/nederdraad/

Broeders editie

welkom: broeders
niet welkom: loeders

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=-A5aGcrEiJ0
youtube.com/watch?v=CZAKbB_fV-Q
twitter.com/NSFWRedditGif

ale belgen zijn loeders

rateer

LAAT DE ZON IN JE HART

youtube.com/watch?v=-A5aGcrEiJ0

>22 minuten voor sluitingstijd een maaltijd laten bezorgen op de grens van hun bezorg gebied
>net iets boven het minimumbedrag
koek ik hoop dat ze komen

>Iemand bestelt 20min voor sluitingstijd een maaltijd dat net in ons gebied ligt
>hij koopt de maaltijd met de hoogste winstopslag

Koek

>denken dat ze dan nog moeite gaan doen
je hebt mazzel als er geen spuug in zit

>een maaltijd dat net in ons gebied ligt
user...

>kan geen zin ontleden
Iemand is persoonsvorm en maaltijd is lijdend voorwerp. "dat" verwijst dus naar iemand.

Ze zullen komen maar verwachten in enige mate flinke fooi.
Geef je dat niet, dan heb je een vijand voor het leven.

Wat je zegt, slaat werkelijk nergens op.

oneven: Alle Belgen krijgen kanker
even: Alle Nederlanders krijgen kanker
dubbels: Iedereen krijgt kanker
driedubbels: Niemand krijgt kanker behalve user

Enkels niemand krijgt kanker

Nederlanders weer de neuk uitgeblazen

...

verwijder

tevens dubbels voor immuniteit

Gelukkig ben ik Europeaan

>dvw net van de trap gekankerd

dat was jouw kanker

muh biemel

GREENland

NEDERLANDERS DNUG

Ik wil dat zij op mijn gezicht gaat zitten

Ja.

t. pizzabezorger

>ze is pas 32

Dacht echt dat het een MILF was

geven de meeste mensen in nederland fooi aan de pizzabezorger??

haha homo

>kolenverbrander

Gadverdamme

Nee, waarom zou ik?

waarom zijn dat soort broeken altijd zo kanker seksie?

>000

DNUG BEVESTIGD

Deze editie is een betere editie, dus ik ben er weer. Ik ben terug van vidya spelen. Eerste spelletje dat ik weer gespeeld heb in 2 weken.

>gaan werken binnen 30 min

Oei, is dat een probleem? Ik bestel vaak 30m voor sluiting. Ik nam aan dat sluiting gewoon de uiterste besteltijd was.

lekker voor je.

Nee geen probleem. We zijn meestal nog 1 uur na sluitingstijd open. Ik vind het wel fijn want gemiddeld krijg je dan het meeste fooi en je hoeft niet te helpen opruimen.

t. Pizzabezorger

>snackbar sluit om 21:00
>loop 20:55 binnen
>zoon van baas staat binnen en kreeg eigenlijk de taak om af te sluiten
>bestel 2 turkse pizza, 1 waterfiets, 3 kaspalon groot en 5 milkshakes.
>hier opeten
>geen fooi

Zo kan een dagje met collega's toch leuk zijn

fooi, studieleningen, wat nog allemaal? de veramerikanisering maakt nederland kapot

Studielening is letterlijk het beste wat mij is overkomen

voorheen kreeg je €300 als uitwonende student en moest je gemiddeld €700 bijverdienen met werken of lenen tegen 2% ofzo.

Nu kan je lekker €1000 lenen tegen 0,2% en lekker thuiswonen

djz, letterlijk.

Met een hoge studieschuld kom je niet aan een hypotheek koek

Normaal gesproken moest je ook altijd lenen, dus maakt helemaal niks uit

ik heb nog steeds de screenshot van duo dat mijn studieschuld een gift werd na afstuderen.

en nooit iets geleend dus er stond: totale restschuld = 0

voelt goed

Dat is enkel de stufi. Technisch gezien was dat een lening.

ja (en OV), niets bijgeleend bedoel ik

OV is nog steeds een gift

jaloers?

Nee, Ik kan gewoon €1000 lenen, kontmuntjes kopen t.w.v. €500 elke maand en nog steeds komfie leven

>voorheen kreeg je €300 als uitwonende student en moest je gemiddeld €700 bijverdienen met werken of lenen tegen 2% ofzo.

dat is niet waar
als uitwonende student vóór het sociaal leenstelsel kreeg je basisbeurs en aanvullende beurs (afhankelijk wat je ouders verdienen) met een uitwonende toelage.
Dit was bij elkaar meer dan 550 euro per maand, en dit alles was een gift.
En daarbovenop had je nog de keuze om bij te lenen.

