Sverigetråden - Shobonupplagan

...

Other urls found in this thread:

scroll.in/article/823142/writings-of-french-hindu-who-worshipped-hitler-as-an-avatar-of-vishnu-are-inspiring-the-us-alt-right
gp.se/nyheter/göteborg/analys-m-s-enda-förslag-är-ett-stopp-1.4179165
theguardian.com/world/2017/mar/02/sweden-reintroduce-conscription-amid-rising-baltic-tensions
youtube.com/watch?v=TNLxV_87Smw
youtube.com/watch?v=zK1jULDlk0k
youtube.com/channel/UCin3TxZ4vNTBCzbPHuFoxyA/videos
youtube.com/watch?v=zvPsL_zjI2A
youtube.com/watch?v=7Pg-yslaWFk
anyforums.com/
twitter.com/AnonBabble

vem /AMD RYZEN/ hä????? Intel en skit

Först för golvet

Hur svårt är det att ta distansutbildningar åt andra? Kan skaffa falska ID-kort, hur ofta behöver de live-video på en? När behöver jag åka dit?

var det du som bajsbrevade i norges och hollands trådar?

skrattade mycket

Vissa av oss är födda för att misslyckas så andra kan lyckas
Vissa av oss är födda för att lida så andra kan må bra

Universum, så äre bara favä

>Vad händer rent praktiskt?
Vad menar du? Såvida inte du får ett läkarintyg som bevisar att du kan aldrig någonsin arbeta (lycka till med det om du inte är förlamad eller i koma eller något) så kommer soc eventuellt komma och knacka och säga "nu har du left livet va? Dags att börja arbeta då!"
Du får välja hur du vill göra iallafall. Du har 3 riktiga val:
>börja studera/jobba
>praktisera på vuxendagis för all evighet bara för att fortsätta få bidrag
>sluta få bidrag och bo hemma hos föräldrarna eller hitta en mysig papperskartong att bo i under bron

>Kan jag inte ha en kompis plocka ut bidragen med mitt ID? Det är inte fängelsestraff på bidragsbrott, bara böter (vilket staten får betala)
Nej? Även om du på något sätt kunde bara få bidrag skickat till din mors konto eller något så måste du vara en trollkarl om du seriöst tror du kan undvika absolut all kontakt med soc och fortsätta kunna få bidrag.

Nästan alla vill ju kunna lata runt och göra inget, men så lätt är det inte. Jag var som du en gång för länge sen och såg ner på "löneslavar" (folk som gör det biter handen som matar en, det är helt korkat) tills en dag så kom verkligheten ikapp och jag insåg att även om man VILL vara en lat parasit så kan man inte komma undan med det så lätt.
Danskjävel.

Godmorgon

Skulle du göra ett tappert försök att lämna NEETlivet om du visste att du skulle få en fv?

>drömde att jag spöade skiten ur någon kaxig jävel i tunnelbanan och att en sötpaj som ändå inte såg det hela blev intresserad av mig pga mitt ilskna beteende mot henne när hon försökte ge mig skit
vad menade min hjärna med detta

Varför köpte du inte X370?

Någon i tråden MÅSTE ju ändå ha en bautakuk. Tänker om vi är 50-60 anons har säkert någon 20cm+

Nej, men om jag fick ett jobb. Fv är ju lätt att få, men kasst om man inte har hyfsad inkomst.

Nej vill inte ha relationer till annat folk

drömde inatt att jag skulle bli våldtagen av min hund favä. vet inte riktigt heller vad hjärnan vill

Jag har

Att bry sig om sin oskuld hör hemma i amerikanska high school filmer.

Det mest beta man kan vara är att bry sig om sin oskuld. Det är bara alfahanar som inte bryr sig om om man har knulat en fitta eller inte

...

Hur svårt är det att misslyckas med vuxendagiset?

Nej, jag använder mitt konto som kompisen tar ut pengarna från med bankkort.

Min brorsa har varit NEET i 20+ år nu, sen han gick ut gymnasiet. Inga problem där.

skitsnack

Du går på vuxendagis ett tag sen bryr dem sig inte och du kan fortsätta va NEET

Har det ens kommit några pålitliga test av Ryzen än?

Kommer aldrig köra SLI/Crossfire (och Crossfire finns ju på B350 moderkorten).

