/Norgetråden/

Sotnosutgaven

forrige:

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=1gy9hRHR-78
youtube.com/watch?v=YLYeJcuPj68
youtube.com/watch?v=uZ_MpQMwr-M
qubes-os.org/attachment/wiki/Dark-Theme/kde-black-qubes-manager.png
youtube.com/watch?v=8PJ6nYfLrJw
youtube.com/watch?v=I_ElhbLqAAE
youtube.com/watch?v=ZhY_rsxVRZk
myredditnudes.com/
twitter.com/SFWRedditImages

youtube.com/watch?v=1gy9hRHR-78

JEG VIL ALDRI FÅ EN JV OG DET GJOR MEG SINT OG LEI MEG

GERMANSK MAKT

SLAVERSLAKT

Sluta slösa tid av ert liv på den här sidan

>"svensk"
lol

Du trenger hjelp fåvæ

Takk for flott tråd
God natt mine kamerater

denne var faktisk utrolig spitzy

HELE TRÅDEN STEMMER ALLIANSEN

...ELLERS SMELLER DET!

eg forhånstemte jo efrp eg då

Stemte venstre strategisk :^)

:^)

youtube.com/watch?v=YLYeJcuPj68

:^)

Har hatt skikkelige problemer med PCen de siste dagene. Bor jeg slå den av for jeg legger meg, sette den i hvilemodus, eller bare la den være på?

Kan ikke garantere at den starter igjen om jeg slår den av, men vil ikke at den skal ta fyr mens jeg sover heller fåvæ

Litterært dette.

Maskinvare problemer?

Jeg mistenker hovedkortet, men jeg aner ikke. Har hatt BIOS-feilpip over hele linja de siste par dagene. Byttet skjermkortet, byttet RAM, og la selve kabinettet ned på siden, og nå funker den, men gudene vet jo hvor lenge.

veldig subtilt.

Du burde defenstrere (kaste den ut av vinduet, eller kaste Vinduer(TM) ut av den) PCen din.

Ser ikke helt vitsen med å holde den på da.

Har du ingen andre du kan bruke hvis du absolutt trenger en, og har du ikke råd eller tid til å kjope en ny PC/nodvendig del.

Hvis du er usikker på om den vil starte igjen er det jo åpenbart ikke noe å bruke på lang sikt.
Men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for at den skal ta fyr.
>kaste Vinduer(TM) ut
Stotter dette.

;)

Hva bruker du?

ingen ting å bekymre seg for

SkolePCen har Xubuntu på seg, mediaserveren har Debian på som jeg kjorer uten x og uten så veldig mye annet enn rtorrent, tmux, og SSH egentlig. HobbyPCen min kjorer Qubes, som er et artig, men umodent system. Jeg brever alltid i Norgetråden med en engangs VM som blir automatisk slettet når jeg lukker vinduet. Funker veldig greit. Har også en VM for Flash hvor jeg kjorer ting jeg vet allerede er usikret, IRC har sin egen VM, det har Discord og. Alt har sin egen VM egentlig.

De VMene som bare er for en app kjorer Fedora, mens de hvor jeg faktisk gjor noe på kjorer Debian.

Hjemmeserveren:
OS: Debian 8.9 jessie
Kernel: x86_64 Linux 3.16.0-4-amd64
Uptime: 70d 12h 54m
Packages: 671
Shell: bash 4.3.30
CPU: Intel Core i3-3220 CPU @ 3.3GHz
GPU: AMD/ATI RV710 [Radeon HD 4350/4550]
RAM: 450MB / 3928MB

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/sdb1 290G 1.5G 274G 1% /
/dev/mapper/crypt 4.6T 2.6T 1.8T 60% /home/bruker/raid
2x5TB disker satt opp i RAID1.

...

youtube.com/watch?v=uZ_MpQMwr-M
kanskje jeg skal gå med Gud?

sugoi

Are you a jap or are you on vacation?

how expensive is whale in Japan? Do people actually eat it or are people greenpeace faggots who are afraid to touch dead animals?

>Alt har sin egen VM egentlig.
Hvorfor?

Vi spiser hval i norge også anonsen, jeg gjorde det senest for en måned siden da jeg besokte mine besteforeldre.
Beautiful.

Skal en pose Maarud Tortilla Cheese Ekte Mais For Smakens Skuld Spro Tortillachips Med Ostesmak vare en person lenger enn en time?

