er kull og fossile brennstoff. Utbyggingen av fornybar energi dekker ikke engang den årlige okningen i energibehov i de fleste vestlige land, og det vil ta tiår å få i gang storskale utrulling av solceller og vindkraft. F.eks. Frankrike har samlebåndsproduksjon at atomreaktorer som kan dekke energibehovet frem til bedre losninger eventuellt skulle dukke opp.

Det mest gjennomforbare bærekraftige alternativet til massiv utrulling av atomkraft er atomvinter som folge av en tredje verdenskrig.

(1) prb.org/Publications/Lesson-Plans/HumanPopulation/FutureGrowth.aspx

Heil siger

fjerde for selvmord 10 minutter etter man har stått opp

femte for hvit makt

>Heil siger
Ni fan låter så gulliga

En riktig barbar säger HELL SEGER!
youtube.com/watch?v=yubBSVrSZWQ

Hun skrev jo hva hun syns om atomkraft i "spor meg hva som helst" på Reddit, og ble nedstemt som bare det, og BTHU i kommentarene under.

reddit.com/r/IAmA/comments/5a2d2l/title_jill_stein_answers_your_questions/d9d53yw/

>dfn ingen intelligent italiensk jv som gjor narr av meg for å være en dum snoneger
hallo morket min gamle venn...

Virker ikke som et *så* på tryne svar det der da.

Ho har jo rett at det er vanskelig å kvitte seg med atomavfall på en trygg måte, og at hvis det faktisk skjer kriser med et kraftverk, så er jo området rundt ubeboelig på uforutsigbar tid.

la meg få slippe å leve lenger nå

husk å kjope inn litt godt til i kveld

dubletter for sannhet

hitler er en sotpai fåvæ

Noen ganger er det vanskelig å tyde om folk er ironiske angående Hitler på det brettet her fåvæ.

kan noen forklare meg hva denne "fåve" meme'n er for noe?

aldri hort om om fåve, fåvæ

>Hun skrev jo hva hun syns om atomkraft i "spor meg hva som helst" på Reddit, og ble nedstemt som bare det, og BTHU i kommentarene under.

Og DER kom linken som sier noe fullstendig annet enn det du opprinnelig påsto. Du klarer ikke å finne en eneste kilde der Stein påstår at atomkraft påvirker industrialisering eller barnefodsel siden noe slikt ikke eksisterer. Det eneste den reddit-tråden viser er at Stein står fullstendig uten rot i fornuft og vitenskap og baserer politikken sin på folelser og myter.

Sovjet kvittet seg med atomavfall ved å dumpe det på dypt vann, og det er ikke funnet noen tegn til at noe menneske direkte eller indirekte har tatt skade av den praksisen. Så lenge det plasseres et sted der mennesker ikke drar er det ikke et problem. USA har idiotsikre anlegg i orkenen for lagring, Frankrike lagrer avfall i et lagerbygg og resirkulerer det for å lage nytt brensel siden de ikke har egne uran-gruver. Avfall er IKKE er reellt problem, det er snakk om små mengder avfall og det finnes gode måter å oppbevare det på. Om du mener at "kriser" (nedsmeltning) bor du lese deg opp på Three Mile Island uhellet, der alt gikk til helvete i et tett befolket område på USAs ostkyst men ingen dode og områdets beboelighet på ingen måte ble påvirket.

ingen anelse fåvæ
tror bare det er en ting noen sier på slutten av setningene sine for goy fåvæ
litt sånn som lol fåvæ

hvis jeg levde på 30 tallet ville jeg vært den storste hitler-fanen i manns sinne. å stotte natsoc fullt ut i dag blir teit da det er en ideologi fra starten av 20-tallet. men med noen moderniseringer er jeg down

daglig påminnelse om at hvite og ost-asiatiske samfunn er de eneste som er hvert å leve i

Jeg er ikke han du snakket med tidligere. Jeg er enig med deg, jeg. Jeg mener også hun er en tullete politiker.

hvorfor gidder folk spille igjennom hele hekseren 3? fy faen så kjedelig

Bedre for blodtrykket ditt om du ikke bekymrer deg om slikt

Likte Hitler i mannen i det hoye slott, en gammel liten luring han der. Skulle fått pensjonert seg til orneredet etter å ha reddet europa fra soviet fåvæ

Hver sin smak. Jeg synes hele historien var svært engasjerende og bra skrevet. Hva er det du ikke liker?

