Sverigetråden - Vinterupplagan

...

Other urls found in this thread:

en.wikipedia.org/wiki/Gustav_III_of_Sweden's_coffee_experiment
youtube.com/watch?v=OBNGjFSiCtc
youtube.com/watch?v=DerKxQ8I56M
youtube.com/watch?v=aed5vBvIcfc
twitter.com/NSFWRedditGif

Vad är mest ursvenska sättet att dricka kaffe? Svart eller med mjölk?

Inget k*ffe

Svart eller utvisning.

påminnelse att rapportera proxypsykfallet och pinga städis på honom

KP!!!!!

tecucken...

det mest ursvenska är att dricka te
t. Gustav III

en.wikipedia.org/wiki/Gustav_III_of_Sweden's_coffee_experiment

Detta

>dkn ingen militär-kp-fv

Inte avundsjuk pa ditt jobb, fava. Maste vara riktigt riktigt langtrakigt och utmattande.

Har det hänt något eller varför spammar du den tråkmånsen?

Ni passar väl på att få D-vitamin nu när solen skiner?

Ledsen, jag är en ursvensk barbar. Dricker bara svagdricka och en skvätt brännvin till kvällen.

Det är lördag

Hon är underbar, finns inget som är tråkigt med henne

>Folk som jobbar med sakerhet jobbar inte pa Lordagar.

tvek pa det...

>84855681
>säkerhet

>Vid 1756 års riksdag infördes förbud mot kaffedrickande, och blev någon ertappad med kaffedrickande utdömdes böter. Det var bondeståndet som genomdrev förbudet, som hämnd mot att husbehovsbränningen av brännvin hade förbjudits.

...

De behover ju jobba som mest nar andra ar lediga. Eftersom det ar da de har fritid att gora ovantade saker som kan vanda upp och ner pa grejer.

borgarna blåsta åt helvete

>84855729
intressant historia, pysen

...

skidaddel skidudel

gustav iii var bög, det vet du va?

Alberto Barbossa...

tyckte hon hade gigantiska tuttar när jag var liten
tycker hon är r1 ful och sliten nu med mediokra bröst

youtube.com/watch?v=OBNGjFSiCtc

pv...

>+10c i veckan
>"""vinter"""

din kuk är nu en nudel

har muh heritage gått för långt?

Vet inte vad du snackar om, det är 2 meter snö

>Portuguese (3/16ths), along with German, English, Irish, Scottish, Scots-Irish/Northern Irish, Welsh, distant French, remote Manx/Isle of Man

ni är bara avundsjuka elakingar, tänker inte ens svara på era brev

Har vi någon sån här för sverige?

Hur fan ska vi kunna kolla det nu, han levde ju pa 1700talet? De hade inte ens porrsurf man kunde kartlagga pa den tiden for att ta reda pa vad folk gillar.

Varför är du så ledsen user :3 ?

youtube.com/watch?v=DerKxQ8I56M

För att finnböger brevar nattkärna i min tråd.

Det var bara propaganda från stjärtsmärtade ad*lsmän, han hade en älskarinna.

Är inte ledsen som väl är, har inte så mycket att vara ledsen över. Är lite pirrigt idag dock. Hur är det med dig då lillebror, allt väl?

>i min tråd.
Tråden tillhör till oss alla

tänk hur många svenska kungar som haft små drängpojkar på rummet

>>gustav III
Aah jag forstar nu, japp ni ar ratt lika, faktiskt. Vart farsa nar han var lite for ung da antar jag.

Kommunistbög ut

>Är lite pirrigt idag dock.
Kom så tröstar jag dig :3

Det här blev för bögigt snart, ska sluta usch

>älskarinna
Han var ju för fan gift och hade barn. Gustav III var ingen bög utan en god kung som sa åt den vid den tiden genomkorrumperade riksdagen att knulla av. Frihetstiden var synnerligen ofri också.

Just cut my life into pieces

...

Ksn komma över senare ikväll när jag är färdig med det. Någon tröst före eller efter ska jag nog inte behöva men du är bra snäll och go som bryr dig.

kulturimperium då var frankrike
precis som sverige är usa nu så var sverige frankrike då

hanrejeri är urfranskt

Känns faktiskt jävligt somrigt ute om man inte ser träden.

>aldrig känt någon som helst effekt av kaffe
>får väl i mig 5-6 koppar om dagen bara för att det jämt ska drickas i tid och otid på jobbet

är det måhända så att det bara är sojapojkar som känner av "effekten" av kaffe?

det skulle ju också stämma med gustav III vilja att bannlysa det

Du är så liten och söt :3

Jag känner ingen effekt heller av kaffejuden.

>ett år kvar av utbildningen så man kan börja spara pengar för att fly staden

krossa grodbrevare!

