/nederdraad/

Nijntje editie.

Welkom: Jij
Niet welkom: Zij

Other urls found in this thread:

rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/vraag-en-antwoord/mag-een-school-voor-voortgezet-onderwijs-mijn-kind-weigeren
twitter.com/SFWRedditImages

anime en islam

2e voor Islam

...

3e voor marokkaanse kappers

6 zetels.

5e voor islam

...

>stemmen?

>Onze wetten worden afgekondigd bij gratie gods, door een door god verkozen monarch. We zijn geen seculier land, user.

Ik zei toch redelijk seculier? Dat is wat anders dan toekennen dat het volledig seculier is. Een school mag in Nederland trouwens wel leerlingen weigeren als die niet past binnen de cultuur van de school.

rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/vraag-en-antwoord/mag-een-school-voor-voortgezet-onderwijs-mijn-kind-weigeren

Maar dan moet er ook geen openbare school in de buurt zijn, dat was blijkbaar het geval.

Maar even een korte tirade van mezelf, ik zou graag een einde willen maken aan alle referenties aan God of dergelijke in ons staatsbestel. Vanuit puur ideologisch principe vind ik dat de staat seculier moet zijn maar ook gedeeltelijk uit enige irritatie over een handjevol mensen dat zich gaat richten op hele kleine details als "gratie Gods". Geloof heeft zo goed als geen betekenis op ons staatsbestel, het is zo goed als niets meer dan enkel een traditie. Relatief aan veel andere landen in de wereld stelt dat wat in Nederland op documenten staat niet veel voor. Sterker nog de religieuze persoon zou juist meer eraan hebben omdat de atheïst dan niet eindeloos meer kan wijzen op een zin die er praktisch niet meer toe doet.