/vlaanderdraad/ + /Neder/

Oktober Revolutie uitgave 2.0

Welkom:
Dag-maand-jaar
Jaar-maand-dag

Niet welkom:
Maand-dag-jaar

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=jCShg1kocWM
expatistan.com/cost-of-living/country/netherlands
youtube.com/watch?v=xs-TLOvOZjE
youtube.com/watch?v=uMKpnuUzQ9A
youtube.com/watch?v=txBfhpm1jI0
youtu.be/Urw-iutHw5E
youtube.com/watch?v=owm6AElqulQ
volkskrant.nl/magazine/het-leven-is-al-moeilijk-genoeg-daar-kan-ik-die-ellendige-sinterklaas-niet-bij-hebben~a4540369/
youtube.com/watch?v=leH4luzZov8
twitter.com/SFWRedditGifs

ey

Ey mense

Aaaaay lmke

emily

>CALLING ALL SHITPOSTERS
Post "brm brm" and help us destroy /ex-yu/

Explanation of the "brm brm" meme:

>The sound that an engine makes (tractor engine in this case, the same as vroom vroom in english)
>Croats use it in /ex-yu/ to reference Serbs fleeing/cleansed from Croatian lead Operation Storm in 1995, going away mostly on their tractors as you can see in the picture.

>CALLING ALL SHITPOSTERS HELP US DESTROY /EX-YU/
>KILL /EX-YU/
>USE WHATEVER MEANS NECESSARY

/ex-yu/ is a cesspool fight autism with more autism

We need to ban /ex-yu/
If you were able to read what they're posting you'll think they are posting from a nuthouse. Nothing normal, nothing sane.
There's already /balk/an anyway so it should be subsumed under it

Is it possible to live on minimum wages in Netherlands / Belgium enough to cover a rent for a single room apartment, food, internet, public transport (although I do know bicycle will also come) while learning the language?

Thanks.

>dvw sociaal-democratie weer zal opleven

No, the bare minimum is a student lifestyle without going out and that is, depending on the city, 800-1100 euros

Yes I am looking for bare minimum, something like that.

Depends on your age, if you are 21 or older yes, otherwise not without a loan.

>Depends on your age, if you are 21 or older yes
In what way does age play a factor?

You only get minimum wage if you are 21 or older. Otherwise you get minimum minor wage, which is lower.

Oh ok, thanks. Would it actually be possible that I simply drop in the Netherlands somewhere and beg for a job? Would anyone actually be even willing to hire a non-eu national ;_;

This is the wage system for a full-time equivalent (38 hours per week). Look for yourself if it's possible. In a city with over 200k people you need at least €1.000 per month

youtube.com/watch?v=jCShg1kocWM

I guess 400 at least will be shelved for social security etc
So you are left with 1000-1100 tops. Could one cover rent with 500€?

ik ben recentelijk te weten gekomen dat sommige meisjesbaby's (5-10%) kort na hun geboorte een soort van menstrueren, omdat ze via de placenta hormonen van de moeder krijgen waardoor hun baarmoederslijmvlies gaat groeien en dat wordt dus zo tussen de 2e en 10e dag na de geboorte naar buiten gewerkt.

Nope, I love the serbs.

Yes, also if you imply you get social security the answer is no. Only EU citizens can apply for that.

Yes, it's doable if you can find a full time job for minimum wage. Look for cheap cities like Enschede. It will be hard doing a full time job while also taking language courses, though.

You might be eligible for rental subsidy (up to €300 monthly) and health care subsidy (up to €85 monthly)

non-EU citizens can't get subsidies kankerhoer

The effective tax burden of an individual who lives alone, rents, and works minimum wage full time is -15% if you include subsidies.

No no, I meant contribution from the salary you make towards the state
Gross - social security etc = netto

Yes I am looking at this for kind of a reference

expatistan.com/cost-of-living/country/netherlands

He means social security taxes, not social security money.

Your employer doesn't have to pay those for non-EU citizens because you don't get social security. But that doesn't mean you get the money either.

youtube.com/watch?v=xs-TLOvOZjE

>Mensen gaan bij me staan/zitten bij haltes en in de tram
Voel me gewaardeerd

Ah yes, the "Dutch" thread.