Måtte humre litt over ironien at Sovjetunionen brydde seg om å kvitte seg med atomavfall på en mer eller mindre forsvarlig måte når de fint syns det var koselig å massemyrde folk ellers.

>Om du mener at "kriser" (nedsmeltning) bor du lese deg opp på Three Mile Island uhellet, der alt gikk til helvete i et tett befolket område på USAs ostkyst men ingen dode og områdets beboelighet på ingen måte ble påvirket.

Jaja, men dette er jo kirsebærplukking da. Det går jo ikke ann å bo i byen rundt Chernobyl enda liksom, ei heller går det ann å bo i Fukushima by.

nei det er det ikke
det er sinnsykt goy og spennende faktisk
er nok bare du som er plen

kampsystemet får deg til å sove, og hele dritten er dritt...

Bra argumentert. "Hele dritten er dritt" Jaja. Om du ikke liker det, så får du finne noe annet å spille. Er ikke verre. Selv likte jeg ikke Civ V, men driver ikke og klager over det på nettet. Er bare ikke min type spill. Ikke vanskeligere enn som så.

>lagde nytt trådstarter bilde for idag
>glemmer å lage
>glemmer til og med å fortelle folk at jeg vil lage

Bare knull dritten min opp, fåvæ

Mao. så er du en veldig spillsystemfokusert spiller, mens folk som liker det er ute etter fortelling/atmosfære og synes det er ok med et kampsystem som er gjennomsnittlig. Ikke alt passer for alle.

eg e jo ein alkoholiker eg då

Du kan jo vel fint bruke det for neste tråd? Det var da vel ikke så dǿgnflueaktuelt?

Ikke han du siterer, men de tre tilfellene du nevner utgjor vel majoriteten av storre kjernefysiske uhell som noensinne har skjedd. Chornobyl var pga inkompetent sovjetisk styre, Fukushima pga et av de storste jordskjelvene Japan har sett.

Kjernekraft er trygt fåvæ, fordi kun ved nedsmelting utgjor det en trussel, og slike scenarioer er ekstremt usannsynlige.

>dfn du er innlagt for avrusning nå

Cute robin (national bird of Britain)
How's this year's tree coming along, boys?

telegraph.co.uk/news/2016/11/16/trafalgar-square-christmas-tree-begins-its-journey-from-norway/

Pretty good, I think. It was cut down earlier this month. What do you think about the tradition?

its not coming this year, sorry

I love it, I wish we had more cute interactions with you lot

u wot

Ja, jeg er jo selvfölgelig enig i det, jeg ville bare poengtere den andre siden av likningen.

Når man bare forteller den ene siden av likningen så blir det fort bare pur ideologi.

>Det går jo ikke ann å bo i byen rundt Chernobyl enda liksom, ei heller går det ann å bo i Fukushima by.
Her må du nesten komme med kilder, for IAEA (Internasjonale atombyrået) mener at de dosene du utsettes for årlig i både Pripyat og Fukushima er for lave til at det er en statistisk signifikant hoyere sannsynlighet for kreft ved å oppholde seg der. Selvsagt er det lurt å være på den sikre siden mtp. kreft og sånt, men flere hundre mennesker som bodde nær Tsjernobyl nektet å flytte vekk og bor der fortsatt, så området er så absolutt beboelig.

Av alle ulykker siden tidenes morgen er det rundt hundre dodsfall man sikkert kan knytte til atomkraft, noe som gjor atomkraft til den desidert sikreste formen for energiproduksjon som finnes.

Jeg har masse klær som enten ikke passer eller så ser de for jævlig ut

Hva burde jeg gjore? Gi dem bort?

At folk dumper radioaktivt avfall i skogen utenfor reaktoren og at noen får det i seg er også en hoyst reell trussel. Flere forsknings-reaktorer i USA skal visstnok ha dumpet avfall i skoger og veikanter i atomkraftens tidlige dager. De fleste problemene kan heldigvis loses ved å ikke ha inkompetente mennesker i ledelsen, resten kan loses ved å ikke plassere kraftverket på en jævla strand i tsunami-land.

