Norge/pol/ #1

Tråd for politisk diskusjon på norsk.

Hva skal dere stemme på i år og hvorfor?

Other urls found in this thread:

fmi.no/index.php/lenker.html
twitter.com/SFWRedditGifs

Får bara skriva på engelska här.

Er det noen parti som vil legalisere cannabis annet enn megmegpartiet de grönne?

Finnes jo de fine folka i Liberalistene.

Er også ganske megmegete fåvæ.
Hva med venstre? Tror unge venstre er for det ihvertfall.

Är du fullständigt fel-knullad?

Arbeiderpartiet, 8 nye år med Stoltenberg plz

Får jag också vara med?

>godt over 2000 medlemmer på to år
>megmegete

de har jo faktisk en god organisasjon, og en bunnsolid ideologi som ligger til bunn. Megmegpartier er "alliansen", som bare er en samling toysekopper som "bare" tror på norge ut av EOS, som Liberalistene også tror på.

Vet faen ikke, var fast bestemt på FRP men så horer jeg SP har begynt å bli nasjonalistisk og jeg så logoen deres.

Ser ikke logoen litt kjent ut?..

...

Står ingenting om at det er forbudt med annet enn engelsk på Sup Forums. Står at det er lov på Sup Forums.

>Vet faen ikke, var fast bestemt på FRP men så horer jeg SP har begynt å bli nasjonalistisk
Hores mer ut som at de snur kappen etter vinden fåvæ

Nederlenderne har en ikke-engelsk tråd så de gir vel faen antageligvis

>civic nationalist

du får se hvor nasjonalistisk du er når norge er 90% negre

Bare om du samtykker i at Svensk fitte er lagd for norsk kuk.
Synes det er greit at vi har noen fellesordninger fåvæ, si hva du vil om velferdsstaten, men Norge er et av landene med minst klasseforskjeller i verden, og det er også ikke så vanskelig å jobbe seg rik om man har ambisjoner nok.
Liker den liberterianske holdningen, men mest på personlig nivå og den enkeltes rettigheter.

fine siffer fåvæ

er faktisk helt latterlig at Norge og skandinavia generelt kommer til å ble de siste landene i verden som legaliserer marijuana.

Vi skal liksom være så stolte av å være så "progressive" og "liberale" i motsetning til "bakvendte" og dypt konservative U.S.A. Mens der borte kan du gå på bukjan i flere stater og plukke cannabis som gronnsak fra butikkhyllene.

Blir du tatt her er det 20 år og stempla som en narkis for livet, skulle tro du var heroinmafiaen selv.

Jeg royker ikke selv, gjor meg bare hyper selv bevvist som forværrer sosiale angsten men faen hvor retarda Norge er når de kommer til cannabis

Ja men det er jo the Sup Forums way, wag the dog liksom.

SP er ihvertfall mot EU, jeg er deltidsbonde om noen år fulltid, så hadde vært fint å hatt et parti som er fokusert på å fortsette kvelningen av EU, FRP er godt truende til å hive EU en nodlinje for å få bedre forhandlingsmidler, SP kan ikke være for EU siden dem orginalt er et bonde og distriktsparti.

heisann gutta, hva er det dere snakker om her?

Is Romania allowed? They're the purest whites in Europe

Civic nat er en trappestein til etnisk nat.

Jeez for eller siden må vi lure cucks å pakkiser til å stemme frem sin egen undergang.

KILL IT WITH FIRE REEEEEEEE

>Liker den liberterianske holdningen, men mest på personlig nivå og den enkeltes rettigheter.
Greit nok det. En stemme på liberalistene er dog ikke en automatisk nedleggelse av velferdsstaten, mere en langefinger til de andre partiene som bare vil ha mer stat og mere skatter. Liberalistene er som et tog som kjorer i motsatt retning av de andre partiene, sakte men sikkert på vei mot en endestasjon. Du kan bare hoppe av toget når du mener at det er kommet langt nok, og da heller stemme på noen andre, men imellomtiden, så er Liberalistene det eneste partiet som faktisk drar i riktig retning.

Endrer jo ikke det grunnleggende faktumet at SP er et parti uten ryggrad, som plutselig finner det for godt å mene noe når det er på moten.

korleis vi skal overta landet frå onde byfolk og ta tilbake vår leire frå danskane

VÆR SÅ SNILL KEK, VI KLARER OSS HELT FINT UTEN FLERE NEGRE

Kanskje folk som Cappelen og Jensen vil ha monopol, man kan jo begynne å lure.
Spesielt når man hörer historier som at politiet i Bergen fikk ordre om å prioritere bruker i stedet for storlangere.

Heldigvis tror jeg folk begynner å våkne nå, NRK har vært flinke til å bidra med å opplyse folk mer, med den folkeopplysningen dokumentaren, og den siste episoden av Trygdekontoret.

Tror nok vi vil se flere parti som er positiv til det til neste valg.

Cool, a Norwegian politics thread. I don't remember the last time I saw one of these. I have interest in the subject.

Do you guys have elections coming up soon?

Who is expected to be in power after the next election?

Where can I learn about what each party stands for, and how much influence they have?

Sorry about not writing in Norwegian. I'm only "fluent" at a A2/nearing B1 level, so I don't want to butcher the language by trying to have a complex conversation (such as about politics) with many mistakes.

I can read most of what you guys are writing, but if you don't want me shitting up your thread with my foreign language, just give me some links to some reading material (from a good source) on the subject (in either language).

Kom igjen, Sven! Det er ei av våre vakre NORSKE landskvinner, Stella Mwangi Ooga Booga, som kom på Eurovision for nokre år sidan :D Ikkje ver rasistisk!

Shut the fuck up burger

Ka media e egentlig /vårekarar/? Eg veit at VG er ein vits, og at NRK er ganske bra, men ka meir?

Right now there is a Norwegian woman being impregnated by a big black cock

Nyhetsspeilet

>Do you guys have elections coming up soon?
Yes. This fall.
>Who is expected to be in power after the next election?
Arbeiderpartiet or Hoyre
>Where can I learn about what each party stands for, and how much influence they have?
Wikipedia works.

Godt poeng, får se til neste valg, mulig de får en stemme av meg om jeg er oppgitt nok av de andre partiene.

Kan alle skrive ka dei vil på nyhendespeglet? Höyrast bra ut, skal sjekke

fmi.no/index.php/lenker.html
Det er noen gode nyhetssider der. Men som sa, så er Nyhetsspeilet ganske basert.

Bare sånn for å gjore deg oppgitt allerede nå, hvis jeg ikke husker feil så er AP og H uenige om cirka 1% av statsbudsjettet. 35% av alle saker på stortinget er enstemmige, og ellers så er det snakk om skinnuenighet og spill for galleriet.

NRK er de mest upartiske ironisk nok.
Bruker bare den nettavisen.
De har heller ikke clickbait og annonser.
ABC nyheter er ganske alternative og kontrær til MSM også, men det er mye rart der også.

Does it get you hard?

ka med tv2 då? såg at dei hadde ei ny negerinne på god morgen norsk-muslimske kalifat