Sverigetråden - Mysupplagan

...

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=Hhx6IfKrvEQ
bloomberg.com/news/articles/2016-05-31/tech-giants-vow-to-tackle-online-hate-speech-within-24-hours
europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/libe/dv/11_revframework_statute_/11_revframework_statute_en.pdf
youtube.com/watch?v=-6byCyZMGcw
twitter.com/SFWRedditGifs

>2Dupplaga
Tack, mycket bättre.

Synd att den är död bara.

Bra tråd

*återupplivar tråden*

>när någon annan brevar ens brev

:3

Kanin kanin!

>haha dags att löneslava!
(Döda mig)

>dkn sol fakking jäveln väcker mig klockan tre

Vem här /studenten/ ?

JONTE, NU ÄR DU KLAR MED GYMNASIET XDDD DAGS ATT BLI PRO RYCKSTRÖMMARE XDDD

>jag kommer aldrig vara en nbög och ta studenten

>dkn tog studenten på denna dag
för exakt 6 år sen

Det blir inte bättre, önskar att jag bara avslutade allt då

Albin?

>dkn tog studenten för 7 år sedan
>dkn ruttnar, ingen arbetslivserfarenhet, inga vänner
VARFÖR MÅSTE LIVET VARA SÅ JÄLVA SKIT, JAG FÖDDES JU I LANDET DÄR ALLT SKALL VARA MÖJLIGT.

Tack sverigetråden!

Era patetiska liv har fått mig att inse hur bra jag har det och att det alltid finns värre personer.

Ta detta fotografi som belöning!

>Era patetiska liv har fått mig att inse hur bra jag har det och att det alltid finns värre personer.

När en 2dbrevare skriver detta blir jag skeptisk, berätta varför är ditt liv "bättre"?

Spenderade en dryg timme såhär på morgonkvisten med att undersöka och organisera etymologin hos skator mellan olika språk. Hittade en del intressanta saker! Som exempelvis att de västnordiska språken och samiskan använder det ursprungliga nordiska ordet Skjóra (Skjor/Skjäre/Skire) medan noaordformen Skata används i danskan (skade), svenskan och av någon anledning lettiskan (zagata). De slaviska språken är väldigt uniforma nästan på bokstaven, stavningen Svraka används på minst 4 språk (serbiska, polska, kroatiska och bulgariska), och deriveras sedan till exempelvis ryskans Soroka. Den estnisk-finska formen Harakas/Harakka verkar ha smittat av sig till den spanska termen Urraca (kan även vara slavisk-deriverat). Och så vidare...

Roligt vad man kan hitta på när man bara vill hålla sig vaken favä.

Fy fan vad jag hatar svenska tjejer. Degenererade jävla horor som bara bedrar och ljuger. Det enda dom bryr sig om är sig själva och sin jävla "lycka" vilket innebär en lina från en pundares kuk eller varför inte en resa in till ghettot. Jag gillar faktiskt terroristerna för dom dödar iallafall bort skräpet, nbögarna, från samhället. Hell fucking Seger.

För övrigt: Araber har inget som helst namnsinne. Skata på arabiska heter bokstavligen "fläckig kråka". Korp å andra sidan heter "svart kråka". Persiskan har dock en ordentlig term, Zaghy, vilket delas med kurdiskans Zaq.
Què och Kasasagi skrivs med samma tecken, och ingen blev överraskad någonsin.
Enligt historien så ska den engelska termen "mag-pie" komma från en förkortning av "margaret", av anledningen att kvinnors tjatter lät som skator. En variation på detta finns även i franskan, vars term "pie bavarde" betyder ungefär "pratglad skata". Franskan är för övrigt en smula förvirrad den med: å ena sidan har den ordet Pie, vilket delas med de keltiska språken (Pig på bretonska, Pioghaid på skotska, Bioden på Walesiska); å andra sidan har man olika dialektala versioner av Agace/Ajasse osv, vilket paras ihop med italienskans Gazza eller katalanskans Garsa.

