Sverigetråden - Eftermiddagsupplagan

Grod Morgon

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=-VLON2EpsxY
youtube.com/watch?v=Kbm2JBHVARA
strawpoll.me/12520906
stockholm.se/komvux
komvux.stockholm.se/open24/public/eduMgmt/Default.aspx
twitter.com/SFWRedditVideos

>allt kommer att bli bra
h-har hört det i 5 år nu, blir ingen skillnad ;_;

riktig tråd

>dkn hennes favorit resturang är samma som mitt

du måste rannsaka dig själv

McDonalds?

Vadå morgon, jag vaknade klockan 6!!!

youtube.com/watch?v=-VLON2EpsxY

Nej

>La mig kl 2:00 och Vakna 12:30
BARA min dygnsrytm upp familj

youtube.com/watch?v=Kbm2JBHVARA
pappa

Vet att en i SvT är omskuren för han hade fiskmås

den här tar vi

Man borde kanske ladda ner Kali linux på sin laptop

Jonte...

0-4 vi stannar
5-9 vi migrerar till

HELL SEGER

>tittar på 2d
>omskuren

:tänker:

Kek har talat

Fick en tid hos oftalmologen nu, fast det var lite senare än jag förväntade mig. Ville ha en tid mitt i mars men får den nu i starten av mars.
>kommer behöva ha på mig solglasögon i flera dagar för att ögonen kommer vara så känsliga
Enda gången i hela mitt liv jag kan komma undan med att ha på mig solglasögon inomhus.

Starten av APRIL för helvete.

...

oftalmolog? vad fan ska du göra?

Ögonlaseroperation så jag inte behöver glasögon längre. Runt 17t totalt för hela operationen men det är lätt värt det.

>17K
>NEET

Häng dig själv du är inte NEET.

grod pogrom

>glasögoncuckar

Han får ju typ 15 lök i månaden och beställer 500 kr pizzor höger vänster

>Han får ju typ 15 lök i månaden

Jag tror inte på vad någon fejk NEET i tråden säger att dom får varje månad.

varför är det så svårt att begå självmord?

Sluta förneka

Vi måste döda NEETsen Hell Seger!

>är du inte pissfattig är du inte NEET
Vad för slags jagjag är detta? Är inte /r9k/jagjaget ändå att en NEET har mer fritid OCH mer pengar än "löneslavar"?

>15 lök i månaden
Nej, endast 6.6t i bidrag netto om man räknar bort hyran. Det brukade vara runt 10-15t om man räknar med pengarna jag fick från Ånga men nu har det absolut tankat och förra månaden fick jag bara 2t från det. Hittills i mars har jag bara tjänat 600 spänn.

Ingen på aktivitetsersättning får 15K i månaden lol. Taket ligger på 10K enligt deras hemsida.

>betala för att inte bära på modeplagg

strawpoll.me/12520906

två

Här vi är?

hur får jag en NEET hemmamake pv som är hemma hela dagarna, städar, lagar mat och tar hand om blommorna när jag är ute på dagen?

Detta oironiskt.

>Ser bra ut och får fashionistapoäng
>Kan ta av dig glasögonen så slipper du se hur fula andra människor är för att det blir alldeles suddigt

Det är bara för snygga människor

Autistiska tjockisar ser bara mer skit ut i glasögon

"Modeplagg" som gör att man ser fulare ut jovisst.
De enda som ser "bra" ut med glasögon är folk som redan ser snygga ut. Är du ful eller genomsnittlig så ser du värre ut med glasögon än utan.

Du vet att du kan börja äta bättre för snyggare hy och börja träna för snyggare kropp? Jag har hjälpt en hel del tjockisar på mitt lokala gym bli smala och snygga. Visst om du blev fuckad rent genetiskt från födseln och har fult ansikte även fast du tränar så är det inte så mycket du kan göra åt saken.

>Visst om du blev fuckad rent genetiskt från födseln och har fult ansikte
Detta är jag så låt mig va

Man kan vara ful utan att vara tjock.

Så man ska fortsätta ha kass syn bara så att nån minoritet av kvinnor som tycker glasögon är heta ska digga en när man börjat träna?
Vad är nästa steg i din mästarplan?

Tjocka autister ser alltid ut som skit, ingenting kan rädda dem förutom att tappa vikt.

