Skandinavisk/Nordisk tråd

Du är inbjuden in till denna tråd om du talar Svenska, Danska eller Norska. Välkommen

Other urls found in this thread:

sydsvenskan.se/2016-11-09/malmomoderat-sadlade-om-till-familjehemspappa-mer-radd-om-dem-an-om-mina-egna-barn
twitter.com/NSFWRedditVideo

/balt/

Förstår du vad detta betyder? Annars ut!

Hejsan

Det blir att komma kallare nästa veckan

Bra. Har varit eländigt lite snö här i södra Sverige denna vintern

På tide, har knapt hatt sno i julen

Nästan som att man börjar tro på klimatförändring grabbar

Dra tilbake til Afrika.

Bor i Västergötland, relativt varm del av Sverige. Men jag vill minnas att snö på julafton var vanligt förr. Något måste ju ha ändrats det senaste

>Finland
>Skandinavisk

>Svensk """utbildning"""

lrn2 hockey NorDICKS

rüde

Därför skrev jag skandinavisk/nordisk. Jag visste ej vad jag skulle använda för ord för jag ville inte ha med isländare i tråden

Folk som taler færǿysk burde også få lov til å breve i tråden

Dra åt helvete amerifan

Jag är inte bekant med deras språk men visst, det kan de väl vara

STOP SINGING FOR CHRIST'S SAKE

I FUCKING HATE SWEDISH

språket deres ligger et sted mellom islandsk og dansk/norsk. jeg forstår ganske mye av det

Var inte så elak Pekka, vill du inte ha en mysig tråd?

We emigrate to scandinavia in the 70' we are considered vikings? guys?

Finland bottom left thought we most northern

Yes, of course. Syria, Somalia, Iraq and Iran are also Scandinavian vikings. Welcome everywhun!

>bottom left

...

Go away

>blir kallare
>börjar tro på konspirationer
???

Är det någon av er som till någon grad kan förstå isländska? Ska man bjuda in dem till såna här trådar

alla finländare talar svenska så kan en fingol post här

jeg forstår det i veldig liten grad. alt for mange vanlige ord er helt forskjellige. så er det også mange falske venner (ord som ligner på hverandre men har forskjellige betydninger.)

Det var därför jag hade med nordisk i titeln. Hur bra är finnar på svenska ungefär, talar ni och förstår det lika flytande som engelskan ungefär eller bättre/sämre?

de aller fleste finner kan nesten ikke en dritt svensk. bare finlandssvensker snakker svensk flytende.

Vissa finnar talar helt utmärkt bra svenska, men det är ganska vanligt att inte kunna något annat än "jag heter homo-peter"

A FUCKING CROSS

Svenska är obligatoriskt i finska skolor så lite kan nog de allra flesta. Jag undrade om de kunde på t. ex nivå, eller språkvalsnivå (spanska, tyska, franska)

Of course the muslim don't like crosses

>can't make this joke because I have a swedish flag
unfair

Hello, potential New Swede here
Where are the surstromming

På tiden att vi en sån här tråd, blir det en 24/7 tråd också?

Får hoppas o vara aktiv så kske det blir det

Race:
Country:
Skin color:
"""Real age"""":
Will you work:
Is your name Mohammed or Abdullah:
Do you belive in voilence and Sharia laws:
Will you commit crimes 24/7:

Härligt! Hoppas vi slipper 2dfittorna från /SvT/

Irriterande horungar som borde vara på Sup Forums

>Hur bra är finnar på svenska ungefär
Mest finnar some jag vet talar nästan ingen Svenska. Men du talar Svenska i publik, kommer du att bli allvarligt misshandlad.

Race: Balkanoid
Country: Bulgaristan
Skin color: Brownish
"""Real age"""": 26
Will you work: Yes
Is your name Mohammed or Abdullah: No, it's Ahmed
Do you belive in voilence and Sharia laws: Yes
Will you commit crimes 24/7: Is rape/groping a crime?

Final question, will you scream "FUCKING JÄVLA RACIST WALLAH!!!" and cry to media?

Sen finns det ju också områden i Finland som är majoritet svensktalande, hur bra är de på finska, och är du ifrån ett sånt ställe?, för du pratar ju rätt bra svenska

>bugar steals my shitposting
How typical.

>Men du talar Svenska i publik, kommer du att bli allvarligt misshandlad
Det är ju bara finlandssvenskarna som alls talar utomhus.

in sha allah, dear host
rasismus not gutt
y-you can't enter the EU without a bulgarian passport, now go back at the end of the line.

>hur bra är de på finska
Jag har alldrigt besökt nån av dom där platserna som tallar bara Svenska, så jag vet inte.

>är du ifrån ett sånt ställe?
Nej, orsaken jag är någorlunda bra på Svenska är för min far är Finlandssvensk, men jag bor i Esbo.

Welcome in!
Here's your intenational passport, free apartment, literally 2150€ per kid('kid' = 18-35 years old so just get your mates), media will protect you 24/7 and just commit crimes instead of working! And you don't have to learn swedish, that's just a RAAAACIIISSSSST demand!

Österbottenbor kan i regel inte finska, men de flesta finlandsvenskarna i och kring Helsingfors kan finska flytande

aboo var e min jävla svenk flickvän? du lova mig en, aboo detta är bullshit azzå svennejävel

>mfw the first newborn child of 2017 in Bulgaria is a gypsie, the mother 13 (thirteen!) years old
Just imagine how much she could earn till she gets to 30.