>full autism såhär tidigt på dagen

Frufruism håller jag inte på med
Men för bäste fågle är jag autist när som helst på dygnet favä.

Godmorgon förresten.

Det är intressant favä.

vem är denna sädesslukare

min fru :3

>Men för bäste fågle är jag autist när som helst på dygnet favä.
Men bästa fågle är ju blåmes?

"fru"

AK favä.
Hon är väldigt bra på skarpskytte.

Var det någon som sa bäst fågle?
God morgon.

Du och hela din släkt har objektivt urusel smak. Blåmesar är blåa och mesar och förtjänar inget annat än att få sina bon plundrade.

Vi är två olika anons, blåmes är bästa mes. Kolla på anons bild och se hur fin och ståtlig den är.

>Blåmesar är blåa och mesar
fågelrikets svenskar favä

>Blåmesar är blåa och mesar och förtjänar inget annat än att få sina bon plundrade
Försök bara och se vad som händer.

>antyder att jobbet inte redan är gjort
Kom tillbaka när du är fågelvärldens högsta livsform, underlägsna varelse.

För övrigt kan ingen blå och mesig skit mäta sig med den här skönheten.

Kråkor är naturens mobbare!

Dakka-san, jag är besviken

>det där
>ett blåmesägg
lol

Väldigt vacker förvisso, även om jag föredrar Blåmesen. Jag kan nöja mig med att hålla med om att inte hålla med.

Jag har en kråka som husdjur, de är sköna

youtube.com/watch?v=Hhx6IfKrvEQ

Fast nu är det ju skator vi pratar om. PICA PICA inte Corvus Corax okej! Skator är väl medvetna om att kråkor är botjuvar och mobbare. Skator bedriver konstant krigföring mot kråkor, även när de inte häckar eller ens har ett revir att försvara.

Till skillnad från blåmesar (heh) så kan de dock försvara sig från kråkhotet.
Blåmesägget var för litet och behövde ätas upp på plats, är jag rädd. :^)

>inte corvus corax
Jag är för trött för det här. Cornix menade jag ju. Korpar är fina djur och gjorde inget fel.

>17 minuter
det här har jag inte tid med, måste bajsbreva

>dkn fickmonsternyheter idag

snälla håll oss uppdaterade

Kan någon vänlig själ hjälp mig med programmering 1?

Hej Dakka

Fina siffror dejtis

>programmering 1

ses om 30 dagar

Vad gjorde ni när det fria internet dog?

bloomberg.com/news/articles/2016-05-31/tech-giants-vow-to-tackle-online-hate-speech-within-24-hours

europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/libe/dv/11_revframework_statute_/11_revframework_statute_en.pdf

>aftonhoran med flera """"""""""nyhets""""""""sajter kommer i augusti genomföra en "anti ad-block kampanj" där användarna blockeras från hemsidan om dom inte stänger av adblock
>dkn har malware ad network som jag har köpt annonsplats för på flera stora webbsidor (inklusive aftonhoran, expressen, dagens nyheter). Kommer droppa ransomware

några av er är ok, gå inte in på svenska mainstream media hemsidor under augusti

>du kommer aldrig krumpa med Marge

youtube.com/watch?v=-6byCyZMGcw

Hoppas detta inte är gyckel, men om du lägger sådana pengar på ransomware sitter du väl redan på någon lista hos Warner-FBI

Internet dog när nbögarna började använda det

>skator
Kajor är bästa kråkfgeln favä, täcker himlen som ett stort svart moln när de tar till luften. Skator mobbar min svinlata hankatt och nyper honom i svansen. Dom kan dra åt helvete

Så i mitten av 90-talet?

Det var inte huvudström innan ansiktsboken och smarta telefoner

internet blev huvudström 2007

Jo, det var det. Vi lärde oss att använda Altavista och netscape och skit i mellanstadiet och senare kom sidor som lunarstorm och myspace. Nokias 3310 hade förfan internet

>user vet inte vad huvudström är

Om alla (läs: ALLA) gör nåt så är det rätt jävla huvudström

Minns du inte y2k paniken?

