Sverigetråden – Svenska mäns upplaga

...

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=Hq_KllfEAWc
youtube.com/watch?v=oQMZ1yItXng
twitter.com/AnonBabble

>falskflaggbögar

jäklar vilka breda axlar

>Men det ger oss en enormt viktig insyn i hur livet funkade för 8k år sen i Svea.
Och då så finns det folk som är villiga att betala för fynden/informationen de ger, t.ex (vinstdrivande) universitet.
Ja, då finns det väl folk som betalar för den kunskapen.
Antingen har de ett monetärt värde, eller så har de andra subjektiva värden. Är de tillräckligt starka kan de omvandlas till monetära värden.
>Error: You must wait 3 minutes 58 seconds before posting a duplicate reply.

ja svenska män är väldigt manliga

Istället så går skattepengar åt till det. Det finns en reell monetär kostnad för era aktiviteter,

>dkn folk blir sura när dom spelar spel

>ch då så finns det folk som är villiga att betala för fynden/informationen de ger
Nix, inte värt mödan.

>Antingen har de ett monetärt värde, eller så har de andra subjektiva värden. Är de tillräckligt starka kan de omvandlas till monetära värden.
de har nog med värde att den mäktigaste enheten i området betalar för dem

Död åt bögar/weebcuckar

>Ja, då finns det väl folk som betalar för den kunskapen.
Inte i den form du avser.

Mdongo ska upp i hovrätten imorgon för mordet på Divi. De ska tydligen åtala honom för hatbrott då brottet anses motiverat av att Divi var bög. Känns lite överambitiöst då de inte ens kan bevisa att Mdongo var på platsen för heemet. Iaf så borde vi ta det lugnt i tråden då de nog kommer läsa här i rätten.

Då är de inte värda att gräva upp. Så enkelt är det.
Då kan det finansieras utan skattepengar.

håller helt med

helt olika saker mdongo

jag på bilden

>Då kan det finansieras utan skattepengar.
inte säkert att någon annan än staten vill eller kan betala

förklara varför staten inte har rätt att beskatta dig

*sprejar dig*

Skattepengar har inget med det att göra. Mesta av våran budget kommer från insamlingar tillsammans med tidningar vi släpper som Svenska Historiska Föreningen etc.
Bidragen är endast en liten del som täcker resor och sådant. Och dom bidragen dras från inkomst staten tjänar på museum och sådant. Vilka vi förser med material. Full cirkel.

>förklara varför staten inte har rätt att beskatta dig
omvänd bevisbörda

lel nej

fett kawaii sååååå sött asså wow sugoi desu ne *-* OwO vad har vi här *pussar dig på snoppen* :3 mmmm du smakar gott *slick slick*c

staten beskattar redan dig pga anledningar, om man inte kommer med invändningar kommer den att fortsätta göra det

inte för att den kommer att ändra sig av just ditt argument men det är du som har intresse av att förklara varför den inte borde göra så

öh nej... LOL

skatt är stöld

söta pojkar är väldigt attraktiva

Om ingen annan än staten vill betala slösar ni skattepengar.
Varje förslösad skattekrona är en stöld från folket, och all skatt är förslösad då den antingen går till saker som folk vill ha och således kan finansieras utan skatt eller saker som folk inte vill ha och således inte bör finansieras med skatt/
Vad bra, men ni borde behöva betala för att nyttja fyndplatserna. Att ni inte behöver göra det är för att staten kräver att det ska vara gratis, vilket kostar dem pengar. Vidare så går statliga museum vanligtvis med förlust, så det är inga pengar som faktiskt tjänas.

Ranka era topp 5 snubblare/trådpersonligheter 2017:

1. Tomte - rödpillrad kille
2. McGregorAnon - manskulting och blatte men sätter bögarna på plats
3. Libanon - sjunkit i kvalité
4. SNSD - bra brev
5. ns2d - så jävla söt

Uwaaa~
*kramar dig mjukt*
j-jag har alltid velat ha någon att kramas och pussa med >////

>Då är de inte värda att gräva upp. Så enkelt är det.
Är du helt dum i skallen?
Så när vi grävde Uppsala gropen för att hitta bevis om istidslämningar och faktiskt hitta en boplats med spår efter flera hyddor och människor som faktiskt skrev om en del av Sveriges historia var det inte värt det!? För att vi inte tjänade några pengar på det?
Fy fan..

>73460489

Alla dessa är samma person förutom ns2d

Sök hjälp för psykisk sjukdom

>Varje förslösad skattekrona är en stöld från folket
stöld existerar bara inom lagens gränser
staten bryter inte mot lagen genom att beskatta dig

1. NEET-user
2. NS2D
3. Solkors
4. Tomte
5. Libanon

M-men hur får man en pv?

jodel

SIDF är bättre än alla dessa

Finns i väntrummet

t. sidf

ny tråd favä

>Vad bra, men ni borde behöva betala för att nyttja fyndplatserna
Vad? Ska vi betala för att få bevara våran historia?
Jaha nu är du garanterat ett förbannat troll eller helt efterbliven.

