Sverigetråden - Stormsnorrarnnas logik-upplagan

...

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=QdBGiDrgY9c
youtube.com/watch?v=NMfp9GG-xHQ
youtube.com/watch?v=tzln6GO4yHY
scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Helarsstatistik---Riket/26046/
en.m.wikipedia.org/wiki/Bertrand's_box_paradox
bra.se/bra/brott-och-statistik/mord-och-drap.html
twitter.com/AnonBabble

fö he

>två (2) dagar kvar tills man får träffa sverigepolare

Jag.

Klippte mig idag och känner mig riktigt tjusig. Nästa steg är att köpa kläder på stayhard.se. Är jag redo för fv då eller behöver jag levla något annat?

Hell fucking seger

Det är sådan här skit till trådstarter vi får utan snubblarna

>dkn närcon snart

Släng dina autism/mansbarnskor.

Jag tror att det är svårt för manliga Sverige-vänner att förstå hur stort det känns att äntligen få se fyra kvinnor som inte bara är svinroliga, utan även actionhjältar. Jag älskar fortfarande Ghostbusters från 1984, men det är dags för oss att slippa vara receptionister och demonbesatta flickvänner. I USA har hatet nu börjat överröstas av kärleksbetygelser till de nya spökjägarna, som blivit idoler för en ny generation.

Ge dig, och tioåringen inom dig, en present: gå och se nya Ghostbusters!

>dkn Berts sommarprat
var skitbra ju. Hoppas ni lyssnade

T. Snubblare

>t. Konspirationsteoretiker

>tittade nyss om ettan och tvåan

aldrig att jag fördärvar genren genom att se ""trean"" favä


>Do
>Ray
>Egon

Axel?

>spökjägarna har någonsin varit bra

d1a favä. amerikansk skräpkultur.

Mina sneakers? Har converseskor jag aldrig använder för att jag får sår på baksidan av foten, går de bra att använda? Ska jag köpa tygskor i någon skobutik? Vilken färg?

>Spökjägarna 3: Manshatutgåvan
Haha aa

Kan noen vennlige svensker fortelle meg innbyggertallet for Sverige 2014 og 2015?

vem gör såhär?

youtube.com/watch?v=QdBGiDrgY9c

Ser ingen jävla swatting här.

>dkn weebsen kommer till träffen om TRE timmar

varför sprängs våra ursvenska hundar och hästar?

...

första är väl en ganska kul/lättsedd film som kanske inte åldrats jättebra dock (allmänhetens tolerans för 'bill murray larvar omkring' har nog sjunkit stadigt de senaste 30 åren)

den enorma och obestridliga kultstatus den tycks åtnjuta inte bara i staterna utan också storbritannien förblir en gåta. att den liksom placeras jämte andra 'tunga' filmer motverkar nästan dess syfte som en lattjo kabelteve-rulle, typ

...

>50-bögar

Ingen snille svensker?

>syrran börjar gå med i diverse arabiska grupper på facebook
>hörde henne prata om islam med morsan

bästa akroydkärna

siffrorna hålls hemliga av staten

>så många Pokemon-bögar att gräsmattan på jobbet börjar få upptrampade stigar mellan alla de pokestops som finns på området
ska fan bygga en mur runt hela skiten

Det är 50%.

Tull og toys. Kan du vennligst gi meg befolkningsstatistikken? Skal gi deg et bilde av en sotpai fra norge hvis du gjor det.

220k 2014
260k 2015
350k 2016

Betyder den här bilden att ni ska knula på träffen?

>t.muhammed som sänker sveriges pisa ställning.

vi ska knula 3d 2d flickor

Sverige hade 9 747 355st invånare 2014 och 9 851 017 under 2015.

Bra att bo i en 1a. Man lär sig att inte köpa massa skit.
Älskar att bli av med saker favä

de accepterade inte Allahs (pbuh) vilja

Bre bi

är ni av den härkomsten då eller är hon svenne?

ska bli skönt att få stoppa min kuk i mun och rumpa.

Kilde?

