/nederdraad/

Gewoon een simpele Hollandse avond -editie

Welkom: Gezellige praat
Niet welkom: Gezeur

Other urls found in this thread:

religiousforums.com/threads/christians-65-4-of-nobel-prize-laureates.174202/
twitter.com/NSFWRedditImage

Morgen weer om 8:00 beginnen met werken. Welterusten.

>dvw geen animẽvriendin

Slaap zacht, anoniempje

>In Flanders, Belgium the regionalist New Flemish Alliance is considered the advocate of civic nationalism

wtf... i hate nva now

Ik mis je schatje

soon

Hé anoniempje, ik wil dat je meer appels eet, oké?

dit oetz
we moeten onze kontjes spreiden voor de onschuldige moslims en hen onze angstaanjagend witte cultuur laten verreiken
weg met ons racistische verleden! de witte man heeft al meer dan genoeg ellende veroorzaakt in deze wereld
diversiteit en tolerantie zijn de enige waarden die er nog toe doen: het is immers 2016. iedereen die het hier niet mee eens is is een racist, xenofoob, islamofoob, homofoob en transfoob

Is dit een Sup Forums miem of zo?

Veel plezier met uw verblijf in de Nederlanden.

Goed gezegd op deze racistische avond.

Don't tell me what to do.

Ugh why would you come to this racist country

Het is alleen maar een plaatje.

>racist
Im white so whatever

>typ in jijbuis badr vs
>kies iets willekeurigs uit wat in de lijst voorkomt
>in elk video verliest badr

Waarom was hij ookalweer kampioen?

Eet schijt

En nu mag je weer opdonderen.

106-12 met 94 KOs is absurd goed.

Maar hij is een crimineel.

Wat is je punt?

samen sterker tegen racisme
en vergeet niet: als we genoeg schreeuwen, krijgen we onze zin!
dat we met minder zijn maakt niet uit: het is onze taak om de meerderheid opnieuw op te voeden en te ontdoen van onze racistische witte cultuur!

Dat doet niks af aan zijn prestaties oetz

Criminelen zijn slecht.

voor

Zeg dat maar in zijn gezicht

Criminelen zijn slechte mensen, maar niet per se slechte schopboksers.

ja maar jullie doen toch niet of jullie begrijpen hoe het is om als marokkaanse nederlander op te groeien?

Het is voor mij geen miem.

>maar te vaak merk ik dat als het puntje bij paaltje komt en je deze mensen vraagt "geloof je echt dat Christus voor jouw zonden aan het kruis gestorven is?" dan krijg je antwoorden als "n-nou ja ik waardeer de katholieke kerk als mooi instituut" etc. etc.

Inderdaad. Waarom noemen deze mensen zichzelf nog überhaupt katholiek?

Dag Sinterklaas

Tot volgend jaar :(

Dat is waar.
Ik vind schopboksen en vergelijkbare vechtsporten wel barbaars, oetz.

Dit jaar krijgen we een echte pieckse winter, toch?

Ik ben Sinterklaas, geen 2d naar 2d in 3d wereld tovenaar

Hou je wensen realistisch jonge meisje

Ik kantel mijn deukhoed voor jou, mijnheer!

I CANT UNDERSTAND WHAT YOU'RE SAYING

Dat is de schuld van jouw ouders.

Hallo jongens.
Dit is jullie vriend van Spanje.
Jullie kunnen me één (1) vraag stellen.

Flikker op kankerautist met je kankerdeukhoud.

kom je uit spanje?

terug naar je eigen land oetz

kom je uit spanje?

You said "don't tell me what to do" after I wished you much fun in our country so I told you to piss off.

ERUIT

Is dat niet racistisch?

Ik ga naar Sevilla over 2 weken. Welke steden in Andalusië zijn het bezoeken waard? Welke gerechten moet ik proberen?

How do i get natural blonde Dutch gf if i'm Polish 178cm manlet?

Ik wens er bij te zeggen dat ik dit niet zeg als katholiek maar als protestant. Wat ik niet echt rampzalig vind is de hele opkomst van het katholicisme op Sup Forums, sterker nog ik applaudisseer het, ja ik heb theologische kritiek op de katholieke kerk, maar ik zie ook dat veel katholieken gelovige mensen zijn en dat vind ik alleen maar goed, desgevraagd zal ik mijn standpunt verdedigen maar zonder los te laten aan het idee dat de ander ook een vast geloof heeft.

