Dirkjan uitgave
Welkom: Dirkjan, Bert
Niet welkom: Jesmurfa getuigen
Dirkjan uitgave
Welkom: Dirkjan, Bert
Niet welkom: Jesmurfa getuigen
Other urls found in this thread:
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtu.be
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtu.be
youtu.be
youtu.be
youtube.com
youtube.com
hificorner.nl
youtube.com
twitter.com
koek
>dvw geen gewelddadige vriendje die mij keer op keer helemaal de lens slaat
Waarom heb ik deze rare fetisj?
dus welke film zijn jullie aan het kijken?
28 dagen later voor mij.
Jullie weten toch wel dat het vandaag bevrijdingsdag is, hè?
1581 nooit vergeet.
...
Ruftman is beste
...
Hierbij roep ik deze draad uit tot een overzees grondgebied van het koninkrijk der 036.
ik kijk jojos rare avontuur
ik vond de kabouters leuker
Ik ben weeral dronken
Ahahahahah letterlijk elke dag
Elke avond ben ik dronken ahahahaha
Mijn leven is allesbehalve wat ik voor ogen had ahahahahah
nootjood aub
>weeral
alweer
>Drinken
Mijn vriendje drinkt ook zo veel, hebben jullie idioten geen idee wat dat met je hersenen doet.
Despicabel gedrag.
Ik moet er een beetje om lachen.
Maar als je niet drinkt, dan droog je uit en ga je dood.
zal ik een klein glas whisky inschenken?
>vriendje
>die
Waarom doe je er dan niets aan
>doordeweeks drinken
Kunnen jullie niet gewoon tot het weekend wachten?
EWA IK PLEEG AANSLAG OP DE KUTJE VAN JE MOEDER
>wanneer je je mbo diploma haalt
NEDERRAP DE NEUK UIT GEBLAZEN!!!
drink dat niet (of ga naar /r/stopdrinking)
ik verveel me en ik vind het moeilijk om aan nieuwe dingen te beginnen
wat doe?
Ik weet niet hoe Hollanders dit ervaren omdat ze logischerwijs verder verwijderd zijn van Frankrijk, maar ik kan als Belg, als quasi de facto Fransman niet langer getuige zijn van al de drama en slachtpartijen veroorzaakt door de moslims. Elke dag ben ik getuige van de gruwelijkheden veroorzaakt door deze diep zieke groep mensen en ik weiger om dit nog langer aan te zien. Ik kan dit niet meer aan en het voelt alsof ik hier luidop moet tegen protesteren en actie ondernemen, op eendert welke manier. Ik weet niet hoe dit gevoel noemt en of dit normaal is maar ik krijg het gevoel dat ik persoonlijk iets tegen dit onrecht moet ondernemen.
Slaap lekker!
>zo jaloers op KAMAL
Gaat niet over Nederlandse rappers, is een edit, gaat over alle nieuwe rappers.
Truste moppie
>zo projecteren
Ik bepaald niet jaloers op zo'n kankermongool
maar dit is niet verkeerd oetz
youtube.com
Zoals?
Dinsdagavond vermaak: youtube.com
Je bent veel te laat man. Bob was 2 draden geleden
Ik weet niet goed wqt dit gevoel inhoudt, aangezien dat ik er nog maar een paar dagen mee rondloopt. Elke dag gebeurt er wel iets en elke dag dat ik opsta vraag ik me af wat er gaat gebeuren, hoeveel doden er gaan vallen. Elke dag ben ik getuige van deze slachtpartijen en ik wil dit niet meer simpelweg aanschouwen, ik wil het gewoon laten stoppen. Ik weet nog niet goed hoe ik hier mez moet omgaan en hoe deze bitterheid gaat evolueren.
FRRRRRRRRRRRANKS ADVENTURE
Check deze
youtube.com
Ik denk dat de meerderheid van de mensen hier het zou willen laten stoppen, het liefst al het geweld in de wereld of het nu in Europa is of daar.
Ik heb wel wat ideetjes over hoe de overheden van onze landen deze aanslagen zeldzamer zouden kunnen maken maar ik weet niet precies wat ik er als burger zelf nu tegen kan doen, ik ga niet met moslims om, dus radicalisering kan ik niet helpen voorkomen.