Premissen är ju att du redan har valt en låda och får en guldboll, alltså kan tredje lådan räknas bort. Det som är kvar är antingen att du är i låda 1 och får en till guldboll eller att din hand är i låda 2 vilket ger dig en silverboll. Med andra ord 50% chans.

>Sverige är inte svenskt för att man dricker en utländsk ölsort
???

Vad lyssnar ni på?
youtube.com/watch?v=NMfp9GG-xHQ

>han föstår inte uppgiften men ska fortfarande bråka om det

Vad är siffran för ETNISKA svenskar nu?

Har du varit dig själv idag, user?

youtube.com/watch?v=tzln6GO4yHY

>bussen till närcon har inte öppnat än

50%

Statistiska centralbyrån.

scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Helarsstatistik---Riket/26046/

Varför undrar du?

>fortfarande bråka
Jag har aldrig diskuterat uppgiften tidigare, men du får gärna förklara för mig varför jag har fel.

svenne

>Jag har aldrig diskuterat uppgiften tidigare
Inte han, men jo, du gav ditt svar på uppgiften innan du förklarade ditt resonemang.

Hur många jävla guld kulor finns det efter du har tagit en jävla guld kula. det finns 2 jävla kulor, samt en piss silver kula med andra jävla ord. det är 2/3 att du tar en jävla guld kula igen.

20-30%
Kampen går bakåt

>Gothia Cup-tränaren bakom sexmobben åtalas
Mannen, som är tränare för ett marockanskt lag, ska tillsammans med ett 40-tal spelare ha omringat flickorna, pussat dem och tafsat dem på rumpan och brösten. En av flickorna uppger att mannen tryckte in sin tunga i munnen på henne.
Samtidigt stod ungdomarna i laget bredvid och fotograferade övergreppen.
>När jag sa "no no no" så skrattade han bara, berättade en av flickorna i förhör
Tränaren nekar till att ha tafsat på flickorna utan påstår att han endast höll armen runt deras axlar. Istället skyller han på spelarna.
>Det var de yngre killarna som gjorde så mot tjejerna. Kan ni bevisa att jag har gjort något så förtjänar jag att sitta i fängelse i tio år, sade han i förhör.
>Jag lovar och svär vid Allahs namn att jag inte gjort det, förklarade han när han anklagades för att ha stoppat in tungan i den ena tjejens mun.
Hmm....

varför intresserar hon sig av Islam då?

Men fortsätter ändå, till seger eller död.

Taqqiya

Tappa bort nyckeln, favä

>Hur många jävla guld kulor finns det efter du har tagit en jävla guld kula. det finns 2 jävla kulor
Totalt, men även totalt 3 silver.

I lådan är finns det en guld eller en silver, eftersom du ska ta från samma låda.

>det är 2/3 att du tar en jävla guld kula igen
Fast den kulan kan ju vara antingen guld eller silver. Alltså 50%.

har ju rätt.

Hur förklarar vänstern de bortrivna bögflaggorna i förorten? När bögar skjuts ner så är det >muh ISIS, men detta är antagligen helt vanliga muslimer.
Kör de på provokationskortet?

Och? Ge svar =/= bråka om det/diskutera uppgiften. Jag gav mitt var men jag har fortfarande inte diskuterat uppgiften, som jag skrev.
Är du efterbliven eller? Premissen är att du redan har fått tag i en guldkula. Det står uttryckligen
>It's a gold ball. What is the probability taht the next ball you take from the same box will also be gold?
Om du redan har en guldkula i handen är den andra kulan i lådan antingen en gudlkula eller en silverkula. Chansen att det är en guldkula är 50%.

från i vintras

Jeg lager drapsstatistikk i skandinavia. Har du også drapsstatistikken for Sverige de siste 10 eller 15 årene?

Swedish are fags.

>man delar tråden med idioter
>man sverige blir utskrattade pga dessa människor
>en.m.wikipedia.org/wiki/Bertrand's_box_paradox

> Chansen att det är en guldkula är 50%.
Nej ditt spån, det är bokstavligen 2/3 att det är en guldkula för det är 2/3 chans att du är i lådan med två guldkulor i.