Köpte AMD Ryzen R7 1700 som bara är 65W TDP och kommer inte överklocka, så ett B350 bräde går bra för mig i alla fall.

>Fv är ju lätt att få

Satt och tänkte varför jag levde och varför jag vill leva
>Half-Life 3
>Nya 2Ds
blev lite motiverad favä

Att du skall väcka barbariet inombords

Ryzen är inte värt pengarna.
Intel sänker priserna på i5 och i7.
Okej, näh. Grejen är att X370 har bättre val av komponenter och "VRM phases".

...

Vif noppe

Bara började skratta hysteriskt just för ingen speciell anledning, är det min hjärna som börjar ge upp?

Tror det kan bli så om man skrattar sällan

Jag vet hur det känns, har hyperventilerat och skrattat hysteriskt följt av ofrivilliga tårar som slutar i raseriutbrott halva förmiddagen

Hur löser jag detta?

HORAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

>Jag var som du en gång för länge sen
Till för en månad sen, eller hur var det

>I dag har regeringen fattat beslut om ett lagförslag som ska stoppa utvisningen av ensamkommande som går gymnasiet.

Har ni inte sovit sedan igår/tidig morgon?

Vad är det där för nåt favä?

t. kan inget om dattas

halvt liv 3 kommer aldrig komma. Valv får all inkomst på jontar som köper färgglada knivar i cs och e-sport cancer

Tror det är rätt så vanligt, du behöver inte oroa dig, jag brukar också skratta hysteriskt rakt ut för ingenting

>Hur svårt är det att misslyckas med vuxendagiset?
Väldigt svårt. Men saken med vuxendagis är att de alltid vill att du ska komma dit mer och mer, du kan inte bara komma dit 6 timmar i veckan för evigt.
Och eftersom du eventuellt kommer tvingas vara där lika länge som på ett riktigt jobb så borde du inte ens tänka på att börja där.
>Nej, jag använder mitt konto som kompisen tar ut pengarna från med bankkort.
Säger du att du seriöst vill att en kompis ska ta ut ditt bidrag varje månad och skicka dem med post? Sist jag kollade så behöver soc få en översikt på ditt bankkonto varje månad för att se till att du inte gör något konstigt med dina pengar, precis som det du nu funderar på.
Gör som jag planerade och bara försök hamna i fängelse istället om du är så envis om att förbli NEET som du tror du är.
>Min brorsa har varit NEET i 20+ år nu, sen han gick ut gymnasiet. Inga problem där.
Lever han på bidrag eller? Jag kan påpeka att ju äldre du är desto lättare är det nog att försöka skaffa ovillkorligt bidrag. Om du är över 30 har du klart en bättre chans än majoriteten av dem i tråden som är mellan 16-25. Min morsa lever också på ovillkorligt bidrag fast hon är ju 54.

satt bara och stirrade ut i luften och började skratta favä, vilket är vad jag gör på min fritid då jag inte orkar något mera

AMD släpper ny processor som knular upp Intels skitiga fittprocessorer.

Och nu är det så många som köper Ryzen så att lagret tar slut hela tiden

scroll.in/article/823142/writings-of-french-hindu-who-worshipped-hitler-as-an-avatar-of-vishnu-are-inspiring-the-us-alt-right

Forsoget på at blive nbög kommer ikke til at lose folelserne, hvem du er inden i. Det bedste du kan håbe på med dette forsog er at du kommer til at have så travlt med at nå ting osv. at du glemmer hvordan du har det og dine tanker, men det vil altid indhente dig og så skal du stå til ansigt med dig selv igen som da du var aldeles alene i NEETlivet. Der er en grund til at folk en dag vågner op og indser de har brugt årevis på ting de aldrig havde lyst til at begynde med, f.eks. karriere og kone osv. Det generelle onske om fv er en del af det samme: det er ikke en reel fv man vil have, men idéen om en fv man higer efter. Der er en video fra et Zizek interview hvor han snakker om kvinder og deres syn på deres vægt, og det går ud på at kvinder tror at de vil være den perfekte vægt, rettere sagt perfekt samlet set, HVIS de bare mistede et par kilo. Disse "et par kilo" er det som holder dem fra at blive perfekte. I mænds ojne er kvinderne der allerede, men kvinderne tror ikke på det, så hun taber et par kilo og indser at hun stadig ikke er perfekt. Nu er der noget andet hun skal ændre på sin krop, måske er det endnu et par kilo hun skal miste, måske noget andet, men det er den generelle idé om higen efter perfektion; Higen efter at blive et helt menneske. Hadet for nböger og nbög livet er en refleksion af os selv, vi kan ikke fordrage nböger fordi vi ikke kan fordrage vi ikke kan være som dem. Vi kan ikke overbevise os selv, at hvad end vi sætter os for så er det dét vi skal gore med vores liv til dagen vi dor, og at vi vil være lykkelige mens vi gor det. Få jobbet, få damen, få huset, få familien, så allt kommer att bli bra.

