Sverigetråden - För svenskar och brödrafolk

...

Other urls found in this thread:

discord.gg/Rh6cSTW
youtube.com/watch?v=vgqG3ITMv1Q
twitter.com/NSFWRedditGif

Question: Do Swedes have their own version of ylilauta?

we call it sverigetråden

No.

Denna tar vi

Spana in den här rumpan.

f1h1

först för framtidsplanering

fortsätt att leva i okunnighet

>Källa på detta eller har du bara dragit det ur röven?
Varierar välmåendet från dag till dag slumpmässigt är det så statistiskt sett.
>Det faktum att självmordstalen minskar efter behandling är skäl nog. Det räddat bokstavligen liv.
Nej, det är inte så man bedriver vetenskap. Det kan mycket väl bara vara en dyrköpt placebo. Vad jämför du med, ingen behandling alls?

Alla tolkningar av bibeln är överens om att Jesus var guds son, det är vad som gör kristendomen till kristendomen.
Det är ändå inte något som prästen borde göra, då hon predikade i en lutheransk kyrka.

Vänlig påminnelse

*masserar rumpan*
Mhm, bra rumpa.
*daskar till den med handflatan*
Verkligen najs fan.

...

>Spana in den här rumpan.

Tycker bättre om denna

Snälla sluta bråka om arbete

Men bibeln kanske tolkas annorlunda av folk med annan tro?

Svenska kyrkan kan tyvärr inte kallas luthersk längre

du har fortfarande inte förklarat felet med placebo (som du inte ens kunnat påvisa) så länge som placebon funkar

Äru bäng?

Swedes are either full on autists or normies. They're either here (autist), on /r/sweden (normie af) or flashback (depends on forum).

>Varierar välmåendet från dag till dag slumpmässigt är det så statistiskt sett.
Är du så jävla korkad att du inte tror att studien tar hänsyn till att alla människors humör varierar från dag till dag?

Du kan må bra vissa dagar, dåligt vissa dagar men ändå känna att du har fattar rätt beslut inom X.

BÖG
INCEST
SAX
SEX

nej jag är inte degenererad

Du gör dem permanent sterila och slösar en massa skattepengar. Om de ångrar sig är det dessutom jävligt trist läge.
Placeboeffekten finns det mycket bevis för, bevisbördan ligger på dig att det inte skulle finnas någon just för könskorrigerande kirurgi.

f1h1

Äru säker på det?

det finns ingen rimlig tolkning av bibeln där slutsatsen är att jesus inte är guds son. lika lite som det finns en rimlig tolkning av don quijote där slutsatsen är att den egentligen handlar om morernas ockupation av spanien. det finns rimliga och orimliga tolkningar även om man inte tror på en text bokstavligt

>gjorde en kopp kaffe
>märkte först efter att klockan är halv nio
pung

men spänn på dig vara-sig-själv-overallen dv-cucken

kan jag så kan du. du behöver bara ha haft ett (1) vettigt jobb för att vara med i matchen

>Hatar man alla, inklusive sig själv, kan man lika gärna gå runt och samla allmosor till han som älskar alla (och kanske lära sig älska någon på vägen).
det var en intressant tolkning favä

jag tror att dom många motsägelsefulla budskapen i evangelierna bör ses som guds sätt att tala till den fallna människan. vi är inte perfekta och kan därför inte förstå ett perfekt formulerat budskap, som gud hade kunnat ge oss ifall han hade velat. vi måste istället använda förnuftet för att väga olika budskap mot varandra och försöka tillämpa andemeningen av evangelierna i våra vanliga vardagsliv. jag tror inte att jesus menade att vi bokstavligt talat ska hata våra föräldrar. däremot ska vi inte tro att mellanmänskliga relationer är något som kan ge oss frälsning, det är bara gud som kan göra det. för att förstå det, och för att kunna leva för gud allena, måste vi kanske gå igenom en period där vi "hatar" våra världsliga liv. det ett nödvändigt steg på vägen.
när jag har läst vad munkar från många olika andliga traditioner har skrivit så är ett återkommande tema att man börjar söka gud för att man vill komma bort från det världsliga. ett tydligt exempel på det är buddha asketiska period, när han mediterade hela dagen och levde på endast tre riskorn. men det upptäckte han var fel, det var endast genom den gyllende medelvägen som sann upplysning kunde nås. att förneka kroppen och världen blir lätt till en gud i sig, det blir målet istället för resan. att tävla i andlighet är inte vägen till frälsning.
detta är en rätt esoterisk tolkning men det är vad jag tror. jesus ville desperat få folk att fatta att världen är världen och gud är gud. även dom saker som människan värdesätter högst, dvs andra människor, är inte vatten värt i guds ögon. läs lukas 16 15 och nej, det handlar inte om pengar

