/Nederdraad/

VPRO is de beste omroep ondanks hun atheïsme-editie.

Welkom: intelligente atheïsten

Niet welkom: deukhoeden

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=nsxSe4cCwPo
en.m.wikipedia.org/wiki/Massacre_of_the_Latins#/languages
youtube.com/watch?v=-w4iuepaU48
youtube.com/watch?gl=BE&v=UQxoUxh0ECY
twitter.com/NSFWRedditGif

ISLAM
S
L
A
M

die rechter doet me denken aan iemand maar ik weet niet wie

...

>Wat bedoelde hij hier mee?

grootdicteemeester is één woord.

Waarom ben je continu aan het provoceren? Wij religieuze mensen hebben elkaar nodig.

Dat atheïsten nog steeds grotendeels christelijke moralen hebben

Pieter aub
Begin je weer

Lulkoek het christendom is zo intolerant als maar kan zijn...

Dat atheïsme in feite een reactie is op de afnemende macht van de kerk, atheïsme zou nooit hebben bestaan zonder de christelijke kerk.

Salahedinne Bouhanouche, laat me met rust.

Salah ad-Din*

Haltet alle eure scheiß Hackfressen.

Ik zoek een openbare dns niet mij niet teleur stelt.

Ja, ik impliceerde dat het een Marokkaan was en die spreken het zo uit.

Staat de P in VPRO niet voor protestants?

Ik impliceerde dat je de naam van een van de grootste Midden-Oosterse veldheren niet mag of zal verbasteren.

Vrijzinnig Protestants ja, dus ongeveer hetzelfde als atheïstisch.

>Vrijzinnig Protestants ja, dus ongeveer hetzelfde als atheïstisch.

Kan niet zeggen dat hier niet een kern van waarheid in zit.

wil je 'n koekje, dikke

M A G N I E T

Salam darast!

>dvw geen magnesium gehad voor het feest gisteren en mijn kaak nu kanker kut voelt

Wat is er met je kaak?

hij heeft geen magnesium gehad dombo

degenerant.

Zegt de persoon die op de internationale sectie van een anoniem japans tekenfilm en strip forum zit.

youtube.com/watch?v=nsxSe4cCwPo

Ik spreek geen maan

Paarden verliezen normaal van speren oetz

Gaat over de helden van de Islamitische wereld

Hij heeft te veel piemels in zijn bek gehad

Neger alsjeblieft, dit is een anoniem koreaans rietdekkersconferentie

Kruisvaarders?

Degenen die de kruisvaarders en lesje hebben geleerd worden genoemd, ja.

De Venetianen?

>dvw wanneer een willekeurige Arabische handelaar het Paulijns Christendom overneemt en eigen onzin toevoegt, en on die reden wordt aanbeden door 2 miljard mensen

Lang geleden, pauze genomen?

Dat waren de kruisvaarders.
>Mohammed de gezant van God zelf
>"willekeurige Arabische handelaar"

uhhh pas de neuk op?!?

Nee, de Venetianen waren degenen die de kruisvaarders als gereedschap gebruikten om de byzantijnen in de kont te neuken.

Het lesje dat ze de kruisvaarder hebben geleerd: vertrouw geen (((handelaar)))

en.m.wikipedia.org/wiki/Massacre_of_the_Latins#/languages

Vertrouw een slang boven een jood, en een jood boven en armeen, maar vertrouw nooit een griek

>God zet 600 jaar eerder zijn eigen zoon op aarde
>Hij heeft een Mekkaanse (((handelaar))) nodig om zijn evangelie verder te verspreiden
Ik haat de Islam omdat het theologisch niet klopt

Een beetje, ben nog wel af en toe aanwezig op de tjetkamer.

Bedoel je de ietwat gnostische sekte genaamde de Paulicianen of ben je van de "Paul heeft het christendom overgenomen" school?

In Islam is Jezus niet de zoon van God, maar "slechts" een profeet.

>Jezus
>zoon van God

Godslastering.

Maria = moeder van Jezus
Jezus = God

dus

Maria = moeder van God

Het een moslima aan de haak geslagen jongens

Gister op een feestje kwam ik aan de praat met haar en ze was wel redelijk geroodpild. Ze zei de ze moslim was maar gewoon "normaal" (droeg geen hoofddoek etc)
Belande diezelfde avond nog bij haar in bed. Ze begon toen te praten over haar sekservaringen dat turkse mannen slecht waren en vaak ook nog kleine piemels hadden. Ze had het ook met een neger gedaan maar die kwam te snel klaar.