Bare å lempe i en av de kleskontainerne. Klær er så billige nå

richannel.org/jim-al-khalili-and-the-quantum-robin

kvante-strupen utgaven

Tar gjerne i mot den kritikken, for det visste jeg faktisk ikke.

Dog, jeg vil kritisere påstanden at atomkraft er sikrere enn noe annet. Kan ikke se for meg at det er sikrere enn solcelleenergi, eller vind/vannkraft, men du snakker vel kanskje om relasjonen mellom mengden brukbar energi skapt i forhold til skadelighet her.

Små feite fugler er så jævlig sote :3

Hvorfor er fugler så fine dyr? De er ikke pattedyr så rart at hjernen liker dem

knurr

Talt som en ekte gookelskende weebs!

Både sett i totalt antall dodsfall (og skader) og i antall dodsfall/skader per GWh er atomkraft det tryggeste vi har. Atomkraft er jævlig strengt regulert og kontrollert, mens mange solceller lages av 15-åringer uten skolegang i Kina.

>lyspæra på badet har gått
>måtte litterært tisse i morket

rææææ

Neh, ikke helt, men hadde passet best for idag
Jaja, skitt skjer

hu erna klarer jo ikke å snakke uten å bli andpusten

Hva viser bildet? Dodsfall? Har du en kilde på det? Nå ble jeg nysgjerrig.

Negrene i Afrika er fremdeles i overveldende flertall, men de er like fullt slaver for oss hvite, gjeldsslaver og avhengige av oss. Ikke minst slaver for sin egen dyriske sex-lyst, som i Etiopia hvor 90% er HIV-positiv eller har AIDS! Den neste rasen som dor ut er den negroide, indianerene er idag så godt som utdodde, kun få er igjen - heldigvis.

Jodene er et ynkelig folk, de er stygge, små, har elefantliknende orer og snabel-liknende nese, breie lepper, de er fysisk svake, og de eier ingen ære! Alle andre folk hater joder også (inkludert oss nordmenn, så sent som i 1951 var det Norges jodelov ble opphevet, en lov som nektet joder adgang til å komme inn i landet)! Kort sagt er de et mislykket folk! De har ingenting å tape på å utslette seg selv, faktisk vil det være en befrielse å slippe å leve som ynkelige parasitter blant verdens stolte folk og raser.

Grafen er dodsfall per PWh altså, siden det ikke kom med.

Må et maleri til ja, for den gjevne nazist i dag er alt annet enn den kjekkasen der

Kan noen oppsummere hva ståa er i norsk poltikk nå? Noe budsjettbråk?

Hun har en BMI som overgår selv de tyngste svarte hullene i universet. Hun er så feit at hun har et eget magnetfelt. Hva forventer du?

erna ville ha 20 polser til middag, men haraide syntes det var litt mye så de begynte å krangle, akkurat nå er de ned til 13 polser

Ja du suger! Hvordan våger du odelegger det for alle andre! Kom deg ut! Nei! Nei, du går! Jeg skal ikke noe sted drittsekk, kom deg ut av mitt nabolag! KOM DEG UT! Du er ikke en artist, du suger! Du er en middelmådig dritt! Du kan ikke engang spille. Du suger. Jeg har spilt i 41 år. Du suger. Jeg er en venstrehendt gitarist. Du suger! NEI! Nei! NEI! Du går! Kom deg ut. Kom deg ut! KOM DEG UT! FAEN TA DEG. JÆVLA drittsekk. KOM DEG UT. Hvor er du fra? Hvor er du fra? GÅ TIL et studio og ov. Kanskje du en dag vil lære! Du suger. Du er en talentlos dritt! Du pålegger ditt mangel på talent på alle andre. KOM DEG UT. Hvordan våger du å komme ned hit og gjore dette? Jeg er her i fjorten år, jeg har bodd i denne byen hele livet. Du er en skam! Hvordan våger du! Hvem faen tror du at du er? Hvem faen tror du at du er? Du tror du er noen form for artist? Noen som vet hvem du er? Kanskje alle andre onsker å nyte fred og ro. Dette er en av de viktigste stedene i hele Nord-Amerika. Hvem er du? HVEM ER DU? Du er et ulykkelig, arrogant ikke-talent. Du er ikke en artist. En kunstner respekterer stillheten. Det fungerer som grunnlaget for kreativitet. Du har åpenbart ikke talent. Du har ikke respekt for deg selv eller andre mennesker, eller hva det er å utrykke seg selv i musikk eller noen annen form for kreativitet. Og jeg er uteksaminert fra NYU Filmskole, TOSK!. Og Skolen for visuell kunst og Kunstakademiet i San Francisco. Du suger. Du er et ikke-talent. Hvis du virkelig hadde talent, gå og ov og deretter få deg en spillejobb! I stedet for å odelegge slutten av dagen for alle her nede. Du er en skam.

