/nederdraad/

PvdA editie

Welkom: samen zijn
Niet welkom: Mark Rutte

Other urls found in this thread:

vandale.nl/opzoeken?pattern=interfereren&lang=nn
etymologiebank.nl/trefwoord/interfereren
twitter.com/SFWRedditImages

anime

Mark Rutte wordt volgende MP, screenshot dit.

Ik weiger hier te palen.
Nieuwe?

>Dradenoorlog

Had je eerder een nieuwe maken, we zaten 7palen over het botslimiet heen, je had tijd zat

KORTE RANT

Al dagen maken zelfbenoemd links en rechts ruzie in mijn tijdlijn en in de media. Links vindt bootvluchtelingen zielig, rechts hakt daar op in door te stellen dat we met "zielig" het probleem niet oplossen. Zielig is alleen maar politiek correcte domheid en naïviteit. Al dagen erger ik me kapot.

Wanneer is empathie veranderd in "domme politieke correctheid"? En sinds wanneer is het onmogelijk om:
1. Het niet tof te vinden dat er bootvluchtelingen sterven, en
2. Me er tegelijkertijd bewust van te zijn dat behalve empathie ook een hoop andere dingen nodig zijn om dit probleem op te lossen?

Goddammit, zelfbenoemde liberalen en rechtsmensen. Jullie zijn net zo erg als de naïeve politieke correctelingen die jullie denken te moeten bestrijden. Jullie waarheid en self-righteousness is even star als die van de door jullie gehate linkse huilerds. Ik, als zelfbenoemd genuanceerd-linkspersoon, vond de discussie met jullie altijd zinvol. Die hield me scherp. Maar hier houdt het even op: door politieke correctheid tot dooddoener du jour te maken is een constructieve discussie wat mij betreft onmogelijk geworden.

Wat zou het toch mooi zijn wanneer we samen in gesprek kunnen gaan om een oplossing te vinden voor de onvermijdelijke herverdeling van onze rijkdom. Zonder elkaar bij voorbaat monddood te willen maken, of steeds weer karaktermoord te willen plegen. Gewoon lekker samen die nuance opzoeken waaruit in de praktijk vaak de beste ideeën uit voortkomen.

stop daar eens mee linkse rat

>Goddammit

Sterf

>goddammit
RANDSTAD

Hoi, leuke post, maar je hebt het per ongeluk op Sup Forums gepplaatst in plaats van de correspondent

>negeren RANT

Jullie zijn zelf Randstad

>Dvw wanneer mensen die niet mogen stemmen in een echt land boos worden

Mijn ouders dronken altijd al erg veel, anderhalve fles wijn per dag met z'n twee.
Uiteindlijk komt dat neer op 2-4 glazen afhankelijk van hoe je schenkt. Zelf voel ik na deze hoeveelheid ook wel een drempeltje waarna ik denk "laat ik maar stoppen", ken je die niet dan?
Ik vind het heerlijk om te drinken, je moet het natuurlijk kunnen combineren met de invulling van je leven, maar ik kom altijd gemakkelijk mijn bed weer uit de volgende dag. Ik ben van mening dat je pas alcoholist bent als het je leven beinvloed.

>in mijn tijdlijn
Die heb je vrijwillig?

>zojuist 270 euro uitgegeven aan een jas

godverdomme jongens ik heb het weer gedaan ;_; hoe ga ik nu rondkomen deze maand

oh nee wacht, ik ben geen arme sloeber, ik kan dat makkelijk betalen hahahahahaha

>na een paar dagen alcoholvrij ebt de zin ernaar gestaag weg.
Dit inderdaad. Ik denk dat het vooral belangrijk is om de cirkel van elke dag te drinken te doorbreken. Ik mag me nog lazarus drinken, ik moet mezelf gewoon duidelijk maken dat ik niet élke dag mag drinken.

Ik lees Engelse woorden als een leesteken wat betekent dat je moet stoppen met lezen en alles moet vergeten wat je in die tekst gelezen had.

Jongens één van m'n beste maten heeft een relatie met een letterlijke slet.
Wat doen?

Zal ik hem waarschuwen of gewoon mezelf erbuiten houden? Ben bang dat hij zichzelf pijn gaat doen oetz

...

laat hem zijn gang gaan, nu is het te laat

je had hem moeten waarschuwen voordat hij haar een vriendin maakte i.p.v. een wijf waarmee hij sjans had

nu zal hij gekontpijnigd raken als je probeert in te grijpen

Maak een video dat je seks met haar hebt als bewijs

naaktfoto's verkrijgen en die aan hem sturen

Baarn a.u.b.

