Sverigetråden - SD2D-upplagan

...

Other urls found in this thread:

sd.se/var-politik/var-politik-a-till-o/
youtube.com/watch?v=EbfK7dei7ec
youtube.com/watch?v=43flz2tiYQQ
youtube.com/watch?v=CAZaZ8PsccE
telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/9091674/Swedish-man-survived-for-two-months-in-snowbound-car-thanks-to-igloo-effect.html
youtube.com/watch?v=E7sP6t1QyrI
unicef.se/barnkonventionen/sverige-far-kritik-av-fn
twitter.com/SFWRedditImages

Who is coming to Miami?

>har bara inte läst en hel bok sen mellanstadiet
Att läsa är jättekul! Det är ett bra sätt att lära sig nya saker, ta in nya idéer, förbättra sig själv, passera tiden osv.

Of course.

USA > Sweden.

>sd.se/var-politik/var-politik-a-till-o/
Vad har stormsnorrarna att komma med?

José

...

först för ljudmoln

youtube.com/watch?v=EbfK7dei7ec

>See this pull up to Swedish dock.

Trump says get on you are all becoming Americans to help deport all the people from shithole countries.

What would you really do?

Djupt man1

Läs den på engelska då. Eller inse att du vänjer dig snabbt och till och med lär dig något på kuppen istället för att ge upp.

häng dig, det är som att titta på 2d fast svårare att hålla kvar uppmärksamheten
t. kundsupportconny
Det var bara ett exempel på att de använder pluralformerna av verb.

Följden av allt detta är ett förfärande snabbt personalombyte i fråga om de viktigaste
posterna och ämbetena i en dylik stat, ett resultat, som i varje fall verkar ogynnsamt,
ja, många gånger nästan katastrofalt. Ty nu kommer inte bara dumhuvudet och
oduglingen att falla offer för detta system, utan i ännu högre grad den verklige
ledaren, om ödet händelsevis lyckas placera en dylik på någon sådan post. Så snart
man väl kommit underfund med detta, bildas där genast en sluten front mot honom, i
synnerhet om denne figur understår sig att tränga in i detta illustra sällskap utan att
komma ur dess egna led. Där vill man principiellt vara sig själv nog och hatar som en
gemensam fiende var och en, vilken möjligen skulle kunna visa sig som en etta bland
nollorna. I detta avseende är instinkten desto skarpare, ju mer den saknas i alla andra.
Och följden härav blir en andlig utarmning, som alltmer griper kring sig bland de
ledande skikten. Vad detta betyder för nationen och staten, kan var och en räkna ut,
såvida han inte själv råkar höra till denna sorts "ledare".

Har inga problem att förstå på engelska, så det är inte problemet här.
Det gör jag inte, men det är fortfarande smärtsamt. Dock är det ett bra knep att göra det om du försöker lära dig ett språk.

who's going in pic related? protip: its you

I'd get on, I would love some adventure.

>USA > Sweden

Har läst början, men det är fortfarande svårläst. Vill inte att min svenska ska bli ännu sämre, den är redan nära libbenivå.

No one in their right mind would choose to live in 'murrica if they can choose to live in Sweden.

han tog väl inte livet av sig, att dö av en överdos är klantigt men inte självmord

tycker ljudmolnsrap överhuvudtaget är jävligt bra. jag fastnade aldrig för lil wayne-stilen och trap trots att ag lyssnat på hiphop tidigare. inte för att var stormbög men jag tror det har att göra med att det är vita som gör det, dom tillåter sig att vara emotionella

youtube.com/watch?v=EbfK7dei7ec

Är du säker?

I'd become an American citizen and help keep the country safe from unwanted people.

Then again, I probably belong in that category myself, but that's just how things are.

2D är odrägligt att kolla på, inte minst de bögserier folk brevar här i tråden (Umaru och annat skit). En bra bok dock kan sluka en hel dag utan att man märker av det!

youtube.com/watch?v=43flz2tiYQQ

Din svenska blir bara bättre av att läsa en bok, jag kan tillägga att jag förstår allting du har länkat utan att ens fundera över det.
>den är redan nära libbenivå
För att du inte har läst en bok sen mellanstadiet... Använd skallen för guds skull.

K-märkning är meningslöst. Allt viktigt klassas ändå som fornminne.

Räcker det inte med att läsa tidningen för att hålla sin svenska över blattenivå?

Ja.

YEAH, WOULD NOT WANT TO MISS OUT ON FREEZING TO DEATH EVERY FUCKING YEAR.

haha mm
tittar inte på några bögserier
t. akademiker
inte underligt va

Klarar av att läsa andra böcker utmärkt även om jag inte orkar läsa så länge.
Tidningen går bra med, för de använder modern svenska med modern meningsbyggnad.

bruh are you taking some sizzurp right now, why the fuck are u so obsessed with getting some neets with no money to move to your country?