>t. modeexpert

Snygga glasögon kan bara förbättra någons utseende, fula glasögon däremot som tjocka autister ofta bär gör ju självklart att de ser fulare ut.

kan städaren lösa vår autism med trådar?

för att du har egentligen ett värde i din existens

De flesta autister har dock skit gener så tappa vikt kommer inte rädda dom

>städaren
>lösa någonting

Precis, så om man är autistisk och kan inte peka ut bra glasögon är det väl bättre att bara bli av med dem?
Jag menar man kommer inte bli Erik Åskkuk oavsett hur mycket man tränar, så det minsta man kan göra är att se till att man inte väljer dåliga glasögon genom att ta bort dem ur ekvationen helt och hållet.

Varken folk i tråden eller städaren följer trådreglerna så nej.

Se: Se:

bryr mig inte om städaren följer reglerna, bara städa bort alla utom en tråd

hur stor är din snopp?
snälla svara

>så om man är autistisk och kan inte peka ut bra glasögon
Vad tror du stylisterna hos optikern är till för?

Att sälja dyra bågar?

Nej? Vill du ha en ögonoperation så kör hårt. Menar bara att om du faktiskt ser bra ut och har bra gener så är det inget fel med glasögon. Gäller också att välja rätt stil.

>Jag menar man kommer inte bli Erik Åskkuk oavsett hur mycket man tränar
Det beror på. Har sett flera taniga killar på gymmet med schyssta ansikten men äckliga kroppar (tänk dig smalfeta tonåringar osv.) som efter råd att börja äta mer och träna ordentlig och riktigt med bra form har blivit avsevärt populärare.

Det är glas de tjänar på, de slipar de själv, vinstmarginalen på märkesbågar är låg.

>men, men jag har ju skitgener ändå! spelar ingen roll om jag tappar vikt och klär mig snyggt, jag kommer ändå inte få en fv :

Den här tråden brevades först och var mycket mer aktiv. Sluta bidra till att tråden är splittrad era jävla spergbarn.

men sluta

Jag tränar dock men förväntar mig aldrig att bli lika attraktiv som Chad

Döda dig själv nybög

Jag har sett väldigt många personer som man skulle kunnat kalla "fula" bli jävligt snygga bara med viktträning och bättre klädstil (alltså inte poloskjorta och dressmanjeans). Du behöver inte ens betala för skitdyra märkeskläder heller.

>Menar bara att om du faktiskt ser bra ut och har bra gener så är det inget fel med glasögon.
Håller jag ju med om. Snygga människor ser ju bra ut i nästan vad som helst, och glasögon är inget undantag.

>Har sett flera taniga killar på gymmet med schyssta ansikten men äckliga kroppar (tänk dig smalfeta tonåringar osv.) som efter råd att börja äta mer och träna ordentlig och riktigt med bra form har blivit avsevärt populärare.
Jag menade snarare att nån som är bokstavligen autistisk kommer ha svårigheter även om han tränar sig från 3/10 till 8/10.
Visst kan man fixa kroppen om man är envis, men djupare problem som personlighetsdrag och psykstörningar är inte lika lättlösta.
Hursom så är det uppmuntrande att höra.

>Nybögtråden är full av nybögar och animespam
hmmmm fick mig verkligen att tängka

Ska kanske testa att gå till 10 % kroppsfett och se om det löser mitt ansikte. Annars kommer jag bara acceptera att va ful

Så länge de håller sig till sin karantäntråd kan de fortsätta göra det. Att man inte behöver se 2D spammat var tredje sekund är värt att "splittra" tråden över

>sjuk förra veckan
>nu sjuk igen

Vad händer

Sluta vara en 2D-bög

>Håller jag ju med om. Snygga människor ser ju bra ut i nästan vad som helst, och glasögon är inget undantag.
Sant nog.

>Jag menade snarare att nån som är bokstavligen autistisk kommer ha svårigheter även om han tränar sig från 3/10 till 8/10.
Rent utseendemässigt? Inte så mycket faktiskt. Men om du snackar mera personlighet och sånt som du syftar till i nästa mening så är jag helt enig. Jag har själv Aspergers och sliter med det sociala men efter att jag började träna 3 år sedan och tog medicin så blev det 10 gånger bättre för mig. Nu har jag haft en del flickvänner och flera vardagliga vänner (ingen som jag skulle åka utomlands med men sådana som man hänger med då och då) än jag kan räkna. Fortfarande ingen vidare utbildning dock men man kanske ska gå tillbaka till det snart.