Voelt goed om mijn ras positief te vertegenwoordigen in bed

Ja, maar een interessant gegeven is dat de koran opmerkt dat God/Allah de christenen bij zal staan in haar correcte opvatting van het geloof. Moslims vermelden graag dat Paulus of zo de bijbel aangepast heeft maar de koran zegt;

>"Those who believe (in the Qur'an), and those who follow the Jewish (scriptures), and the Christians and the Sabians,- any who believe in God and the Last Day, and work righteousness, shall have their reward with their Lord; on them shall be no fear, nor shall they grieve." S. 2:62

>"O ye who believe! Be ye helpers of Allah: As said Jesus the son of Mary to the Disciples, 'Who will be my helpers to (the work of) Allah?' Said the disciples, 'We are Allah's helpers!' then a portion of the Children of Israel believed, and a portion disbelieved: But We gave power to those who believed, against their enemies, and they became the ones that prevailed." S. 61:14

In de tijd van Mohammed was trinitair christendom verreweg de grootste en meest dominante vorm van het christendom.

Nu gaat onze goede vrind Arabier me vast betichten dat ik de koran niet snap, ik spreek natuurlijk geen woord Arabisch, maar ik vind het wel komisch wat ik er zo van lees.

Voor het ontkennen van Jezus' goddelijkheid zou de doodstraf moeten gelden oetz
Dat geldt overigens ook voor het bestempelen van Mohamed als 'profeet'

Maria is de moeder van één van de onderdelen van de triniteit. Het gaat een beetje ver om haar de moeder van God te noemen.

>Degenen die de kruisvaarders en lesje hebben geleerd

>achtergesteld wilden koloniseren uw land zonder het excuus dat ze ziektes verspreiiden ofzo
>Het durt bijna 200 jaar om hen buiten te smijten
Wat een helden
Wat een prestatie

Hoeveel biertjes heb je al op?

Het is al effe namiddag hoor

Kijk NPO1 om katholieke ondermensen te zien

Doe het. Maak me een martelaar. Er is niets mooier dan de dood van een martelaar.

Ik heb al 19 uur niet gedronken.

>staats-TV kijken
Ik steek zelf wel naalden in mijn oogballen.

youtube.com/watch?v=-w4iuepaU48
Zorg er gewoon voor dat je niet zo wordt.

Ik drink uit verveling.

En we buigen voor niemand behalve Allah, enkel aan Hem geven we ons over.

Het grote verschil tussen katholieken en protestanten is dat katholieken aardse lusten los weten te houden van het geloof. Als ze onzin willen zingen dan doen ze dit een café, protestanten brengen hun zelfgeschreven schlagers daarnetegen de kerk in en onteren daarmee het tabernakel en dus God.

Deze jaloezie.

Dvw ik jullie ketters allemaal 1 voor 1 ga verbranden.

Mag ik het vuurtje aanblazen?

Graag.

Naar mijn weten zijn er in de Christelijke en Joodse geschriften ook verwijzingen naar hoe ongelovigen in de hemel kunnen komen (bijv. mensen die nooit van Jezus gehoord hebben maar wel goed geleeft hebben oid).

Neen bedankt
t. ongelovige

Prachtig schilderij, het illustreert perfect hoe de Franse 'adel' onder leiding van Reinoud 'ik weet alles beter' de Châtillon werd gestraft voor hun hebzucht. Niks is immers meer onterend dan moeten buigen voor Islamitische honden.

koek, dan hebben ze het beste stuk van het einde er nog afgeknipt.

youtube.com/watch?gl=BE&v=UQxoUxh0ECY

>4 kamergotchi's verder en nog steeds geen tjerie

WAAROM
NOG
LEVEN
?

...

>voor islamitische honden

Islamitische leeuwen, en binnenkort gaan jullie Nederlanders ook voor ons buigen, Sinterklaas zal slaaf zijn van de Moren. Alcohol, carnaval, muziek gaan we verbieden. De wassende maan en ster zullen fel schijnen boven dit land.

Goezo.

Brand vuile heidenen. BRAND!

>dvw je letterlijk alles boven de rivieren op de brandstapel zou gooien

Is alcoholisme een groot probleem in België?

>dv is lekker

>drinkt alcohol
>neukt erop los
>studeert wetenschappelijk zaken die direct tegen de islam ingaan
>stemt VVD
>"'moslim"

hmmm

even en ik ga een fles whiskey kopen
oneven en ik blijf op de computer

indien dubbels beslist draad

Dit, zelfs als martelaar wordt hij geweigerd door Allah

BIERRRR HALEN JIJ

Mijn leven staat enkel in de schaduw van de dood, niets meer. Trap er niet in.

