/norgetråden/

bloggdronning

forrige:

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=hJwAkpfcEj4
sv.m.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Stamford_Bridge
instagram.com/p/BA0EXwvpuML/?taken-by=pernilwyn&hl=en
twitter.com/AnonBabble

For Noreg

...

youtube.com/watch?v=hJwAkpfcEj4

Hvem /yeezy/ her?

>dfn ingen militærpai

spǿr meg hva som helst om norrǿnt da

>snus

Hvorfor var de bokstavelig talt Europas urnegre som angrep forsvarslose klostere og ooga booga voldtok nonner og ble BTHU av hver eneste ekte hær de slåss mot?

Hvordan uttrykker man det kinesiske rest-teoremet på norrǿnt?

spǿr du meg seriǿst hvorfor vikingtida skjedde

Hvem /hardkjerne/ her?

Noen ganger når jeg vil være ekstra hardkjerne lyver jeg til vennene mine og sier jeg er syk men egentlig sitter jeg og spiller dataspill

Da blir det vel en tur på trening da gutta, satser på de slaviske sotnosjvene også tar turen i dag da gutta

Eg sku te fjells for å jakte rein, bussen var ganske sein

Nej, vikingatiden slutade för att framgången vände och ni blev utkickade från England
sv.m.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Stamford_Bridge

Kristendomen fungerade riktigt bra för Sverige, stormaktstiden och många upptäckter och uppfinningar

Vennene dine vet at du lyver

jeg spor hvorfor vikingene var så negrete

du vet vel hva mitt svar på det vil være, når du vet hvor stor tilhenger jeg er av vestlig filosofi.

kanskje du bǿr spǿrre Varg. jeg tror han mener det var på grunn av kristen krigshissing.

>hvem /kasterbortlivetsitt/ her?
litterært hva som helst er bedre bruk av tiden din

>Damer i forsvaret

>hvorfor var vikingene så negrete
>nesten alle gudene de tilba var på en eller annen måte relatert til krig eller vold

hmmmm

J-jeg vet.... den............ folelsen...............................

Gjör det noe da?

Du har rett, og jeg innser det. Men skal man liksom bare sitte å se inn i en hvit vegg en hel dag om man ikke har andre planer? Jeg har jo andre hobbyer men gidder ikke sitte med de 24/7

Forsvaret trenger da administrasjon de også.

Sot!

får vell ta meg en liten rusletur jeg da

>brune oyne

Detta

Det er jo helt sirkulært... det er generelt akseptert at hovedguden hos indoeuropeerne var "Tyr" (som svarer til Zeus og Jupiter), og at Odin (som betyr 'den rasende') overtok denne posisjonen hos germanske folk. Tyr fortsetter som en krigsgud, dog han er mye mindre klok enn Odin.
Hvorfor skulle disse utviklingene skje? Mytologien gjenspeiler vel verdiene, og da må man konkludere at germanerne ǿnsket å dyrke fysisk styrke (Tor), raseri (Odin) og krigfǿring (Tyr, Odin) i stǿrre grad enn andre folk.
Om dette var på grunn av fremmed (ikke-indoeuropeisk) innflytelse, eller om det er snakk om helt selvstendige forandringer, i så fall kanskje med rǿtter i gamle germanske ledere, er vanskeligere å si noe om.

Et kvinnelig skarpskytterregiment i Russland, eller en kvinnebataljon med grenaderer i Spania! Alt jeg kan si til representantene for denne typen kjonnslikhet: Jeg kunne ikke kalt meg en mann om jeg tolererte slike ting. Jeg opplevde krigen. Jeg vet hvor hardt det er. Jeg vet hvor mange menn som har blitt gjort til nervevrak av denne krigen. Jeg har sett dem returnere i hopetall, fullstendig odelagt og knekt!
Tanken på at en jente eller en kvinne skal ta på seg denne plikten alene, JEG KUNNE IKKE DA HATT RESPEKT FOR DEN NORSKE MANN!

Ro ned autismen nå gamlefar

Det er en veldig userios dikotomi du presenterer. Selv om det å stirre i en vegg ikke var noyaktig hva jeg hadde i tankene, så kan det godt hende at det faktisk er mer givende. Trenger du forslag til hva du kan gjore, kan jeg sikkert gi deg noen.