Men allt kommer aldrig att bli bra. Der vil altid mangle noget.

>All denna möda för vad, för att slippa vara ett socfall?
I princippet ja.

Snarare för 3 år sen.

>dkn köpte ihop en ny ryzen dator, det blev 19k kr

ojdå :D

Men om jag missar mina tider, tappar jag bidraget då?

Soc-översikten är väldigt dålig, räcker att printa ut ett kontoutdrag. Kontantuttag är väl okej att göra?

Ja, soc eller autismstålar, minns inte. Så om jag klarar mig några år till har jag försörjning för livet?

gp.se/nyheter/göteborg/analys-m-s-enda-förslag-är-ett-stopp-1.4179165

När kommer M öppet börja samarbeta med SD?

Gjorde en tonfisksallad idag

Var delar av Norrland någonsin finskt (dvs delar av deras fd livsområden) eller är det bara en påhittad myt från finska kangar?

påhittat

...

rödlök, ägg och tonfisk i bröd är mums

>Men om jag missar mina tider, tappar jag bidraget då?
Ja. Varför skulle de ens ha vuxendagis om man kunde bara skippa gå dit och inget skulle hända? Jag lyckades bara hoppa av vuxendagis för jag lyckades övertyga soc att jag behöver tid att vila och ska fixa något nytt inom kort.
>Soc-översikten är väldigt dålig, räcker att printa ut ett kontoutdrag. Kontantuttag är väl okej att göra?
Jo, men de kommer ställa frågor när du tar ut alla pengar på kontot så snart det går och du vill inte visa dem några kvitton på vad du köper. De kan ju bestämma att sluta ge dig bidrag av vilken anledning som helst, det är inte en mänsklig rättighet.
>Ja, soc eller autismstålar, minns inte. Så om jag klarar mig några år till har jag försörjning för livet?
Kanske, kanske inte. Jag är ju mycket yngre än dig och jag vet inte hur det politiska klimatet kommer se ut i Sverige i de kommande åren, så lita inte på mig om något går fel.
Det är värt att försöka för du har iallafall en mycket bättre chans än jag har, men om det inte är så lätt som du tror bör du vara beredd på för samma saker som mig.

Hela Svealand, Götaland och södra Norrland har varit Nordiskt sen begynnelsen

Hver dag er en kamp om at sortere sig.

I början?
Näh, det var samer och svennar.
Sen när sverige tog över österland och finnarna började flytta hit så bodde runt norr om landet.

>Jo, men de kommer ställa frågor när du tar ut alla pengar på kontot så snart det går och du vill inte visa dem några kvitton på vad du köper.
Kvitton är ju enkla att göra.
>De kan ju bestämma att sluta ge dig bidrag av vilken anledning som helst, det är inte en mänsklig rättighet.
Ifall jag svälter om jag inte får bidrag är de tvungna att ge mig bidrag.
>Jag är ju mycket yngre än dig
Jag är 20, brorsan är mycket äldre.

Håller med helt, hela livet är bara en strävan efter något och det är det som håller oss vid liv, allt efterlängtande är bara en bottenlös grund, en törst som aldrig kan släckas.

Det man kan göra är väl att se till att man mår bra och har det hyfsat i nutid så kan man iaf se tillbaka och tänka att allt inte var förgäves.

shadilay, shadilay.