Moest onironisch lachen

puntje voor jouw, had meer kunnen zijn als je hem verbeterde op z'n engels

>MP
Movie park?

Als ik ergens een kanker hekel aan heb zijn het wel die arrogante dikke brilmontuur dragende mongolen van de correspondent.
Mijn bloeddruk!
Mijn bloeddruk!

Jongens ik moet hele tijd hoesten, maar komt geen slijm naar boven. Me borst en keel doen kankerzeer. Heb ik kanker? Ga ik dood?

Van die mensen die semi-grappig en semi-verontwaardigd tweeten: "Mijn vrouw en ik hebben vandaag democratisch gestemd tegen het afbetalen van onze hypotheek!"

Ja, want jij kunt door je hypotheekje je medicijnen niet meer betalen. Of je boodschappen. Of een grafkist voor je oma.

Ga toch weg, man.

Net zo boos word ik van mensen die stellen dat de Grieken zich niet aan "de spelregels" hebben gehouden. Sure, eenzijdig opgelegde en onhaalbare spelregels. Zorgen voor leefbaarheid in een land is toch echt iets anders dan valsspelen bij monopoly.

Of van NOS-lobbyist Arjan Noorlander, die zinsnedes gebruikt als: "Het moet duidelijk zijn dat de Grieken geen cadeautjes meer gaan krijgen."
Cadeautjes, really? Ik wil hem wel eens horen als zijn pinpas niet meer werkt.

Tot zover mijn verontwaardiging.

Dat is zo een hoeveelheid die ik zelf ook drink, maar ik vind het al bij al geen gezonde hoeveelheid. Ik ken wat alcoholverslaafden binnen mijn persoonlijke leefwereld en ik betrap me er nu al op dat ik aan drank denk wanneer ik opsta.

waarschijnlijk :/

Dokter hier,
Ja u heeft inderdaad bananenkanker. Eet wat paardenbloemen om het te genezen.

>Sure
Sterf

>laat bankrekening blokkeren en steelt 10 procent

Lang leve Europa! Lang leve de ECB! Lang leve het diktat van de globalisten!

Kan ik niet zeggen "ik heb gehoord van X dit en dat"?

Kan ik letterlijk doen oetz. Paar dagen terug zat ze opvallend veel aan mij waardoor ik mijn vraagtekens al zette.
Een nieuw collega kent opvallend veel mensen uit mijn kring en kwam zij dus ook tot onderwerp. Ik zei "ken je haar vriendje ook?"

Hij zei letterlijk:
>Welke van de 100?

Ook snapt zij elk weekend hoe zij met anderen uit gaat en shotjes en dergelijk neemt. Arme jongen heeft zelf geen snapchat oetz.
Ik ben alleen bang dat hij op mij gaat zeiken dat ik met zijn relatie bemoei ofzo

...

>laat bankrekening blokkeren en steelt 10 procent

Je bent opgelicht, dat was niet echt Europa aan de telefoon

geef liever geld aan een bank dan een griek

>eenzijdig opgelegde en onhaalbare spelregels. Zorgen voor leefbaarheid in een land is toch echt iets anders dan valsspelen bij monopoly.

Wat stel je dan voor?

>tegen ' de globalisten' zijn

>hem
sexist

Wanneer is iemand alcholverslaafd?

Ik ben serieus wanneer ik zeg dat ik mijn geld liever verbrand dan aan een Oost- of Zuid-Europeaan geef.

>liever geld geven aan (((banken))) dan aan grieken

Ik verbrand liever mijn eigen huis dan niet geld geven aan een bepaalde Oost-Europeaan.

Worden jullie het soms niet beu om altijd maar naar deze kutplek te komen?

Nietsgunner

Jongens ik wil jullie overtuigen om voor minder man te stemmen . Vraag mij eenderwat .

Ok, mensen. Liep net bij de AH met een zware boodschappentas. Opeens hoor ik achter me een jongen zeggen: 'ah, eindelijk, daar ben je!' Ik heb niet helemaal door dat hij het tegen mij heeft, maar dan tikt hij op mijn schouder. Ik draai me om. Ken die hele jongen niet. Hij drukt me pardoes een envelop in de hand. 'Hier, kadootje.'

Ik kijk. Lege envelop. Stop het ding in mijn zak. Loop door. 'Ja ho eens, nou moet je niet doorlopen!', hoor ik. Ik draai me om en kijk de jongen aan. 'Wat wil je?'

'Die envelop is leeg. Dat is symbolisch. Er zit een waardebon in van 15 euro, maar die krijg je alleen als je je inschrijft voor de BankGiroLoterij...'