Nu heb je alleen een aanvullende beurs en dat is dus afhankelijk aan het inkomen van je ouders.
Het maximale wat je nu nog kan ontvangen aan studielening (gift) is 380 euro.
Alles daarbovenop is een lening.

>investeren met geleend geld
wauw doe jij economie ofzo

Letterlijk alleen arme vonden dat fijner

vriend van me heeft 40k geleend voor opleiding. had hij ze in bijtmuntjes gestopt was hij nu multimiljonair. nu kan hij nog 10 jaar afbetalen om uit de schuld te zijn

youtube.com/watch?v=CZAKbB_fV-Q

is letterlijk slim

Het is meer voor de uitwonende student veel voordeliger.
Als je uitwonend was en je kreeg stufi dan ontving je sowieso meer dan 250 euro uit de basisbeurs + wat er bijkwam aan aanvullend.

Er is een verschil tussen wat Buffet doet en iemand die een schuld moet afbetalen. Buffet zou zeggen dat ze dom zijn bij RTL Z.

en waar had hij dan van moeten studeren

het was €300
en niemand kreeg aanvullend zo wat tenzij je een pauper was

Maakt geen kanker uit, je hoeft maar 4% van je inkomen later te gebruiken om af te betalen, de rente is kankerlaag en je hebt jokerjaren. En na 35jaar wordt alles kwijtgescholden.

Het is letterlijk slim om te beleggen met je studielening.

waarom studeren voor een job waar je je leven lang voor moet afbetalen als je een simpele job kan doen tot je kontmuntmiljonair bent

>het was €300
Ja precies en nu krijg je niets.

Niet waar, je krijgt een kankervoordelige lening en hoeft niet meer te werken om op kamers te gaan. heb meteen mijn beurs omgewisseld voor een lening toen ik mocht kiezen met mijn 2de studie.

Je doet maar lekker met je geld. Er zijn meerdere die zo dachten en voor een trein belandde. Maar ik hoop voor je dat het lukt.

Boeie als het mislukt, wat dan? Als ik het niet kan afbetalen later dan wordt het kwijtgescholden.

voorheen kon je ook bijlenen mongool

Je moet gewoon tot aan het maximale limiet voor vermogensbelasting een vermogen opbouwen, en daarmee kan je of je studie afbetalen, of gebruiken als eigen vermogen voor je koophuis (wat ik ga doen).

Dan zit je wel in de put als je dat niet kan afbetalen. Laten we dan maar hopen dat degene die jouw advies volgt niet bij de vele mensen die afvallen horen.

>Als ik het niet kan afbetalen later dan wordt het kwijtgescholden.
krijg je voor 35 jaar lang een veel lagere hypotheek.
Uitstekend.

Rente was toen kankerhoog mongool. Nu maak je zelfs nog winst in een laagconjunctuur. Voorheen moest je echt net bijkomen. En het termijn is met 10 jaar omhoog gegaan.

Je zit niet in de put, het is maximaal 4% van je inkomen dat je mee hoeft af te lossen. Verdien je niks dan hoef je niet af te lossen. En je inkomen onder het bestaansminimum hoef je niet eens mee af te lossen.

altijd maar weer die agressie

helemaal niet, je bent niet verplicht je studielening te melden.

Ja, ik ben het ermee eens.

>ze hebben het weer over geld terwijl jij platzak bent
Ik ben geen student dus ik kan niet bijlenen. Waar kan ik magisch geld krijgen?

piemels zuigen
kontje verkopen

ik hoop dat je nog jong bent

Ik ben te hetero voor dat soort flikkerij. Ik zou eerder stelen voordat ik dat zou doen. Maar ik blijf liever een noot voordat zo wanhopig ben voor een raampje in te tikken.

alsof dat geen rode vlag is

Waarom klinkt dat "stufi" regeling bij jullie pakken beter dan hier?

