Sverigetråden - Torsdagsupplagan

...

Other urls found in this thread:

facebook
youtube.com/watch?v=d-pXPo3cSaQ
youtube.com/watch?v=GSCF2WnPPoc
youtube.com/watch?v=Bo6WtYPi3oo
sydsvenskan.se/2016-09-15/eu-presidenten-kritisk-mot-lofvens-flyktingtal-om-att-europa-inte-bygger-murar
youtube.com/watch?v=0KGJS0IhSoE
youtube.com/watch?v=WRw4H8YWoDA
twitter.com/NSFWRedditVideo

först för reddit är bättre än svp

först för

B A B A R I E T

ska heema dig

>2 trådar i rad utan en 2Dcancerpedo upplaga

Nu börjar det vända! Vi tar tillbaks tråden!

HELL FUCKING SEGER!

/katja/

God jul tråden!

...

Topp tio för tror ni att bisexuella har straightpassningsprivilegier?

man kan vara båda
narcissism är mer än att vara självsäker

>Grandiosity with expectations of superior treatment from others
Ja
>Fixated on fantasies of power, success, intelligence, attractiveness, etc.
Ja
>Self-perception of being unique, superior and associated with high-status people and institutions
Ja
>Needing constant admiration from others
Ja
>Sense of entitlement to special treatment and to obedience from others
Ja
>Exploitative of others to achieve personal gain
Möjligtvis
>Unwilling to empathize with others' feelings, wishes, or needs
Inte säker
>Intensely envious of others and the belief that others are equally envious of them
Väldigt avundsjuk ja
>Pompous and arrogant demeanor
Ja

Vad gör du, är ju 27 grader

Var är getmamman på besök nu? :3

...

rödpillra mig om det här jagjaget

facebook
com/photo.php?fbid=10154572774971155&set=a.10150115382346155.317970.660421154&type=3

>25k likes
>3k shares

SVERIGE
JA

det är en autist som är kåt på getmamma

...

Äntligen... en fredag!

Påminnelse att om du inte tycker om Kent så är du osvensk.

Ser bara landsförrädare och den vita rasens undergång när jag ser >svenska kvinnor.

Min åsikt åsido så är Kent objektivt inte bra.

Hur har ni det?

hoppas trump faktiskt skickar atombomberna som de säger han ska

Breva den transparenta .png igen

Påståenden som detta är varför ingen vill vara svensk längre

...

hoppas det med favä men våra ejlien polare kommer skjuta ner dom

Rätt bra faktiskt, känns som att jag har lyckats få en hel del saker gjorda idag.

Sverige mår bra

dåligt.. i SvT mår man dåligt

youtube.com/watch?v=d-pXPo3cSaQ

"Vad betyder ens 'se ut som en tjej?'"

Vad betyder kön för dig? Allt från våra sociala normer (som att utbrista "det är en flicka!" vid födsel) till våra institutioner (som skolor) säger att kön är binärt - att vi alla är antingen flickor eller pojkar, kvinnor eller män.

Men icke-binära och könsqueera personer är inte begränsade till traditionella könskategorier - och inte alla förstår vad det innebär. Så lär dig mer om det fulla spektrat av könsidentitet genom att droppa in på detta avsnitt av Degrassi: Sammanlänka Punkterna.

Denna konversation mellan Adamo Ruggiero och en grupp unga människor från Torontos REX Prideprogram skänker uppfriskande perspektiv på vad som behöver förändras med vårt traditionella förhållningssätt till kön, och hur du kan stödja unga människor som ställer sig frågande till sin könsidentitet.

youtube.com/watch?v=GSCF2WnPPoc

>man de galningarna kommer hänga sig pga sin hjärnsjukdom

Viktigt Meddelande till Tråden (VMT)

Idag är sista dagen att anmäla sig till högskoleprovet ifall några anons planerade det göra det.

Slut på VMT, åter till skitbrevning.

breva vloggar på svenska kvinnor som raljerar mot rasism och är för M Å N G F A L D E N

Detta.

Detta.

>anmäla sig till högskoleprovet
Varför skulle jag vilja det?

...

youtube.com/watch?v=Bo6WtYPi3oo
lmao

båda är ganska fula och har skitstil

Njae, sett ur ett rent biologiskt perspektiv finns bara två kön. Så det där stämmer inte helt.

>handskarna
kör han eller vad är grejen

han har halsduk på sig, det var nog kallt ute.

verkar vara dags för henne att bli STOR

Ush, stackarn. Hur svårt är det att operera bort? Det på armarna känns ju iallafall som att det borde gå att bara skära av och sy ihop såret.

>vad är hermafroditi och intersexualitet

>t. vitman

HE SE
sydsvenskan.se/2016-09-15/eu-presidenten-kritisk-mot-lofvens-flyktingtal-om-att-europa-inte-bygger-murar

rätt åt den ytliga horan för att vårderar smalhet högre än rund sundhet #fettacepptans #hälsosamintetjock

de finns inte

Vila i frid, Linda

målynö

Ah, den här tråden är forf skitdålig

Intersexualism finns inte rent biologiskt, hermafroditism är en extremt ovanlig missbildning men knappast något eget kön.