Ik hoor hem al niet meer. Krijg een beetje een waas voor mijn ogen. 'Seriously?', vraag ik. 'Ga je me op deze manier lastigvallen? Ik ben verdomme gewoon boodschappen aan het doen. Tyf op.' En ik loop verder.

Vijf minuten later loop ik, dit keer met twee volle boodschappentassen, hetzelfde punt voorbij. Een andere jongen, vrolijke krullenbos, komt op me aflopen. Ik zie een envelop in zijn hand. Nog voor hij iets kan doen, zeg ik: 'Waag het dat ding aan mij te geven.'

Zijn er echt nog steeds mensen die dit werk voor een karig salarisje willen doen? En wie zijn dat soort mensen dan? De hele dag mensen het bloed onder de nagels vandaan halen, in ruil voor een paar centjes?

Rare wereld.

Waarom zou ik als Moslim stemmen op Wilders? Overtuig me.

Ik ben mijn leven beu

Maar grieken zijn niet mijn volk.
Is het verkeerd om geld over te hebben voor mensen van mijn volk (Germanen) en niet voor mediraaanse barbaren?

In Gaelic, Anne means “unremarkable.”
Anne Vondeling, Leader of Partij van de Arbeid from 1962 until 1966, Chairman of that party from 1969 until 1971.

Ik mag jullie wel.

Dat was er toch in Cyprus gebeurd?

Ik begrijp je logica dat je nirt verslaafd bent als het je leven niet beïnvloedt, maar alcoholverslaving is onomkeerbaar, eens je het bent, blijf je het.

Geabboneerd

Je krijgt een gratis vlucht naar je land van herkomst

Imago van degelijke moslims zou ferm opgekrikt worden door het verwijderen van probleemgevallen waardoor je ferm minder gemarginaliseerd zou worden .

>Dit inderdaad. Ik denk dat het vooral belangrijk is om de cirkel van elke dag te drinken te doorbreken. Ik mag me nog lazarus drinken, ik moet mezelf gewoon duidelijk maken dat ik niet élke dag mag drinken.

Inderdaad. Ik zit in dezelfde situatie.

Als ik dan nog eens drank koop om 's avonds alleen te drinken neem ik een simpel pintje i.p.v. in de verleiding te komen sterke bieren of wijn te kopen. Anders ben je direct vertrokken en krijg je zin "je nog eens te laten gaan".

Het belangrijkste echter is zoals je al aangaf, niet dagelijk drinken, zelf niet één eenheid. Ik probeer tegenwoordig iets als: twee dagen alcoholvrij (zorg voor verzameling thee, zoetstoffen en eventueel wat munt of een schilletje citroen), één dag bier (maar dan beperkt tot 2 blikjes - geen "feestjes").

Verveling is inderdaad je grootste vijand. Maar zelfs dan nog, goeie thee is ondergewaardeerd.

Ja maar daar is je moeder niet

Maar wij hebben letterlijk een totaal andere mening.
Ik wil juist geld geven, hij absoluut niet.

Ik heb mij ooit eens zo'n jobke laten aanpraten door een interim bureau.
Enquêtes afnemen voor de reclamecampagne van de loterij.
Ik ben er nooit meer heen gegaan.
Ik denk dat ze voor zo'n jobkes een groot personeelsverloop hebben.

Doe er dan iets mee.
Verander iets, daarvoor is het nooit te laat

Maar ik wil niet terug naar mijn land van herkomst, ik ben blijer hier.
Aangezien Wilders van plan is om de Koeran letterlijk te verbannen, ja dat lees je goed, is dat niet waar. Met hem aan het roer is het voor mij onmogelijk om mijn geloof te belijden.

Deze kakkerlak is kjoet

:-)

Haal die flikker uit mijn zicht!~

Ik kan me niet beperken tot een eenheid, daar is niets leuks aan. Al ben ik zelf ook een enorme theefan. Ik heb wel tientallen soorten thee en wel meer dan een kilo aan losse thee.

Heh niets persoonlijks jongeman :^)

Maar daar mag je wel met kinderen neuken

>Koeran letterlijk te verbannen

Even serieus, interfereren met religie is toch hartstikke verboden? Je krijgt god wie weet hoeveel mensenrechtenorganisaties, EU bemoeienis en boycot gedoe op je af omdat je een boek verbiedt.

Moet hij weten, maar de nadelen zijn vele male groter dan de baten.

>Maar ik wil niet terug naar mijn land van herkomst, ik ben blijer hier.
Je zou veel blijer zijn in een ander land.

>Aangezien Wilders van plan is om de Koeran letterlijk te verbannen
Je weet heel goed dat dat helemaal niet mogelijk is zonder de grondwet te wijzigen. Wilders zet gewoon hoog in om zijn onderhandelingspositie te verbeteren. Hij zal het imago van allochtonen in Nederland flink verbeteren.