Ik vraag me alleen af hoeveel gebakken lucht hierachter zit, bedrieg ik mijzelf door te concluderen dat deze generatie weer wat terug lijkt te komen op geloof of zit er achter het gelarp nog een hoop echte liefde voor God verscholen?

Helaas weet ik het antwoord niet.

Wanneer ga je terug?

kijk hem twee vragen stellen dan

>pole

you're at the bottom of the totem (,) pole

lel

Hoeveel piemels zuig je gemiddeld op een dag

1 vraag, stomme zandaap

You don't. Because Poles have square commie heads as if they belong in Minecraft.

t. girl

Niet aardig van je, Anoniempje.

Ja. Ik ben geboren in Extremadura op juni 18 1986.

Ik been geen jong.
Merci voor jullie stellen maar ik heb al één (1) vragen beantwoord.

>liefde voor god
>imblicerend
Het is zo ongeveer dezelfde houding als Dawkins heeft: het Christendom is onwenselijk, maar een nuttig schild tegen iets anders (dwz de islam). Als de bedreiging van de islamisering niet aanwezig was, zou Sup Forums een stuk minder "gelovig" zijn en meer weghebben van Sup Forums in 2008 (dwz laten we dezelfde Epicurus miem voor de duizendste keer palen).

Krijg kanker vieze Spanjool

Ik ga nu overal wildplassen en wildpoepen in Spanje als wraak

Thats not very nice of you.
Though "Don't tell me what to do" is a valid reply to that aswell.
EI

ALVA JIJ VUILE FLIKKER KANKER OP!

Denk dat je daar wel een punt hebt.

UIT

>ALVA...

A-user... dat is niet grappig. H-hoe kun je de eerste 4 letteren van mijn voornaam? :S

Hoe rationaliseer jij je geloof in God? Serieuze vraag

I DIDN'T CHOOSE TO BE BORN HERE!

yes but when I say I'm a foreigner poles on Sup Forums always hate on me even though I also didnt choose to be born a foreigner

They hate you becasue everybody here is sub 180cm manlet with dark hair. Only few men get more than 180cm here, and don't get me started on the amount of natural blondes in here.

>geloof ik god

Het is simpel om dat te rationaliseren - wees gewoon KANKER dom

>dvw te intelligent om de vruchten van religie te plukken

...

>Iedereen die het niet met me eens is, is dom
>Materialisme is 100% rationeel

S E K K O
E
K
K
O

Dat is wel een redelijke vraag. Iets waar je boekdelen over kan schrijven. Maar ik moet het maar kort houden, er zijn predikers die het beter kunnen uitleggen dan ik het kan. Laat ik in ieder geval stellen dat ik geloof persoonlijk rationeler vind dan ongeloof, ik geef hiervoor vaak twee redenen.

1. God is naar mijn idee een noodzaak voor het bestaan van een objectieve moraliteit. Dat betekent niet dat ik zeg dat ongelovigen niet moreel kunnen zijn, dat kunnen ze wel, dat betekent ook niet dat gelovigen niet immoreel kunnen zijn, dat zijn ze namelijk constant, het is enkel de logica die erachter zit. Het klinkt als een cirkelredenering, immers, ik vind dat moraliteit bestaat omdat God bestaat, maar ik vind dat God bestaat omdat moraliteit bestaat, maar het tegenovergestelde vind ik net zo cirkelachtig, moraliteit bestaat niet omdat er geen God is, God bestaat niet omdat er geen moraliteit is. Waarom ik precies vind dat God een noodzakelijke aanname is voor moraliteit heb ik wel een paar andere keren uitgelegd, daar is deze paal wat te kort voor.

2. Deze vind ik wat lastiger aangezien in veel wetenschappelijke kennis mis maar de kansen op een stabiel universum zijn heel (heel) erg klein, iets van een goed aantal nullen achter de komma. Dan is er nog de relatief kleine kans dat er een planeet is die leven kan ontstaan en neem daar nog eens bovenop dat ook op die perfecte planeet nog eens de kleine kans is dat leven überhaupt ontstaat, laat staan intelligent leven. Het is dit argument waarvan Hitchens zelfs vond dat het het meest redelijke argument is van de gelovige (citaat ontbreekt). Nou kan het zijn dat het heelal maar opnieuw gemaakt wordt en opnieuw weer implodeert, maar dat is een theorie, een nog weer andere theorie is het idee dat er meerdere universums zijn, het zou kunnen, ook in die universums zou er een God kunnen zijn. Maar van al die theorieën heb ik het gevoel van "elke theorie is goed zolang er geen God in zit".

