En ny begyndelse udgaven

En ny begyndelse udgaven

Hvad skal i lave i aften drengern?

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=zilJcO0f10I
nyheder.tv2.dk/samfund/2017-01-06-overraskende-drejning-i-yousee-sag-alle-scenarier-er-aabne
youtube.com/watch?v=VwhSAWcYhyM
sprotin.fo/?p=dictionaries&_SearchFor=&_SearchDescription=0&_DictionaryId=1&_DictionaryPage=1
sprotin.fo
youtube.com/watch?v=G7NjncvLxlg
twitter.com/NSFWRedditGif

youtube.com/watch?v=zilJcO0f10I

trådthema

perfekt, kan se du er semi-integreret i kulturen

>semi

jeg er dansker end danmark selv for at være erligt

>dfn laver aldrig tråde og fucker derfor trådnavn op

god start

Hvorvor er alle danskere normies pa Sup Forums?

Jeg skal skrive cv

ved det ikke, men jeg er ikke ordenligt normie endnu i hvert fald

arbejder dog på det med fitness og bedre tojsmag

der er mere danskerne på Sup Forums men kun et få på Sup Forums

er du på ferie?

hvor soger du job? Eller er det praktik?

nyheder.tv2.dk/samfund/2017-01-06-overraskende-drejning-i-yousee-sag-alle-scenarier-er-aabne

Hvad mente han med dette?

>er du på ferie?

nej, jeg har kun proved at lærne vores """"sprog""""" for nogle måneder

>vores

godt min dreng, sådan skal det være.
vi skal gore os klar til nedermarken.

To jobsamtale næste uge.

Fest i aften.

Jeg tager dine tegneanmodninger og tegner dem (på papir)
Kom med dem

sådan, jeg kunne godt bruge fest, men folk på mit studie er norder og jeg kender ingen andre i den by jeg bor i.

det

Er Danmark mal konservativ?
Min mormor i Danmark er goedt full Sup Forums. Hun kan kun tale om hvor meget hun elsker Trump og om kriminelle udlaendinge.

Fed tegning favæ, men jeg har ikke lige nogle idéer

overordnet nej. Der er en del anti-islamisme, men overordnet er folk imod Trump.

If the Dutch and the danish mixed there language do you think it would cause ears to bleed?

Very probably

Its a common fact that Dutch and Danish people have to brush their teeth at least 10 times a day because their languages are auditory shit

selvmord

ikke for at være kliché og begynde at ævle om at du ikke skal gore det, men hvorfor egentlig?

Trælse mand, ville inviterer dig men er i Stockholm hvor festen er så ked. Brug for en god weekend for næste uge vil være trælse

tak user, ville sgu gerne feste med dig

hvor skal du til jobsamtale henne?

I 5. klasse startede min bedste ven på musikskole.
I 6. klasse flyttede min bedste veninde til Soenderborg.
Min folkeskole gik kun op til 6. klasse, så I 7. blev posen rystet og jeg landte i en klasse med ingen af mine tidligere venner.
Havde en enorm autistisk forste sememster, og af resultat havde ingen venner.
Så jeg mistede evnen til at skabe langvarige venskaber. Sociale kompetencer, karaktere og livsvilje forsvandt så stille.
Blev sendt I 10 klasse selvom mine karaktere var gennemsnit på 7-8.
10 klasse var mere at det samme, fik ikke lært en skid, det er som en losseplads for talent.
Skulle så starte på gym, et år bagud, hoje forventninger om sociale kompetancer men mest af alt pinlighed ved at være et år bagud, og have alle ens gamle folkeskoleklassekammerater se ned på en.
Gik ud af gym og blev en neet. Forældre prover at laste mig af på en computer hojskole eller et eller andet.

Har mest af alt bare lyst til at starte forefra.

Den forste er på tirsdag på Burger King og den anden er på onsdag på Jysk. Studere lige nu, så har brug for ekstra arbjede.

Har selv haft problemer med sociale kompetencer. Blev udsat for noget ret heftigt mobning i folkeskolen af en flok brianer, og det har odelagt mit selvværd helt forfærdeligt meget.

Ikke for at komme med en eller anden latterlig inspirational rant, men på en måde kan man sige at du har ramt bunden. Det samme havde jeg. Så er der ligesom kun én vej, og det er op ad. Selvom man skulle tabe ansigt eller lignende, hvad for en forskel gor det så?

Mit råd ville være at pakke dit shit, flytte til en anden by og starte på en erhvervsuddannelse af en art. hvis du flytter til byer som ikke er Kbh, Aarhus eller Odense kan du bo på kollegie og overleve på en udeboende SU.

Prov det lige (eller noget andet for den sags skyld) for du afslutter det hele, der er lys et sted derude user.

Hvor længe har du tænkt dig at være fortvivlet? Forventer du at kunne læne dig opad mennesker hele livet?

Paulus skriver mens han er fanget: "Jeg forstår at være i ringe Kår, og jeg forstår også at have Overflod; i alt og hvert er jeg indviet, både i at mættes og i at hungre, både i at have Overflod og i at lide Savn. Alt formår jeg i ham, som gor mig stærk." Og hvorfor det?

