/skandi/

det er onsdag udgave

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=WlD32MyKwOM
en.m.wikipedia.org/wiki/Mutual_intelligibility
youtube.com/watch?v=1d6Q5lDthMs
twitter.com/SFWRedditVideos

ska till Haparanda imorgon

44 dagar til Ólavsöku!

Jeg er lige kommet frem til at kvinder har det værre end mænd
Er du enig?

Verkligen? Najs

Hash

er godt

Har ikke roget i en uge pga. eksamen.

>rog i går
>skal ryge igen på fredag
>er i stand til at gore dette fordi man har sabbatår og ikke skal arbejde indtil på lordag

Næh

>der er flere mandlige chefer, politikere og ingeniore end kvindelige
>"hjælp vi undertrykkes ;_;"

röh röh

kjeh kjeh

Gennemsnitligt vælger kvinder bare andre områder end mænd, og det er der ingen skam i

>gennemsnitligt vælger mænd bare en kriminel levevej i flere tilfælde end kvinder og det er der ingen skam i

Gomorrn.

To dage til helgen

Du kan ikke modargumenterer!
Forsat god dag!

det gjorde jeg dog lige

En havfrue?

>dfn man kan studere irsk på mit universitet men ikke skandinaviske sprog

Du kritiserer mænd for at tro de undertrykkes, men så alligevel bringer du noget op der er en decideret udfordring for mænd, som står i kontrast med din konstatering om at kvinder har det hårdere end mænd.
Jeg tror en god måde at lukke denne debat på er ved at konkludere, at mænd og kvinder ser udfordringer på forskellige områder, og at det ikke er så simpelt som at sige "x har det hårdere end y".
Igen, hav en god dag min ven!

>dfn kan ikke tale fransk eller tysk

>men så alligevel bringer du noget op der er en decideret udfordring for mænd
det er kun en ting
der er jo mange flere ting at bedomme dette på, pædofil

Schade

Vem är den danska animebrevaren?
Är det en sötis som vill ha snopp i rumpan?

Se, det er ikke kun "én" ting, for kriminalitet forårsages jo som regel af noget andet. Man kan i bredde træk give skylden til forlæggende problemer som fattigdom, mentale issues eller stofmisbrug, som også hver er problemer man især ser hos mænd (måske lige med undsætning til fattigdom, som er et mere universalt problem).
Forresten er det ikke særligt modent at ty til fornærmelser hvis man ikke kan få ret

Hvorfor er svenskere på Sup Forums så homoerotiske

Sexuell frustration

För det finns massa söta twinks, fällor och kvinnoar :3

Har det noe å gjore med Olav den hellige?

Det er vi også irl

Ja. Det er vores árlige mindedag(er) for ólav. Vores nationaldag(er). Fejres med at alle færinge modes i thorshavn ig drikker sig fulle i to dage.

So I moved to Germany and practically everyone here thinks Finland is part of perkeleen Scandinavia. How do we fix this?

But everyone knows the Swedes are gay [spoiler]and extremely fuggable, too[/shmoiler]

When it comes to geography, Germans are the Americans of Europe. Ask whether they know Finland's capital and most of them will reply with "Errrr.... Stockholm...no wait, Oslo!"

SLUTT Å KULTURELT APPROPRIERE KONGEN MIN!

...

^^ +1

Noregs kongur, er Föroya kongur.

Den enda bra dansken är han med fdom bilder

Varför har ni inte några egna kungar?
Varför har ni en egen kung?

Her er kvinder jo velkommen til at være ingeniǿre, men de fleste vil bare ikke. De fleste kvinder på mit universitet studerer humanities, psykologi, eller gender studies.

Det är bra att alla har möjligheten att bli ingenjörer om de vill, men därefter så bör man även uppmuntra flera kvinnor att faktiskt utnyttja den möjligheten

Vit hava eina danska drottning

Hvorfor, hvis de tydeligvis ikke vil?

r e x
p e r p e t u u s
n o r v e g i a e

För att folk bör uppmuntras till att nå sitt potential och skaffa ett bättre yrke. Det är ett kulturellt problem att kvinnor skaffar sig mindre värdefulla, mindre användbara, mindre krävande yrken anser jag. Och desto längre det fortsätter utan att rättas till desto längre försprång har de länder som lyckas utnyttja sin befolkning bäst.

Det är bra att folk har möjligheten att nå sina mål. Men när de väl ha gjort det så bör de inte bara nöja sig, utan de borde istället skaffa sig nya, ännu högre mål.

Fordi dere ble så rumpesåre at dere truet med krig når vi ville opprette egne konsulater i utlandet, istedenfor å dele. Så da hadde vi ikke lyst til å være i union lengre. Eneste grunnen egentlig.

Norge og Sverige var begge selvstyrte land med hver vår hær, parlament, grensekontroll og lovverk. Eneste vi delte var jo en konge, som i Norge bare hadde suspensivt veto (i motsetning til i Sverige hvor han hadde absolutt veto). Så var vel naturlig å ha egen utenrikspolitikk også.

NEI DET ER IKKE! SLUTT Å SI SÅNN! DERE ER DANSK-BRITISKE LAUSUNGER!