Gewoon stoppen met drinken oetz
welterusten
Als jullie helemaal niets te verliezen zouden hebben als je heel diep in de put zou zitten, wat zouden jullie dan ondernemen om'deze problematiek te stoppen?
>dvw geen lief vuilblond vd met dunne beentjes en een best grote neus
Is Dutch worth learning?
Also, could someone link me some non-rap dutch music they like?
no
dont even try
>impliceren dat niet haast iedereen in deze draad in de put zit
Wat kun je anders doen dan gewoon proberen degelijk te blijven, of je nu wat te verliezen hebt of niet? Ik zeg met redelijke regelmaat en enige zelfingenomen arrogantie dat ik het westen het toppunt vind van beschaving en ik meen daar wel degelijk een punt in te hebben. Als je nu in het willekeur mensen van de islamitische groep in alle willekeur aanvalt (en laten we eerlijk zijn die implicatie ligt zwaar in je paal) maak je het juist voor mij onmogelijk om ons als beter af te schilderen. Zij geven niets om mensenlevens, zij willen niet een beetje redelijk zijn, moeten wij als antwoord daarop ook onredelijk worden? Geef dat uitschot een voorbeeld van een maatschappij die het verdedigen waard is, de onze.
Als je het mentaal opgeeft zal je er zeker nooit uit geraken. Het is een paradox, je denkt dat je het probleem oplost, maar eigenlijk maak het alleen maar erger. Ik ken deze voel. "Ah, neuk het allemaal, het kan toch niet erger", maar je maakt het alleen maar erger.
PVV en VB gaan weer stijgen en als die niet meer in de regering komen zal het hek van het dam gaan. Serieus nog 1 aanslag en het zou me niet verwachten dat een Belg een moskee aanvalt en daarmee de burgeroorlog start. Alle moslims zullen sterven en je weet het, we gaan ze in de pan slaan, de hoeren. Ze zijn zo stoer wanneer ze in groep komen maar wacht o wacht tot de witte man tesamen komt om het moslimgebroed uit te kuisen. We gaan ze kruisigen, radbraken, vierendelen en op de ketter verbranden gelijk oude tijden. De nieuwe kruistochten zullen aankomen die alles wat met islam te maken kapotslaan en verbranden tot islam zelfs vergeten zal worden als religie. Ze gaan eraan.
If you enjoy the language/culture, go for it. It is one of the easiest languages to learn on this continent.
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
sorry for the meme tier taste in music
>hij luistert onironisch naar Nederlandse muziek dat niet rap is
>nederlandse rap
>goed
>Disgustign.png
lmke op jouw leven
>Nederlandse rep luisteren
Biggest benefit is being able to shitpost in de nederdraad. We are still looking for a quality finnish memeposter.
>Heidevolk - Wodan Heerst
lmke
youtube.com
Welke gevoelens krijgen jullie dan van al deze aanhoudende aanslagen en aanvallen op onze levenswijze? Je hoeft niet laag- of hooggeschoold te zijn om geraakt te worden hierdoor. Woede kent geen emoties, maar enkel rede of het gebrek hieraan. Iemand moet hier iets aandoen.
Hoe oud ben je?
Gecontroleerd trouwens
Deze hangt bij mij op de wc.
Well, I kinda expect that from any European country but it would be nice to able to decipher something in the native tongue, looking at Finland you often have only Finnish or Swedish text everywhere
I like the first one!
I got interested after my friend went as an aupair there, I don't know much about the culture but what I know about the society sounds really appealing. And I've always wanted to move abroad.
And it's really fine, I just wanted to hear different kinds of dutch music to catch a glimpse of how it sounds. To me it sounds like a mixture of Swedish, German and Icelandic maybe. The "germanish" sounds make a bit intimidated to be honest
If any of you have time to listen to these and say what Finnish sounds like, it would be nice to hear:
youtu.be
youtu.be
Sounds tempting
BUIT wanneer?
Het westen is in oorlog met IS, en wat ze in Frankrijk doen is nog redelijk licht vergeleken wat ze met moslims in the Midden-Oosten doen. Hier in Europa (en Amerika) zijn een paar honderd burgers gestorven, wat natuurlijk al erg genoeg is, in Irak zijn er in de laatste twee jaar alleen al 20.000 burgers vermoord door IS.
