/norge trå/

Nödutgaven

Forrige:???

Other urls found in this thread:

vg.no/rampelys/musikk/alan-walker/derfor-stiller-alan-walker-med-maske-paa-scenen/a/23722521/
youtu.be/wAeB_yl2E90
youtu.be/ZoSXTMwV0sA
youtube.com/watch?v=mAyidOFCz7I
youtu.be/j-Eb7k87gO0
youtube.com/watch?v=GIV2YDs5ydM
twitter.com/SFWRedditImages

/balt/.

100% bot

Nah..

mjá... það er orðið of seint í þetta sinn, ég kemst ekki þaðan nú. en kannski næst. (ég ætla að sjálfsögðu að koma aftur, mér líður vel hér)

100% no-life?

Sarah eller Birgit?

...

SLET DETTE

ó vé!

Poenget er..? At folk lyver for oppmerksomhet? Eller tolker du det som en ekte Sup Forumsakk, at shoahen bare er oppspinn?

>þaðan
ffffff
*þangað

>De spurte om interessene mine. Jeg svarte PC-greier, gaming og sånn «Anonymous»-computerhacking,
Er Alan Walker en Sup Forums-gjenger?..?

vg.no/rampelys/musikk/alan-walker/derfor-stiller-alan-walker-med-maske-paa-scenen/a/23722521/

litterært snakket hvem?

Norsk artist med suksess i utlandet.

youtu.be/wAeB_yl2E90

>musover linken
>bix nood med hvite jenter

Nei takk.

>dfn normiss-kompisene dine viser deg de "lættis" utdaterte megmegene de nylig har oppdaget
Normisser er megmeg-plebs

Få se noen eksempler.

Normisser uttaler seg fór de har tenkt seg om også.

pä pä pää pä pä pä pä pää pä pä pä pää

>i rate it 9/11
>breivik-megmeger
>div dyre-bilde-megmeger
Selv som en semi-normiss må jeg si jeg foler meg overlegen på dette feltet, selv om jeg ikke ytrer det til mine normiss-kompiser. Kanskje det er det som gjor meg til en semi-normiss? Jeg vet ikke, jeg er full. Vi sees senere, tråden!

>norge trå
Full boikott

Neste tråden jeg lager blir "/norge tr/". Skal kutte ut en og en bokstav til tråden bare heter "/norge/". Da er mitt arbeid fullendt.

Haha

youtu.be/ZoSXTMwV0sA

Hvite folk er faktisk best, hvordan hadde verden eksistert uten oss?

>dfn jeg ikke hater dette

>dfn ingen astrid jv
youtube.com/watch?v=mAyidOFCz7I

youtu.be/j-Eb7k87gO0

Svaret er enkelt, det hadde vært en annerledes verden. Hvorvidt det hadde vært på godt eller vondt er helt og holdent subjektivt.

SLET DEN

Skandinaver er ikke hvite, det er bare evig engelskmann og andre jodelakeier, for eksempel tyskere og franskmenn som er

Should I learn Bokmål or Nynorsk?

Kan noen poste den skjermdumpen om rullestolmannen og de andre snålingene?

Bokmål
t. nynorskbruker

>nynorskbruker

Then, why do you recommend me Bokmål? :/

Also... I'm interestend in íslenska. Now I'm learning Norwegian because there seem to be more resources (Duolingo and crap like that).
Does it make sense to transition from one language to the other? How different are they? (I could judge it myself but that wouldn't be very accurate)

Ikkje reint lite hanrei fåvæ

keep it down lads, you're being too loud

Er det denne du mener?

interested*

Isle of no Man.

alrite jajajaja

/norgeträdren/ er trygt hus
/norgeträdren/ er trygt hus
/norgeträdren/ er trygt hus
/norgeträdren/ er trygt hus

Nynorsk is a meme "written language" that is just a combination of thw western norwegian dialects created in a very nationalistic era in Norways history. Go with Bokmål

Kva er greia med alle desse riksmålsjodane i denne tråda

D erre. Takk for den

Skitten ostlending...

Hvorfor ville du se den?

thanks

I'm a Catalan. We write "hahaha".
Jajaja would sound like "ʒáʒáʒáʒáʒáʒá", which is very retarded.

>Then, why do you recommend me Bokmål? :/
Nynorsk har en del utfordringer knyttet til seg som bokmål ikke har. Spesielt for utlendinger (som ikke har noen naturlig dialekt å snakke).

>Does it make sense to transition from one language to the other? How different are they?
Jeg forstår ikke spǿrsmålet, men islandsk må sees på som et selvstendig språk. Jeg er forresten ikke islending.

Dette er en altfor grov forenkling. Jeg mistenker at du er en slags kantherre.

Og stolt av det

Dette fåvæ

Ikke dette fåvæ

/kanin/

Livet mitt hadde tatt seg bra ut som en roman skrevet av Lars Saabye Christensen.

Nei

Thanks. I understand that it's an independent language, but as norwegian and icelandic are usually considered descendants of the same dialect of Old Norse, I thought there would be some degree of similarity.

It was just a stupid question, but a better way to say it would probably have been "Will knowing some norsk make it easier?"

>red is BM, blue is NN

>Does it make sense to transition from one language to the other?
Since you mention it, there's a distinction between the "language" and the "writing norm". Both BM and NN are the same Norwegian language, but they are different standardized writing norms.

So in this case, you would transition from one standardized written norm to another, while keeping the language.

Regarding whether it makes sense or not, pic related shows where which norm is prevalent. Governmental agencies, municipalities etc are required by law to reply to all written enquiries in the same written norm as they are submitted, and public information is given out depending on which norm is most prevalent in a given area.

