/Norgetråden/

friluftsjvutgave

forrige:

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=fQ_m5VLhqNg
youtube.com/watch?v=AmVOF1QK0KM
youtube.com/watch?v=v1jtKNs5q2o
youtube.com/watch?v=MD6oDnm43HA
youtube.com/watch?v=WSeNSzJ2-Jw
youtube.com/watch?v=kjVy53IYa9g
youtube.com/watch?v=cznpPMomJXw
youtube.com/watch?v=6Prfg3vyZkA
youtube.com/watch?v=Cx-i1WEkGhU
youtube.com/watch?v=ay3EwNGM5yw
youtube.com/watch?v=jjzteShEdNc
twitter.com/SFWRedditGifs

Bra utgave.

For friluftsjver som ikke alltid er like fornoyde med å være friluftsjver, men blir med fordi det betyr mye for deg

>dfn ingen nyhetsleserjv

youtube.com/watch?v=fQ_m5VLhqNg

Påminnelse om at dette var det stǿrste nederlaget i norsk matvare handels historie

Dette.

rema über alles

Når jeg kommer tilbake fra badet bor det ligge en jv i senga mi!!1!

Hvem negrer seg til jul her?

>Det meste jeg fikk på 3 uker arbeid med masse overtid er 35, så du bommer ikke ikke der, lǿnnen for faste ansatte med ansinittet er langt hǿyre. Min eldste kollega som var 71 fikk 64k utbetalt, men for oss nye så må vi tåle 25-30k uten overtider.
det er jo alltid den faktoren der. Opplæringskontrakter og lærlingekontrakter og midlertidige kontrakter med halv lott er noe jeg er godt kjent med, det er helt jævlig, det skulle faen meg ikke vært lov, fanemeg glad jeg er ute av det og har fast stilling med fast, vanlig lonn nå.
>Var pga deres inntekt jeg sǿkte meg på havet, men desverre er fiskeri veldig styrt av nepotisme
det er ikke usant, men det er ikke like gale som du tror, eneste er at det nytter faen meg ikke å "soke" seg inn på fiskebåt, de fiskebåtene som tar i mot folk fra sokenettsider og nav er som regel kun ute etter billig eller gratis arbeidskraft. Slik jeg fikk min nåværende jobb var ved å gå innom forskjellige båter når jeg var i en fiskerihavn i danmark, fortelle dem om hvaslags erfaring jeg hadde, og legge igjen nummeret mitt. Fikk fast jobb to uker etterpå. Du må bare ha motet til å gå om bord, så får du jobb på en eller annen tråler. De fleste er utrolig vennlige og mer enn villige til å i hvert fal slå av en prat.
>Du kommer ingen vei om du ikke er i slekt eller har grunn til å fiske i nord.
i nordnorge skal det være helt jævlig ja, du skal faen meg være god for å få deg jobb der oppe uten å være der i fra. Like greit egentlig, takler ikke den jævlige dialekta deres.
>Men vi har "ukesfiskere" som får 50k uken for å levere leppefisker!
ja fy faen, de som driver og kjorer att og fram på rognkjeks og lignende? har snakket med et par av dem, det er tingen.

jeg ville framdeles holdt meg på laksen hvis jeg var deg dog, ikke at tråling ikke er moro men det er helt jævlig mye arbeid til tider og det trenger ikke være godt betalt, laksebransjen er jo "up and coming" som faen

Jeg er korporal pga lagfǿrer, som er nå (etter nyåret) er grenader nivå 3, men jeg fikk kaptein lǿnn pga jobben som var type 23k måneden utbetalt uten tillegg medregnet, men du har rett, jo hǿyre grad du har, jo mer goder og slipps får dem., og de som har gjort godt for seg drar hjem med en saftig slipp uansett uten å ha ledet ett eneste lag. Men derfor setter jeg pris på det nye gradsystemet!

Resten har du mye rett i, men er noen punkter jeg er uenig i, men nå skal jeg sove.

god natt anonsen

fy faen..

Natta!

>dfn ingen jv som vil legge seg med meg

Kjenner den folelsen, det var ingen jv i senga mi da jeg kom tilbake fra badet så jeg får legge meg alene.

