NEDERDRAAD
Machiavelli-uitgave.
Welkom: Machiavelli, Cesare Borgia, 2pak en je moeder
Niet welkom: Giuliano de medici en hoorndragers.
/nederdraad/
heb je de prins gelezen?
Gefeliciteerd. Je begrijpt nu politiek.
Politie???
Ja. Vies spelletje eigenlijk.
Je kan het echter ook in je eigen leven en in organisaties toepassen.
Wel hoe het werkt. Mensen zijn beesten en doen alles om aan de macht te komen en te blijven.
Er is hier geen politie.
Maar nu wel.
Why his head so small but his body big?
Big body = stronk
bewijs
Il Principe
Ik ben aan het drinken
Andere filosofen zeggen weer wat anders, juist dat de mens van nature goed is maar de omstandigheden hun dwingen in hun slecht gedrag.
Machiavelli vindt het andersom. Mensen zijn van nature egoïstisch en doen alleen het goed als ze er tot gedwongen worden.
Ik denk dat het per omstandigheid verschilt. Mensen hebben ten slotte gevoelens. Als je in een 1e wereldland bent geboren en goed opgevoed, dan zul je je schuldig voelen als je iets verkeerds doet of moraal niet juist is.
Als je ergens in een corrupt schijthol in Afrika bent geboren, dan heb je dat schuldgevoel niet omdat het je nooit is aangeleerd.
In de politiek moet je echter wel liegen om de stemmen binnen te halen. Laat het volk horen wat ze willen horen.
Zodra je aan de macht bent, doe je lekker wat je wil.
Dutch streets are always so aesthetic
Because It's not fake kitsch american
It's because they are clean
What shithole do you live in where they don't clean the streets?
Houston, too many people
Ik zit meer op de lijn van Machiavelli. Mensen zijn heel egoïstisch aangelegd. Hoogstens houden ze rekening met hun directe naasten en omgeving, maar meer kun je niet verwachten. Ze handelen dus per definitie uit eigen belang en ter bevrediging van hun directe plezierzucht.
Dat wil niet zeggen dat alle mensen moordende psychopaten zijn. Natuurlijk zijn de meeste mensen redelijk constructief ingesteld. Maar het eigen belang gaat nog altijd voor het belang van anderen. Dat is ook logisch. Als organisme zijn we immers zo geprogrammeerd.
Ik denk dat er niet zoiets is als 'het goede'. Dat is een subjectief begrip. Iedereen gelooft dat hij of zij goed handelt. We houden anderen daarbij aan een strengere moraal dan onszelf. Het is allemaal een kwestie van perspectief dat iemand toevallig heeft opgedaan vanuit de ervaringen van zijn of haar leven. Er is alleen de koude realiteit en het vermogen die zo efficiënt mogelijk te analyseren zodat je er vanuit je eigen situatie met maximaal gewin uit kunt handelen. Niet iedereen bezit dat vermogen echter in dezelfde mate.
Politiek is per definitie corrupt. Je moet eenmaal liegen, bedriegen en wat dan ook om aan de macht te komen. Dat is de hele essentie van macht. Iedereen wil macht en als je niet bereid bent om alle mogelijke middelen te gebruiken om het te vergaren of te behouden, dan word je kapot gemaakt.
>Houston
I'd honestly kill myself. Other parts of TX seem nice though. In what state were you born?
TX.
Houston has it's nice areas, I live in a pretty meh area though.
What makes it meh? Niggers?
>Lives in the hood
and please make me steak
>Politiek is per definitie corrupt. Je moet eenmaal liegen, bedriegen en wat dan ook om aan de macht te komen
Dit is waar. Je moet deels gevreesd worden. Te geliefd en je wordt op de brandstapel gegooid. Ik kan even niet op de naam komen wie dat was maar het stond in het boek inderdaad.
>Er is alleen de koude realiteit en het vermogen die zo efficiënt mogelijk te analyseren zodat je er vanuit je eigen situatie met maximaal gewin uit kunt handelen
Waar trek je de lijn? Ik deel mijn netflix account onder mijn maten gewoon omdat ik om ze geef. Ik vraag er ook niets voor terug.
Als ik naar de shisha lounge met een paar maten, dan wordt de rekening elke keer door een ander betaald. Hier haalt de betaler ook geen gewin voor zichzelf uit.
>Ik denk dat er niet zoiets is als 'het goede'.