>lagen är överlägsen allt
Hur smakar stöveln?

Vem gör tråd?

Det är ju snarare vi som trampar på dig.

m-men jag är ju redan kär i någon
uwaa~
vad gör jag >,<
v-var?
på fv/pvförmedlingen?

Nej på psykhemmet.

Mycket riktigt. Hade det haft ett faktiskt värde så hade något universitet betalat för det av historiska skäl.
Jag pratar om det moraliska konceptet stöld, inte det lagliga.
Ja, det kostar byggföretagen pengar att avbryta konstruktionen vilket hämmar tillväxten. Ni borde rimligen få betala för att kompensera för detta, vilket ni får betalt för genom er uppdragsgivare.

För att du inte har rätt att ta saker från mig. Bara för att du röstar på andra folk som lovar att göra det åt dig, gör det inte mindre fel. Precis som om du hyr en lönnmördare så är du fortfarande skyldig till mord. Staten är inte annat än den mest framgångsrika av de konkurrerande kriminella beskyddarverksamheterna.

men det är ju jag som tar han om sjuka personer :3
jag är en sköterska!

>Mycket riktigt. Hade det haft ett faktiskt värde så hade något universitet betalat för det av historiska skäl.
Ok du är härmed den absolut värsta människa jag mött på 4kanalen.
Lycka till i ditt liv och be till gudarna att vi aldrig möts får då sätter jag hackan i skallen på dig.
Aldrig vart med om sådan ignorans..

Arkeologiska fynd är för viktiga för att blanda in vinstdrivande intressen i ekvationen istället för att låta individer som har som direkt syfte att bevara och studera historia sköta utgrävningarna. Huruvida skatt är stöld lämnar jag därhän.

1. kloanon - skön grabb
2. tumblrbögen- sätter stormbögarna på plats
3. Libantameranon - bästa brevaren i tråden
4. judeanon - sätter libanon på plats
5. ns2d - fett kavaj

1. klois
2. Libanon - Biffig och snäll
3. NS2D - Rödpillrad
4. NEET-user - Sjuk i huvudet när det kommer till degeneration men skriver långa bra brev
5. BAJS-user

Du är vidrig. Fullkomligt vidrig på alla sätt och vis.
Historia är viktigare än alla pengar i världen.
Vilket är varför mer än 60% av alla arkeologer jobbar gratis som frivilliga.

1. Neet-user
2. Libanon
3. Bajs-user
4. N/A
5. Kloanon

Sök psykisk vård.

awa?
för vad? OwO
*slickar snoppen*

Detta. Så fort pengar blandas in går allt åt helvete och själva bevarandet hamnar i baksätet.
Något som absolut inte får ske.

Sup grabbar. Posta några roliga memes.

*skär av ditt huvud*

Det håller jag inte nödvändigtvis med om. Men, återigen, arkeologiska fynd är för viktiga för att studera den frågan experimentellt.

>Lycka till i ditt liv och be till gudarna att vi aldrig möts får då sätter jag hackan i skallen på dig.

Någon som vet var man kan köpa originalen av denna bok/böcker?

d-det där gör ju ont! >,<
*biter dig lekfullt på snoppen*

Det är en stor jävla skillnad på ekonomiskt värde och historiskt värde.
Visst man skulle kunna sitta och hålla på fynd och information för att sedan sälja det som en pengakåt jävla jude men så funkar det inte här.
Gillar du inte det kan du fara åt helvete.
Jag har hört att USA gillar såna som dig.

hela mänskligheten och för den delen livets existens är baserad på ackumulationen av energi från andra källor
människor på högre positioner utnyttjar arbete från människor i lägre positioner, som äter kor för att leva, som äter växter för att leva, som absorberar solljus för att leva, som kommer från energiöverförande reaktioner mellan atomer, osv in i oändligheten

typiskt liberaler att bara se det i fråga om egendomar och moral utan att fråga sig varifrån dessa egendomsrätter och moraliska riktlinjer kommer ifrån

>människor på högre positioner utnyttjar arbete från människor
hittade kommunisten

>för viktiga
Den fria marknaden hanterar biljoner kronor varje dag. Varför kan den inte hantera arkeologiska fynd?
Vilket är varför världens bästa universitet och museer är vinstdrivande?
Vad bra, då kan det skötas av välgörenheter.
Ja, skillnaden är att det ena finns inte. Historiskt värde kan däremot OMVANDLAS till historiskt värde, se bara på alla vinstdrivande universitet med långa anor. De kan även göras offentliga i reklamsyften (se: studier) precis som all annan vetenskap. USA är ett vänsterland med för mycket minoriteter, men jag skulle gärna bo där då de är mycket bättre än "Sverige".
>utnyttjar arbete

varför är bögar våldtäktsmän?