Johannes skriver: "Dette talede Jesus og oploftede sine Oine til Himmelen og sagde: Fader! Timen er kommen; herliggjor din Son, at ogsaa din Son maa herliggjore dig. Ligesom du har givet ham Magt over alt Kjod, paa det han maa give alle dem, som du har givet ham, et evigt Liv. Men dette er det evige Liv, at de kjende dig, den eneste sande Gud, og den, du udsendte, Jesus Christus".

Dette er den evige trygdhed som kan fjerne al verdslig angest, at tro på håbet, Guds gave til enhver, som vil tror på ham. Dit formål her i livet er ikke at gå på en akademisk institution og tilfredstille mennesker, men at live for Gud. Hvornår tror du, at du har vundet menneskernes leg? Når du har levet i al usædelighed hele livet, sovet med 500 piger og er bærer af 20 konssygdomme? Vil dette fylde din indre tomhed og torst for mening? Matthæus skriver: "Derfor, hver den, som horer disse mine Ord og gor efter dem, ham vil jeg ligne ved en forstandig Mand, som byggede sit Hus på Klippen, og Skylregnen faldt, og Floderne kom, og Vindene blæste og sloge imod dette Hus, og det faldt ikke; thi det var grundfæstet på Klippen. Og hver den, som horer disse mine Ord og ikke gor efter dem, skal lignes ved en Dåre, som byggede sit Hus på Sandet, og Skylregnen faldt, og Floderne kom, og Vindene blæste og stodte imod dette Hus, og det faldt, og dets Fald var stort."

Verdens standard er ubrugelig! forfængelighed! Folg Gud og du skal finde lykke.

tak :)

>dansk

hvorfor er alle færǿyinger ekstremt religiǿse?

youtube.com/watch?v=VwhSAWcYhyM

Har ferie og lige bestilt pizza

Einki er vakrari enn kristin kona

>Skulle så starte på gym, et år bagud, hoje forventninger om sociale kompetancer men mest af alt pinlighed ved at være et år bagud, og have alle ens gamle folkeskoleklassekammerater se ned på en.
Hvad fanden snakker du om? Jeg ville fandeme onske jeg havde taget 10 klasse.

I stedet endte jeg med at droppe ud og forst tage HHX 5 år senere.

jeg vil have en pige til at dominere mig

eg skili ikki hvat du skrivaði

Einki (et navn?) er vakrere enn en kristen kvinne/kone?

tú*

Einki er en mutation af "ekkert" (for eksempel hedder ekkert i genitiv einskis på islandsk). Det betyder altså "intet" og skal nok staves med ð, men det gor vi ikke på færosk.

>dfn ingen mor kæreste til at blidt dominere dig

jeg stotter dette her
hvert skandinaviske land bor ha en general

aha. færǿysk virker som et ganske interessant språk. dessverre er det vanskelig å finne ressurser for å lære det.

fant en bok om færǿysk grammatikk på engelsk, men det var alt jeg kunne finne. det er visst heller ingen god ordbok på nett for færǿysk-norsk eller færǿysk-engelsk, eller færǿysk-dansk sågar.

hvor mye islandsk forstår du, og hvor mye islandsk kan du?

ville du være i stand til å ha en samtale med en islending skriftlig?

sprotin.fo/?p=dictionaries&_SearchFor=&_SearchDescription=0&_DictionaryId=1&_DictionaryPage=1

jeg forstår 60-80% af islandsk på skrift, men kun 20% af talet islandsk.

Anime er forbudt i tråden

Udtales færosk og islændsk på samme måde?

Det er ikke til at sige, men det kan have noget at gore med at de er så isoleret.

Ikke den samme person, men
>det er visst heller ingen god ordbok på nett for færǿysk-norsk eller færǿysk-engelsk, eller færǿysk-dansk sågar.
sprotin.fo i "netorðabokur" dækker de fleste ord så længe du skriver ordene i nominativ og i ental

Og når det kommer til islansk, så er der nogle setninger jeg forstår fuldstænig, og andre jeg ikke har en anelse af. Dog forstår vi hinanden nok til at kunne kommunikere via skrift i vores eget sprog.

Nogle ord er udtalt ens, men i fleste fald, så taler islændinge for hurtigt til at jeg kan forstå dem

ð er stumt på færosk, þ er blivet enten t eller h, men som oftest h
á er au på islandsk, ɔa på færosk (a på klaksvigsmål)
í er langt i på islandsk og ui på færosk
mange andre forskelle

færosk har ikke blode endelser, så ord som trú og ey får -gv eller -ggj

takk. jeg bruker wiktionary forelǿpig til å finne ut av hvordan ord bǿyes etter kasus og entall/flertall.

da har jeg nok ressurser til å kunne skrive enkle færǿyske setninger, men det er slitsomt og tidkrevende.

>Dog forstår vi hinanden nok til at kunne kommunikere via skrift i vores eget sprog
det er jo interessant. jeg forstår som regel 60-80% av skriftlig færǿysk, og 60% av muntlig færǿysk. det minner meg om vestlige norske dialekter med et islandsk/dansk preg.

