/Norgetråden/

Hans Olav Lahlum på Stortinget for Sosialistisk Venstreparti-utgaven

Forrige tråd:

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=B_PHtJ0eM6o
youtu.be/84fOsLdqDAM
youtube.com/watch?v=_Mmz8ofkK_Q
vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/may-trump-staar-100-prosent-bak-nato/a/23909701/
twitter.com/AnonBabble

youtube.com/watch?v=B_PHtJ0eM6o

Fin tråd

Jeg liker deg

Jeg HATER deg

jeg hater deg

Hvor lett er det å starte en bedrift i Norge?

Spǿr meg hva som helst om sjakk.

Litt for lett.

hvis du starter en bedrift i norge skal jeg personlig brenne den ned

Det der var ikke meg. Nå er du bare slem mot uskyldige svensker. Hvordan kan du leve med deg selv?

t. Sverigeanon

>uskyldige svensker

hvem vinner

hva er den beste måten å lære norsk i utlandet?

Fortsatt på toget gutta

dette

Takk for informasjonen, venter spent på neste brev.

Mange. Boris Gelfand ligger an til å vinne sitt parti i den åpne turneringen i Gibraltar. Vær litt mer spesifikk.

Lahlum og Sjakkanon spiller ti partier.
Klarer Sjakkanon remis(er) uten store tabber fra Lahlum, eller taper han alt?

>impliserer at sjakkanon ikke er Lahlum

Ikke vær redd sverigeanon, jeg skal holde deg oppdatert

hvor faen skal du da? hæ? hæ? hæ?

hæ?

HÆ?

Det kommer an på hvilken Sjakkanon du mener.
Det er vel på det rene at Sjakkanon ikke er Lahlum.

hvorfor spiller smarte folk sjakk når de kan tjene flere millioner på poker

Kan du ikke bare holde meg

Hjem

Kos deg da.

t. Lahlum

>dfn for smart for kortspill

Det er mange som spiller begge deler. Alexander Grischuk holder et veldig hǿyt nivå i begge spill.

Ok
HVORDAN tror du penger kan gradvis bli eliminert, og om det faktisk kan det, hva skal da opprettholde folkets vilje til å gjöre så godt de kan under arbeidet?

Poker krever at du må kunne å lese sosiale situasjoner, ansiktsuttrykk også videre, noe autister ikke kan.

Gutter, er det mulig å få navpenger og leilighet hvis man har aspergers?

Kek

>dfn hjemme i den koselige sofaen min på min kampstasjon og horer på dette youtu.be/84fOsLdqDAM

På autismetreff bra, men hjemme best.

Har du diagnose? Burde ikke være så vanskelig hvis du har papirer på det, men jeg har aldri vært borti det der.

Hvordan? Det finnes utallige tolkninger av hvordan man går fra kapitalisme til sosialisme (okonomi med penger men under arbeiderklassens kontroll) til kommunisme (et statlost, klasselost og pengelost samfunn). Noen teorier baserer seg på en tanke om å materialisere penger, istedenfor som dollar eller kroner, i arbeidskuponger, som vil representere det faktiske verdien av dine handlinger. Dette vil etterhvert fore til en annen kollektiv bevissthet om hva penger er, og de vil etterhvert faset ut. Ellers er det jo mulig at den voldsomme omveltningen fra kapitalisme i seg selv vil oke den kollektive bevisstheten om hva penger kan eller behover å være. Det er vanskelig å se for seg et så drastisk annerledes samfunn, på samme måte som det sikkert var da foydalisme utviklet seg til kapitalisme.

Andre delen av sporsmålet; under kapitalismen fremmedgjores de fleste fra sitt eget arbeid. Grunnen til at man tenker at arbeid er noe man må tvinges til er formet av kapitalismen, ikke av arbeid selv.

/Norgetråden/

Om man er 100% ufǿr, kan man flytte til utlandet(et billigere land), motta ufǿretrygden sin der og bo mer komfortabelt?

ja

Faen heller, hvorfor sitter jeg her i elendigheta da? Jeg kjenner jo masse folk i Irland...

Jeg lagde et gif som jeg tenkte kunne vært anvendig her i tråden gutta

Har han rett?

treig tråd gutta fåvæ sdm hva er greia

Kaslags nyheta snakke du om?ᅚ

Gått av toget nå gutta

100%

Ja til abort er rett

>dfn man er et tog

>Noen teorier
>Det er vanskelig å se for seg et så drastisk annerledes samfunn
Du sa jo at du ikke baserte din kommunisme på tro, også sier du slikt?
Jeg skal ikke si at det er umulig, men er det virkelig noe å kjempe for om dine egne ikke ser ut til å ha formulert en fast og god ide enda?
Kanskje la det ligge til en dag når ideen kan formuleres?