Att inte känna av koffein är ett legitimt autism-symtom

Bara hippa universitetstjejer som gör det

>dkn företaget man ska jobba hos har bara gamla dellburkar
>dkn alla andra man känner fick jobbtelefon,egen imac, macbook och gymkort

>kara traden, jag skriver hem till er har ifran frammande land. min penna ar trasig sa den kan inte trycka ner svenska prickar, lol, men jag hoppas ni har det bra. har i utlandet kan man dricka ol pa cafe pa formiddagarna tillochmed. magen stortrivs. planboken likasa. dock saknar man julmaten. svensk julmat haller nog varldsklass trots allt.

>allt jag inte gillar är sojigt

Finns ju mängder av nbögar som dricker te på kvällen utan problem. Det är nog mest placebo

Kaffe är haram för det kommer inte från norra Europa

KARA TRADAN

Vilken stad user

ditt första bra brev

jaha, sa de ger dem mer devices att halla koll pa dem med. ditt framtida jag gladjer sig nog att du slipper det skulle jag tro...

Ledsen, men DET kommer hända innan

bra internetuppkoppling det måste finnas där

THIS IS MY LAST RESORT

Kapitalismens sista fas då allt kapital ackumulerats och samhället vittrar bort? Absolut
>n-nej jag menar heligt raskrig som i sagan om ringen
Lmao tönt

Vem fan använder jobbgrejer personligt?
Jag vill gärna ha en jobblaptop och dator som är snabb och behaglig när jag ska arbeta.
Vill fan inte köra med någon jävla blocket Dell dator som har en rutten core2duo och win7 eller bububuntu

>Nordfront lägger upp krönika som Goebbels skickat in till tidning
>börjar ganska vettigt
>Vissa individer vars liv antingen ligger bakom dem, eller som helt saknar rätten till ett fortsatt liv, predikar moralism i vår revolutions namn. Denna moralism har ofta ingenting gemensamt med sann moral. De förespråkar en etik som kanske är passande för ett nunnekloster, men inte hör hemma i ett modernt kultursamhälle.
>Vissa individer vars liv antingen ligger bakom dem, eller som helt saknar rätten till ett fortsatt liv

Han kunde visst aldrig dölja sin kraftnivå

>Inom ett år kommer allt kapital ha ackumulerats och samhället vittra bort

hhnnngghhh!

Det kommer ta minst 40 år för user att spara ihop till den där jävla stugan

>kapital är materialistiskt
krinsch

Tar ett år max

Hahahahahahahaha NEJ OOOO NEJ HAN TROR DET FAKTISKT HAHAHAHA

precis, du har helt ratt. sa lange du inte anvander jobbgrejer till ngt privat sa. men ganska manga unga och oerfarna tabbar sig pa det ibland.

Påminnelse att jag älskar dig user

youtube.com/watch?v=aed5vBvIcfc

det fattar jag väl, men vill inte arbeta med skit datorer från 2006-2007.
kommer fan sluta

Behöver du en bra datta då?

Har bättre datta och telefon på jobbet än vad jag har hemma favä. Extra RAM, skärmar, SSD och liknande var bara att hämta i förrådet efter att kollegorna anmärkt att det gick långsamt


Att du inte får friskvårdsbidrag är snålt, det är ju pappa staten som pröjsar (hela?) summan

Om den ligger i Norrland sa gar det nog fort. Norrland har riktigt bra priser.

>Emma... Emma! Kom hit och se vad Gato Blanco skriver! Och du som övertalade mig att stanna kvar i det här landet? Idag åker du på stryk!

Salam ekber broder

...

du är min endast kompis user

youtube.com/watch?v=aed5vBvIcfc

Det är bra priser i hela Sverige när du kommer bara 20 minuter utanför städerna

alla unga borde ha råd med villor men nbögar lyckas på något sätt vara panka

Ok. Later lite markligt, aven har i Tjeckien snalar de verkligen inte pa hardvara for ingenjorer.

Hmmm kanske. Men Norrland är skit. Naturen där är livlös. Här i söder så kan man se älgar, rådjur, vildsvin, kronhjort, dovhjort etc så fort man går ut från dörren. I Norrland kan man vandra runt i timmar på de livlösa sandhedarna där inget växer förutom tallar och blåbärsris utan att se ett jävla djur

>Det är bra priser i hela Sverige när du kommer bara 20 minuter utanför städerna
haha aa

user är en D-student från ett ingetnamnsuniversitet

Unga nbogar vill ofta bo dar det ar trendigt. Dar det ar trendigt ar det ofta dyrt. Resultat : de far inte sa mycket pengar kvar nar manaden ar slut.

Gymmade för första gången på ett och ett halvt år igår.

Nu kan jag inte räta ut armarna pga det gör så ont. Ser fett efterbliven ut när jag går, typ som en t-rex.

>alla unga borde ha råd med villor t.cuckelius ii som har ärvt cuckAB från fadern och är medlem i svenskt näringsliv och går på stureplan varje kväll

>Behöver du en bra datta då?
Skulle gärna ha allt annat än core2duo dellburkar.
Vet inte varför de gör så. Liksom burkarna har endast 10mbit nätverkskort, tar tusentals år att boota m.m