0-4 laga min knulande ford
5-9 köp annan begagnad för samma pengar

>han kör amerikanskt

Komvux - Yrkesutbildning
Bad- och sporthallspersonal - lärling
Gymnasial nivå, 1100 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Barnskötare/elevassistent
Gymnasial nivå, 1300 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Barnskötare/elevassistent - lärling
Gymnasial nivå, 1300 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Fritid- och friskvårdsanläggningar - lärling
Gymnasial nivå, 700 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Gyminstruktör - lärling
Gymnasial nivå, 1100 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Personal inom funktionsnedsättningsområdet
Gymnasial nivå, 1300 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Personal inom funktionsnedsättningsområdet - lärling
Gymnasial nivå, 1300 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Undersköterska inriktning mot funktionsnedsättning
Gymnasial nivå, 1450 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Undersköterska inriktning mot funktionsnedsättning - lärling
Gymnasial nivå, 1450 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Undersköterska inriktning psykiatri
Gymnasial nivå, 1450 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Undersköterska inriktning psykiatri - lärling
Gymnasial nivå, 1450 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Undersköterska inriktning sjukvård
Gymnasial nivå, 1450 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Undersköterska inriktning sjukvård - lärling
Gymnasial nivå, 1450 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Undersköterska inriktning äldreomsorg
Gymnasial nivå, 1450 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Undersköterska inriktning äldreomsorg - lärling
Gymnasial nivå, 1450 poäng Hermods
Komvux - Yrkesutbildning
Väktare - lärling
Gymnasial nivå, 1200 poäng

>dkn detta är det enda hermods erbjuder i min kommun

theguardian.com/world/2017/mar/02/sweden-reintroduce-conscription-amid-rising-baltic-tensions
So, Sweden, how do you like your new conscription service?
Seems Russia will make you man again.

>Kvitton är ju enkla att göra.
Så du har redan allt planerat? Varför ens fråga mig om hur det går till då?
Även om du fejkar kvitton utan problem så kommer du inte komma undan med att aldrig behöva visa dig personligen inför soc.
Först är det en förkylning, sen är du upptagen den dagen, sen så glömde du att du skulle komma, sen så hade du annat att göra, sen behövde du besöka familjen i Göteborg... du kan inte ursäkta dig själv att du inte kunde träffa soc personligen, de kommer märka något är konstigt efter bara ett par gånger.
>Ifall jag svälter om jag inte får bidrag är de tvungna att ge mig bidrag.
Om det inte står skrivet i lagboken så tror jag inte på dig. Även om det är sant kommer de bara ge dig nog med pengar för mat, inget annat. Även i något ultratredjevärldensland kan du inte överleva på 2000 spänn i månaden såvida inte du har något emot att leva i en papperskartong fast bara så länge det är Congo eller nåt.
>Jag är 20, brorsan är mycket äldre.
Jag trodde du var den andra user som sa han var 35. Är du 20 är du ju yngre än mig och har ännu värre chans för ovillkorligt bidrag.
Ta mitt råd och ge upp på din ivriga dröm nu och börja plugga medans du fortfarande har chansen.

Vem fan vill köra en jävla "jag rullar" bil? SAAB finns tyvärr inte längre.
Och dessutom så är Ford baserad med tanke på Henry Ford

nah just a couple of us maybe

Basically none of us in this thread will be drafted.

Du kör bmw om du inte är en fattig sosse

om du någonsin visar dig i Johanneberg så kommer jag sänka dig sex fot under marken ditt lilla särbarn

fy fan

LOL.
>The draft will cover men and women born in 1999 or later, though only a small minority will be selected to serve.
Hm. That's bad.

Only babies born in 99 or after will have to do it

>dkn '97 senapsras

Kom till Bergsjön istället

>Det man kan göra är väl att se till att man mår bra och har det hyfsat i nutid så kan man iaf se tillbaka och tänka att allt inte var förgäves.
Jovist, men så er sporgsmålet jo at træffe de rigtige valg for at nå den dag hvor man kan se på sit liv og sige "ja, alt det hårde slid, alt det jeg har ofret, det var det værd for hvad jeg har i dag". Og det er jo ikke altid tilfældet, igen eksemplet med at man en dag vågner op og indser man aldrig ville have dén karriere, eller born, men har born fordi man blev gift, fordi man ville giftes med HON, osv. osv. tilbage igennem tid og ens valg, og alt det som påvirkede ens tankegang til at tage de valg(altså specifikt: fv -> kone -> born). Selv hvis man træffer valg man tror er rigtige kan man stadig en dag stoppe op og indse man i virkeligheden aldrig rigtigt ville det forste valg. Det er vældig svært at finde ud af hvad man vil, og dét er egentlig det mest betydelige man kan gore for sig selv, at, som Peterson siger, sortere sig selv INDEN man træffer valg som låser en fast over en lang periode. Det er bedre at tumle rundt tidligt inden man finder den "mest" rette vej at gå ned ad end at tumle med fuld kraft ned ad den forste vej man ser.