Dit is wat een oorlog inhoud, en er is niet veel wat je kan doen behalve zo snel mogelijk winnen en tot dan terroristen er uit proberen te filteren, wat moeilijk genoeg is zonder dat je de rechtsbeginselen uit het raam gooit.
Je moet gewoon weten dat als je deze mensen die, al op de rand staan van de maatschappij, nog meer in een hoek gaat duwen je de situatie alleen maar erger maakt.
Je kan als 1 persoon niet echt iets doen hiertegen denk ik. En dan trek ik het mij ook niet aan (leer over stoïcisme, lees zelfhulp materiaal)
Wanhoop vooral, wanhoop dat als een kip zonder kop Europese regeringen nu massaal gaan besluiten nog meer aan te vallen daar, meer dronestrikes (randstad) aldaar, meer steun aan "gematigde opstandelingen". Onze westerse cultuur is simpelweg beter, maar door daar van alles aan te vallen maken we ons daar niet populair, en ja België stuurt niet veel troepen, maar het loopt als een mak lammetje wel achter de Amerikaanse havikken aan aangaande goedkeuringen voor dergelijke oorlogen, ook al maakt het ons leven onveilig. Als we Raqqa tot as bombarderen zijn er nog meer vluchtelingen, en nog meer moslims (het broederschap onder hen is groot) die aanslagen willen plegen. Het is mal om te beweren dat de olie die wij op hun vuren gooien niet onszelf ook in gevaar brengt.
Maar wat kan ik ertegen doen? Proberen een degelijk persoon te zijn wellicht, als ze ons en onze levenshouding zien en besluiten dat wij gelijk hebben dan is er meer te winnen dan door hun dorpen kapot te bombarderen.
het doet me niet heel veel oetz
>op onze levenswijze
dat is volgens mij niet echt de reden
waarom ziet die man eruit als feministische lesbiene?
>looking at Finland you often have only Finnish or Swedish text everywhere
Yeah I guess so, but why not learn the language of a bigger country?
sjo, jij wil 10000 lene
Alleen een buitgang in het geval van een gvingang (Groot Vlaams)
A part of apreciating Dutch is apreciating how barbaric it sounds.
Finnish does sound kind of nice. It sounds exotic. The fat L sound you guys use makes it sound a bit slavic. All in al I'd say it sounds like a Swede trying to immitate a russian accent speaking giberish.
>Je kan als 1 persoon niet echt iets doen hiertegen denk ik. En dan trek ik het mij ook niet aan
Dit
Is this true for Finnish Lapland? I want to go there, would all signs be in Finnish/Swedish only? Like hiking trail/national park signs/billboards?
Also Finnish sounds really weird, there's basically nothing like it. For Dutch we got some similarities with other Germanic languages, even with Nordic languages and southern European languages have quite a lot in common with each other as well. But Finnish is lonely in that regard.
Also, have you been to Finnish Lapland? How can I travel around there cheaply in snow season? Rental car? Should I airbnb? Is the ice breaker in Kemi a tourist trap? Is Santa Claus village a tourist trap?
De reden waarom ze ons aanvallen is terug te leiden naar de Westerse invasie van het Midden-Oosten en de 100.000+ onschuldige doden en gefaalde pogingen tot conversie.
Om maar even een vergelijking met Hitler te maken, de Islam heeft met ISIS te maken wat Hitler's rassenpolitiek met de Tweede Wereldoorlog to maken had.
Het is een bindende factor en trekt vast wel een paar mensen aan, maar de oorlog zelf is politiek (en economisch). Vooral de jeugd daar heeft een kankerhekel aan het Westen omdat er zo extreem veel burgers zijn gestorven en ze in een oorlogsgebied zijn opgegroeid. Dat is een broeibak voor het extremisme.
Je ziet hoe Europa bloeddorstig wordt over een paar honderd doden, in het Midden Oosten zijn er ongeveer duizend keer zoveel gestorven.
Heb het vluchtelingenbeleid en oorlogsrecht moeten behandelen voor m'n studie, het is best wel interessant.