>Se, det er ikke kun "én" ting, for kriminalitet forårsages jo som regel af noget andet
det er jo det samme som karrierevalget hos kvinder, satan. Det er bevist at kvinders karrierevalg påvirkes af stereotyper

desuden tyer jeg ikke til fornærmelser
du postede et billede fra en pædofil tegneserie og derfor anser jeg dig for at være pædofil

dette

Men det gör man också här. Det finns många initiativ för att uppmuntra kvinnor att bli ingengjörer eller forskare. Det finns också ett mindretal som faktikst utnyttjar möjligheten, och de gör lika bra som männen. När jag frågar de kvinnorna som studerar gender studies eller humanities om varför de inte vill studera naturvetenskap eller plugga till ingenjör säger de att de inte gillar eller inte förstår matematik.

>Det finns många initiativ för att uppmuntra kvinnor att bli ingengjörer eller forskare.
måske er det ikke nok

Slutt å benekte å Olav den """Hellige""" var en kristen forræder

hva har /skandi/ lært dere?

fuck forkert jeg mente

denne kommentar

ikke meget

Men hvad vil du? Bǿr man simpelthen give dem deres B.Eng eller B.Sc? Jeg vil gerne se flere kvinder studere Datologi som jeg, men man kan ikke tvinge dem til at prǿve det.

hvad jeg vil?
jeg vil se kvinder være ingeniore
vi gor måske bare ikke nok for at opmuntre dem til det

>dfn muh soggy knee :(

nu kor vi på

>"jeg er chef i et stort firma. jeg undertrykkes ;_;"

youtube.com/watch?v=WlD32MyKwOM

At vi er mer eller mindre helt like sammenlignet med resten av verden.
Har bodd i både Sverige og Danmark i kortere perioder, med unntak av litt språk så var det som å bo hjemme, bare ikke så asosialt (er tross alt norsk).

PITTUR Í PITTU
>PITTUR Í PITTU
PITTUR Í PITTU
>PITTUR Í PITTU
PITTUR Í PITTU
>PITTUR Í PITTU
PITTUR Í PITTU
>PITTUR Í PITTU
PITTUR Í PITTU
>PITTUR Í PITTU

Tillhör Danmark verkligen till Skandinavien? Jag menar att den enda förbindelsen till bergskedjan Skanderna är en byggd bro för inte så länge sedan...

>dfn danmark ikke horer til nogen steder

jamen Ahmed, du horer jo heller ikke til i Sverige

Kommer an på om du ser på det geografisk eller demografisk. Geografisk sett er den Skandinaviske halvoy Norge, Sverige og deler av Finnland. Fennoskandia inkluderer hele Finnland og noe av Russland (som helt klart burde vært vårt).

håber virkelig at Jesus kommer og henter mig snart, kan ikke holde ud at være her

Er det så ille der ute på Færoyene da?

t. verdens lykkeligste land

Forstår islendinger og færoyinger hverandre, eller er språkene veldig forskjellige?

Synes færoysk er ganske lett å forstå med unntak av noen ord, men islandsk er ikke så alt for vanskelig det heller.

en.m.wikipedia.org/wiki/Mutual_intelligibility

Da færosk skulle få standardiseret skriftsprog valgte vi etymologisk stavning (desværre favæ), så islandsk på skrift er ikke så svært at forstå. Færosk og islandsk har været adskilt i 1000 år, så udtalelsen er helt anderledes, men man kan godt forstå enkelte sætninger, hvis man prover.

Brödrafolkens väl!
LEVE!

>Jeg vil gerne tvinge folk til at gore noget de ikke har lyst til.
>Jeg kæmper for frihed.

1. Jeg vil ikke tvinge folk til noget, jeg vil opmuntre dem til det
2. Jeg påstod aldrig jeg kæmpede for frihed

Prǿv å tegne Skandinavia/norden fra hukommelsen din.
Ikke juks.

Kommer Skandinavien någonsin förenas igen?

Jeg har en tablet
giv mig noget at tegne

LES: Kom igjen nå, tegneanonsen - Tegn!

jesus som henter en trist færoying opp til paradis

At blive fodt som d*nsker er den værste forbandelse et menneske kan udsættes for.

t. Muhammad

i dag har jeg kobt kondomer for forste gang, men de ender nok bare med at udlobe for brug. Jeg vil dog prove at onanere med en på

Hvem siger det?

hver gang jeg får vådt toilet papir på mit penishoved under erektion gor det fandens ondt
aner ikke hvordan man kan have et kondom på

...

ok jeg tager den her

Fyfaen

>dfn jeg er fodt som dansker og din kommentar giver mig selvtillid

>Jesus
Ólavur Heilagi*

hvorfor putter du vådt toiletpapir på din penis, når du har erektion?

Værre end at blive fodt som leaf?

når man skal torre sig af efter at have onaneret kan det ske det sidder fast
specielt hvis man faktisk prover at torre penishovedet af

Skaffa bättre papper, människa
Eller skölj tasken i vasken bara, inget mer med det.

best dano-faroe pop duo

youtube.com/watch?v=1d6Q5lDthMs

dette. jeg pisser alligevel i vasken, så det er perfekt

endelig fri

bare fang spermen i forhuden og gå ind på toiletet og vask med vand. Ikke brug for papir.