/norgetråden/

Påminnelses-utgaven.

Forrige:

Other urls found in this thread:

syria.liveuamap.com/en/2018/6-march-icelander-ypg-militant-haukur-hilmarsson-32-announced
twitter.com/NSFWRedditImage

...

Når blir denne klar til bruk da gutta?

Er den ikke ferdig, da? Husker å ha sett skrytevideoen for flere år siden jo.

Hva er en bra serie på netflix? Har ikke sett noe der.

NSM er ferdig for lengst. JSM er videreutvikling av NSM, som er ment å bli brukt på flyvende fartoy fremfor sjosatte og land-systemer.

Svart Speil

Korthuset, forst og fremst.

På wiki står dette: In November 2015, an F-16 Falcon successfully completed live-fire testing of the JSM at the Utah Test and Training Range.

Den begynner nok å nærme seg en operativ bruk, vil jeg anta? Om den ikke allerede er klar (vet ikke helt fåvæ)

dagsrevyen

norske foreldre mener deres transseksuelle unger ikke får nok hjelp av staten.

en far står og sier at det er staten sin skyld at sonnen drepte seg.

hvorfor i hælvete betaler ikke foreldrene selv for disse mokkaungene sine?

Mindhunter var bra
UTROLIG dårlig serie.

Var på trening.
Nei, brystet mitt er ikke-eksisterende det også, men det begynner så vidt å vokse nå etter at jeg begynte med konkurranse-pauser. Da må du bruke det skikkelig for å få stanga opp igjen. Jeg pauser alltid den forste repetisjonen i hvert sett. Utenom på rep-makser da, tenker jeg.

Tenkte å ta en dag eller to ekstra pause for jeg hopper til uke 3

Ja tror jeg sjekker ut den

Den er jævlig bra. (annen user her)

Men den siste sesongen var ikke så bra, og nå er jo kevin spacey dumpet så da kommer ikke neste sesong til å være noe bra heller.

Hold kjeften din.

Jeg mister nesten all respekt for noen hvis de faktisk liker svart speil

Brev noe pent da vel

...

Tulling.

>t. 12 år gammel gutt

Tror du tar serien for seriost

...

...

det er en utrolig elendig serie, og om du liker serien har du elendig smak. jeg har ikke respekt for folk med dårlig smak, slik er det bare.

>og om du liker serien har du elendig smak. jeg har ikke respekt for folk med dårlig smak, slik er det bare.

Jeg likte ikke alle episodene, men jevnt over holdt den nokså hoy kvalitet vil jeg si. Hva er det du ikke liker med den? Er det all raseblandingen?

syria.liveuamap.com/en/2018/6-march-icelander-ypg-militant-haukur-hilmarsson-32-announced

ÍSLAND

Du har vel fire valg: gå skole, gå lærling, gå i ufaglært arbeid eller gå trygderuta.

Jeg kjenner ikke deg og hva du tenker om skole og studier, men det er ingenting galt med å gå tilbake til skolebenken, snittalderen for bachelorstudenter i Norge er 26 år. Du kan gå siste året på videregående for å få studiekompetanse, og kanskje bli byggeingenior eller noe annet kult. Kanskje fagskole?

Å gå lærlingruta, hvis det lar seg gjore, er vel å anbefale hvis du har interesse for det du drev med, eller kunne tenke deg å jobbe med faget. Dette vet nok du bedre enn meg, men fagbrev innenfor byggfag er vel ettertraktet og lar deg jobbe stort sett overalt? Jeg ville valgt dette. Dette valget velger ikke bort noen av de andre mulighetene til senere.

Ufaglært arbeid er ikke å anbefale. Alle nedskjæringer i alle bransjer påvirker konkurransen i denne kategorien. Man finner rett og slett ikke noe arbeid her som ikke er ugunstig på noen eller flere måter.

Eller så kan du bli naut. Jeg tror ikke dette er et alternativ for deg, egentlig. Regner med at du er typen som vil ha ærlig arbeid, fin volvo og hus.

alt for åpenbare og usubtile metaforer og poenger, de slår deg over hodet med hva poenget med episoden er og ofte er poengene fortalt gjennom ganske latterlige og usannsynlige scenarioer. poengene i seg selv er 9/10 ganger bare "teknologi er skummelt!" uansett.

får vell ta kvelden jeg

>raseblanding
A V F Y R T
V F Y R T
F Y R T
Y R T
R T
T

Kanskje hvis jeg runker litt

NEI

Er enig med det forste, uten at jeg synes det forringer kvaliteten av episodene i noen betydelig grad, men om du tror at "poenget" er at "teknologi er skummelt" er du på villspor. Det er i utgangspunktet ikke en poeng/moral-serie, men en serie som tar for seg forskjellige scenarioer med fremtidens antatte teknologiske fremskritt og hva som kan skje som ytterste konsekvens av denne utviklingen. Men serien sier aldri at "dette må vi for all del styre unna", det er ikke sånn det er ment. Det er bare moro spekulering, ofte med en mork vri. Som teknologi-interessert og samfunnsengasjert synes jeg det er både interessant og underholdende, om kanskje litt i enkleste laget, men det er jo tross alt Netflix da.