>geen recht op beurs
>kan studie zelf niet financieren met laag inkomen studentenjob
>ouders moeten mijn studie financieren
>ouders verdienen 'te veel'
>vrachtwagenchauffeur en poetsvrouw
>vriend van mij met dokter als vader krijgt recht op beurs
>krijg alleen recht op een beurs als ik op kamers ga
>geen geld voor een kot

10/10 Vlaanderen

werken luilak.

neger aub, studeren is zo goedkoop in Vlaanderen dat ik het zelfs kon met vakantiewerk als rekkenvuller in de carrefour, en met een bouwvakkersloon van mijn vader (geen beurs).

uitzendbureau/horeca

Uwe vriend is aan frauderen. Uw domicilie verzetten enkel om een beurs te krijgen is niet toegelaten. Maar omdat klootzakken zoals hem er gebruik van maken is er geen geld over voor degenen die het wel nodig hebben zoals u

>dvw 100k+ in het groen.

Geen geld voor jou dus.

pijpen kan toch gewoon heteroseksueel zijn als man, zolang het maar in de juiste context is.

>dvw geen geld, maar wel mijn ouders 10k in het rood gestoken

Ik heb geen trek om in de vleesfabriek te werken. En voor de horeca ben ik te lelijk.
Blikbaar niet, maar dan heb ik dus niets aan deze draad aangezien ze alleen maar /biz/ nadoen.

is en blijft gewoon degeneraat.

Flikker op.

Als het voor geld is dan is het niet zo erg.
Het wordt pas erg als je het leuk vindt.

maar dat kan ook gewoon hetero zijn.

Oké ja het is hier echt niet duur, maar op kot gaan en nog eens je studie financieren is wél duur. Het is kut omdat ik dagelijks 1u40min moet pendelen (wat niet lang is, maar de dagelijkse vertragingen van de NMBS maakt het niet beter) waardoor een kot wel ideaal zou zijn.
Hier ben ik wel bewust van, meerdere vrienden op mijn campus met zelfstandigen als ouders hebben hier ook wel wat op gevonden. Is gewoon kut dat hier niet naar gekeken word, er is al jaren lang een gat in dat systeem.

wat als je het pijpen op zich niet leuk vind, maar wel het geld en de vernedering?

Ik zou iemand eerder doodsteken en het leven uit zijn ogen zien gaan terwijl ik de paar tientjes uit zijn portemonnee haal voordat ik iemand zou pijpen. Jullie zijn allemaal flikkers.

is gewoon niet gangsterlijk.

Hoeveel heb je?

Nee, gewoon zeggen dat je papa alles betaald heeft of dat je gewerkt hebt.

Omdat het letterlijk het beste systeem is.

>woon thuis
>neem €800 studie lening
>studie duurt 4 jaar
>beleg elke maand €400 in een fonds tegen 3% (met weinig risico)
>besteed €400 aan je dagelijkse benodigdheden
>eindig met €20.000 vermogen, net onder het vermogenslimiet dus geen belasting.
>eindig met €38600 schuld bij de 0,4% rente (als die dat uberhaubt aantikt)
>eerste jaar ga je werk zoeken
>daarna zet je je 3 jokerjaren in

>krijg €600 per jaar aan rendement op je vermogen
>als je €3000 per maand verdient hoef je maximaal ((3000*12)-(50*365))*0,04=€720

dus je hoeft maar €120 per jaar aan je lening te betalen, een tientje per maand. En in ruil daarvoor heb je na je die 35 jaar een vermogen opgebouwd van €20.000

aii noo G, batterij van muis is leeg

>1u40min moet pendelen

ikdv. Ik moest altijd 2u15min pendelen van Hasselt naar Gent-Sint-Pieters (+ minstens 20min vertraging elke keer)

dan ben je de grootste homo ooit en zou je moeten nadenken waar het allemaal is misgegaan in je leven

Ik woon alleen sinds ik zeventien (omdat mijn ouders letterlijk niets om me geven en nul aan Euros hebben) en en ik heb mijn studies moeten stopzetten omdat ik ze niet meer kon betalen.
Toen ik naar het OCMW ging zeiden ze doodleuk dat ik maar naar de bank moest gaan voor een studielening.

Sinds ik werk en merk hoeveel ik elke maand moet afstaan word ik woest, wetende dat ik om een peulschil vroeg om mijn schoolboeken te kunnen betalen.

Klote kut systeem

Trouw gewoon een rijke schattigtaart. Dan heb je seks EN geld.