Kanskje fordi de smaker godt?

slett dette

forbes.com/sites/jamesconca/2012/06/10/energys-deathprint-a-price-always-paid/#63f346b049d2

Hareide har brutt forhandlingene, Erna's ketchup-ultimatium ble for mye for ham.

fingerslikkende godt fåvæ

BWAHAHAHAHAHA:
nrk.no/norge/italia-trekker-begjaeringen-om-krekar-utlevering-1.13252702

>dfn svarte hull lever og har BMI

jeg vil ha sjokkis

Jævlig interessant, fikk meg litterært til å tenke.

Shout out til Danny Devito.

HAREIDE HÅND OVER RESTEN AVKETCHUPEN

nei fy faen...

Erna, vi har snakket om dette.
En mindretalls-regjering kan ikke stille ultimatium om å monopolisere all ketchupen for forhandlingene i det hele tatt har blitt innledet.

Du kanke kreke krekar. basert.

>Cuck-Avliv Hanreide

fy faen...

KVIFOR DELEGERAR DU IKKJE BUDSJETTET

HAN KAN IKKE FORTSETTE Å KOMME UNNA MED DETTE!

Hva er galt med vanilje din Jævla negerhore?!?

youtube.com/watch?v=ZXhuso4OTG4

Jeg begynner å lure på om vi faktisk trenger en diktator med eneveldig makt til å faktisk bli kvitt det uhyret her, det norske rettsvesen er tydeligvis ikke sterkt nok.

>en diktator med eneveldig makt
Jada, det kan ikke gå galt.

>Jeg begynner å lure på om vi faktisk trenger en diktator med eneveldig makt til å faktisk bli kvitt det uhyret her

Snakk om å kaste 5 millioner liter bensin på en liten tönnebrann i hagen.

Wow, snakk om å være hanrei. Stotte demokratiet? FY FAEN

han har vært her så lenge nå at det ikke spiller noen rolle, gammel har han blitt også, ingen tar han seriost lenger uansett

eg like kringle

hva er det han egentlig har gjort bortsett fra å uttrykke hatet mot vesten i en rekke intervjuer?

JEG...

Det er vel også noen greier han var med på for han kom hit.

Yang hadde mer og bedre sex enn Reinhard, det er kanon. Avtale med det.
youtube.com/watch?v=eRI5eWWZIpo

han truet kristin halvorsen hvis jeg ikke husker feil

Jeg bare kom med et artig poeng om at en diktator kan bli kvitt Krekar, men ikke det norske rettssystemet.

Han er bokstavelig talt Al-Qaida.

og han skal loslates? fy faen gutta, fy faen

>artig poeng
Artig i ditt hode kanskje.

Hva tenker tråden om Tore Tvedt?

youtube.com/watch?v=rhSeL6q_DOk

Han har vært i rettsystemet vårt i 10 år nå, og byråkratiet hindrer oss fra å sende han ut. Det er ganske patetisk, egentlig.

spör meg hva som helst om anstendighetsbegrensninger

Det er da et artig poeng, din gigantautist.

>byråkratiet
Nei, reglene hindrer det. Det er en relevant forskjell.

Nå må dere trene

Nei Anonsen.

Bildet ditt er artig. Fiksjonen din om at en diktator hadde ivaretatt dine interesser var ikke det.

Sa at jeg at jeg stotter at en diktator skal ta over makten? Nei. Så ro ned, jeg bare påpekte at om vi hadde hatt en diktator hadde vi blitt kvitt krekar, som et lite hån mot rettssytemet.