Source? He is so pretty.

Stämmer till en viss del. Beror helt på vilket samhälle det är.

>Varför kan den inte hantera arkeologiska fynd?
Ingen aning. Jag vet inte. Jag tänker inte låta den fria marknaden bevisa det då den nuvarande situationen är adekvat.

it's the tripfag Tomte

du verkar ju tycka om det!
*runkar av din hårda kuk*
hehe~

Brevade fel bild

>dkn luggen kommer i ansiktet när man gibbar
snagga mig
j/n

file name m8

Jag ger upp. Går inte argumentera med idioter som bara tänker på pengar. Du är patetiskt pengabesatt..

>Sjuk i huvudet när det kommer till degeneration men skriver långa bra brev

är det bara jag som går från bordet pga dålig stämning och äter senare i stället?

Nej, folk som blir """utnyttjade""" är till 100% ansvariga för sin egen situation.
Så du menar alltså att inte ens du själv vet ifall det går?
Pengar är det enda av värde, allt annat av "värde" har antingen ett riktigt värde och kan således omvandlas till pengar eller har inget egentligt värde och kan således inte omvandlas till pengar. Så enkelt är det.

*ger dig hiv*

det är inget fel med det, men det är vad som händer
du arbetar 8 timmar åt herr shekelstein, producerar 4000 kronors värde och får tillbaks 2000 kronors värde för din tid
shekelstein kan göra så för han äger maskinerna som du arbetar vid
han äger maskinerna som du arbetar vid för att du är för svag för att göra dem till din egendom, på detta sätt använder han sin styrka för att utnyttja dig

är ännu mer uppenbart när man går tillbaks i tiden och har riktiga slavar

...

>producerar 4000 kronors värde och får tillbaks 2000 kronors värde för din tid
För att shekelstein har kostnader på 2000 kr, såsom kostnader för maskinerna men även risken han tar i att driva ett företag vilken prissätts av marknaden. Håller du inte med om det kan du starta ett eget företag och ta lån för maskinerna. Ingen blir utnyttjad här.

>Ja, skillnaden är att det ena finns inte.
Menar du att historiskt värde inte existerar?
Du kan inte mena allvar?
Aja i vilket fall som helst så står alla världens historiker och arkeologer mot dig i den frågan.
Historiskt värde existerar i högsta grad och för oss är det enormt mycket viktigare än monetärt värde.

>Så du menar alltså att inte ens du själv vet ifall det går?
Ja, precis. Eller jag, det skulle säkert "gå". Frågan är om det skulle gå sämre, lika bra, eller till och med bättre. Jag ser inga uppenbara förbättringar en avveckling av den nuvarande situationen skulle medföra, så jag tackar nej till risken att det försämras.

ska måla naglarna favä

hej nationalist view!

Vad i självaste helvete är det här, och varför anser internätsvideojuden att jag bör se på det?
youtube.com/watch?v=Hq_KllfEAWc

breva resultat :3

om shekelstein hade kostnader på 2000 kr skulle han bara slösa sin tid, han tjänar i slutändan mer än herr löneslav på arbetet

såklart använder man sin egen styrka i att utnyttja andra också, en tiger kan ju inte bara gapa och låta maten flyga in i käften utan den måste riskera sig i jakten

starka individer producerar såklart massa värde för samhället i allmänhet, men de livnär sig samtidigt på lägre individer

>Pengar är det enda av värde
Inte samma user men det där var nog det trasigaste argumentet jag hört.
Mest värdefulla jag äger är en bok jag fick av farmor. Inte värd många tior. Men det spelar ingen roll.
Allt av värde är inte värt pengar. För värde är inte samma sak som pengar.

fyfan vad "trendig" jagjag video

youtube.com/watch?v=oQMZ1yItXng

Ja.
Jo.
Ja, för att de är bidragsparasiter. Klart de gör. Detsamma gäller folk som gör (dålig och oönskad) film, som självklart vill få sina bidrag av (((copyswede))). Det innebär inte att det de håller på med är bra.
Ja, för er. Men existerar det för era indirekta finansiärer?
>Jag ser inga uppenbara förbättringar en avveckling av den nuvarande situationen skulle medföra
Att det slutade kosta pengar för folk som inte vill betala för det. Inte bara skattebetalarna, utan alla vars ekonomiska välstånd påverkas av en minskad tillväxt, vilket innefattar i princip alla i hela världen.
Avkastning/styrelsearvode är också en kostnad i det här sammahanget.

hej tomte

har alla andra bögar här autism eller?

Nej, den har affektionsvärde. Och du hade varit villig att betala för den om den försvann. Således har den ett monetärt värde.