Que opinas de los libertadores?

...

Other urls found in this thread:

es.wikipedia.org/wiki/Ejército_de_los_Andes
es.wikipedia.org/wiki/Bernardo_O'Higgins
twitter.com/NSFWRedditGif

checked

Iturbide fought on Spain's side for 10 years literally massacring and raping the true independentists, and he only switched sides in the last minute because he wanted to become an Emperor when he saw the opportunity. His """""empire""""" failed, as expected, and he was stupid enough to come back after we exiled him. Now, the Mexican right wing likes him because the right wing here consists of a bunch of edgy idiots who couldn't read a book for their lives.

The true heroes for Mexico were Morelos and Vicente Guerrero.

>su pais tiene un libertador
kek

San Martin was also here wtf

Don't know enough about the other countries all that much desu.

San Martín freed Chile too

dat map need more light blue

sure, with his 1000 men army
kek this deluded argie

>Bolivar
No.

unironically kys

Juan Pablo Duarte best.

Feb 27 1844 best day of my life

kys

es.wikipedia.org/wiki/Ejército_de_los_Andes

"O'Higgins y todo el gobierno se dedicó por entero en preparar la expedición: el vestuario, los víveres, las armas, los caballos y mulas para operar en tierra, el dinero para los sueldos, pero había el problema del pabellón bajo el cual irían las tropas al Perú. La mayoría de los oficiales eran argentinos, pero se les había otorgado sus grados en el escalafón del Ejército de Chile de acuerdo al acta de Rancagua en que se habían desligado de las autoridades transandinas, además que casi la totalidad de los soldados eran chilenos, como también lo eran la Escuadra y las naves que los transportarían. Hasta que en una reunión se le planteó directamente la pregunta al generalísimo, el que respondió: «Con la chilena, señor Marín». El Senado redactó completas y detalladas instrucciones a las que el general San Martín debería ceñirse durante su mandato. O'Higgins las recibió y no se las transmitió a San Martín confiando en el juicio y criterio de su amigo."

>además que casi la totalidad de los soldados eran chilenos, como también lo eran la Escuadra y las naves que los transportarían

es.wikipedia.org/wiki/Bernardo_O'Higgins

pic related is the flag that liberated the shit out of peru.

WE

A bunch of masons role playing as emperors. Obviously it was a total failure for sudacas in the long run as bigger countries have picked on them and destroy them constantly since they broke up into 30 different countries.

ESTO

> la libertadores
Me gusta ese torneo desu

>Chile
>Perú
>not San Martín

>Uruguay
>not Artigas

what the actual fuck is that meme map

>Uruguay
>San Martín

ftfy