Nå vet jeg ikke om ditt opprinnelige brev var helt seriost, men det gjor isåfall hobbyen enda mindre uskyldig. Litt virkelighetsflukt er helt greit, men ikke la det hindre deg i å leve livet ditt.

Jeg har ingen problemer med at kvinner er i militæret så lenge de ikke er infanterister.

akkurat gjort det samme, ikke så kjent akkurat i nærområde her, så jeg provde å finne nærmeste sti inn i skogen

>erobret england tre ganger om du teller med danelagen
>erobret normandie og stamfaren til william erobreren var en viking
>grunnla samtlige byer i irland og oppdaget amerika 500 år for columbus
>la grunnpillarene til russland
>ingen slag under det norske korstog ble tapt (selv om det var et "korstog" så minnet det svært om en vanlig vikinghær)
>var hirden til keiseren av bysants
>"ble BTHU av hver eneste ekte hær de slåss mot?"

du falt for memesa

Hvis du vil ha min ville spekulasjon, så tipper jeg at det hadde med det jævlige klimaet å gjöre.

Implisitt i det å bedrive jordbruk for overlevelse i et söplaklima som Norden er tanken om fysisk styrke og standhaftighet.

Ikke han du siterer. Kan du gi noen kilder på dette? Sier ikke du tar feil, er bare historielos og genuint nysjgerrig.

Påminnelse om at "ranking of happiness" er meningslost, og basert på i hvilken grad hvert land innfrir på en pro-sosialistisk målestokk definert av kommunister i FN.

4 DOD I LONDON

ER DETTE DET H V I T E R A S E R I E T VG FORTALTE MEG OM ????

Ja, kvinner skal ikke ta kamproller

Nei, de trenger mindre adm

>Ballongforsvaret

Dette

falske nyheter

RIP in pieces

Jesus kristus sitt på ansiktet mitt

Du ser da for faen at bildet er fotobutikket, homo.

Dette. Her er orginalen.

instagram.com/p/BA0EXwvpuML/?taken-by=pernilwyn&hl=en

?

ganske lett å bare google disse forskjellige typene / hendelsene, så finner du en hel del å lese

Svein Tjugeskjegg/ Knut den store/ "Den store hedenske hæren" når det gjelder erobringene av England. En god stund var det eget norront kongerike i England, kalt for Danelagen. Da den engelske kongen Ætelred den rådville massakrerte norrone nybyggere i England, ble den danske kongen Svein Tjugeskjegg veldig forbanna. Han krevde tributt av den engelske kongen, helt til han ble lei og erobret hele England.

Normandie ble "erobret" av Gange-Rolf, enten en danske eller nordmann. Han fikk Normandie hvis han sluttet å plyndre langs kysten og ble Karl den enfoldiges vasall. Han er tipp-ett-eller-annet-faren til William erobreren

Byer som Dublin, Cork, Limerick, osv. ble enten grunnlagt eller erobret og utbygd av norske vikinger. Leif Eriksson kom til Newfoundland i rundt år 1000 og kalte landet "Vinland"

Da vikingene kom til dagens Russland, så ble området rundt Novgorod erobret og byen Holmgård ble grunnlagt. Senere ble dette riket til det vi kjenner til som Gardariket i sagaene.

Sigurd Jorsalfar forte et korstog til det hellige landet og tapte ingen kamper på reisen. Var litt slåssing i Spania og hjalp til med å erobre byen Sidon.

Keiserne av Bysants hadde en egen "hird" som besto av skandinaviske/ anglosaksiske krigere, Harald Hardråde var en stund sjefen for denne styrken. De hjalp til med å kjempe mot muslimene, bulgarerne, osv.

Vikingene nådde også Persia, ledet av svensken Ingvar den vidfarne.

Vi nordmenn provde også å erobre England, men ble beseiret i slaget ved Stamford bru

Er ikke fotobutikket. Pernille har bare afrikansk ræv.

...

Joss, takker. Lærer noe nytt hver dag.

Blurlinjer fra helvete rundt ræven. Har sikkert stor rumpe, men er likevel tuklet med.