kanskje jeg skal flytte tilbake til Finland

Ta andre episode da for eksempel, hvor alle bor i en slags teknoboble hvor de bokstavelig talt går på en tredemolle hele dagen for å få poeng eller hva faen.
det er åpenbart en metafor for "det daglige meningslose kjoret" og en slags satire på det moderne samfunnet, men måtte de virkelig lage en slags alternativ dimensjon for å kunne skildre dette på den mest åpenbare måten? kunne de ikke ha fortalt dette på en mer subtil, jordnær og tor jeg si det, velskrevet måte? det var det lateste jeg har sett på TV noensinne. hele serien var som å se på en sånn satirisk tegneserie i bilde relatert, bare at de strekker poenget ut over en time, og det er ikke et kompliment.

Svart Speil er rævva og en sann plebeierfelle

>min smak er objektiv
jaha ja?

>han tror smak er subjektivt

blir man hanrei av å eie en slik bil eller er man hanrei hvis man kjoper en slik bil?

begge

Dette er hvordan det foles å være meg

>Dominansehierarki

...

*anbefaler et bra produkt*

du mener

>DOMINANZ HARKY

gleder meg til zizek flår denne joden

brev degenerert

Schtötter dette brevet, meget ideologishk... "sniff"

dette bildet er fra Norge, forresten.

rǿdpill meg på Žižek.

...

fy faen, er dette "tap"?

For alltid og overalt.

eneste venstrekisen verdt å hore på

hvorfor er negere så glade i sko?

skojoden

KAN

JEG

EN

BIG

MAC

FÅVÆ?

...

...

...

...

noen som ser på trygdekontoret?

fyfaen det K O K E R

når jeg ser hva 5,8 milliarder går til.

Quickly, post norwegian inventions!

forklar

How do Norwegian people feel about Brexit?

euroskeptisisme
euroskeptisk

...

Dårlig ide

Very good lad

Come again m8?

Ostehovelen.

Har jo noen på studiet mitt som tenker at det var det verste som kunne skjedd med Storbritannia, men da igjen så leser jo de reddit hele dagen. Folk flest tenker nok det var egentlig ganske greit.

Jodel funker bare på 4G, men ikke når jeg er på wifi hjemme...

Noen som vet hva det skyldes?

Didn't get a bloody word of that

Jeg slapp nettopp ut en promp.

I Norgetråden snakker vi Norsk.

dere er så utrolig hanreiet at dere ikke engang får lov av merkel å forlate unionen. denne prosessen dere er i kommer til å vare i 50 år, og det eneste håpet dere har er farage, og han gidder ikke engang.

vil du kåmme å suge litt stor vikingkuk? 14,5cm

Neste trådstarterbilde gutta.
Jeg foreslår at vi kaller tråden "Norske bragder utgaven".
Hvis noen kunne mekket neste trådstarterbilde så hadde det vært fint.

Noen som har noen innvendinger mot dette?

Greia er at fond og aksjer og sånn virker så kjedelig og tregt, også du må fortsatt legge inn endel arbeid, men bare for essensielt småkroner i enden

jeg vil helst bli ekstremt rik veldig raskt

du må henge i miljoet

I think it's about damn time. EU is acting like an empire and you're breaking free from it's iron grip. I hope you break free asap.

flax-lodd

Kjǿp deg inn i kryptovaluta neste gang bitmynt er lavt nede.

...

Kjop LINK
Garantert x1000

er det fordi det krever gps plassering?

Hǿy risiko gir potensiale for hǿy avkastning.
Fond, særlig av typen indeks som det er mye snakk om her inne, er lav til middels risiko og er derfor ingen rask måte å bli rik på. Start et firma eller noe som lǿser problemer folk ikke visste at de hadde om du vil bli rik raskt.

Griseflax

Er dette sant?

Ja.

Kanskje

Jeg er vel noe i mellom Nasjonalsosialist, libertarianer og ancap. Synd at jeg ikke henger i narkotikamiljoet.

Ja.

Hvem trådpersonligheter er disse da?

Ah da, det er best du ikke

kanskje om jeg gomler i meg tre kvikklunsj barer som har ligget og godgjort seg i kjoleskapet jeg fikk for 15 kr på kiwi tidligere i dag?

Narkotika er jo gǿy hvis du gjǿr det relativt forsvarlig.

syns du skal spare dem til laurdag
en kvikklunsj hver laurdag i tre uker

nei! det er påske jeg vil knaske godis ver dag!

...