Sverigetråden - 2dupplagan

...

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=sO9pX5VsKXA
svt.se/nyheter/inrikes/kalla-mojligt-att-regeringen-avgar-i-dag
sv.wikipedia.org/wiki/Transportstyrelsens_IT-upphandling
minfil.org/o5P3afc0be/V_stmanlands_TR_B_5239-16_Dom_2017-07-20.PDF
svt.se/nyheter/inrikes/kalla-mojligt-att-regeringen-avgar-i-dag
youtube.com/watch?v=9JRLCBb7qK8
twitter.com/SFWRedditVideos

aaaaaAAA

NärCon favä

>dkn ingen fv
>dkn ingen pv
>dkn ingen v

Jag vill ha en söt i min knä, nu!

>dkn ingen att gå med så jag stannar hemma i år igen

Nej kom, det är inte för sent

Är det inte imorgon?

Ja, hajp!

>drömde om min HON igen
det här kommer aldrig att sluta va haha..

Jag vill bara får Viborg och Petsamo tillbaka.

Finland har inte längre en historisk medeltida gamla stan.

t. :(

älskar ni oss?

>dkn NEET-user kommer inte gå för han kommer få transan på sig

är alldeles för autistisk för att gå på någonting sådant själv :(

>älskar ni oss?

Jaaa~~

>dkn ingen söt närcon pv att mysa med

men Åland är ju del av Åbos skärgård, var finns den grann i det. Det är mera nära öar i skårgår än ingen land i Sveriges del

>älskar ni oss?
Beror på vad ni har för inställning ni har till oss, känns som att många finnar ser ganska negativt på Sverige.

Åland har alltid vart svenskt sedan urminnes tider, geografin spelar ingen roll

>dkn hjärtat bultade precis till ovanligt mycket
Vad händer

Men vad om Torniolaakso? Åland har varit del av Finland sen två hundra år

wtf trodde det var en pepe bild först
ignorera bilden borde jag åka till sjukhuset?

ey grabbar den här snubben e fan bög

Det är vi alla här

ljuda bra kompis

:3

Menar du Tornedalen? Om du frågar mig är Tornedalen våran motsvarighet på svenska Österbotten. Åland kanske har ägts av Finland i 200 år men etniskt har det alltid vart svenskt och ålänningarna har aldrig sett sig som finländare.

hur får man sån mage

Men varför vill ni har Åland, så ni kan skicka tie tusen Jamals och Fatimas där ?

turku :DD

Jag vill inte ha Åland. Jag vill ha Finland ;3

Jag tror det är ganska få svenskar här som vill ha Jamal och Fatima i Norden överhuvudtaget

ja men de har autonmi (åland) och finländare kan inte flyttar där.

Jag kan sälja det till dig för tusen kyssar

t. :--D

Är det denna autist som spammat Lennart-videor?
youtube.com/watch?v=sO9pX5VsKXA

Får lite besatthetsvibbar favä...

DET FACKING HÄNDER
svt.se/nyheter/inrikes/kalla-mojligt-att-regeringen-avgar-i-dag

ni skulle lyssnat

ping irlanon
Hur går det med dina dåjinöversättningar?

vet inte stämmer det

>borgarna kommer knulla upp landet igen precis som de gjort varenda gång de varit i regeringsställning
Toppen, hoppas NMR kan reda upp detta när de kommer in i parlamentet

>bry sig om svensk politik

user jag vill ha dina barn...

Knulla dessa äckliga borgare, knulla kulturmarxist-sossarna knulla SD.
Vi måste MARSCHERA mot Riksdagen och ta över den med väpnad kamp omedelbart !

I tråden mena jag

Tror nog han menade i tråden.

Lugna ner dig Asgeir lmao

f1h1

user, riksdagen är bara ett hus, bara för att ni tar över det betyder inte att någon kommer att lyssna på er

10% magövningar, 30% övningar där magen är en andrahandsmuskel, 60% bra ljussättning

fel

>möjligt
hehe mm, AKB vill verkligen inte ha med den här skiten att göra

håller tummarna favä

du är ett barn...

Varför kräven Anna Kinben Haka att Ygeman och Hultqvist ska avgå/misstroendeförklaras? Jag förstår att man skapar misstroendeförkaringar mot Johansson, men varför Hultqvist och Ygeman? De är kompetenta ministrar i det stora hela och har huvudsakligen reparerat alliansens säkerhetsförsummelser.
Att väcka misstrodendeförklaring mot de två är bara löjligt politiskt spel eftersom att de båda är de populäraste ministrarna i regeringen.