Jag tror inte nbögar var oroade över det pga att det skulle radera deras ansiktsboksbilder, snarare att det skulle orsaka kaos i banksystem och trafiken. Såna saker.

Några skolungar gör det =/= Alla gör det

I'm curious, this is the only thing I've got from my bastard Grandfather in Sweden. Do any of you know which village this came from?

>dkn en dum gaddlös getinghane krockar i mina fönster

Could be from anywhere. Dalahästar aren't exactly specific to one village as far as I know.

It's a Dalahäst.

dalahorses are mass produced as fuck dude

Those things are pretty damn common so i think it would be quite hard to tell unless iy has some kind of marking on it.

Ikea

I know.
This one's older, it was handmade sometime before WW2

I thought that maybe some markings are peculiar to a particular area

>några
Läs om, jag skrev alla. Min mormor hade bokstavligen 56k när jag gick i lågstadiet.

Men poängen kvarstår, internet var huvudström redan 1999

>komma från en wt familj

Internet var rätt jävla huvudström redan tidigt 2000 tal. Minns hur vi satt på skoldatorerna och spelade flashspel.

Minns år 2000 hur dattaspelen hängde sig när telefonen ringde.

Bland barn och ungdomar ja. Nu används det av hela befolkningen dagligen.

Nah they're pretty much all the same, people carved them out of logs because they were bored in the early days

Hur är det wt?

Top angle

Min farsa satt och spelade samma spel som mig.

Han betalade räkningar online på dåvarande föreningssparbanken.

Han satt och läste aftonbladet.se på kvällarna.

>Hur är det wt?

Va fan gojjar du om? Alla använde internet när jag var liten

t. Född 89

Är ni dumma i huvudet eller betar ni bara? Internet var inte huvudström då. Hur fan kan ni jämföra att betala räkningar med att vara uppkopplad 24/7 och låta hela sitt liv kretsa kring sociala medier? Jävla nbögsidioter.

Nej, förklara för mig hur det är wt att ha den senaste teknologin med den snabbaste internetuppkopplingen.

Mann1 bara sluta jag dör hahahaha

före fejan var internet en syssla/hobby som alla andra

efter fejan är det en integral del av människors liv

Om de flesta brukar internet så är det huvudström din jubelidiot. Sen att internet var annorlunda och inte lika utvecklat då är en annan sak.

Det är som att säga att bilar minsann inte vad huvudström på 50talet bara för att de var mer primitiva än idag.

Häng dig ditt vidriga nbögsäckel. Ni förstörde internet och nu håller ni på att förstöra vår sista fria bastion, 4kanal. Jag hatar er av hela min själ.

De som brevar 2d kattflickor är till och med värre än de som brevar 2d:a barnporren favä

Jag har förmodligen brukat internet längre än dig lmao.

Om det är någon som är dum i huvudet så är det du. Va fan har sociala medier ens med detta att göra? Huvudström betyder inte att hela planeten måste sitta uppkopplade dygnet runt. Huvudström bettder att det är en del av vardagen, nåt som allaär medvetna om och deltar i.

Ingen gillar dig Ameri"""chad"".

>60238619
>t Rasmus 9D

Jag lägger ner

Försök igen favä, att copypasta är visst inte nog

Mormor! Kom CS!

Jag har vart här sedan 2005 favä tänker inte sluta komma hit för att nån korsbrevande autist från /r9k/ eller Sup Forums blir avtryckt av sanningen

Half life fanns inte än

Att öppna /r9k/ igen var ett stort misstag

>alla som inte är nbögar kommer från /r9k/
Jag började besöka /r9k/ först efter att ni påstod att jag kom därifrån.

Sämsta brädet någonsin favä, borde förblivit stängt förevigt fattar inte va juden tänktenär han öppnade det igen