>Placeboeffekten finns det mycket bevis för
det vet jag om, och det är i vissa fall en jättebra behandlingsmetod då placebo _funkar_

men du har bevisbördan att påvisa vilken placebo som gäller vid könsdysforibehandling. placebo funkar inte till allt som du pekar på, det funkar bara i vissa fall till vissa sjukdomar.

Jag försöker, jag lovar. Hoppas 2018 blir bättre än iår.

ja. är du?

Men nästan ingen ångrar sig ju?

Din logik är som att vi inte ska erbjuda frivillig behandling till svårt sjuka människor, även om risken är att de exempelvis dör under behandlingen.

3-4 koppar innan 23 är okej sålänge man inte har sojapojkekropp

Kan någon bomba oss...

Vad och hur söker du då?

Jobbisarna växer verkligen där ute

KAN NÅGON SNÄLLA förklara hur bostadsmarknaden är fuckad, jag hör konstant om hur jag MÅSTE köpa bostad, inte hyra. För då ger man bort pengar om man hyr istället för att få dem själv när bostaden går upp i värde.

Men regeringen ger väl bostäder till blattar och har påtvingat nollränta!? Det kan ju inte vara säkert att ta lån för att köpa bostad nu av alla tider för fan!? Jag vägrar ta lån men dem insisterar att dem ger mig goda råd, kan någon som vet hjälpa mig hur jag ska göra?

Var det du som skrev i andra tråden nyss?


Vad exakt är dina föräldrar argument?

Låter korkat favä. Riktigt blåpillrade svenska får

2018 är vårt år!

>Vad och hur söker du då?
Kodapa,nätverkstekniker,helpdesk,kundtjänstarbete,butik m.m.
De flesta frågar mig varför jag söker in till lägre arbete när jag har utbildning och de arbeten jag har behörighet för får jag frågor om varför jag är så gammal och tidigare erfarenheter(detta är även i juniorpositioner).
hoppas det!

>Är du så jävla korkad att du inte tror att studien tar hänsyn till att alla människors humör varierar från dag till dag?
Personangrepp: brevet
Det står ingenting om det i studien. Alltså kan vi inte anta det.

>The clinicians rated the global outcome as favorable in 62% of the cases, compared to 95% according to the patients themselves
Bara det här borde få dig att höja på ögonbrynen.

>Du kan må bra vissa dagar, dåligt vissa dagar men ändå känna att du har fattar rätt beslut inom X.
Det är inte frågeställningen. I allmänhet blir folks mentala hälsa inte konstant sämre över längre tid heller, så 50% kommer fortfarande att säga att det långsiktigt har gått bättre.

ja det är jag, blev just gnäll på för att jag sa att jag vägrar ta lån när det ser ut såhär. Inte särskilt kunnig om såna saker men jag kan förfan se att det är något skumt som pågår och det är inte säkert att ha lån när man är ung och inte har en stadig bra inkomst

>får jag frågor om varför jag är så gammal och tidigare erfarenheter

Får du frågor om detta rakt ut?

Men varför vill de att du äger bostad och inte bara hyr?

Kan ju tycka att de borde vara nöjda bara du flyttar ut.


Som ensamlevare tänker jag inte köpa något innan 30. Har stabilt jobb och bra inkomst men att redan nu låsa ner sig i en stad med ett jättelån?

Haha mm

Ja

de har inte skrivit uttryckligen att din mammas fittainte har blivit helt sönderknullad, alltså kan vi inte utesluta det.