>Frihetskamp.net propaganda i postkassa i dag

De kommer...

brev bilde

...

hei nabo

jeg tror klimaet definitivt har mye å si for kulturen (herunder religionen), men våre guder er kjente blant germanerne godt utenfor Norden, både i hǿytyske (sǿrtyske) og lavtyske (nordtyske) kilder. og også i England.
jeg har kun et overfladisk forhold til den uralske religionen, men den må kunne sies å være mye "nordligere" enn den germanske, og den er likevel ikke kjent for å være spesielt brutal i forhold til den germanske.

jeg gomler forresten i meg noen gifler her fåvæ, det var derfor jeg brukte nesten en time på å svare.

Skulle onske de ikke sperget ut på "homolobbyen", de forgifter sin egen bronn.

noen her som er en sånn gayboy?

>(((storfinans)))

Dette.
Resten av oss måtte bære så jævli mange ekstra sekker i löpet av rekrutten, fordi nesten alle jentene sleit med å gå i 4. linje.
Kjekt med likestilling i arbeidslivet og sånt, men selv så er jeg ikke overbevist om at infanteritjeneste er noe særlig for flerparten av kvinner.

For en uheldig skjorte. Ser jo ut som han har på seg en regnjakke formet som en skjorte.

horer jo med verdenssynet dems, hadde de akseptert hele homsegreia ville de ikke vært nazister

>norsk utdanning

Haha, det ser ut som om den er laget av lær.

BLEKKET

...

>jvdf

forbedret

H-hello?

forbedret 2

hva faen, jeg husket jo å velge bilde

Hva faen vil du og hvorfor er du her?

Kva faen, eg er norsk ungdom (trur eg) og dette stemmar dårleg for min del.

han er sikkert på ferie

FAEN
HATER ALARM
VÆRSTE SOM ER

hehe, bare PRǾV å tilbakevise dette ;)

Er jo ingenting å tilbakevise. Det han sier er jo den logiske konsekvensen av ideologien hans.

ny?

Skulle ǿnske vi kunne plassere antifa og facister sammen i reservat og så vise det hele på tv.

ABSOLUTT MOTBYDELIG!

jeg..........

eg liga jo han jesus eg

...

Han fyren der er bokstavelig talt grunnen til at det er som det er i dag.

>facist
DET HEITER FASCIST VRÆÆÆÆÆÆLLLLLL

>impliserer

Beklager. Kom nettopp fra trening og tenkte mer på mat enn rettskriving.

>en ultra-nasjonalist som legger Europa öde, og folkemyrder 11 millioner mennesker har ikke gjort noe for å ödelegge kredibiliteten til nasjonalisme 70 år senere

Nei ok.

Ganske sikker på at det heter fassisst.

>folkemyrder 11 millioner mennesker
>impliserer enda hardere

>Mennesker
Homofile, sigoynere, downs, joder osv

>polarbrod med salami, båtpoteter, en halv avocado, to kyllingfileter, litt salat og pesto ved siden, skylles ned med banan-proteindrikk.
Livet er godt gutta.

Noen som vil henge hos meg på lordag?

>dfn jeg tenker på hvor mange germanere som dǿde i verdenskrigene

slurker i meg to kopper te jeg da

Jeg vet det er ukomfortabelt for deg, men disse er fortsatt medlemmer av Homo sapiens uansett hva du mener om det.

Vil egentlig ikke det.

Holocaust skjedde ikke, åpenbar etterkrigstid propaganda.

>familiesamling
>masse folk jeg ikke har sett på mange år
>alle, absolutt ALLE, kommer med kommentarer om hvor tynn jeg har blitt
>"du blir jo bare tynnere og tynnere for hver gang jeg ser deg!"
>"nå er du nesten bare skinn og bein!"
>"blir du tynnere nå blir du nesten helt borte!"
>har slitt i årevis med å være en feit faen pga. medisiner, usunn livsstil og mat
>endelig tilbake til en kroppsfasong jeg trives med etter seriǿs, engasjert innsats
>ikke en jævel som sa noe da jeg subba rundt som et ekkelt lass
Fri meg fra familie. Er det rart folk blir usosiale.

har du hǿrt om herrefolkansvar?