Sant synd bara att vi är typ 3 personer som inte är nybögcancer

>sjuk förra veckan
>nu sjuk igen
Inte vart sjuk på ett år

>oironiskt vara en sperglord

här är vi

BEgå dig själv 2d bög

Bra jobbat mann1, ger en själv lite mer hopp för framtiden även om jag inte planerar på att skaffa nån flickvän.
>men efter att jag började träna 3 år sedan och tog medicin så blev det 10 gånger bättre för mig
Tar också medicin, kanske man borde börja träna för att färdigställa hela paketet. Fast vet inte om jag kommer kunna göra det och plugga gymnasiet nu samtidigt, har rätt så mycket på bordet just nu.
Vi kommer alla klara oss.

konvertera eller dö

2d är störst

>skaffade nya glasögon
>3D-perspektivet ändras helt
>ska backa ut ur garaget
>slår i med backspeglarna

varför ändrar glasögon djupseendet

>konvertera eller dö
jag kan heema varenda 2d bög i tråden enkelt

>Då får du ha en fortsatt trevlig dag

JA DU DETSAMMA, HEJ DÅ

>6 sverigetradar in the catalogue
Hope janny wipes them all up fucking runts

ojoj vi har en tuffing här

För vilket syfte?

>heema autister som aldrig tränat i hela sitt liv och har astma
>svårt
Välj en

Jag vet inte om jag skulle kalla det där att klara mig. Trots allt det jag hittills lyckats med så bor jag fortfarande hemma och har ingen vidare utbildning eller idé om vad jag vill jobba med. Just nu består min vardag av att träna, spela spel, kolla på anime/läsa manga och hänga med andra när jag har det jävligt tråkigt.

Så länge du inte redan är helt slut efter att plugga gymnasiet så rekommenderar jag dig att börja träna. Det tar inte lång stund alls och om man gör det på morgonen som mig så är det mindre folk omkring och man känner sig så mycket piggare under hela dagen.

Problemet är ju att hälften av dem är infekterade av sjukdomar som ett resultat av att aldrig ha duschat och den andra halvan är bögar med HIV så risken är ju att man blir smittad om man heemar dem.

Har nog större muskler än dig. Du skall inte underskatta din motståndare.

Vad hände med ånga?
Jag är underviktig, kommer träning förbättra mitt ansikte?

Hur länge brukar ni duscha och i vilken värme? Själv tar jag minst 45-50 minuter på mig och verkligen njuter av det. Hela badrummet blir som en sauna efteråt.

Skit i nybögarna som väljer en tråd som brevades för sent. Kom tillbaka till vår riktiga tråd.

sant jag får döda dom från distans

Fettklumparna på dina armar är inte muskler

Vare sig du lägger på dig mera vikt eller inte så ja, träning kommer hjälpa dig med ditt ansikte och ta bort överflödigt fett. Men det lär nog se konstigt ut om du tränar utan att äta ordentligt.

>Jag är underviktig, kommer träning förbättra mitt ansikte?
Ja

Jag har ungefär samma kroppstyp som sd-user, tror inte jag har särskilt mycket överflödigt fett.

>Trots allt det jag hittills lyckats med så bor jag fortfarande hemma och har ingen vidare utbildning eller idé om vad jag vill jobba med.
Det kommer lösa sig. För några år sen hade jag inte heller nån aning om vad jag ville göra i livet, och nu efter jag suttit och tänkt på det i några år så har jag en framtidsplan och några idéer på vilka yrken jag skulle kunna tänka mig jobba med.
Om du ser stilig ut och vet hur man ska bete sig runt folk är du redan på rätt väg.
>Just nu består min vardag av att träna, spela spel, kolla på anime/läsa manga och hänga med andra när jag har det jävligt tråkigt.
Mitt proffstips är att fortsätta med det. Eventuellt blir man så uttråkad att man börjar tröttna på att göra samma sak hela dagen och man börjar ta upp produktiva/självförbättrande intressen för att fylla i tiden. Det är så jag började med grafisk formgivning/bildförvrängning flera år sen, efter ett tag utvecklades det till något jag är någorlunda bra på och tycker är kul att göra.

>Så länge du inte redan är helt slut
Pluggar inte ännu så jag vet inte hur mycket det skulle ta på min ork, men eftersom jag kan endast plugga distans så kan det inte vara så svårt.
>Det tar inte lång stund alls och om man gör det på morgonen som mig så är det mindre folk omkring och man känner sig så mycket piggare under hela dagen.
Just nu vaknar jag klockan 12 på dagen så först måste jag fixa dygnsrytmen om jag ska göra detsamma.