>kijk romantische komedie
>reflecteer vervolgens op eigen leven
>word depressief
ELKE KEER

Kinderen interesseren mij niet, je mama se poes wel.
Geen tabon in de wereld net zoals die van haar.

>interfereren
vandale.nl/opzoeken?pattern=interfereren&lang=nn

Doe niet zo je best slim over te komen, zeg bemoeien of iets dergelijks.

Ik snap niet helemaal wat je zegt, ik ga er vanuit dat je niet achteruit gaat in je leven.
Stilstand is één, maar achteruitgang is nog veel erger.
Leg me uit hoe je praktisch in de problemen kunt komen als je je binnen de perken kan houden (geen achteruitgang, maar stilstand of vooruitgang).

Geen argument.
>Even serieus, interfereren met religie is toch hartstikke verboden?

In de mate waarin Wilders het wil doen is het zeker verboden.
>Je weet heel goed dat dat helemaal niet mogelijk is zonder de grondwet te wijzigen. Wilders zet gewoon hoog in om zijn onderhandelingspositie te verbeteren.

Ja, prima kereltje die Wilders, hij doet dus niet eens alsof hij zijn beloftes waar gaat maken, en dan heeft hij het lef om te zeuren over de politici in Den Haag die hun beloftes niet nakomen.

Kwal van een vent.

Mohammed frowns upon you

etymologiebank.nl/trefwoord/interfereren

Nek jezelf

Doe voor één keer in je leven eens iets onbaatzuchtig goeds. Wilders, of sharia voor Nederland in de nabije toekomst. Probeer even niet te luisteren naar de stem van Satan en kies voor de Verlosser van Nederland.

De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld oetz.

bij elke staking zie ik er altijd zo staan aan het station in Gent, belachelijk, alsof alles voor haar op een gouden servies voorgeschoteld moet worden

>denken dat Hollywood-verfilmingen representatief zijn voor gewone mensen / het echte leven

>dvw vd al dagen niet meer gesproken

Stop met haatzaaien.

>Kwal van een vent.
Helaas wel de minst erge kwal.

Staat het niet in het woordenboek dan is het geen woord.

Ze gaat vreemd.

heb je dan nog wel een vd?

Het is je moeder niet

Als je tolerantie stijgt, ga je sowieso meer moeten drinken voor hetzelfde resultaat en zo begint het.

Zelfs als je dat vindt, dan kan je niet Wilders' besluit om het boek te verbannen niet goedpraten.

Er zijn honderden fascistische boeken die niet verbannen zijn. Alle boeken waarmee je het niet eens bent verbannen hoort thuis in Noord-Korea, geen enkel Westers land doet dat.

Je anime poppetje is niet je vd

Vandaag kopt de Telegraaf op de voorpagina: “Asielhopper-invasie”. Het is het zoveelste neologisme dat de krant introduceert door een woord of voorzetsel met negatieve connotatie voor of achter “asiel” te plakken. Telt u maar even mee met de koppen van de afgelopen week. 7 januari: “asielhopper-invasie”, “kansloze asielplaag”. 4 januari: “aso-asielzoekers”, “asielmachine”. 3 januari: “asieltuig”. En net voor de jaarwisseling was er nog een creatieve variant: de “asielaso”.

De koppen staan steevast boven artikelen over asielzoekers uit Algerije en Marokko. Asielzoekers die in Nederland weinig kans maken op een verblijfsvergunning, en daarom – zo redeneert De Telegraaf – maar beter meteen weer uitgezet kunnen worden, voordat ze hier rottigheid gaan uithalen. Over de inhoud van de artikelen wil ik het vandaag niet hebben, het gaat me puur om de woorden die de Telegraaf kiest om erboven te zetten. Framing zit namelijk niet alleen in het verstrekken van gekleurde of onjuiste informatie, maar ook in woordkeuze.

Ik heb gehoord je moeder houdt van tinderen

kanker op

>framing
Opkankeren, randstedeling.

Ze heeft een ander
Ze wordt gezwart hahaa

Ja, soms hebben volwassenen het wel eens druk, dus kan je elkaar niet altijd spreken.

(((Hollywood)))

Hebben al die tragische figuren hier al eens geprobeerd te sporten om iets van geluk in hun leven te brengen ? Voor mij werkt het.
Ga eens een paar kilometers lopen of heffen. Dopamine is geen fabeltje.

Mooi hoe er altijd over de vorm maar niet over de inhoud gepraat wordt. Dat hebben de linkse rakkers tot een kunst verheven.