/norgetråden/

Kripos-utgaven
Forrige:

Other urls found in this thread:

nettavisen.no/nyheter/ap-vil-ha-innsats-mot-ensomhet/3423415526.html
dnb.no/om-oss/investor-relations/dnb-aksjen/aksjonaer-og-utbyttepolitikk.html
oceanyield.no
youtu.be/67rc96joOz8
twitter.com/SFWRedditImages

...

Kjopte Kongsberg automobil aksjer igår, våknet og de har gått opp 2,4%

>tfw no /mena/ gf

Aksjen min i Orkla er også gått opp

The only 2.4% gone up is how white you are :D

Meg til venstre

ikke glem moms på aksjeutbytte nå, gordon gekko 1 og 2

Skjonner ikke helt greia. Hvorfor skulle PST folge med her? Det er jo bare snakk om pupper, aksjer og hvor trist det er at dere ikke har en jentevenn

Eg spelar eit langt spel, dessa aksjene ska eg ha lenga

Har ikke tenkt å selge den ene aksjen min, det er ikke mye fortjeneste å få på den. Må nok bare håpe at den eksploderer en gang, kanskje jeg tjener en tier.

Har dere provd dykk på Kryptomarkedet?

>krypto

Ja. Dessverre.

>"moms"
Jeg graver monero, men investerer utelukkende i aksjemarkedet.

Oss som brevar på kanalen tykkjar om å tru at me er på noko som helst vis farlege eller verd å folge med på, til tross for at det elles finst samtlege nettstadar der nordmenn brevar langt meir ekstremt materiale utan anonymitet.

kanskje jeg skal slappe av

Tok fly her om dagen, håpa på noen spretne flyvertinner som bilde relatert.
Når jeg kom om bord var det en fyr og en skalla negerkjerring.
Skuffa fåvæ..

ellsker flame kassterr guta!

Husk!

Hvordan tjener man på aksjer? Er det vanlig å prove å speide seg ut noe som kommer til å oke mye, eller er det sånn at man kjoper og selger ofte og mye for små profitter om gangen?

...

Kva skulle du no liksom ha gjort om det var nokre flotte flyvertinner? Meiner det er rimeleg å kunne tenkje seg at du no ikkje akkurat er noko særskild å sjå på sjolv.

Hvem andre enn meg investerer utelukkende på det norske melkemarkedet?

En gang lente en lekker flyvertinne seg over meg for å fikse stolen til en ved siden av meg. Og jeg fikk daiene hennes i fanget. Håper at det skal skje igjen hver gang jeg flyr.

Ikke han.
>hǿr rykter om et selskap som skal inngå en avtale med et annet selskap
>kjǿp aksjer i selskapet
>kryss fingrene på at de gjǿr den avtalen
>nyhetene kommer, de har inngått en avtale
>selg
Hvis det ikke kommer noen nyheter går vel kursen litt ned, da er det bare å holde fast og selge når den er oppe igjen.

>tett
Lærte akkurat at man er tett hvis du ikke liker homsekaffe.

>Og jeg fikk daiene hennes i fanget
S J A L U
J
A
L
U

t:daiemannen

Flaut, din seksuelle utvikling er på lågare nivå enn hos den jamne tenåringsgut.

nettavisen.no/nyheter/ap-vil-ha-innsats-mot-ensomhet/3423415526.html
>– Det må jobbes systematisk for å forhindre ensomhet, sier Kjerkol. I forslaget påpeker hun og de andre at ensomhet henger sammen med dårlig helse. De nevner studier, som viser at ensomhet er farligere for helsen enn royking.
Er du ensom?

Fine minner å ha.

Ikke egentlig, men er meget frustrert

Er vel for det meste en grunn til at de som er ensomme er ensomme...
Hva om de er ensomme fordi de er skikkelige drittfolk?

kek

Jeg er vel egentlig ganske vant til å være ensom, har aldri hatt venner mens jeg vokste opp.

Fyfaen gutta er så lei han Arsene Wenger i Arsenal. Noen som er enig og mokkalei?

Problemet er at uansett hva enn tiltak de kommer til å sette i gang så kommer ikke det til å fungere. Men skulle gjerne likt å fått en jv av staten. Det hadde vært greit.

Nei, jeg har jo norgetråden

Ja, jeg er sannsynligvis landets mest ensomme mann

Is it okay that I'm american but live in the snowy mountains like you guys? :)

det heter kjeks i denne tråden, tjukken.

Kanskje om de kjoper jv til oss fra Thailand?

Jeg hadde kanelruller tidligere

hvorfor har du bilde av en hai om du bor på fjellet?

Nei fy faen... Det er nok gulinger her fra fǿr av.

>det er ikke min skyld jeg bare må dope meg reeeee
patetisk

>folk (du)er fremdeles burgeren

is it true that Norwegians protest to kick Greeks out of Norway?

burgers

I am Greek.

Kanelruller er ikke kjeks, da.

Nei, nordmenn tykkjar godt om utlendingar og vil helst gjeve over kjærastane og dotrene sine til dei.

Har alltid hatt lyst til å besoke Colorado og Aspen fåvæ

...

Lol nei. Hvordan har du fått for deg det?

Slapp av, det er ikke bare dere fra Hellas vi vil sende ut, men ALLE utlendinger.
Det er Svenskene som vil gi bort kjærestene sine til negere og terrorister.

Har du originalen til denne?

Knuset mitt har en JV-registrert bil, så hmmm.