>>Alt har sin egen VM egentlig.
>Hvorfor?
Jeg brukes Qubes fordi det er goyalt. Det kiler litt ekstra i autismen min når jeg må slå til med den ekstra keybinden for å kopiere noe fra ett vindu til et annet, og det liker jeg.

Er jo også veldig praktisk at jeg bruker nettbanken i en helt vanilje VM som ikke er i kontakt med noe som helst som kan gi den AIDS, så da slipper jeg at en eller annen kineser/russerjævel stjeler fra kontoen min. Jeg kan også ha Adobe Flash på en VM uten at alle andre plutselig også får AIDS. Alt separeres på en måte jeg liker veldig godt.

Samt, at jeg kan bare slette en VM hvis jeg ikke liker/stoler på den lenger, uten å måtte reinstallere hele jævla OSen min. Veldig praktisk.

Litt synd at Qubes enda ikke er modent nok. Tror nok de trenger noen år til for man kan bruke den til hverdags og ha alle de sikkerhetsreglene en trenger på fra starten. En kan også sette opp Windows VMer, men det har jeg ikke giddet å tukle med enda. Hvorfor skal jeg liksom ha vinduer? Jeg bor jo i en kjeller!

>Vi spiser hval i norge også anonsen
Det vet jeg jo, er derfor jeg spurte. Har hort at Norge og Japan er noen av de få landa igjen som ikke har gått full downs på hvalfangst.

Ja, kanskje det fåvæ.

Konverterer til lutheranismen hvis jeg noensinne får kone og barn. Familier burde være religiose, barn burde oppdras i en religion.

...

Aldri hort om noen som gjor det sånn for, hores jo helt sinnsykt slitsomt ut.

Hvorfor ikke bare dual-boote en vanlig distro ved siden av qubes?
Er du virkelig så paranoid?

>de vet hva en VM er
>de har noen gang installert linux på en personlig datamaskin
hvordan foles det å være evig jomfru fåvæ

*GNU/Linux

>Hvorfor ikke bare dual-boote en vanlig distro ved siden av qubes?
>han slår av datamaskinen sin
hahahahahahahhahahha
Fra serveren min:
Uptime: 70d 12h 54m
HobbyPCen er iallefall oppe på to eller tre uker nå. Ingen sjangs i havet om at jeg skal gidde å skru av noen av PCene mine og skrive inn det jævla passordet til de krypterte volumene mine. Jeg har også åtte andre datamaskiner i dette rommet, hvor fire er fult fungerende og alle har forskjellige operativsystemer.

Og det er faktisk ikke så kronglete som en skulle tro, ganske praktisk faktisk. Enklere å holde styr på mtp. oppdateringer enn Windows. For å oppdatere bruker jeg bare Qubes VM Manager, som er verktoyet som holder styr på hele skiten. Funker fett, trenger jeg oppdateringer er det bare å hoyreklikke og trykke ja, så gjor den alt for meg. Her er et bilde av hvordan en kan se ut. Jeg har langt flere VMer som kjorer enn denne her da.
qubes-os.org/attachment/wiki/Dark-Theme/kde-black-qubes-manager.png

kanskje jeg skal sǿke lykken i Amerika

Tror du er 100 for sent til den drommen fåvæ.Men det er lov å prove.

Eneste landet i verden med sann frihet.

eg hev overalt sott,
og inkje funne.

norvegiaaaaa
det er osten jeg vil ha

>Full
>Ler av ting
>Selvsikker
>Snakker fritt

Hva må jeg gjore for å ha det sånn hele tiden, utenom å drikke hele tiden?

Nattadult

opp å stå

Jeg skal vise deg noe som *står* jeg.

*står op*

holy shit who is that

jeg fant en gummibjorn under pulten min

Hej Norge.

Hei Sverige.

Hvordan unngår man å bli forelska i en av jentene i kollektivet man lever i? Ho er så jævlig fin og kul i tillegg....

lad dig selv have lidt lykke, selv hvis du ikke tǿr agere på det er det stadigt dejligt med lidt sommerfugle i maven hver gang hun er nær

ikke bo i kollektiv

Hur står det till?

bare vær du selv

>dfn 130+ IQ men helt ubrukelig i samfunnet

j-jaja.