Iedereen die ooit een geschiedenisboek heeft opengedaan weet dat de huidige aanslagen net zoals andere moorden en ontvoeringen de eerste stap zijn naar een complete oorlog. Zie de Balkan, zie Armenië-Georgigië en alle andere verwerpelijke bloedvergieten. Alhoewel ik deze oorlogen niet compleet verwerpelijk zou noemen, oorlog is simpelweg dtrijden voor zijn eigen idealen en onze idelanen worden momenteel aangevallen. Natuurlijk kan ik er zelf naartoe streven om niet tot zulks laf en laaghartig te vallen, maar dat wil ik niet, ik ben een vrijdenkend mens, en net die vrijheid dat ik voor elke mens nastreef wil dat ik tegen deze barabrij actie onderneem, elke actie is eendert en positief, aangezien in een oorlog men niet over mensen spreekt, maar over tegenstanders. Dehumanisatie noemt men dat schijnbaar, wel dat kan me absoluit niets schelen. Als ik een Arabier tegenkom in de supermarkt dan gun ik hem geen blik, geen moment van aanzien, geen enkele emotie, omdat ik weet dat deze persoon revht tegenover mij zal staan in de aankomende oorlog.
jouw gejammer is niet welkom hier oetz.
WAAROM IS HET OPENBAAR VERVOER ZO DUUR???
RIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
En de geschiedenis leert ons ook dat elke oorlog uiteindelijk tot een gigantische vrijheidsberoving van de bevolking van de deelnemende landen zal leiden.
Wat gaat er gebeuren dan volgens jou? Stel als alle moslims ons zouden aanvallen, dan is het nog 10 tegen 1.
Bob van Bob's IJs zou eens overvallen moeten worden en dermate getraumatiseerd dat hij nooit meer iemand kan oplichten.
is dit een goeie tv?
>Philips dus waarschijnlijk kut en straling afgevend die me nog autistischer maakt
>kan erop jijbuizen
wat vinden jullie?
>straling
Wat een kankermiem, bijna net zo slecht als kanker krijgen van een magnetron of van WiFi
Wat moet er dan gebeuren? Het staat nu al vast dat we een Islamitisch land worden. Niets kan hier nog aan veranderd worden, maar ik weiger zomaar op te geven en ik weiger onze idealen van vrijheid zomaar op te geven. Als ze al opgegeven moeten worden, dan gaat dat niet zonder bloedvergiet zijn.
Kijk naar wat er vandaag in Frankrijk is gebeurd, een prister is vermoord om zijn geloof en zijn toewijding aan god en dit op ons eigen land. Het christendom heeft zonder slag of stoot heel Europa ovegenomen en wordt nu zo onder druk gezet. Als dit niet een of twee Fransmannen wakker heeft geschud dan weet ik niet wat er nog hoeft te gebeuren.
>hij weet niet dat de straling van mijn miems hem balkanker geven
haha sulletje
I do like the "barbaric" sound of Dutch, and it also sounds kinda familiar in a way after years of (wasted) Swedish studies.
I often think about languages and how they sound like to non-natives, Finnish has always seemed like a really exotic language even to me. It was really funny trying to teach japanese people to say "ö" or "ä"...
But what I most like about Finnish is that it's almost like two languages or atleast two distinct diaclects; the spoken one and the official written one. The way I speak Finnish is way different than what I used to write in essays. It really is a nightmare to learn Finnish.
I honestly don't know, I've only been there once as a little kid. But most national parks have atleast some signs in English. Not all but atleast the biggest, hub signs. I can't say what's the best way to travel there, but I found this:
lapland fi /en/ home
maybe there's something of value!
Staat alleen maar vast in jou hoofd, vriend.
Het antwoord is om radicalisering te voorkomen. Moslims discrimineren voert radicalisering.
De grootste slachtoffers van ISIS zijn de moslims zelf, en de grote meerderheid is tegen IS. De landen die het meest in de oorlog tegen IS stoppen zijn ook islamitische landen.