>Grunnen til at man tenker at arbeid er noe man må tvinges til er formet av kapitalismen, ikke av arbeid selv.
Ikke helt enig her, du
Arbeid har i all tid vært basert på at det er en form for gevinst av det, enten det er at når hösten kommer så kan du så kornet ditt, at du får et fint maleri du kan henge på veggen, at du får tak over hodet, eller, i de siste to tusen år; at du får penger som kan brukes slik du vil.
Det at man skal gjöre et arbeid for samfunnet uten å få noe direkte tilbake for det syns jeg er tvilsomt, fordi om du gjör en ekstra god jobb en dag vil ikke det hjelpe din personlige situasjon noe bedre, hvorfor skulle du da ikke bare gjöre en drittjobb?


IMÆM: handel har det alltid vært, og det var selvfölgelig en nödvendighet, penger er bare en måte å gjöre denne handelen enklere, og jeg ser ikke på dette som en dårlig ting

hva mente han med dette?

Ikke rart at du ikke har jv med de skolissene der.

Kos deg på veien hjem. Du er langt hyggeligere å henge med IDVL enn du tror selv.

youtube.com/watch?v=_Mmz8ofkK_Q

Fest i morgen gutta

skal kle meg ut som normiss gutta

blir masse damer der gutta

må passe på å ikke skryte av animesamlingen min gutta

Kjopte med meg en kebabrull på vei hjem gutta

Håper du koser deg. Jeg kokte opp noen wienerpolser med lompe og spiste de med ketchup på noen av de, og med rekesalat på noen av de. Meget velsmakende.

Har dere hort gutta at Trump planlegger å innfore en 20% hoy skatt på varer importert fra Mexico for å finansiere murbygningen?

Ved det kjopet så stottet du både Coca-cola finansjodene og de lokale muslimske terroristene.
Jeg er lite imponert.

>skatt
VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL

Nei men helt seriost, dette kommer bare til å gjore livet kjipere for hvermannsen i USA.

Ja, for et helt år siden.

det vil åpenbart skade salget for meksikanske bedrifter også

>Nei men helt seriost, dette kommer bare til å gjore livet kjipere for hvermannsen i USA.

Hvordan da? Det vil bringe tilbake jobber fra selskaper som har flyttet bedriften sin til Mexico, stoppe en del innvandring som igjen gir jobber, masse nye jobber for konstruksjonsselskaper, grensevakter osv...

>det vil åpenbart skade salget for meksikanske bedrifter også
Og dette er en trist ting. I krig skader vi våre fiender ved å ilegge de embargoer og andre hindre mot handel, i fredstid gjor vi det samme mot oss selv.

hva faen

Da var det ikke offisielt ;_;!

Det er ikke tro. Teoriene er noye beskrevet i boker av kommunistiske tenkere som Marx og Lenin. Det andre punktet er en historisk sammenligning.

Men korn og mat over hodet er livsnodvendig, og "å ikke do" er selvsagt en motivasjon men under kapitalismen er det konstruert som at "du må selge nok stovsugere for sjefen din slik at du får råd til leien til boligen", istedenfor det det nodvendigvis trenger å være. Og maleriet vil jo kunstneren uansett lage, kunstnere er inspirert og vil utove noe som gir dem mening, under kommunismen kan alle malerier som lages enkelt og greit deles ut til de som vil ha dem.

Når en jobb kan gjores basert på frivillighet vil den vel utfores så godt som den frivillige behover, og hvis han ikke har lyst å gjore det, dvs gjore en drittjobb fordi man må, gjor han ikke jobben. Din personlige situasjon vil så klart være bedre i den form at du foler en utforsking og mestring av verden som er givende, på en annen måte enn å sove godt og putte mat i munnen.
Forovrig kan jeg her legge til at takket være automatiseringen trenger vi mennesker ikke egentlig jobbe på langt nær så mye som vi gjor nå, vi kunne droppet dager og timer med jobb fra timeplanen vår hvis ressursene kunne blitt fordelt jevnere.

Jada, penger gjor handelen raskere enn tidligere, kapitalismen er helt klart et suverent system over alt som har eksistert for det, men det betyr ikke at det ikke kan erstattes av noe enda bedre.

Fy faen ikke bare er du feit, men kort er du også

>Teoriene er noye beskrevet i boker av kommunistiske tenkere som Marx og Lenin

Med andre ord, det er bare oksedrit alt sammen.

>Kanskje la det ligge til en dag når ideen kan formuleres?

Idéen er formulert. Jeg svarte på sporsmålet ditt.
Flott argument, forresten

Jeg er ikke han du prater med, jeg er bare en spydig jævel som hater kommunisme.