Russian is homos

>m-men wikipedia sa att det var 2/3 för något liknande problem

Läs själv på hemsidan neger

>AHAHA LOL KOLLA PÅ DEN HÄR PARADOXEN SOM EN BRITTISK FILOSOF KLURADE UT, DU ÄR DUM I HUVUDET OCH KAN INGEN MATTE ALLS

>mobillänk
>man delar tråd med idioter som mobilbrevar

>Fast den kulan kan ju vara antingen guld eller silver. Alltså 50%.
Du håller i en av tre kulor. Två av dessa är i samma låda som en guldkula till, en är inte det. Är du efterbliven eller vad är grejen?

No u, cyka blyad. You are the gayest country in the world.

blir man stor av spenat?

But russian language has most homophones, therefore most gay.

Ok, det var verdt å prove.

hade du sex med na

Jag har tagit en kula från en låda som har två kulor, alltså är det en kula kvar i den lådan. Färgerna på kulorna i de andra lådorna är ju irrelevanta.

hmm-user är en av de bättre nya trådpersonligheterna favä

>dkn kommer inte hinna till närcon förrän fredag kväll

Oddsen är dubbelt så höga att du är i lådan med två guldkulor, hur svårt är det att fatta?

Nej, för har INTE samma premiss. Antingen är det medvetet eller så är det en idiot som gjort bilden.
>The 'paradox' is in the probability, after choosing a box at random and withdrawing one coin at random, if that happens to be a gold coin, of the next coin also being a gold coin
dvs
P(nästa upplockade kula är guld | upplockad kula från slumpmässig låda är guld)

I bilden har vi
P(nästa upplockade kula är guld | slumpmässig låda där upplockade kulan var guld)


Det är 50% i det senare fallet.

Tänk dig samma problem men med 1000 i varje låda. Låda 1 har 1000 guld, låda 2 500 grå och 500 guld, låda tre 100 grå. Om du plockat upp en guld är det därför större chans att nästa också är guld eftersom att det finns fler av dem.

har du svårt med läskunnigheten?

>liknande problem
Om du öppnar länken ser du att det är exakt samma problem.

Det som gör den klurig är att uppgiften får det att låta som det är två oberoende händelser när de i själva verket är beroende.

>There are 3 boxes. Each box contains 2 balls. One box contains 2 gold balls, another box contains 2 silver balls, and the final box contains one gold ball and one silver ball. You pick box at random. You put your hand in and take a gold ball. What is the probability that the next ball you take from the same box will also be gold?

KÅ KÅ KÅ DÖDA NEGRER

>här Mahmoud använd den här kondomen när du knullar Elin och Lisa
>v-vänta Mahmoud du glömde flygbladet om samtycke

>Mahmoud
>använda kondom

>dkn sugen på thaimat
Ska beställa lite och bli fö fe fö et fu idag, någon som ska ha?
Mobba inte Norge, man ska vaa snäll mot lillebror. Enligt brå var det 112st fall av dödligt våld 2015 och 87st 2014.

bra.se/bra/brott-och-statistik/mord-och-drap.html

Hoppas du får någon nytta av det. Dock är vissa av dessa fall efter utredning konstaterade som självmord, så viss felmarginal förekommer. Gör övrigt verkar 2016 bli ett blodigt rekordår än så länge vad jag vet men året är inte slut ännu.

Det är det bästa jag kan ge dig om mord på kort varsel.

>delmängd av möjliga "upplocknings"utfall om man utgår ifrån att man plockar upp en guld först
>G1 guldkula ett, bronskula B1

Låda1: G1G2
Låda1: G2G1
Låda2: G1S1

I hur många av de här utfallen är den andra bollen guld? Just det, 2/3

>dkn kollar på bögporr
>ser en vanlig kille och twink ha sex
>twinken rider så jävla hårt på kuken
>man hör hur kött mot kött slår
Näh nu måste jag hitta en twink och testa detta...var finner man dem? Kan betala om det måstes...

Mahmoud, tredje lådan hade 2 silver

>2/3-cuckar