Nederdraad

Nederdraad.

Wat vinden jullie van de verkiezingsuitslag? Ik vind het goed dat de VVD de grootste is geworden, PVV op de tweede plek vind ik ook niet slecht. Ik vind groenlinks kanker.

Jullie mening?

>verkiezingen

Je wilt serieus een politieke discussie op het grootste mbo-ers board ter wereld? Je krijgt 2 reacties: 1) kanker 2) hurrrr durrrr moslims

Ik dacht dat mbo'ers alleen maar de standaard site's als Facebook, Google en Youtube kende, maar blijkbaar niet?

Waarom vindt je Groenlinks kanker?

'vind

>Belastingen omhoog + extra belastingen
>Alle vluchtelingen toelaten in plaats van het probleem in het land daar zelf oplossen

Jij bent hier toch ook?

Schot voor open doel.

Oh shit

Belastingen omhoog in de hoogste schijven, via verschillende structuren willen ze er voor zorgen dat de lage inkomens er netto op vooruit gaan.
Het probleem oplossen op de plek waar ze vandaan komen? Moet Nederland een soort van politiestaat a la Amerika worden waar wij een beetje democratie komen brengen in Syrie? Of bedoel je dat we landen als Turkije, Griekenland en Italie alle vluchtelingen moeten laten opvangen?

"Of bedoel je dat we landen als Turkije, Griekenland en Italie alle vluchtelingen moeten laten opvangen?" > Ja dat bedoel ik, het gebeurd al maar dan op een nog betere manier

"Belastingen omhoog in de hoogste schijven" ik heb mijn eigen bedrijf en ik betaal dus belasting in de hoogste schijf, ik heb een aardig inkomen

Met een eigen kleine/middelgroot bedrijf vind ik het niet meer dan logisch dat je voor de VVD bent, eigen succes zullen we maar zeggen.

Ik vind het persoonlijk gewoon veel te makkelijk om te zeggen dat zij dat probleem maar lekker mogen oplossen en dat wij als Nederland wel een paar miljard die kant op sturen omdat we geen maatschappelijke problematiek willen.

Tja je hebt opzich wel gelijk, ik heb trouwens niet voor de VVD gestemd maar voor de D66. Jij groenlinks zeker?

Nee blanco. Ik kan me persoonlijk niet identificeren met de huidige politiek. Groenlinks vind ik veel te overdreven. Ook qua vluchtelingenproblematiek. Bovendien ben ik ook helemaal tegen een spitstax zoals de GL graag wilt zien. Ik ben echter wel heel erg voor hun ideeën over het milieu.

Waarom niet? Stem dan minstens nog op de niet stemmers partij...

Had ook gekund, zat zelf nog even met de piratenpartij in me hoofd maar na het doorlezen van hun programma ben ik ook afgehaakt.
Ik geloof zelf dat als iedereen die het niet eens is met de huidige politieke partijen blanco zou stemmen er in ieder geval een bewustzijn ontstaat dat er vraag is naar iets nieuws.

ja dat gaat nooit gebeuren dus vergeet dat maar, ik was ook niet van plan te stemmen maar ik wist niet dat mijn ouders ook voor mij konden stemmen dus heb ik ze maar op partij van de dieren laten stemmen

ach, daar geloof ik zelf ook niet in. Maar liever een blanco stem dan geen stem. Het laat in ieder geval nog een vertrouwen in de democratie zien. En wat jij nu zegt, ik ken persoonlijk ook mensen die pvdd stemmen omdat ze het of eigenlijk niet weten, of eigenlijk niet wilde stemmen. Hetzelfde met veel proteststemmen op de PVV. Zelf denk ik dat het beter is om dan gewoon blanco te stemmen omdat dit de mogelijkheid geeft voor nieuwe partijen om zich te etaleren voor de volgende verkiezing.

...

ja ben er blij mee, maar idd groenlinks pure kanker, maar nog erger is de SP.

Kanker communisten

VVD is de kanker van de nederlandse samenleving. De enige reden dat die partij nog bestaat is de afwezigheid van een andere zinnige rechste partij. Kankerzwak.

Je hebt helemaal gelijk

Hoezo is de VVD de kanker van de Nederlandse samenleving?

Kijk maar eens naar het ministerie van justitie, en de ministers die daar de afgelopen jaren de dienst hebben uitgemaakt. Stuk voor stuk corrupte onbenullen, maw typisch VVD.

de kanker van de samenleving?

>tokkie

jij bent zeker een kanker communist

Jesse is kanker fdv is baas

lol, kalm aan mark, dat soort amerikanker rethoriek is niet nederland waardig.

...

...