Draad vanmiddag was zo knus
Deze en de vorige zijn verpest
Welterusten, jongens

wow dit heeft mij werkelijk aan het denken gezet

>met me eens is

>de vruchten van religie

De vruchten van religie zijn verrot en zitten vol wormen en kanker

George was beste boy.

Letterlijk iedereen geloofde vroeger in God ga je mij nu vertellen dat jij slimmer was dan elk denker, filosoof, wetenschapper en keizer die ooit geleefd heeft?

>wanneer een theïst wetenschap probeert te gebruiken om zijn geloof te ondersteunen

ahahahahaha

jongens ik ging net op omegle en een meisje zei dat ik er heet uit zie

ik klikte op volgende omdat mijn autisme inschakelde

Waarom zou ik mezelf vergelijken met mensen die honderden danwel duizenden jaren geleden leefden? Zij wisten absoluut niets over de wereld, ze hadden een excuus om religieus te zijn

Je hebt anno 2016 GEEN excuus om religieus te zijn. Dan ben je simpelweg DOM.

Ja.
Omdat ik de informatie heb om te zien dat het een compleet achterlijk idee is. Honderd jaar geleden kwamen mensen niet eens hun dorp uit en zaten gevangen onder de invloed van de kerk. Dacht jij dat je zomaar de kerk in de weg kon zitten in die tijd?

Welkom in het huidige jaar.

oetz.

>niet Wodan aanbidden o dit heerlijke avondje

Varkenswalgelijk

Ik denk eerlijk gezegtook niet echt dat iedereen perse in God geloofde, maar dat ze niets anders konden.

Is er iets mooier dan de belichte erasmusbrug oversteken op een mooie avond?

Je kan er ook zo naar kijken, wat was er voor de oerknal,, ja allerlei kleine deeltjes die samengeperst waren tot de massa van het universum wat door *iets* tot ontploffing kwam waardoor een universum ontstond. (Of iets in die richting).

Maarja wat was er voor die deeltjes en die ontploffing? Niets?

Maar uit niets kan niets ontstaan, of waren die deeltjes er altijd al, en is het universum oneindig? Of zit er toch een God achter die ontploffing? Maarja hoe kwam die God daar dan weer terecht.

Ik betoog dat nog niet eens een procent van elk theorie klopt en dat alles zo onwijs onwaarschijnlijk is dat er wel "iets" moet zijn.

Maarja begrijp dat dat ook nergens opslaat.

Of misschien is het wel oneindig en is er nooit een begin geweest maar zijn er altijd al planeten geweest?

Kortom we gaan het wel zien want geen wetenschapper of monnik gaat er in ons leven achterkomen.

>Je hebt anno 2016 GEEN excuus om religieus te zijn. Dan ben je simpelweg DOM.
Francis Collins, hoofd van het Human Genome Project
Richard Ellis, één van de meest vooraanstaande theoretici op het gebied van astrofysica
Robert J. White, de eerste neurochirurg die een succesvolle hoofdtransplantatie heeft uitgevoerd

Ik kan nog langer doorgaan, maar zijn deze drie "simpelweg DOM"? En dit zijn alledrie mensen uit de 21e eeuw. Dit bewijst niet per se dat ze gelijk hebben, maar ze zijn geenszins dom.
>invoordat muh ouderlijke druk
Over de andere twee zou ik het niet weten, maar Francis Collins is later in zijn leven naar het Christendom bekeerd.

de Armeense genocide

Halabja

Je werd verwacht in de kerk. En als je niet kwam ging je hele leven naar de kanker. Mijn opa zei dat hij vrij kreeg van zijn werk om naar de kerk te gaan. En dan stond zijn baas bij de deur van de kerk te kijken of iedereen er was. De sociale controle was stikkend.

Een onafhankelijk Koerdistan.

Welke genocide?

Ze zijn dom of ze hebben een politieke agenda.

Religieuze mensen zijn gewoon dom. Je moet wel dom zijn om te geloven dat een of andere bastaardjood die aan een kruis is genageld voor blasfemie de zoon van god is

Roodpilde moslim aub

Ze zijn intelligent maar ook dom.

religiousforums.com/threads/christians-65-4-of-nobel-prize-laureates.174202/

Islam is de ware religie oetz

Er is volgens mijn domme ik ook een verschil of je er mee opgegroeid bent. Mensen hebben enorme moeite om zich los te maken van religie. Ik ben pas heel laat met religie in aanraking gekomen. Het is voor mij gewoon een heel raar verhaal.