Sverigetråden - Karl XIIs upplaga

...

Other urls found in this thread:

i.4cdn.org/r9k/1505513213656.jpg
sv.wikipedia.org/wiki/Miljonprogrammet
youtube.com/watch?v=PwfwwkYmFbY
youtube.com/watch?v=FscIgtDJFXg
twitter.com/SFWRedditVideos

jag på bilden

cringe

...

varför är rumpor så trendigt just nu? fetma är inte snyggt

Är det trendigt? Håller inte koll på sånt, men skulle knappast säga att hon var fet.

haha oj byxorna är bak och fram

död tråd

>spamma sönder tråden
>men hallå var e alla tråden e död :(

>snart två på natten
Nämen ser man på

i.4cdn.org/r9k/1505513213656.jpg
>du kommer aldrig uppleva detta

>försökte stränga om gitarren
>lägsta E-strängen gick sönder direkt

vad fan gjorde jag för fel????

>du har inga matchningar än

...

>jvdk
dkn min syster tvinga mig att sätta upp en tinderprofil, har inte matchat med någon på 1 månad nu, snälla ta livet ifrån mig

Ärligt talat, kommer det svenska, vita folket någonsin bli en minoritet i Sverige?

Om massinvandring fortsätter och svenskar inte får tillräckligt med barn säger det sig självt att det är oundvikligt. Liberalernas hopp är att alla dessa invandrare kommer ge upp sin grupptillhörighet och bara bli snälla EU-medborgare och konsumenter (kommer inte hända, Sverige kommer oironiskt bli ett kalifat)

Ingen bryr sig.

ja för fan. Titta bara på Malmö där etniska svenskar är en minoritet

...

...

mitt liv skulle vara så mycket bättre om jag inte var så ful. tror jag ska bli NEET favä ingen idé att försöka

Hvorfor har Sverige så mange commieblokker?

...

brist på bostäder

sv.wikipedia.org/wiki/Miljonprogrammet

>brallor som är så tighta att dom behöver gylf på båda sidor
tycker tjejer att det är skönt med sånna eller är dom bara ute efter att visa röven så mycket det bara går utan att bli kallad för slampa för att dom går runt i yoga-byxor?

Takk

Visste ni att dalai lama är nazistsymatisör?

vi kan ju hoppas
dom är redan i minoritet på alla universitet och sen klagar dom på att invandrare tar "deras" jobb

Ja det ser du väl att hon vill visa upp sina former

mer fundersam över båten som verkar ligga på gräsmattan utan trailer

So i said I was going to make cardamom rolls. I couldn't get cardamom in this horrible wasteland, so instead I made cinnamon rolls and they're pretty handsome 2bh

they're slightly underproved but they taste pretty good. Not at all bad for a first attempt.

...

but user, I said I'd do it in the last thread, and some anons showed interest in seeing the product of my labours

>last thread
I think they're asleep now

Cool.

A few tips, you should have whole cardamom in the dough, also nib sugar on top (after u put egg on em) and you should use bull molds.

Also chocolate in the buns is really good, as is almond paste.

Vad hände, Milla?

Again, couldn't find it in the wasteland up 'ere.
okay. maybe it was the thread before that...
bull moulds? re: chocolate and almond paste, sounds delicious, will do next time.

raderade för ja märkte att hen inte gjorde kanelbullar

These things, they're good.

The mix of butter, almond paste and sugar makes them much more juicy.

I /tried/ to make kanelbullar.
okie, I'll see if I can find those or order them online!

don't say cardamom then
it's cinnamon

I said in my first post that I was planning on making cardamom but then instead made cinnamon because I couldn't find the former at any of the stores in the area.

Oh, and you could also use grated orange peel, saffron (during christmas as a substitute for saffron buns) and a bunch of other stuff like raspberry jam or vanilla.

that sounds absolutely amazing. Next week, maybe, I'll follow the Fabrique recipe, published in Stylist.

It's not really a mold, it's just parchment paper. You could probably make it yourself by cutting out circles of parchment paper and then pressing it into a small pie mold or ramekin

gör en smörgåstårta :3

I'm allergic to prawns :/

Also, then you use saffron you warm it up with the milk, and if you want even more taste from the saffron you can use alcohol like rum or cognac.

cuck

Why does using alcohol increase the saffron flavour?

You let it sit in a jar of alcohol for a few days for really good taste. The taste in saffron is released when it's in contact with liquids, that's why you put it in the milk when you heat it.

Alcohol dissolves the essential oils of the saffron.

haha oj märkte inte förrän nu att de har byggt om stockholms tågstationer helt

Ahh yes thankx lads.

Kirinodere?

Breva era skrivbord

Snälla någon kom hit och skeda med mig

Påväg!!

mm och sen när jag har somnat tar du tyst upp en kniv och skär halsen av mig

...

~99.9% av befolkningen har inget intresse utav att mörda dig. Sluta vara så paranoid och ha lite tillit till dina medmänniskor.

Would be funny if you used the actual template and not just paintings

I didn't make that picture.

det var en begäran

He's back for revenge

>det var en begäran
skärp till dig för helvete, user

Alla hade mördat om dom visste att det inte blev några konsekvenser

tro mig, jag talar från erfarenhet

finns ingen anledning att leva som en ful man i 2017

>tro mig, jag talar från erfarenhet

>att det inte blev några konsekvenser
Men nu lever vi inte i en konsekvensfri fantasivärld så det är rätt oväsentligt.

...

fy fan.

till och med en random sönderbombad stad i Syrien ser bättre ut än äckelsverige

Folk svälter och du gnäller över att du är "ful" (som i 90% av fallen betyder lägre genomsnittet)? Jag menar inte att bagatellisera dina problem user, men det kunde ha varit mycket värre. Oroar du dig över att inte kunna attrahera kvinnor ska du först veta att de är betydligt mindre visuella än män, en god bit utav deras attraktion till män kommer ifrån andra faktorer.

Ta det lugnt Ahmedulla

har varit mobbad hela mitt liv av vänner och lärare för mitt utseende och kroppsodör så jag ser inte hur det skulle bli bättre

>Karl XXII

BARE

youtube.com/watch?v=PwfwwkYmFbY

Han krigade nästan hela sitt liv så det är knappast oväntat att han dog som han levde.

gonatt! :3

God morgon allihopa.
Vilken fantastisk dag det kommer att bli.
youtube.com/watch?v=FscIgtDJFXg

Häng dig neger

2d är finemang

...

2D HEX = 14 DEC = 88 OCT
Sammanträffande? Skulle inte tro det.

Hejsan. Nu är jag tillbaka i sverige från finland över helgen. Vad borde jag köpa en massa av när jag är här?

Våldtagna kvinnor och barn är i överskott just nu så du lär kunna få en massa sådana för ett bra pris

Var det något du tyckte Finland saknade?

Inte så mycket jag märkte. Falukorv, kanske.

>saknade falukorv
Våra östsvenska undersåtar behöver vår hjälp mer än jag trodde.

...

RADERA DETTA! Säkrare än någonsin! Anmälningsgrad! Ingen överepresentation när socioekonomiska effekter beaktas!

>äcklig tiggare
tvi vale

Ja, där har man gått förbi en del

Det är som hemskast när man ser en i en liten socken på Gotland.

Jomen hej där

Lördagskorv är överlägsen falukorv på alla sätt.

H-hej, värst vad du ser självbelåten ut.