Ach, Nederlands is toch zo five minutes ago. Engels is cool en de toekomst.

77IQ aub

Thanks for ther replies.

youtube.com/watch?v=uMKpnuUzQ9A
ik wil vreinding

>It will be hard doing a full time job while also taking language courses, though.
Niet echt

Hallo mensen, ik erger me echt heel veel met Nederlanders nu. Ik woon al twee en half jaar in Rotterdam en ik ben hier voor mn universiteit. Ik leer Nederlands sinds ik hier kwam. Maar ik vind het zo vervelend dat Nederlanders het Nederlands nooit willen spreken. Ik spreek best wel een goed Nederlands ondanks de korte tijd die ik in Rotterdam besteed. Het was echt zo moeilijk en lastig om de taal te leren aan het begin omdat letterlijk negen van tien Nederlanders gewoon zei: 'o wat leuk dat je Nederlands leert!' IN HET ENGELS en gaan door met Engels praten zelfs als ik vraag niet. Nu kan ik wel een goed Nederlands praten, en ook snap ik bijna alles wat Nederlanders zeggen zolang het niet een specifiek onderwerp is. Maar het probleem is dat Nederlanders nog steeds meestal het Engels tegen me praten, vooral als ik moe ben en niet meteen reageert. Het lijkt me dat Nederlanders gewoon hun Engels wil 'OEFENEN' en ook wil niet echt een diepe conversatie hebben. Gewoon 'oefenen' van hun Engels en kijken naar 'buitenlanders' als mensen die je je Engels kan oefenen. Onlangs heb ik vaak dit restaurant geweest om kipeten te halen. Maar deze jongen praat tegen me altijd focking in het Engels zelfs als ik in het Nederlands praat, bestel, enzovoort. Ik snap bijna alles en praat duidelijk maar dit klootzak praat dan super snel en niet wacht op mn reageren en gewoon 'oefen' zn Engels. Ik erger me zo veel met zulke situaties in Nederland en heb begonnen te vraag waarom ik met deze taal doorga. Ik hoor zoveel Nederlanders klagen over buitenlanders die geen Nederlands praat alhoewel ze al lang hier woont. Maar ik begrijp wel waarom ze moeten opgeven met Nederlands leren vanwege deze kut situaties. Zelfs mn vrienden die Nederlands praten maar geen typische Nederlandse accent, zeggen dat Nederlanders tegen ze Engels praten omdat ze niet met hele Nederlands accent praten.

ow

Dat is normaal.
Helemaal als er een engerd is.

Vraag het ze dan gewoon, slimmerik

Begin met minder 2D

Ja maar ik haast niet naar buiten.

Dat komt omdat mensen in Rotterdam geen Nederlands kunnen.

Jij haast je niet buiten?

Dat komt omdat al onze studies in het Engels """moeten""" omdat er niet genoeg geld is om buitenlandse studenten een apart Engelstalig curriculum te laten volgen. En als je het dan over school dingen hebt ken je enkel de termen in het Engels en in Engelse context.

Daarnaast zijn haast alle films enkel ondertiteld, omdat bedrijven de moeite niet nemen om ze te laten inspreken in het Nederlands en inmiddels nemen mensen dit als de standaard.

Dus jij (, en alle andere buitenlanders die Engels spreken in Nederland ook,) bent de reden dat we Engels praten.

filmpje heeft toevallig anime kijk er zelf persoonlijk niet naar

Vergeet niet dat deze zelfde mensen ook op vakantie gaan naar Spanje of Frankrijk, en vervolgens klagen dat niemand daar Engels spreekt.

/ramen/ hihi /spiegels/

youtube.com/watch?v=txBfhpm1jI0

het lijkt me toch wel eng om in zo'n huis boven de markthal te wonen, als dat glas breekt kan je zo naar beneden donderen.

Die krijg ik ook altijd voorgesteld.

En jij denkt dat het glas het constructie draagt?

nee maar straks struikel je er op en val je er zo doorheen.