Vanlige selskaper vokser naturlig når de tjener mer penger enn de bruker. Selskapene bruker enten pengene til å utvide (ved å for eksempel åpne nye butikker), eller så deler de pengene med eierne i form av pengeutbetaling (utbytte). Det er slik verdier blir skapt.

Prisen på aksjen er en indikator på selskapets verdi, men de er ikke direkte knyttet sammen. Prisen vil svinge litt opp og litt ned, periodevis være altfor hoy og periodevis være altfor lav. De aktorene som kjoper og selger på dagsbasis driver med spekulasjon, og det eneste de gjor er å prove å være bedre enn de andre aktorene som gjor det samme. Denne delen av aksjehandling er tilnærmet null-sum. Derfor forventes det at du som en liten og "dum" aktor i markedet vil tape penger på dette (spesielt med avgifter tatt i betraktning).

Måten fellesskapet tjener penger på aksjer er ved å eie dem og holde dem over tid. Jo lengre tidshorisont man har, jo mer verdi vil bli skapt i selskapet, og prisen på selskapet vil være i ganske godt samsvar med den underliggende verdien. Du er ikke avhengig av å selge eller å til enhver tid være "i den beste aksjen" for å tjene penger på aksjer.

The shark is a meme
I could knock you out in one punch bitch
daddy
Because I didn't have biscuits you bitch
Aspen is beautiful and so is Telluride, Ouray and others in the mountains. Bunch of hot springs too.

Ok, da forstår jeg bedre. Men dette her
>så deler de pengene med eierne i form av pengeutbetaling (utbytte)
Hvordan skjer dette? Får jeg en viss sum basert på hvor mye aksjer jeg har hvert år, eller?

Snakk norsk, din gris.

>Colorado

Hva tenker du om denne mannen?

Ensomhet er jo en fölelse. Så hvordan mener ho liksom at det kan löses, med tanke på at man kan föle ensomhet selv når man er blant venner og bekjente?

HVOR BLIR DET AV DAIENE SMÅHOMSER?!

Lær meg deg tispe
That's a big guy
I fucked all of them

IKKJE SVAR MULATTEN

>filnavnet

WHAT ARE YOU GONNA DO ABOUT IT YOU PUSSY ASS BITCH NIGGA WHATS UP? WHATS UP NIGGA? HUH BITCH? YEAH YOU A PUSSY NIGGA YOU CAN'T DO SHIT BIIIIIITTTTTTTTCCCCCHHH

brev bilde av dere selv, da, gutta.

Det er ikke et nytt bilde.

Leste at Lalas skal være med i Europamesterskapet, vet du noe om deltakerlisten?

Nei, har ikke sett noe på det, annet enn at jeg fikk med meg at Lalas skulle være med. Det så jeg på instagram

...

...

nei.

...

Ja, okei. Han er et flott forbilde for mannlinger som meg, det skal han ha.

Meg helt til venstre.

Anonsen hvordan veit du ikke hvordan du skal bruke google reversert bildesök

ny rǿd brev media halv i posen gutta

Da har jeg noe å gjore i dag også, takk anonsen

du å dama.

...

Jeg kan bekrefte at hverken Sjakkanon eller dama hans kan representeres med det bildet der.

t. Bor i nærheten av dem begge

GREIT du har avslort meg!!! det er meg å dama på bilde! FANE ÅSSÅ user, B-B-BRENN-N

>anntyder at Shakkanon har dame

Kanskje jeg skal bli en trådpersonlighet... nei.. kanskje ikke..

...

I folge tråden har han en eksdame i fra Stavanger som bor i Tromso (der også sjakkanon bor)

Det er ok, ingen skam.

Han har det, og jeg klinte med en 6 år eldre ost-europeisk sotnosjv, men for å bevise slikt må man nok gi for mye info om seg selv så det skjer ikke

Har du hatt sex med henne enda?

Utbytte per aksje blir vedtatt i generalforsamling en gang i året, så får man det utbetalt automatisk. Man får (utbyttebelop per aksje) ganger antall aksjer man eier.

Et eksempel er hvis du eide 100 aksjer i DNB gjennom 2017, ville du fått 570 kroner utbetalt.
dnb.no/om-oss/investor-relations/dnb-aksjen/aksjonaer-og-utbyttepolitikk.html

Noen selskaper vil være kjent for utbyttevennlig policy, som for eksempel Ocean Yield. Det deler ut 8,7% av dagens aksjepris. Men her er det selvfolgelig storre risiko involvert. Betaler man ut mye til aksjonærene, må man ta ut storre lån for å få samme selskapsvekst.
oceanyield.no (Kan du se for deg de som kjopte seg inn på 30 kroner per aksje i 2013, og som nå får 6 kroner årlig per aksje? De gutta hadde flaks..)

Sitter hun i rullestol?

MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET KRISTENT BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT MODERATORER MODERATORER DETTE ER ET BLÅ BRETT

Ja, faktisk.
Nei, dessverre.

Give me one good reason why I should learn Norwegian instead of my ancestor's native tongue?
youtu.be/67rc96joOz8

Ikkje svar utlendingar

Why would we have a good reason for that? There are literally no good reasons for learning anything but English unless you have some personal reasons for learning more.

eg får vell fer te båtikken eg då

Nei, vet da faen hva som skjedde, ett oyeblikk kastet hun seg over meg og det neste gadd hun ikke svare på meldingene mine. Kjenner at jver er et smertefullt opplegg uansett hvordan det forloper seg.

t. bilde relatert

Aha, tusen takk for at du forklarte dette her da, setter pris på det. Da forstår jeg bedre.