Er bestaat inderdaad geen 'goede' maar wel moraliteit. Als jij een gewond persoon op straat ziet lopen en je kan hem helpen maar kiest er bewust voor om niet te doen, dan weet je toch best dat je fout bezig bezig bent?
Terwijl juist als je hem helpt ben je goed bezig.
Voor de rest ben ik het absoluut met je mee eens hoor. Machiavelli zegt ook inderdaad dat je met je directe naasten (kleine heersers) en omgeving (het volk) rekening moet houden en de rest de kanker kan krijgen. Vijanden moet je met de grond gelijk maken en geen genade tonen, omdat ze anders uit zijn op wraak. Maar ook hier, waar trek je de grens?
Wat een zeldzaam intelligente discussie zo diep in de nacht. Ik vind het maar niks.
DIEP IN DE NACHT
m'n kont neukt
jeukt
Traffic and a bunch of schools nearby, there's not that many niggers in this part
>and please make me stake
What did he mean by this?
psychologie is van toepassing op mensen, dus ook op politici en beleidsmakers
public choice is /roodtablet/
Ik wou iets over machiavelli typen maar ik ben dronken dus het lukt niet. In splaats van verder inzicht over achiavile geef ik jullie daarom dit schaap
goedenacht
kom op nieuwvriend dit is filosofie 101
oh wacht je kan er niks aan doen, vmbo'er zijn is een genetische afwijking
leo ben je daar
>denken dat je slim bent omdat je de filosofie van een echt groot denker kan papegaaien
lmke
kust mijn kloten lelg
Hoi, ik word toevallig net wakker..... KKBUREN
Ga slapen.
En waar was de stroom? Vuile kankerhond.
Jooo ik ben ook dronken
wat doen je buren dan? het is kwart voor 4?
>laat mijn ogen laseren
>zeg tegen de arts dat ik de operatie met langzaam herstel wil (zonder oogflapje) omdat daarbij de kans op complicaties kleiner is
>arts vind het allemaal onzin en raad me een andere behandeling aan
>ga uiteindelijk overstag op aandringen van de arts
>krijg complicaties (een lichte vorm van chronische droge ogen)
Zucht, ik haat artsen. Ik heb nog nooit een goed advies van ze gehad.
Ga ik ook.
Sorry, heb 2 nachten niet geslapen en was zo moe dat ik alleen op bed heb gelegen. Het lukte niet om iets anders te doen :(. Ik ben stout geweest.
!!!!! Snel, neem dit schaap. Nu ga ik echt naar bed. dat wil zeggen dat ik nog minimaal een uur op mijn telefoon ga klooien voordat ik daadvwerkelijk ga slapen
iedereen plaats mooie pltaatjes van schapepn in de draad zodat ik ze kan gaan tellen
De eeuwige t*tta slaat weer toe.
weet ik niet, maar waar ben ik anders wakker van geworden? Ik hoor iemand nog boven lopen. Dus dat zal het wel zijn. Kklijers, denk dat ze vakantie hebben lf klaar zijn met hun studie. 1 iemand heeft astma dus ik krijg ze nog wel.
I-ik zal het goedmaken.
Hihhhiiiii ik ben dronken iujj ikn maak foutme in mijn tekst kekker alocojll gedornken
Ik ken die smoesjes onderhand wel.
*puppyogen*
Als ik had kunnen slapen, dan h-had ik graag gestroomd. Sorry voor mijn negergedrag.
Ga nou maar slapen, hond.
Djz kneus die nuchter achter zijn toetsenbord zit
l-lief zijn.
welterusten.
*schopt*
...
*schopt*
Go to sleep
ik ga dadelijk flippen. Politiebusjes niveau flippen.
*pakt koffie*
Ik leef nog hoor. Ik mis alleen de nachteditie de laatste tijd. Blijkbaar zit ik nu even in een slaapritme dat op een wat normale ritme lijkt. Ik vraag me af hoe lang dat gaat duren.
En Machiavelli schrijft leuk, maar had een harde voor de Borgias. Uiteindelijk hoort de Staat voor de mensen te werken en niet andersom. Ik had hier ooit een spelidee voor maar tijdens mijn onderzoek naar hoe ik dit zal toepassen ontwikkelde ik een verslaving voor KK2, werd ik nog meer lui (en ongemotiveerd) en een vaste paler in de draad. Misschien moet ik dat weer eens doen.