>ansiktstatueringar

Haha fattar ni?

Ygeman är väl den största boven i den senaste skandalen eller?

Varför då ?

Det är bara så jag har uppfattat det, att han kände till det ganska tidigt utan att göra nåt åt det.

Hur kan man vara såhär dum i huvudet egentligen?

>SVENSKA KVINNOR

Vad har de känt till?? Fattar inte grejen favä. Kan någon ge mig en snabb nerspringning?

>fria tider
Falsk nyhet.

kan någon förklara vad det är för skandal som har skett?
t. hjärnkulting

>stormbögar tror deras fetischhistorier är nyheter

sv.wikipedia.org/wiki/Transportstyrelsens_IT-upphandling

>OM DET KOMMER FRÅN EN """DÅLIG""" KÄLLA SÅ MÅSTE DET VARA FALSKT

Här har du dokument från domstolen som stödjer fria tiders artikel.
minfil.org/o5P3afc0be/V_stmanlands_TR_B_5239-16_Dom_2017-07-20.PDF

>Bli såhär triggad över ett skämt

massa information har läckt från transportstyrelsen som är en svensk myndighet som lagrar information om alla möjliga fordon i Sverige inklusive viktiga myndigheters rörelsemönster.

Miljöpartister i full damage control.
Från
VÄSTMANLANDS
TINGSRÄTT
DOM

>d händelsen hade hon inte tidigare druckit alkohol och hon var oskuld. Hon är
en ganska blyg person och vill inte gärna visa sig naken för andra.
>. Hon minns att Khaled Al Zoubi,
liggande över henne, genomförde vaginalt samlag och att hon flera gånger sade åt
denne att sluta. Som hon sagt i polisförhör kan det också vara så att hon mera suttit
upp under samlaget. Hennes egen minnesbild i dag är snarare att hon låg på rygg
och Khaled Al Zoubi var över henne. Att hon låg på rygg har hon också sagt till
polisen
>refter vaknade hon av att C slet
upp hennes sovrumsdörr. C skakade och såg helt förstörd ut samt sade att Khaled Al
Zoubi och A ”ligger”. När hon ifrågasatte detta sade C att hon skulle titta på
Facebook därför att Same Abdo hade skrivit till henne. Mycket riktigt fanns där ett
meddelande från Same Abdo om saken.
fort.

cringe

Finns mängder med svenskar som skulle oironiskt ha den reaktionen

>stormhanrejs

Här kommer det bästa.
>Därefter vaknade hon av att C slet upp hennes sovrumsdörr. C skakade och såg helt förstörd ut samt sade att Khaled Al Zoubi och A ”ligger”. När hon ifrågasatte detta sade C att hon skulle titta på Facebook därför att Same Abdo hade skrivit till henne

När hennes yngsta dotter kommer in och säger att hennes storasyster blir knullad av en 25årig arab så är hennes första tanke att kolla facebook.

>Hon hörde ett smaskande ljud och skrev då till Same Abdo att det nog bara var hångel. Plötsligt öppnades den dörren och Khaled Al Zoubi kom, helt påklädd, ut. När hon tänkte gå in till A kom plötsligt denna ut ur sitt rum, passerade henne och gick in på toaletten. A var naken och gick sedan tillbaka till sitt eget rum.

...

''Same Abdo berätta i barnrummet att då Khaled Al Zoubi kom ned hade Sare Abdo
uppmanat denne att gå upp igen och ha ett nytt samlag eftersom det var bäst att
passa på''

Borde miljöpartister, sossar och vpkare ens får ha barn?

vad fan är det som händer i vårt land? ska löfven verkligen låta akb ta över makten eller gycklar media bara?

fattar fortfarande inte varför den här skandalen är någon big deal. några uppgifter har läckts ut? såo what? det är väl ändå inte politikernas fel, snarare någon it-tekniker.

eller kan någon rödpillra mig?

>ska löfven verkligen låta akb ta över makten eller gycklar media bara?
Det har vart snack om detta sen DÖ tog slut, tvivlar på att nånting kommer hända innan valet med tanke på hur jävla splittrad Alliansen är.

Skandalen är inte läckan i sig utan att högt politiskt uppsatta ansvariga vetat om det i ett år

Aa.

>dkn man bokstavligen pluggar saker om prickar och sträck imellan prickarna

divi...

Vissa av politikerna har vetat om det i över ett år utan att ha åtgärdat det och dessa uppgifter berör både rikets och vissa privatpersonerssäkerhet.
Sluta prata svengelska oironiskt.