Jeg skal virkelig se mere af Peterson favä.

bmw är blattebil

Detta hell seger

T. Mercedes e klass

youtube.com/watch?v=TNLxV_87Smw

for fanden da også radera detta

se

Kan ikke.

> Så du har redan allt planerat? Varför ens fråga mig om hur det går till då?
Nä jag bara funderar
> Även om du fejkar kvitton utan problem så kommer du inte komma undan med att aldrig behöva visa dig personligen inför soc.
Kompisen "visar sig". Han har ett ID i mitt namn. Eller är det detaljerade intervjuer?

>Även om det är sant kommer de bara ge dig nog med pengar för mat, inget annat.
De ger väl mig nog för att jag inte ska dö?

>Även i något ultratredjevärldensland kan du inte överleva på 2000 spänn i månaden såvida inte du har något emot att leva i en papperskartong fast bara så länge det är Congo eller nåt.
Ryssland - $400/må
Kina - $100/må lätt
>.
> Ta mitt råd och ge upp på din ivriga dröm nu och börja plugga medans du fortfarande har chansen.
Hmm kanske

youtube.com/watch?v=zK1jULDlk0k

...

>Kina - $100/må lätt
Kanske om du bor ute på risfälten. De stora städerna är rätt dyra

>dkn drömde att jag såg en rymdhiss i form av en skinande vit pelare som sträckte sig upp i den blåa oändligheten och sa till min kompanjon något i stil med att "en sån här syn rättfärdigar hela världens existens"
önskar att jag kunde känna såna känslor på riktigt också

Kan du inte breve sötpaj svenska kvinnor inte dette helvede bajs?

>vem /AMD RYZEN/ hä?????
Förhoppningsvis snart. Kör just nu en gammal intel i5 från 2010.

Fint brev.

...

är det här rätt?
youtube.com/channel/UCin3TxZ4vNTBCzbPHuFoxyA/videos

>Nä jag bara funderar
Borde fråga din bror då istället, han vet säkert mer än jag gör.
>Kompisen "visar sig". Han har ett ID i mitt namn. Eller är det detaljerade intervjuer?
Och då frågar de varför du inte kan komma. Är du förlamad? Ligger du i koma? Får du en panikattack av att träffa människor eller gå utomhus? Varför kan ni inte bara träffas? Och så vidare.
Det blir ju några interviewer för att ta reda på vad du vill göra, hur du mår, och du måste göra planer för att uppnå målen ni diskuterar. Så nej, du kan inte komma undan med att en kompis bara visar ditt ID och tar ut ditt bidrag åt dig.
>De ger väl mig nog för att jag inte ska dö?
Om du äter för mer än 2000 spänn i månaden så heter du antingen Svullo eller så får du börja lära dig laga mat själv istället för att beställa mat hem och äta på restauranger.
>Ryssland - $400/må
Kina - $100/må lätt
Nu är du verkligen ute och cyklar. Inte för att dina nummer låter felaktiga, utan snarare för att du talar som att du skulle hellre bo så dåligt som möjligt bara för att inte behöva arbeta. Du kommer inte ha något internet, knappt rinnande vatten, skitmat, och du kommer bo i ett ghetto i bästa fallet.
När jag säger att svenska fängelser har bättre levnadsstandarder överdriver jag inte i det minsta. Om du seriöst kan leva utan internet och riktig frihet bara för att inte behöva arbeta borde du istället begå ett brott så du hamnar i finkan.
>Hmm kanske
Gör det.

>Får du en panikattack av att träffa människor

>dkn jag faktiskt får det här

Svårt att söka hjälp på psyket när man inte vågar gå dit.

>forste video
>"Har informerat och anmält din kanal nu (de va ju Babar ett hot enligt dig ) du kommer få betala skadestånd till alla som du har gjort videos om bara så du vet"
haha aa

...

youtube.com/watch?v=zvPsL_zjI2A

youtube.com/watch?v=7Pg-yslaWFk

Dem verkar ju prestera sämre än intels motsvarande

trans-finngol

Dags att lyssna på metallica och äta kakor. Ha en mysig torsdag, tråden.