Voor de zwarte vrijdaganon, sommige acties zijn vandaag al begonnen of beginnen woensdag al.

youtu.be/Urw-iutHw5E

Nou dat denk ik niet

Dan moet je ook iets van 500kg wegen en een aanloopje nemen.
Dat soort glas is sterk als de neuk, grotere kans dat je met glasplaat en al naar beneden vliegt, dan dat je door het glas heen breekt.

youtube.com/watch?v=owm6AElqulQ

>bestel boeken bij bol.com
>beiden dun genoeg om door de brievenbus te passen
>de een werd vandaag door de brievenbus gedaan
>de ander moet ik ergens ophalen want er werd niet opengedaan

Ja ik heb ze gezien.
Sommige kortingen variëren rond de 25% bij de elektronica producten, wat dus goed uitpakt voor mijn pc bouw.
Het geeft in ieder geval een indicatie aan van wat nog komt.

Als je goed kijkt dan kan je mij hier zien.

LIJKT OP ELIZABETH HURLEY

>Vlaanderdraad
Wat is dit nou weer. Zij moesten zo nodig onafhankelijk worden. Vlaamse schijtpalen toestaan... Dan liever de lucht in oets

>wilt u aub in het Nederlands praten? Ik probeer mijn Nederlands te oefenen
Waar kom jij vandaan eigenlijk als ik vragen mag, vieze buitenlander

>net 1 week van geenjos weggegooid
kanker

Ik kom uit de algerien

Just speak English.

We hate Dutch. Fucking useless language that should be abolished from all schools.

1 week tussen het jossen in is optimaal oetz

Zijn er niet speciale oefenclubs ofzo op je universiteit? Bij ons waren reteveel moffen, die gingen ook allemaal nederlands met elkaar oefenen

This. Adapt to the superior English first world language.

het was nog geen eens een lekkere jos omdat ik na 30 seconden al klaarkwam.
het voelde echt heel erg onvoldoen

>dvw vorige week gejost
>wordt afgetrokken door vriendje vrijdag
>wordt afgetrokken door vriendje zaterdag
>krijg hem niet stijf
Had niet moeten jossen

>Hij kan het niet minstens 2 minuten volhouden door doodgrip
>

>Wordt afgetrokken door vriendje
Vies

stem vvd

groetjes

>wordt afgetrokken
>wordt afgetrokken

Hoi mark

>Spaar 3 dagen.
>Fap
>Hou het maar een minuut vol.
>Voelt beter dan ooit.

ik ben niet mark doe normaal, gave draad trouwens. Mocht je dat niet vinden dan pleur je maar op!

groetjes

Markie heb je al geflikflooid met Ancilla om haar als kamerlid te krijgen voor de VVD?

halo klaas ik ben groot van fan u groetjes

wat de neuk?
ik ben vanaf nu een #vddstemmer

leuke miem. Nu opgekankerd van mijn terrein.

>zei de Sup Forums flikker

eikelbrand :—D

Is dit een woord voor wat je moeder altijd doet?

Eerst het zwarte piet
Toen zijn pakje
Nu het hele feest.

Waarom haten ze plezier?

...

Deze mensen kunnen zelf geen lol beleven dus verpesten ze het voor anderen

>2015
>geen context

ok

context is denk ik sinterklaas oets

volkskrant.nl/magazine/het-leven-is-al-moeilijk-genoeg-daar-kan-ik-die-ellendige-sinterklaas-niet-bij-hebben~a4540369/

die tekst vervaagt helemaal joh

de eerste keer liet ik het door de vingers
maar het is oetz

*gaat op je liggen*

danku oets

lekker hoor oetz, zou anders nog kijken waar je het allergoedkoopst kan halen en vergeet niet dat je voor landen buiten de eu soms invoerrrechten moet betalen

alsook,
>dvw moet in de les shoppen want zit vaak tot laat op school

Vies kapitalistisch zwijn.

voelt goed man

>betaalmuur

Kan ik dus niks mee

youtube.com/watch?v=leH4luzZov8

Is hij de menselijkheid ontstegen?

>dvw vandaag weer een slachtoffer van kinkshaming