Hij stemt FvD nu.

Hij ziet eindelijk in dat Poetin de weg naar de waarheid en vrijheid is.

>hij heeft nog steeds niet door dat het een personage is

Tegen deze domheid kan niemand op oetz

Niet meer of minder dan in Nederland denk ik. Oudere generatie drinkt wel veel, maar zal daar ook wel zijn, denk ik?

>zo vaak bewezen dat het geen personage is
>"h-het is een personage h-hij een goede jongen hij dindu niets"

Dat wat je nu zegt is niet een echt duidelijk uitgesproken ketterij, als in, het is ooit door een concilie of dergelijke verklaard als ketterij. Maar het is niet iets wat over het algemeen bestempeld wordt als 'orthodox' binnen de christelijke theologie. Het word ook wel eens partialisme genoemd (let op, er is geen kerkvader die het zo noemt), je deelt nu God op in drie delen.

Het concilie van chalcedon maakt bijv. duidelijk dat de bijbel ons leert dat Christus volledig God en volledig mens is, en dus niet een deel van God. Sommigen zijn het niet met deze redenering eens, de orientalen vinden dat de goddelijke kant van christus en de menselijke kant verweven zijn. De reden dat partialisme nog nooit echt duidelijk verworpen is is omdat geen christen aan dit idee vast (zou moeten) houden. Een concilie of synode wordt bijeen geroepen in het geval van grote onduidelijkheid over wat er geloofd wordt, en dat was er in dit geval niet.

>Naar mijn weten zijn er in de Christelijke en Joodse geschriften ook verwijzingen naar hoe ongelovigen in de hemel kunnen komen (bijv. mensen die nooit van Jezus gehoord hebben maar wel goed geleeft hebben oid).

Het is wat ambivalent, er zijn teksten die op deze manier zouden kunnen geïnterpreteerd worden, maar de ruime meerderheid van dat wat erover gaat maakt duidelijk dat geloof nodig is voor de hemel. Maar het probleem is dat in christelijke theologie eenieder onwaardig is voor de hemel en dat ieder een redder nodig heeft. Stellen dat christenen vinden dat mensen die goed geleefd hebben maar niet geloofden toch in de hemel komen gaat nogal in tegen de basiswaarde van het geloof. Veel theologen hebben hierover gesproken en ik kan niet zeggen dat ik een heel duidelijke mening hierover heb. Maar sommigen menen dat Paulus in Romeinen 2 12-16 beweert ook mensen die naar geweten geleefd hebben gered zullen worden. Ik zou persoonlijk zeggen dat ik het niet precies weet maar zelf wel geloof.

Ik wil iets heel vettig eten.

uw moeder?

*haalt zijn rits tevoorschijn*

hier.

...

GEEN argument.

Ik bedoelde iets zoals een gyrosschotel.

Vertel me precies wat je denkt dat gelogen is.

GEEN argument.

Stikt hier van de domme racistische haatpropaganda. De grondwet wordt op deze site overtreden. Veel hypocriet gelul over slingerapen van verwende autochtone ongeschoolden. Gefrustreerd gezeik van mensen die anderen moeten haten omdat ze zelf niet lange genoeg aan mama's borsten hebben mogen zuigen.

Veel dom nazigelul op deze site. Hypocriete overtredingen van de grondwet

Dit had ik jullie van tevoren al voorspeld. Jullie zijn te dom en hypocriet om de politieke situatie te begrijpen. Jullie worden niet genegeerd door de politiek, jullie zijn gewoon te dom om er iets van te begrijpen. Ga eens een opleiding volgen, dombo's

Hypocriet aanvallen van mensen in een zwakkere sociale positie door verwende jongetjes die nooit ergens voor hebben hoeven werken, klaplopers dus.

Toch heb je besloten geld te investeren in een pas?

woehoe!

Ik ben wat sceptisch over oriëntaalse christenen, volgens mij had oosten altijd al een neiging naar syncretisme.

GOEDE PAAL

Ik volg al een opleiding oetz

Weet je wat ik mis in deze paal?
Een argument.

>De grondwet wordt op deze site overtreden.
Dit is een Amerikaanse website. Pure tekst en spraak op deze website is onderworpen aan de Amerikaanse wetgeving.

2015-pashoorndrager aub