Het stuk van Braz is zo hard
Wat wil je eigenlijk van ons horen? Wil je gewoon je verhaal kwijt of ben je daadwerkelijke geïnteresseerd in wat iemand hier ook maar enigszins te zeggen heeft? Je klinkt zeker van je zaak, alsof het hier allemaal islamitisch gaat worden, ik heb nieuws voor je, ze krijgen veel kinderen maar ze bekeren op de grote schaal van dingen niemand. Het christendom stijgt in Afrika, China, Indonesië en nog tal van andere landen. Vraag je eens af waarom veel van dat soort landen doodstraffen hebben op afvalligheid.
Maar terug naar jou, je reageert niet eens op andermans palen, je maakt ook best vaak gewoon loos wat palen zonder terug te refereren naar anderen die de tijd hebben genomen om op jou reageren. Je discussieert niet, je ratelt, je lijkt je conclusie al te hebben en het lijkt alsof het de bedoeling is dat wij hem moeten ondersteunen. Je zit jezelf te vertellen dat je iets moet doen, en God mag weten wat je daarmee bedoelt maar hat klinkt hoekiger dan het uiteinde van mijn bureau.
>hij heeft geen bureau met rondingen
Godverdomme anoniempje.
Ik kan me trouwens zo opwinden over ons "onoficiële volkslied' (brabant). De tekst klopt van geen kant. Het lied verhaalt over hoe wonderlijk Guus Meeuwis Brabant vindt. Je zou denken dat dat een goede zaak is -dat betaamt het een volkslied namelijk te zijn, lovend van het land dat het bezingt.- Aan het slot van het lied echter blijkt het dat Guus zo van Brabant houdt daar zijn vriendinnetje er woont, niet vanwege de positieve eigenschappen van de provincie en haar inwoners. Ik vind zelf dat een volkslied een volk bezingen moet (daarom houd ik ook niet van het Wilhelmus maar dat is een verhaal voor de volgende keer), niet een flets liefdesliedje moet zijn.
Ook is het uiterst ironisch dat mijnheer zichzelf de harde G aangeleerd heeft, om door te kunnen breken boven de rivieren en dan hier zingt dat hij zo houdt van de aanspraak met een zachte G. (Het slaat voor de rest natuurlijk ronduit nergens op dat het hele lied niet in Brabants dialect gezongen wordt)
Uiteindelijk staat het vol met zinnen waarmee je niets kunt:
"Was men op Brabant maar zo trots als een Fries..." Zijn Friezen trots op Brabant? Is men trots op een Fries? Hij bedoelt natuurlijk "Was men op Brabant maar zo trots als een Fries op Friesland is", dat begrijp ik ook wel. Desalniettemin is het verzaken van inhoud voor vorm (Een foutieve zin je lied in schrijven omdat het anders niet binnen de maat past) een slechte zaak.
Of hoe hij verachtend verkondigt dat er in de streek waar hij huidig verblijft slechts één kroeg is, maar later de warmte van een dorpscafé (het enige café in een dorp dus) mist.
Niet te spreken over het propageren van de eeuwige miem dat Brabanders "gezelliger" zijn dan de rest van het land, of dat het zuiden "zonniger" dan de rest van het land is.
Ik kan niet geloven dat iemand hier oprecht gelooft dat dit een goed volkslied is, zoals velen hier dat wél lijken te doen.
De held die we nodig hadden, maar niet verdienden.
Dit is een zeverantwoord. Al die platitudes.
Ben trouwens niet de user waarop je reageerde.
>mgw studentenkaart niet geldig is in de zomervakantie
>dvw ik >€60 moet betalen om de Gay Pride te kunnen bezoeken
Ze naaien studenten van alle mogelijke kanten.
Kankerflikkers.
bom er op
>nu gewoon meerdere malen per week een 'incident'
koek!
Is al bijna dagelijks nu, gewoon meerdere malen per dag oetz. Laten we nemen tot het volgende niveau!
Maar om eerlijk te zijn valt er zo op alles wel iets aan te merken.
Wat moet het dan wel zijn? Toch hopelijk geen propaganda praatje over hoe goed Brabant wel niet is?
zeurhomo, op hema.nl kun je dagretourtjes kopen voor 17.50
kan ook bij blokker geloof ik
Op zijn minst een lied dat wél over het volk van het bezongen land gaat en dat niet vol staat met schrijffouten die een 10-jarige niet maken zou.
Ook zou het leuk zijn als het in dialect stond.