Jammen da så
Koselig at du skulle stikke innom

TRUMP 100% BAK NATO

>Ååå nei når trump vinner så kommer han til å avslutte Nato så tar russerne oss

vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/may-trump-staar-100-prosent-bak-nato/a/23909701/

HVOR ER LIBERALIST TÅRENE DERES NÅ?

SIEG HEIL

>Hvordan da?
Ting som ble laget i Mexico fordi det var billigere å lage det der, blir nå dyrere, slik at de heller lages i USA, hvor det er Amerikanere som gjor jobben, under Amerikanske lover og regulasjoner, som gjor at varene blir mye dyrere, dette er kjipt for hvermannsen som bare vil ha billige varer. Hvis du virkelig vil "bringe tilbake jobber", kan du starte med å fjerne alle lover som regulerer "minstekrav" for arbeidsforhold osv, gi arbeidsgivere full kontroll over hvem de ansetter og på hvilke premisser (gi langefingern til fagforeningspakk), og fjerne alle skatter unntatt en flat rate på mellom 5 og 25% i MVA, avhengig av hvor mye du foler for å stjele.


> Det vil bringe tilbake jobber fra selskaper som har flyttet bedriften sin til Mexico
Hvorfor tror du folk flytter selskaper over til Mexico?
>stoppe en del innvandring som igjen gir jobber
Hvordan i helvete vil en ny skatt som er lagd for å gjore livet surt for mexikanere fore til at færre folk vil ta turen over til statene? Ser du ikke klart hvordan et kjipere mexico betyr storre mengder folk som hopper over gjerdet?
, masse nye jobber for konstruksjonsselskaper,
En skatt gjor ikke det, og hvis du snakker om den derre muren hans, er det idioti på hoyt nivå. Hvis målet er å lage jobber, hvorfor sier vi ikke bare at muren skal bygges helt manuelt og uten noe stort maskineri? Tenk så mange som får jobber da! Synd at det er bortkastede penger da, siden det er staten som tror den kan forstå seg på hvordan markeder fungerer.
>grensevakter osv...
Vi kan sikkert ansette hver tiende amerikaner som grensevakt, så kan de spise kaktusen de finner i orkenen.

Null problem!

Da starter jeg å drikke, gutter.

t. skal ikke ut

>Trump står 100% bak Israel
Hvor er Föreren din nå?

Hava nagila.

fökk NATO lissm fåvæ

...

Som om Israel ikke er en stor konsentrasjonsleir hvor vi har fått flyttet problemet ned til midtosten med resten av problemene våres.

SIEG HEIL

Hahaha for noen elendige megmeger hoyresiden har

I 2018 blir det ikke lenger kult å være muslim, så muslimene konverterer til kristendommen. Merk mine ord.

Ikke han du diskuterer med men herre gud, du er i sterk fornektelse hvis du virkelig tror det ass.

Dette er objektivt feil, gå tilbake til /leftypol/ og runk over den der kapitalistgrisen som er det eneste originale dere har funnet på selv.

alle med litt kunnskap om utenrikspolitikk vet at USA ikke kommer til å avslutte NATO når det gir dem så mange fordeler

hjemme nå gutta

håper ingen blir agnet av denne personen fåvæ

>inn for 4 timer med politisk "debatt"

Gutta

kanke vi bare roe ned med politikken og snakke om anime og sprit istedenfor a

hva titter dere på og hva slurker dere i dere gutta?

Fy faen i helvete, sånne som deg skulle vært satt ut på Bjornoya.

anime er skikkelig dust

DU er skikkelig dust!!!

...

Ser på Shouwa Genroku Rakugo.

Slurper i meg litt cola og rum.

helt objektivt så er anime masseprodusert möl for folk som ikke klarer fylle livet sitt på egenhånd

>Ser
Ingenting

>Slurker
Vann. Har jævlig lyst på sprit, men prover å slutte

>helt objektivt så er anime masseprodusert möl for folk som ikke klarer fylle livet sitt på egenhånd
Du vet vel at anime er et media, og bare betyr "japansk animasjon"? Du vet vel at det finnes ting innenfor dette som faktisk har stor kunstnerisk verdi?

Dette. Det er 100% plebmodus.

Nettop knaska i meg Kebabrullen gutta.

>Vann. Har jævlig lyst på sprit, men prover å slutte
Kjemp hardt Anonsen! Dette klarer du!

>Du vet vel at det finnes ting innenfor dette som faktisk har stor kunstnerisk verdi?

Seff, de dårlige animasjonene som har 3 frames per sekund når folk prater har "stor kunstnerisk verdi".

Du hadde ikke kjent igjen kunsnerisk verdi om det hadde voldtatt morra di engang.

Initial D er bra. Resten er dritt fåvæ