>16 min sedan
>En regeringskälla uppger nu för Aftonbladet att regeringen överväger att avgå för att låta Anna Kinberg Batra styra fram till valet 2018.


(utan SD alltså, det är en ny DÖ-cuck-regering)

Jag vill se all världens politiker drunkna i sitt eget blod.

>svt.se/nyheter/inrikes/kalla-mojligt-att-regeringen-avgar-i-dag
Betyder detta att det blir omval, eller bara nya sossar?

jaha, och? det rättfärdigar väl inte all denna ståhej? visst är det inte bra men ändå, det är kanske någon ministers fel, men inte hela regeringen? dessutom har de väl försökt åtgärdat läckan när den uppstått? misstag sker. och vem fan bryr sig om uppgifter till transportstyrelsen? knappast den mest säkerhetsklassade myndigheten.
>åh nej, uppgifter om när och var jag tog körkort har läckts ut
obegripligt! knappast som om uppgifter till riksbanken läckts

>(utan SD alltså, det är en ny DÖ-cuck-regering)
Hellre att moderaterna leder den än sossarna så det är ändå bra att detta händer.

>Abdi och muhammad knullar 14åringar medan Tomte dampar loss i tråden

>den som styr myndighet bestämmer att skita i lagen och låta låtsasryssar i.e. serber få full tillgång till säkerhetsklassat matrial
>massa ministrar har vetat om i över ett år och inte gjort något
>man ygeman sade att han inte berätta för statsministern för der var inget man berätta över en fika rast
>man det varit 1 år sen han fick reda på det
Löfven vet, Ygeman bara ljuger för att rädda löfven och ryssen har hela våra databaser från Trafikverket.
Sasuga såssar, älskar alla som skrikit om ryssen när de största fienderna mot Sverige sitter i regeringen

breva aldrig igen hjärnkulting

men vad fan är det för känsliga uppgifter som läckts ut? namn på alla i sverige som har körkort eller lösenord till folks bankkonton? är detta verkligen så dramatiskt?

inte ett argument

drömde om att vi skaffade familj och bodde på landet, precis som varg favä

hmmm...

Lovisa.........

Uppgifter som hanterades var:

efterlysta fordon[7]
bepansrade fordon[7]
Vägtrafikregistret[15] ("Fordonsregistret")[16] som bland annat innehöll:
information om personer med skyddad identitet[7]
vissa fordon som även fanns i det militära fordonsregistret[15]
när och var värdetransportbilar kör[7]
Körkortsregistret[16]
alla svenska körkortsbilder[17][10] (vilka sedan 1 juli 2004 varit sekretessbelagda)[18]
företagshemligheter[10]
loggar över vad handläggarna gör[10]
Belastningsregistret[6]
Misstankeregistret[6]
Swedish Government Secure Intranet (SGSI)[6] (statens krypterade kommunikationssystem mellan 34 myndigheter genom vilket myndigheterna får tillgång till andra myndigheters databaser, kan sända skyddad e-post och hålla skyddade videokonferenser.[6] SGSI är också anslutet till det skyddade EU-nätet TESTA.[6])
känslig information om broar, Stockholms tunnelbana, vägar och hamnar[16]
identiteter (kvalificerad skyddsidentitet) för svenska hemliga agenter som arbetar för polisen, Säpo och Försvarsmaktens hemliga organ Kontoret för särskild inhämtning (KSI).[13] Personerna bedömdes ha utsatts för direkt livsfara.[13]
samtliga adresser för civila piloter, vilket omfattar hemadresser, privata bilar och telefoner till svenska stridspiloter med civila flygcertifikat[14]
tillstånd för förarbevis som i många fall kräver ett läkarintyg vilka handlar om exempelvis alkohol- eller narkotikamissbruk, medicinering, kontakter med psykvård, brottsregister och om personen har adhd, diabetes eller andra hälsotillstånd[19]

Det här är ingen liten grej.

youtube.com/watch?v=9JRLCBb7qK8

Jag längst ner till höger

Körkort, vilka vägar som är breddade för att JAS-plan ska kunna starta och landa, hur mycket broar kan bära (najs för att räkna ut hur många stridsvagnar man kan köra över samtidigt), massa information som man kan med lätthet hitta namn på alla stridspiloter(najs att eliminera innan gröna gubbarna från ryssland kommer) osv

Du tycker alltså att en stor läcka med uppgifter som har gets till Serbier utan säkerhetstillstånd som regeringen har dolt i över ett år är ingen stor grej?