All läsning är bra men tidningar håller en ganska låg kvalité nu för tiden. Böcker är på en annan nivå.

Jag hade kunnat det innan jag började läsa på högskolenivå. Eftersom att jag redan då hade läst tusentals böcker sen mellanstadiet.

I hope you manage to meme your scenario into reality so that I don't have to learn Spanish and move to Panama.

Unless youre a fucking nigger you should be able to handle the weather

>Eftersom att jag redan då hade läst tusentals böcker sen mellanstadiet.
Manga räknas inte som böcker favä.

breva finskt ljudmoln

youtube.com/watch?v=CAZaZ8PsccE

>why the fuck are u so obsessed with getting some neets with no money to move to your country?

Why not? Got nothing better to do right now.

Car breaks down, die of hypothermia many such cases. Sad!

cringe to da max

>Car breaks down, die of hypothermia many such cases. Sad!
Trump, is that you?

...

>Car breaks down, die of hypothermia many such cases

Yeah about that...

telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/9091674/Swedish-man-survived-for-two-months-in-snowbound-car-thanks-to-igloo-effect.html

Car breaks down have to live in your car for two months. Sounds amazing.

>kan läsa tidningen och andra svenska böcker utmärkt
>jävla conny/ahmed lär dig svenska

Jag hade hellre varit en amerimutt än en st*ckholmoid.

>living in a scorching hot hellscape
No thanks. Not a lot of opportunities for long distance ice skating in Florida, I reckon.

detta är det svenska vemodet. det är nedärvt i den svenska folksjälen även när det blandats upp med byrackor som youtube.com/watch?v=E7sP6t1QyrI

>har svårt med helt normal svenska med några lätt föråldrade ord

mm, men så är du ju också en mentalsjuk jugge som vill knulla sin syrra.

gammal meningsbyggnad

Thorbjörn Fälldin var /vårkille/

>youtube.com/watch?v=E7sP6t1QyrI

What the fuck is this degenerate nigger shit.

>Car breaks down, die of hypothermia many such cases. Sad!
If you live in northern Sweden among the reindeerniggers, maybe, it doesn't happen in the south though.

its really not for non-whites tucker. its not for you, don't expect to understand it.

I'm pretty sure it's exactly for non-whites like 'murrican.

>like the 'murrican
Why do I only ever proofread after I've already posted?

jag vill inte flytta till miami

...

jag på bilden

Sluta breva skräp.

titta på dessa

Ta livet av dig.

Snälla fixa din testosteron nivå

Hey blondies

hej italia

Hey M

There are elves in scandinavia?

>vaknade nu

Hej

We are elves :3

hej

Jag ivl

Söt :3

jag till höger (d-du till vänster)

Jag p[ bilden n'r du s'ger att jag 'r s;t

Jag på bilden 1 sec efter scenariot i giffen

Jag på bilden 1 sec efter den sekunden :3

...

rannsaka

unicef.se/barnkonventionen/sverige-far-kritik-av-fn

Är vi inte världens bästa? Finns det verkligen länder med starkare rättigheter för barn?

Jag på bilden 1 sec efter den sekunden

jag på bilden under den följande stunden

Jag går på linjen

>Bulan

f1jävlah1

...

hur länge hade du tänkt spamma dina judekonspirationer som ingen frisk människa bryr sig om, asgeir?

tills jag slutar få betalt för det

Jag på bilden när jag ser bulan

Vi tar upp detta senare, ska in i tokypo

Hejdpp dadåsdå

>dkn suttit och vrålat rakt ut i 15 minuter
>någon plingade på dörren

gonatt! :3

godnatt! E:

Beror på

D

Ö

D

ÅT ZOG

A

JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OBRUTEN KEDJA!!!!!!!!
första gången jag lyckas i /svt/!
Tråden är nu officiellt dödsförklarad

Godmorgon tråden

börjar dagen med en Eriksberg

gomorron

Morron morron :3

sov du bra sötnos? :3

Varför har det inte varit något terrordåd på flera månader i Europa?

Har Trump raderat bort alla muslimska terrorister eller kraftsamlar sig muslimerna och hoppas på att utföra ett jättestort terrordåd snart i flera länder samtidigt I europa?

Kan tänka mig att många gav upp när IS förlorade

asså häng er själva jävla bögjävlar

varför döda sv ho när man kan leva på bidrag resten av livet? när pengarna i statskassan väl tar slut, då blir det åka av

Sov jätte bra :3
Har du några planer idag? :3

jag till vänster