Hm... ~2150€/month for 30-45 years(Yep..) should nicely land at 903000€-1161000€

>Just imagine how much she could earn till she gets to 30.
We don't have to. They can tell us once she moves there.

And that's just one """"child""""
We're talking 3612000-4644000€ if you have 4 mates who can pretend to be """kids"""

Tycker ni finnar att det är bra att lära sig svenska eller bortkastad tid? tycker själv att det är skitbra att ni studerar det då det bibehåller relationerna mellan er och resten av norden, om ni kan tala svenska kan ni ju förstå norska och danska. Men det kanske inte är värt det?

FTFY

i need to find myself a gypsie qt NOW

Sad part is that's it's actually true.. sydsvenskan.se/2016-11-09/malmomoderat-sadlade-om-till-familjehemspappa-mer-radd-om-dem-an-om-mina-egna-barn
>"Pretty good"
Just end it already

>Mohammad Mohammad
CANT MAKE THIS SHIT UP

Hejsan!

Jesus, you are really cucked beyond repair.
I do feel sorry for you. Sweden was a nice country.

This is how things work, nignogs, mudslimes and etc will just leech until the country runs dry and then shit talk that it was muh evil swedes fault and the cucks will believe it

Hej på er

I think under 2017 people will wake up, in 2018 we'll have a solution

That'll say unless the mudlims bring in multiple nukes because they were promised mansions, 13 blonde wifes, Bugattis etc

Wow, denna tråden är nu exklusivt svensk och östeuropeisk...

Semester i Spanien. Trevlig 15°C solsemester?

1ºC just nu men det kommer bli varmare nästa vecka

Which Scandinavian country is Francophile ?

Kallare än stora delar av Sverige, hur fan är det möjligt

nordmennene vil heller breve i norgetråden, og det finnes nesten ikke dansker på Sup Forums

Jeg tegner ikke specielt godt og jeg har ingen tablet men bare jom med jeres tegne eftersporgsler her

Seems right face to suck my dick sven, Suck my dick for all those killed Finnics when Sweden expained north.

Ja tydligen, innan var det fullt med norrmän här

sukka min kyrpä

No, why would you want that anyway?

your lips are made for sucking foreigner cock

Anyone?

none, sorry

Sweden possibly, It's the only scandinavian country where wine is more popular than Beer. Idk if wine is a french thing but there ya go

Vær sod at svare

fattar inte vad du säger

sukka min benis :D

kom med tegne foresporgsler
come with drawing requests

tegn Wojak og Pepe

Thanks

Why sweden loves immigrants dick so much

Slutt å drite 'a, brasserass.

union när? Vart e island på bilden? Borde vi inte bjuda in esti också de är nordiska.

rita drakaljus över en tjärn

Har blitt invitert til Tyrkia i sommer. Håper jeg ikke blir drept. Noen som har vært i Antalya I det siste?

Vi kan knappt förstå någon isländska och extremt få Ester kan förstå svenska. Så nej det borde man inte, tänkt att man inte ska behöva tala engelska i denna tråden

Varför hatar norrmän nynorsk, hur vanligt är nynorsk och varför är nynorsk sämre än bokmål?

förstår isländska och färiska bättre än danska faktiskt

Neo Kalmarunion nå. Vi klarer oss mye bedre sammen enn at dere skal drive med dette EU-tullet. Skandinavia stronk.

Nynorsk kjennes ekstremt kunstig, og jeg misliker visse avgjǿrelser som ble tatt da skriftspråket ble utviklet.

Hvis språket var enda mer konservativt og bevarte visse elementer i norsk som er utdǿdde i dag (som visse kasus; genitiv f.eks.) ville jeg hatt en grunn til å lære det i tillegg til bokmål, men slik det er nå kjennes det bare jævlig ubrukelig og ikke ideelt.

Jeg foretrekker bokmål fordi jeg snakker standard ǿstnorsk, som er bokmål i sin talte form mer eller mindre. Da er det naturlig at jeg foretrekker bokmål.

Jag har varit i Turkiet, fast det var innan det blev röran den är idag

Why are scandis If we dont count Norwegians such cuck?

Because they are out sourcing Americum.
Europeans are actually winning and beating us by importing migrants.

In response, America is importing Mexicans for Mexicums.

jag har. Fin stad och inga konstigheter, fast 1 år efter vi hade varit där eldades stadens kändaste nattklubb ned för att de som ägde den var kurder.

Men precis som med all musslimer är turkarna väldigt påträngande å rätt så girga. Vi handlade all vår mat som vi inte åt på resturang på den vanliga pöbelns marknad en rätt så enorm skillnad på priserna. Men den marknaden hade de gömt undan och de var tack vare några bekanta som frekventerade i turkiet vi hitta den.

Samt att ryssarna och turkarna hatar varann men nu är väll det inga ryssar kvar. Anledningen att de hata varann var för att ryssarna var de ända som tjafsa tillbaka och gav en liknande attityd som hade turkarna.

Och polisen bärde automatvapen, det fick synapserna att fyra av och förstå att säkerhets läget är lite sämre i turkiet.