>det är i vissa fall en jättebra behandlingsmetod då placebo _funkar_
Inte när den kostar tiotusentals kronor och ger men för livet. Inte annars heller.
>The United Kingdom Parliamentary Committee on Science and Technology has stated that: "...prescribing placebos... usually relies on some degree of patient deception" and "prescribing pure placebos is bad medicine. Their effect is unreliable and unpredictable and cannot form the sole basis of any treatment on the NHS."


>du har bevisbördan att påvisa vilken placebo som gäller vid könsdysforibehandling. placebo funkar inte till allt som du pekar på, det funkar bara i vissa fall till vissa sjukdomar.
>vilken placebo
Vad menade han med detta? Placeboeffekten består i att du mår bättre om du tror dig ha fått behandling, den är inte begränsad till "vissa fall till vissa sjukdomar".
Vad menas ens med "vilken placebo"?

förstår inte hur de bostäder skulle kunna öka i värde från där vi är idag

dina föräldrar är antagligen bara typiska boomers som inte har känt till någonting annat än ofattbar tillväxt i hela sitt liv i alla områden och kan inte förstå nåt annat

vad är din utb och varför får du inte jobb

>fortfarande vara så här jävla rövsprängd
herregud tänkte du tävla med maltablatten eller?

Under vilka tidsskalor? Hur stor andel anorektiker hade ångrat sig inom ett år, fem år om man kirurgiskt tog bort fett?
>Din logik är som att vi inte ska erbjuda frivillig behandling till svårt sjuka människor, även om risken är att de exempelvis dör under behandlingen.
Vi ska inte erbjuda ineffektiv, dyr, och skadlig behandling när terapi och testosteronbehandling finns.

Du kan inte använda placebo till att bota vad som helst. Det funkar inte för att bota en cancerpatient.
I vissa fall kan placebo vara en effektiv metod.
Med andra ord så är det definitivt en metod som i viss mån fungerar. Det är ingen pseudovetenskap.
Du har fortfarande inte kunnat visa någon koppling mellan placebo och könskorrigering.

Nu när jag har gjort bilden är insatsen från min sida i princip noll

>vad är din utb
data- och systemvetenskap hos su
>varför får du inte jobb
fråga inte mig, fråga arbetsgivarna varför de väljer inte en.
Jobbcoacherna säger inget är fel med cv:t och annat skit

dkn har aldrig haft definierade muskler

finns det nån poäng att gå till gymmet ens

Du har fortfarande inte visat någon källa som stödjer din tes om "testosteronbehandling" eller ens terapi för den delen.

Terapi ingår redan i behandlingen av könsdysfori i samband med hormonterapi eller kirurgiska ingrepp.

>su
åh nej nej nej

Ja det är precis min tanke, dem är så jävla naiva för det har gått bra för dem hela livet och dem bara glidit igenom bra ekonomi och haft tur med att köpa billigt och sälja dyrt. Och jag säger ju att det inte är värt att köpa en facking etta för över en miljon men dem säger bara "ÖÖHHH det går upp och ner varför lyssnar du inte på goda råd vi vill bara hjälpa dig"

Fint, men fan heller att jag skuldsätter mig själv vid 21 års ålder utan en utbildning och fast bra jobb.

Kan någon förklara VAD det är som gör att allting i sverige är i en bubbla?

>Detta finns bokstavligen ingenstans i Sverige.
En gång i tiden fanns det i varenda liten by, en gång i tiden...

för att få definierade muskler?

cringe

brorsan är du 21 utan fast arbete och de vill att du tar ett banklån för att köpa en lägenhet i stan?

de vill BARA knulla upp ditt liv

Mmm om du tror på det själv så, di fortsätter bara visa hur rövsprängd du blev.

BARA

Vem hajp här?

>dkn har konstant påsar under ögonen
>dkn ser ut som en knarkare med noll sömn

BARA

jag har fast arbete men det är inte välbetalt nog för att både leva och betala lån/hyra för bostadsrätt. Har inte börjat plugga ännu heller för jag är fortfarande osäker på vad jag borde göra.

>Ultrachad
>Väljer attt bli "kvinna"

hi

officiel int discord !

discord.gg/Rh6cSTW

does it have erp?

Is this gayanalsex?

Vad han än behövde i livet var det nog fan inte det.