>Vad hände med ånga?
Ingenting, folk spelar bara inte DG2 så mycket, särskilt när spelet inte uppdaterats på länge och folk har redan köpt massvis med mina nycklar. Jag hoppas Snubbeltråd godkänner fler av mina skinns så jag kan tjäna mer pengar, men jag förväntar mig inget.

15 minuter max i lite varmare än ljumt vatten. Allt jag gör är tvätta håret, skrubba kroppen, och kliver sen ut så man inte vänjer sig till värmen för mycket.

vafan säger du

>Det kommer lösa sig. För några år sen hade jag inte heller nån aning om vad jag ville göra i livet, och nu efter jag suttit och tänkt på det i några år så har jag en framtidsplan och några idéer på vilka yrken jag skulle kunna tänka mig jobba med.
>Mitt proffstips är att fortsätta med det. Eventuellt blir man så uttråkad att man börjar tröttna på att göra samma sak hela dagen och man börjar ta upp produktiva/självförbättrande intressen för att fylla i tiden. Det är så jag började med grafisk formgivning/bildförvrängning flera år sen, efter ett tag utvecklades det till något jag är någorlunda bra på och tycker är kul att göra.
Schysst, tack för inspirationen. Det är inte så att jag inte trivs med mitt liv just nu, men visst önskar jag att jag hade ett ordentlig jobb (nödvändigtvis inte med en ordentlig utbildning) och ett ställe för mig själv. Men tur som att föräldrarna trivs att ha mig hemma och förstår hur vrickad bostadssituationen är just nu.

>Pluggar inte ännu så jag vet inte hur mycket det skulle ta på min ork, men eftersom jag kan endast plugga distans så kan det inte vara så svårt.
>Just nu vaknar jag klockan 12 på dagen så först måste jag fixa dygnsrytmen om jag ska göra detsamma.
Som regel sover min kropp automatiskt minst 8 timmar oavsett vad så jag försöker alltid komma i sängs före kl.12 så att jag hinner till gymmet tidigt innan alla andra som också brukar gymma på morgonen. Det är inte många som regel men det är alltid skönast när man är nästintill helt själv och kan spela musik, nynna lite och bara fokusera på sig själv.

Gymnasiet är ganska så lätt, möjligt att komvux är värre dock. Vilka kurser har du?

>Det är inte så att jag inte trivs med mitt liv just nu, men visst önskar jag att jag hade ett ordentlig jobb (nödvändigtvis inte med en ordentlig utbildning) och ett ställe för mig själv
Sitter lite i samma situation. Kunde jag bara börja jobba och tjäna runt 25-28t så skulle jag skippa gymnasiet helt och hållet, men jag tror inte nån skulle anställa en NEET som mig utan formell utbildning.
Vill också hitta en egen lägenhet för den jag bor i just nu är mer eller mindre ett korttidskontrakt.
>och förstår hur vrickad bostadssituationen är just nu.
Ja den är verkligen hemsk.

>Som regel sover min kropp automatiskt minst 8 timmar oavsett vad så jag försöker alltid komma i sängs före kl.12
Min löper runt lite, varierar på årstiden. Jag kan inte somna om kroppen inte vill, så bara när jag börjar känna hur tunga ögonen blir vid 3-4 så kan jag lägga mig. Men att sitta framför datorn hela dagen gör saken bara värre, så jag borde lära mig sluta använda datorn efter 12.

Som sagt så pluggar jag inte än och jag måste skicka in grundskolebetyget innan jag kan ansöka om något.
Generellt så har jag ett dåligt begrepp på hur gymnasiet fungerar. Vad jag vet är att man måste plugga 2400 poäng för att ta examen, så jag kan inte bara plugga grafisk formgivning-kurser.

Du går komvux, inte gymnasiet.
stockholm.se/komvux
komvux.stockholm.se/open24/public/eduMgmt/Default.aspx
Du KAN läsa bara grafisk formgivning, problemet är att det inte ser så bra ut på ditt CV. Ska du gå uni sen behövs vissa kurser för behörighet. Överväg att leta upp ett universitet i Japan/Kina som inte har en engelsk hemsida och påstå att du har pluggat där, mycket snabbare än att gå komvux.

du kan inte hitta på det här

>dkn man brukar tänka att folk i tråden är ens kompisar
>dkn de flesta är egentligen nazister och/eller avskum
inte en bra känsla favä

Så man kan seriöst bara plugga "samma" kurs flera gånger för fler poäng?
Jaha. Intressant.