Det går bra med meg. Tenker jeg skal sette på litt kaffe. Hva med deg da?

Knasker litt knekkebrǿd

Allt är braj, läser igenom trådar och lyssnar på musik. Har inget planerat för idag, så kommer nog slappa

hvad lytter du til?

Om du förstår svenska i tal
youtube.com/watch?v=8PJ6nYfLrJw
Annars finns det på engelska
youtube.com/watch?v=I_ElhbLqAAE

Det minner meg på noe.

Noen må lage en Virgin American vs Chad European right-wing terrorist.

fy faen for et vær
dette går ikke

Tror nok det heller handler om at du har en personlighet som gjör at du ikke kan bli fortalt hva du skal gjöre i samfunnet, og heller må finne det ut selv.

Så user, hva har du lyst til å gjöre? Har du 130 i IQ, så er det ytterst få ting som kommer til å stoppe deg. Eneste jeg kan tenke meg er liksom teoretisk fysikk, hvor gjennomsnitts IQen er noe sånt som 145.

Problemet hans er nok at han er lat, og aldri har jobbet for noe i sitt liv. Så når han ser tilbake på all tiden han har kastet bort, er det ikke hans egen feil, men at samfunnet ikke setter pris på hans intelligens.

Skal mye til for at IQ stopper noen i karrierevalget sitt. Selv om det "liksom" er teoretisk fysikk.

Nei si det. Har lite mål og mening i livet, men jeg vil helst bli min egen sjef. Jeg har höy IQ men er ekstremt ufokusert, nervös og uerfaren (inkludert det å snakke med folk), så jeg virker egentlig ganske dum foran andre.

Bingo. Slapp å gjöre særlig på skolen for å få greie karakterer. Har jobbet litt men jeg hater det. Sjelden jeg legger sjela i noe som helst.

Har ikke slöst tid da. Er 21 og har fagbrev , leilighet og 2 år i militæret

hvorfor drikker folk alkohol

Deus Vult

ærru gærn gut

Hvorfor oversettes "sinnatagg" til "spitfire" på google translate? Hadde vi sinnatagg fly?

Som sagt, dette er fordi du ikke har en lidenskap, og vet ikke hva du skal gjöre.

Bruk tiden din nå siden du bare er 21 år, å finne ut hva det er du har lyst til. Jeg er 28, og jeg begynte på en bachelorgrad på högskolen nå, så det er aldri for sent å finne ut hva det er du er interessert i.

Er du såpass smart som du sier, så er det ingenting som kan stoppe deg.

litt vondt i hodet

Bump bump,

Dele din spotify playlists gutta

Hva slags bachelorgrad fyr?

PoliSci.

Bra felt, jeg stemme med deg

det er anden gang jeg er gået tilbage i seng siden jeg stod op

hvordan holder man sig ude af sengen på en weekend, kammerater?

men da blir jeg doxxet, zuid.

youtube.com/watch?v=ZhY_rsxVRZk

Pröv å være mer sosial Jeppe. Få deg noen venner.

du er min ven.

...

får vell stå opp jeg da

Forslag
Bokstaven C burde brukes for SJ lyden.
Eks: duc, coen, carlotte

Ja/nei?

det gǿr vi allerede i danmark. chance i stedet for sjanse

men da skriver du jo bare på den engelske måten. hadde du gjort som jeg foreslår ville det vært "canse"

nei, hadde blitt jævlig forvirrende etterhvert

Jeg trodde at /norgetrader/ er sikker...

Norsk er overmodent for en oppdatering av rettskrivingen vår, men vet ikke om forslaget ditt er hvor jeg ville begynt fåvæ

>Norsk er overmodent for en oppdatering av rettskrivingen vår

Er den? Gi noen eksempler.

Hvordan ordne en grei runkerutine når jeg bor i kollektiv?
Skal jeg ha en toybit jeg vasker med sengetoyet en gang i blandt?

noen forslag?

Jeg bare har söppelpose på rommet jeg, og så bruker jeg papirhåndklær og så kaster jeg posen i söpla selv senere. Er jo ikke vanskelig det her.

Tror jeg hadde gitt faen i å dra laksen noe annet sted enn på rommet ditt i alle fall.

napp loken i dusjen kansje? Hvis ikke så kan du bare være åpen om det, ikke akkurat noe overraskelse at gutter gjor det heller....