God natt gutta.

kanskje jeg skal begynne med å reise rundt i verden, oppleve litt mer

Uuuuuuuuuuuuuuuuuhhhh berre kuuuuuuuukkkken

rema 1000 er en forbanna suksesshistorie
det er den eneste dagligvareforhandleren i norge som ikke er forsynt av (((norgesgruppen))) eller den internasjonale matvaregruppen coop

Reitan Mat er en helnorsk bedrift som omfatter de norske verdigrunnlagene, som bringer de desidert billigste matvarene til det norske folk uten at det går ut over kjopmennene, samtidig klarer de å være den hurtigste voksende dagligvarehandelen i norge

Reitan Mat er en familiebedrift som startet som en eneste liten butikk i trondheim som har utviklet seg til en av de storste bedriftene i hele norge, som nå sprer seg til de andre skandinaviske land, verdt mangfoldige milliarder!

hvis du ikke respekterer rema 1000 kan du ha deg ut av landet

>Han falt for Remajoden

Tar ut alt av Mack?

Nei til Ræva 1000.

er du amerikansk eller? jævla idolisering av sjolv-laga-mann-konseptet og helvete nei fy faen du ville vel stemt på Reitan for statsminister også du din forbanna nisse

dessuten Mack

De solgte bare dritt uansett. Dro dit bare en gang.

>de får ikke maten sin direkte fra en gård i nærheten

haha fy faen

>han lever ikke på esso burger

haha fy faen

hvis Ole Robert hadde vært statsminister hadde vært en faens glabal superstat nå

mack gir deg makk

Jeg er jo fǿrstemann i arverekken til et middels stort sauebruk i Troms.

>Han dyrker ikke maten sin selv

haha fy faen

Vik fra meg, Satan.

PRIS HERREN
R
I
S

H
E
R
R
E
N

youtube.com/watch?v=AmVOF1QK0KM

rå video og sang

Niesen min er innvandrervennlig, gutta. Hun har såvidt startet tenårene og er veldig ung og naiv enda, så hun har sikkert bare blitt litt påvirket av popular opinions på skolen. Håper ikke hun vokser opp og blir en sjw eller noe.

>dfn jeg begynner å få livet på skinnene igjen uansett om jeg er arbeidsledig
>dfn trener hardt hver dag for å forbedre psyken og kroppen
>dfn spiser nogenlunde sunt og hjelper det lokale sportslaget
>dfn joggeskoene mine er for store
>dfn de begynner å bli odelagt
>dfn har ikke råd til nye

Hva skal jeg gjore gutta? Jeg kan ikke låne penger i det heletatt og sporre familien om tidlig bursdagsgave er jo kjipt når det gjelder joggesko.

Kan ni plocka hem Danskjäveln, Danmark är ert ansvar. Dansken är jävligt jobbig att ha i vår tråd, bokstavligen kräks.

Er alle nordlige normalfags gået i seng? Hvis ja, kan i så komme til den danske tråd? Ville betyde meget for mit selvværd.

Håll dig kvar här din parasit.

dette må du rette på
vis henne
youtube.com/watch?v=v1jtKNs5q2o

vi tar ham gjerne, send ham bort

Er ikke den samme dansker dog. Synes faktisk det er lidt respektlost at du angriber mig på den måde.

Sier dansker "i" istedenfor "dere"?

>sverigetråden
lol

Do you mean like "you guys"? Så ja.

Nazism er ikke min greie. Dessuten, å vise henne noe sånt ville bare fått henne til å tro at jeg er gal. Jeg har liten påvirkningskraft i hverdagen hennes uansett, jeg ser henne bare tre-fire ganger i året fordi hun bor i en annen by.

Min Jesus, sannings stjerna, lys opp min morke veg! Mitt hjarta vil så gjerna få fylgja etter deg. Du lyser enn i verdi som for frå Betlehem. Ver du mitt ljos på ferdi, til heim med deg eg kjem!

Min Jesus, gjævast givnad, min eignalut og skatt! I all min gang og livnad meg stott for auga statt! Som vesle blomen trugen ser opp mot sol og dag, til deg så vender hugen, til deg kvart andedrag.

Min Jesus, Sarons lilja, blom fagert opp i meg! Lat ingen ting meg skilja og riva bort frå deg! Du vintre i Guds hage, min kjære Herre Krist, unn også meg den lage å veksa som din kvist!