Misschien ma de boodschappen. Eerst wat chocobroodjes halen.
dikzak
>hij wordt dik van 2 chocobroodjes en een kop koffie
Oef. Jij moet gigantisch zijn met zo'n grote mond. Hopelijk vind je een goed dieet dat bij je past en blijf vooral rennen aangezien je lichaam alles opslaat in paniek.
Maar ik vind je nog steeds lief hoor, klein papzakje.
hmmmmm
Mooie cijfers
Het is weer maandag
wacht maar
Mooie vlag ik wou dat ik er zo een had
waar heb je je ogen laten laseren? wat is je sterkte, en is de ronding van je iris of hoe dat ook heet gelijk? ik heb neukend -9 en wil echt mijn ogen laten laseren.
oh, en wat koste het? bedankt anoniem
Niet de user waarop je reageerde, maar 5 minuten met goegel vertelde mij dat het €1049,- per oog kost voor de goedkoopste. Vision Ooglaseren en FYEO hebben gratis vooronderzoek.
What is living in Amsterdam like?
Cramped
Wanneer komt de islamkritische aflevering?
Of durven ze dat niet?
waarom leren normaaltjes alleen door harde lessen?
Zachte lessen maken stinkende leerlingen.
>stuur mail naar overheidsinstantie
>sluit het af met hoogachtend
>krijg mail terug met mvg
was ik te formeel?
if you have a lot of money, it’s very nice
fuck off
we're full
Wanneer onafhankelijkheid voor Amsterdam?
Ben dat hypocriete geneuzel van die multiculti flikkers helemaal zat.
Leuke fantasie maar we moeten de toeristen en overige buitenlanders ergens kwijt.
Geen onafhankelijkheid voor Amsterdam. Het is al verloren. Het lijkt mij tijd voor een quarantaine voordat het zich verspreid. Ik merk hier al dat de toeristen komen en de huizenprijzen stijgen.
waarom sluiten we de grenzen niet gewoon?
Muh racisme, muh zielige vluchtelingen
laat maar
ik was vergeten dat jullie mankinderen nog nooit een e-mail hebben gestuurd
kunnen we niet gewoon terug naar neutraal zijn zoals voor de tweede wereldoorlog?
>denkt te veel na over de afsluiting van een email
De overheid probeert vriendelijk en toegankelijk te zijn met een "met vriendelijke groeten" afsluiting. Daardoor hoor jij je meer gebonden te voelen met de overheid in plaats van angst, want onderdanen bestuur je beter met liefde dan met angst.
Of de ambtenaar is gewoon informeel en jij bent zo autistisch dat je er te lang over nadenkt.
Grote multinationals willen goedkope arbeiders en meer consumenten die hun rotzooi kopen. Zo houd je het volk ook verdeeld.
Politici zijn ook bang dat de linkse krantenredacties en publieke omroep hun rasisties gaan noemen en dan kan je wel fluiten naar die leuke baantjes. Ook het grote bedrijfsleven gaat je land dan kapot proberen te maken (zie Hongarije). De Nederlandse elite is heel bang van zo'n lastercampagne.
hoogachtend is heel cliché en oubollige. Gebruik ervan indiceert een laag IQ.
Op een solicitatie kreeg ik emojoi's terug
op welke partij moet ik stemmen om dat te kunnen veranderen?
Maakt niet uit. Politici hebben toch geen kanker te zeggen.
kanker wat zou het vervelend zijn als je post verdwijnt.
Wat doe je bij mijn brievenbus?
ik heb geen vrienden
Waarom is dat een reden om bij mijn brievenbus te staan?
Allemaal vandaag Jan van Speyk eren.
>overheidsinstantie
Denk je nou echt dat de groenvoorziening een hoogstaande teamleider heeft?
Het blijft wel een gemeentewerker/ambtenaar
Waarschijnlijk is er wel een automatische emailhandtekening, maar dat is te moeilijk om voor hun aan te zetten (dat ene vinkje in outlook, poeh) en telkens ''met vriendelijke groet'' te schrijven duurt te lang
Fvd denk ik
Hee dit was ik gister lmke
Oh is dit niet mijn postvakje?! Haha OOPS! dadoink
Woeeeeewoeeee
Woeeeewoeeee
waarom is dit nog een ding?
waarom zou je die uberhaupt nodig hebben?