NEJ

>Kan någon förklara VAD det är som gör att allting i sverige är i en bubbla?
Du har fel. Du har bara kollat på heta marknader som uppmärksammats av andra - därför blir det bubblor och därför ser du inte annat. Därför sprider man ut investeringar för att få en liten garanterad tillväxt, om man inte är skicklig, nördig och risktagande.

>Despacito
>4 584 487 005 visningar

>Implying I'm on Sup Forums because wanna talk to people from other nations.

Bostadsmarknaden kraschar snart. Lita på dina instinkter och hyr.

Hade precis sex, vi ses aldrig igen era förlorare!

dumma satanbrevare

dumma divi

grattis men du kommer komma krypande tillbaka

breva bevis

h-hur kändes det?

häng livet ur dig nbög

Som säckar av sand.

>*trollar med lätthet bort ditt sinne när kraftskölden väl gått ner*

Räntorna är låga nu, de kan inte gå mycket längre ner. Allt pekar på att de snart går upp.
Folk kan betala X tusen kr i månaden för bostad. Säg att de kan avvara 7000 kr för bostad i månaden. Köper de en bostadsrätt har den en månadsavgift, säg 2000kr. Kvar har de alltså 5000, som går till lånet. Om räntorna är lägre kan de betala av lånet fortare. De kan alltså låna mer pengar. Kan de låna mer pengar kan de bjuda högre.
Förstår du? Går räntorna upp går priserna ner, få kan de inte betala av lånet lika fort eftersom en större andel av de där 5000 kronorna i månaden går till räntan och en mindre del till amortering.

>Du kan inte använda placebo till att bota vad som helst. Det funkar inte för att bota en cancerpatient.
Hjärnan har en påverkan på kroppens hälsa men inte hur celler växer. Du kan lindra smärtverkningar med den.
>I vissa fall kan placebo vara en effektiv metod.
>Med andra ord så är det definitivt en metod som i viss mån fungerar. Det är ingen pseudovetenskap.
Ja, men inte en rekommenderad.
>Du har fortfarande inte kunnat visa någon koppling mellan placebo och könskorrigering.
>koppling mellan placebo och könskorrigering
Alla behandlingar har en placeboeffekt, alltså även könskorrigering.

ska gå och springa

du borde också, gå för en länk just nu user eller är du en oskuld jävla nolla

>dkn ingen fv

Ska gå hem snart genom iskalla kylan snart(-18, 90% fukt)

>Du har fortfarande inte visat någon källa som stödjer din tes om "testosteronbehandling"
Transsexuella har högre 2D:4D, låg testosteron leder till autogynefili.
>eller ens terapi för den delen.
mm hur skulle terapi kunna tänkas hjälpa någon som lider av psykiska besvär

>Terapi ingår redan i behandlingen av könsdysfori i samband med hormonterapi eller kirurgiska ingrepp.
Var det inte du som nyss sade att det var ineffektivt?

får jag värma upp dig när du kommer hem? :3

Du länkar fortfarande noll (0) källor till dina påståenden.

Jag har aldrig i hela mitt liv hört talas om någon transperson som har "botats" genom att ge dem massa testosteron. Detta måste du ge källor till för att någon ska kunna ta dig på allvar.

>transsexuella har högre 2d

jag visste det! :3

Du blir förbryllande nog bara sämre och sämre på svenska ju mer du exponeras för det. Ge upp och skriv på engelska istället.

men varför skulle folk ta stora lån om de inte har råd att betala tillbaka dem om räntorna höjs? Äre bara ren dumhet?

Och sen vad skulle du investera i då? Jag har haft rejäl tur och kunnat spara lön och ärvt så jag har 2 hundra tusen kronor i fonder och sparpengar. Osäker på framtiden så har inte rört fonderna och bitcoin är för dyrt att hålla på med nu. Skulle behöva råd från någon som redan är insatt i vad jag borde göra med pengarna, är bara en vanlig svensson. Har inte insikt i fonder och aktiemarknaden förutom vad man sett i "The big short" hahaha youtube.com/watch?v=vgqG3ITMv1Q

>dutubs rekommendationer
>full pott

insåg nyss att min kanal är mer suspekt än antons

börja gilla vänsterextrema klipp så det balanserar ut sig?