Glemte at nævne at de udtaler "th" lyden meget, mens vi gor det meget sjældent, hvis vi gor det nogensinde overhovedet. Det er en stor forskel mellem sprogene.

tryk på cirklen på sprotin ude til hojre, så ser du bojningsformerne

skide nazister

jeg ser ikke anime, jeg vil bare have en dominerende kæreste til at blidt tage kontrol over mig

...

Tak. Jeg tænkte at lære mig Færosk, men kunne ikke finde meget læringsmateriale. Hvis jeg lærte islandsk forst hvor let vil det være for mig at lære Færoskt?

det er måske en god introduktion til bojninger og genus, men nok ikke mere end det

>ð er stumt på færosk
Útalast sum j (blíður), v (maður), g (steðga) og k (traðka), umframt at verða ljóðleyst (forða).
Ð hevur sum oftast einki j og v ljóð á suðuroyarmáli.

>bor på 35 kvadratmeter afsidsliggende kollegieværelse
>lydisolering er lort og nabo horer sådan noget her dognet rundt youtube.com/watch?v=G7NjncvLxlg
>han er i disse dage igang med at tomme restlageret af kanonslag ude foran på terrassen
>fyr der bor overfor har en tunet knallert stående, som han for det meste kommer hjem på midt om natten (det er ikke noget jeg overdriver)
>mellemostlig lejer bruger ofte fælleslokalet til ekstremt hojlydte sammenkomster der tit slutter ude på natten

Jeg har skrevet mig op til nogle andre kollegier, men hvor længe jeg skal lide endnu vides ikke.

lol
hvad studere du?

multimediedesign

hvordan soger man boligstotte?

jeg leste at genitiv ikke brukes noe særlig i muntlig færǿysk. hvordan kompenserer dere for det?

hvordan uttaler man f.eks. "Det er huset til min far" og "Olavs bil er ny" på færǿysk?

Tó tá eitt navnorð/sagnorð er bundið við ð í endanum, tá er tað altíð ljóðleyst, uttan um so at eg havi gloymt okkurt undantak

Is Denmark full? I kinda liek u...

>uttaler
fugg, mente hvordan sier man*

Jeg cringer af det.

Vi bruger ofte "hjá" (betyder hos), hjá styrer nominativ.

Hetta eru húsini hjá pápa mínum
Bilurin hjá Ólavi er nýggjur

men det er rettere at sige "hetta eru hús pápa míns" og "Bilur Ólavs er nýggjur", dog er dette ikke almindeligt at hore i daglig tale.

yes, were full

HAHAHAHA DANMARK mer som FLATMARK XDDDDDD

hos er "hjå" på nynorsk.

styrer det virkelig nominativ? det virker litt merkelig. burde det ikke være dativ?

og bruker dere alltid hjá, eller finnes det andre måter å uttrykke eierskap på uten å bruke genitiv?

jo, dativ hedder det. Jeg er bare vandt til at bruge de færoske navne hvor-, hvonn-, hvorjum- og hvorsfall.

genitiv brukes i sammensatte ord.
Hundahús.
Bátsmanning.

femdom er også forbudt i tråden.

fuckdreng
lyder som om nogen skal fingere din rov

Sup Forums er litterært eit normissbrett fåvæ

Det tydar "intet" eller "ingenting", det burde jo vere ganske openbart berre ut i frå samanheng.

t. Sup Forums

Nei, eg er ikkje ein jævla normiss fåvæ, eg har over 10000 konfirmerte brev i /norgetråden/....

Har en brændende fornemmelse i næsen og smager blod når jeg synker, hvad fuck sker der drengene?

jeg vågnede engang midt on natten fordi jeg blev blev kvalt i mit eget næseblod, så når jeg stod op dagen efter hostede jeg blod op. Jeg har også oplevet at spytte blod, når jeg har haft halsbetændelse. Måske er det halsbetændelse?

Lyder virkelig ubehageligt. Jeg tror ikke det er halsbetændelse, jeg kan intet mærke i min hals.

Hold op med at være fortvivlet

okay kierkegaard

Hold op med at romantisere oldtiden

hvordan får man en dansk kæreste

Hold op med at snakke i plattysk

jeg forstår ikke en skid af sonderjysk favæ

Jeg har sabbatår og er lige kommet hjem fra hojskole og skal have et job

cool, hvilken hojskole? min lillebror er også lige blevet færdig med hojskole og skal i militæret derefter.

Which one of you wants to become my bf?

Det siger jeg ikke
jeg vil ikke raides

>talte om Mads Holger med min soster
>hun siger at han begik selvmord sidste år
fuck mig
det vidste jeg ikke

borger.dk

det var efter han var med i "til middag hos" og blev en realitystjerne

ej det er ærgerligt, han var sjov at hore på.

er du en sod pige?

der er sgu da ingen der gide raide dig din mongol

ja

du lyder som en der netop gerne ville raide mig
men jeg havde i hvertfald kunst som fag

>jeg nyder godt at velfærdsstaten som ung
>velfærdsstaten vil bryde sammen pga globalisme og ældrebyrden for jeg skal betale for den