Prisad vare Kek!

Vid kungshögarna i Uppsala.

FÖRKLARA JAGJAGET

Varför EXAKT är barnaga olagligt?
Man får ju för fan pli på ungarna om inte annat.

Se på henne gå!

det är inget mém

>Lita på mig, user

vad är det roliga då? att kanindjävulen är söt?

Det är bara Toriel på besök vid olika platser i Sverige.

häng dig

Söt

>Intersexualism finns inte rent biologiskt
förklara XXY eller 45, X då??

...

inget roligt med det, det är autism.

Leder till lite ändrade fysiska egenskaper men inte till något nytt kön. Några mer frågetecken jag kan räta ut åt dig?

fällor är ett eget kön, motbevisa det, jävla mansförklarande cis-svin

>någon jävel har döpt en inställning i programmet till group_sex
>man blir tvungen att be kunden kolla upp den

Hennes pattar ser jävligt bra ut på denna bilden

>denna bilden
lär dig svenska.

språket lever broor

Det finns inga kläder som magiskt ändrar bärarens fysiska natur., ledsen att berätta för dig. Män i flickkläder är ändå män.

Min bror fyller år idag kanske borde skicka han denna pepen

Varför växer aldrig könshåret ner till knäna?

Hotaru ru

Slitage

Allt knulande nöter ner det.

Pilbågsskytt

hej snsd

youtube.com/watch?v=0KGJS0IhSoE

"Ingen kommer säga åt honom att le."

Det är ganska tydligt för några av oss att den som inte tror på mansprivilegier helt enkelt inte bryr sig.

Men för män som är ciskönade (i betydelsen att de identifierades som "män" vid födseln och identifierar sig som män idag) kan mansprivilegier verka osynliga som en del i vardagslivet.

Men du kan inte säga till dessa killar att mansprivilegier inte existerar. Som transmän som nu passerar som cis minns de hur livet var när folk behandlade dem som de behandlar kvinnor - och det märks absolut skillnad.

Få reda på när de först märkte sina mansprivilegier, hur deras sociala interaktioner har ändrats, och vad de rekommenderar män att göra av sina privilegier. Detta avsnitt av MTV's Braless med Laci Green borde visa vem som helst vad mansprivilegier verkligen betyder.

youtube.com/watch?v=WRw4H8YWoDA

vad tycker ni om Judith Butler?

>Isolation är inte naturligt
jag sa inte isolation. Jag sa låt Afrika vara. Lägg oss inte i deras affärer. Låt dem handla med varandra, kriga med varandra etc tills de uppnått riktiga naturliga stater och gränser likt vi i Europa gjorde under tusentals år. Koloniseringen knulade upp deras naturliga utveckling. Dags att låta den ske

DET FUCKING HÄNDER I SUNDSVALL

ayy boys

Vad h1der?

vad händer?

Hörde från en kompis att min lillebror var 6 timmar sen till jobbet idag (minus lunch timmen), så han bad mig att väcka honom så att han kommer i tid imorgon.

Jag ska upp 04:30 imorgon, han ska upp senast 07:00, jag har en sjömansklocka storlek medium, vilket morgonrop ska jag skrika?

Ett misstag, hennes åsikter är dock förvånansvärt långt borta från huvudströmfeminism

Min poäng är att kolonisering är en del av den naturliga utvecklingen
Du kan nog ganska lätt göra argumentet att det var romarnas kolonisering av barbariska stammar som skapade vår civilization

>""""""""tillbaka""""""""

Hej user

>Låt dem handla med varandra, kriga med varandra etc tills de uppnått riktiga naturliga stater och gränser
DET.
KOMMER.
ALDRIG.
HÄNDA.

Äckliga etnopluralistiska stormsnorre. Häng dig.

>Du kan nog ganska lätt göra argumentet att det var romarnas kolonisering av barbariska stammar som skapade vår civilization
jo där har du rätt. Men sen försvann romarriket och de barbariska stammarna tilläts skapa egna konungadömen i Roms avbild.

Nu så fort Afrikanska länder börjar kriga för att naturligt bestämma var deras gränser ska gå eller hamnar i ekonomiskt knipa dyker omedelbart väst eller Kina och Ryssland upp eller FN. Detta är inte naturligt. Låt dem va

såklart det inte kommer hända. Men det skulle vara bra för dom om vi tillät det. Jag är ingen stormsnorre, är själv av Afrikansk härkomst

>Jag är ingen stormsnorre
Du pratar precis som en natsoc.
>är själv av Afrikansk härkomst
hehe mm

Kolla det finns för många människor med pengar eller intresse investerat i Afrika för att vi ska kunna ignorera en hel kontinent
Finns ingen stat kraftfull nog för att förhindra ingripanden och som alltid när staten försöker reglera kommer det att bli en onaturlig situation

Tycker gott vi kan lämna kontinenten ifred men det är inte realistiskt

Stormeri dödar tråd1

haha mm absolut jamal. SVERIGE SKALL BEFRIAS HE SE

Tråden är redan död och har varit det i över ett år

tråd1 dödar tråd1

>någonstans sitter någon som tar sånt på allvar