Regarding transitioning, this is mostly a matter for school children, who are taught whatever norm is valid in their area. In the case of somebody moving from west to east, they would be eligible to have "their form" the standard for all tests, while in the classes designated to teach "alternative norm form" they would learn the area's norm.

>How different are they?
The grammar is largely identical and nothing to worry about. The words and some of the conjugation are slightly different.

BM uses more words closely related to German and Danish, while NN uses words and expressions that have more Norwegian dialectic foundation. Examples:

EN:
Emotion
Love
Temporary

BM:
Folelse
Kjærlighet
Midlertidig

NN:
Kjensle
Hugleik
Förebels

While these words are different, living in and being exposed to norwegian dialects and cultures largely prepares you for both forms, so it's mostly a problem for foreigners.

I'd recommend BM because it's the most common norm, and because it has the most resources available.

Bekjemp misbruk av pelsdyr!!!

Forgot pic lol

Bokmål, because it's the most used

>"Will knowing some norsk make it easier?"
Ja, men islandsk har en rekke grammatiske vanskeligheter som ikke finnes i norsk. Skillet mellom hunkjǿnn og hankjǿnn er stǿrre, og islandsk har beholdt kasussystemet. Den stǿrste hjelpen du får av norsk er 1: ganske mange vanlige ord er helt like, 2: verbene fungerer nesten helt likt (med tanke på tempus), 3: syntaksen er svært lik.

Sorry, but I meant learning norsk and then icelandic. I know that BM and NN are writing standards.

Thank you very much for the info, anyway.

>b-but fölelse and kjensle aren't even close!

No, not literally, but "to feel, to know" is "å fole/kjenne" in both forms.
>kjærlighet/hugleik then??
EN: Loving
BM: Kjærlig
NN: Kjærleg

EN: Care (as in caretaker)
BM: Omsorg
NN: Omhug

So in a way the words are weirdly interrelated, in a way which is apparent if you know one of the forms well enough to write a letter.

Hahaha, never mind my sperging out then!

Jeg skjonner ikke denne. Hvorfor er kanadieren mongol?

>antyder at noen i Nord-Norge snakker bokmål

>Love
>Hugleik
Hva er det du har rǿykt? En 'hugleik' er en 'fantasi'. De nynorske ordene for 'kjærlighet' er 'åst' (f), som er et meget vakkert ord, og 'kjærleik' (m), som er et patetisk drittord.

Tror du også trenger en hodesjekk. Kartet viser hvilke kommuner som bruker nynorsk og hvilke som bruker bokmål. (Grått er nǿytralt.)

Han som begynte rullestolbrevingen var en kinamann som bodde i Kanada.

Wtf, jeg trodde jeg kunne nynorsk. Vel. På tide å hoppe fra brua.

Månen kommer opp gutta.. dette bildet fanger bare opp 5% av opplevelsen jeg har ved å sitte her småfull og se dette synet

Jeg boyer meg i stovet, ante ikke at det fantes så mange kommuner med noytral målform. Hvorfor har du forresten islandsk flagg?

Han har sommerferie, den lónnshanreien.

Takk! The grammatical cases might be a challenge, but interesting nonetheless.
I'm used to gendered words autism because of my mother-tongue, so it's probably just a matter of memorizing.

>Rogaland
Kvifor er Stavanger, Haugesund og Eigersund så homo?

woke up at 2:30 in the afternoon today. what's up with you guys?

Koselig på hytten?

How is your norwegian comming along?

Aibel, Aker Kværner, REC, Hydro, Statoil osv.

Masse folk fra hele landet som jobber i de områdene.

Senpai? Ja det er chill her

Jeg fikk en sjanse til å dra til Island og jeg grep den. Jeg skal ikke være her lenge.

Det stemmar ikkje, ingen av desse selskapa har betydelege installasjonar og arbeidsplassar i desse kommunane, dei er enten lenger sor i Sola, Sandnes, Time, Hå eller lenger nord i Strand, Sauda etc.

Stavanger, Haugesund etc. er berre utestadar og frisorar fåvæ

>dfn ingen Rogaland-jv

It's not that hard :) I'm starting to understand basic things, but I still don't feel able to compose phrases myself.

I'm also discovering interesting things about my own languages. Cognates and weird shit. I thought I spoke a highly "pure" romance language and it turns out to be quite hybridized.

>Eigersund

Finnes det en mer irrelevant norsk by? Det er en by man bokstavelig talt aldri horer om.

husk å smake hestekjótt

my own language*

Catalan, to be clear. Not Spanish.

det får jeg da tak i hjemme også?

The time in norway is 01.24 and in drinking beer and red wine on the deck of my summer house, listening to some soft jazz and gazing at this view

har aldri sett det i Norge fåvæ, det virker veldig tabu å spise hest her

Er ein del maritimt, men det overlev for det meste berre som ein stad folk i frå lenger nord drar på sondagsturar og liknande.

That looks so comfy...

>hest
>tabu
ikke i det hele tatt. Det er bare skandale når Findus sier "Storfe!" og det viser seg at det er hest.

Du ville reagert om det var rismel i hvetemelpakka også.

trodde alle visste at bilde relatert har hestekjǿtt i seg.

Try downloading a few norwegian movies or shows to get a grasp of the day to day speech

kommer på besǿk nå tjukken

Mente å spise det på resturant, for å oppklare. Har aldri kommet over hestefilet på en norsk restaurant, men så er jeg ikke ofte på restaurant

youtube.com/watch?v=GIV2YDs5ydM

Classic

Peis på. Jeg har en halv rodvinskartong og to ol så du bor raska på for det forsvinner i sluket

Nor-GAY-tråden

Hello nr.2