Du til di grein meg sette alt i min fyrste vår, med livsens dogg meg vætte, gav sol og signa år. Du vil og vokster gjeva alt til min siste slutt: lat meg i deg få leva, i deg få anda ut!

her sitter jeg...... uten en JV...........

fy FAEN!!!!!

her sitter jeg...... med en JV........

fy FAEN!!!!!

blir det morsommere nå så må jeg nesten henge meg

her sitter jeg...... med en halv JV........

Hvem av dere er litt audiofile? Vil gjerne ha en sang hvor jeg kan vise frem hodetelefonene mine med

f FA!!

youtube.com/watch?v=MD6oDnm43HA

youtube.com/watch?v=WSeNSzJ2-Jw

youtube.com/watch?v=kjVy53IYa9g

youtube.com/watch?v=cznpPMomJXw

Takk for seriǿst svar, har du andre forslag? Ikke særlig glad i denne sjangeren, dog jeg er enig i at sangen passer ypperlig.

>Ja, det stemmer det! Jeg er fra Oschlo jeg!

youtube.com/watch?v=6Prfg3vyZkA

NÅ MÅ DERE

>å vise henne noe sånt ville bare fått henne til å tro at jeg er gal

LEGG?

men neida, såklart skal du ikke snakke om jöder osv til ei 13åring

lår?

nå går det vilt for seg i team 10 huset

...

youtube.com/watch?v=Cx-i1WEkGhU

>vise frem hodetelefonene
>med sanger spilt av på youtube
>skrillex
>godt forslag

Last ned Ligeti's rekviem i .flac

Hvem sier at jeg skulle bruke youtube?

youtube.com/watch?v=ay3EwNGM5yw
fåvæ

Hva' så Nordmænd. Hvis kommer tilbyder jeg gratis drinks.

Klokken er kun 2:35 og de fleste nordmænd er gået i seng, fandeme ynkeligt.

Norgetråden er normisstråden fåvæ

dansken er en gammel, rod, alkoholisert polse

får vell sove litt jeg da

Ólavsöka. Fokk, tredje dag. Hvorfor feirer norge ikke olavfest?

Someone teach me Norwegian. Tyty xoxo

90% af Sup Forums er fyldt med normalfags, så ynkelig er fremtiden.

bruk duolingo

I already used duolingo some time back. Didn't get very far. Can understand simple sentences, but not really that much more

vettafaen jeg, prov å lese norske boker

That's probably the extent of my Norwegian

er du ferdig med alle kursene på duolingo?

No, not even close. Currently doing some recapping cause I haven't studied in quite a while

fortsett med det da

Will do, got quite some free time these days anyways

du kan sikkert sporre om hjelp i tråden hvis du trenger det, så lenge du ikke er masete

Takk :)
Already got a question, is eter or spiser more commonly used?

spiser men begge funker

Alright, seems odd to me haha. In German the equivalent is pretty much reserved for noble gatherings and eter is just everyday eating.

Hvad så ikke normalfag nordmænd, har i lost til at hænge ud?

jeg gir denna tråden en aldri så liten dult jeg

I'm late to the party here, but anyway. Comparing words in Norwegian and German is often useful, but beware of so-called false friends. These are words that sounds similar and often have the same origin, but means something completely different. Such as Norwegian "kake" (cake) and German "kacke", or Norwegian "patetisk" (pathetic) and German "pathetisch".

To answer your question, "spise" is both a formal and informal word, "ete" is only informal. No waiter would ever ask what you would like to "ete", but you can say to your friends and family what you like to "spise". Both works, but if you stick with "spise", you can't go wrong.

God morgen, gutta.

what you think of varg?

youtube.com/watch?v=jjzteShEdNc

Autistic loser.

ok, what you think of Magnus Carlsen?

Someone told me he doesn't look like a native Norwegian

I don't care much what he looks like. Magnus is too much of a sore loser for my taste tbqh. I don't like him.

>våknet nå
>bare 23 nye brev i tråden siden jeg la meg
>pluraliteten av disse er fra utlendinger

Hva er olavfest?

Fy faen, kjenner det er leggetid nå gutta.