/Nederdraad/

Overlevings-editie

Welkom: overlevers
niet welkom: opgevers

>dvw had net opgegeven
Wat een slappe vorm van overleven

sttt.

geniet gewoon.

We hebben het weer gehaald en hoeven niet geconfronteerd te worden met de pijnlijke realiteit van ons leven.

Wat hebben we overleefd?

Godverdomme. Godverdomme ik heb advies nodig. Ik heb dit verhaal half gepaald maar er heeft een nieuwe ontwikkeling plaatsgevonden:

>wees mij
>loop paar dagen geleden kankerdronken door de stad (net bachelor gehaald en kwam van een bbq af)
>kom vrienden van middelbare tegen
>vragen me wat ik zoal heb gedaan in de laatste paar jaren
>ik lieg kankerhard dat ik van alles heb gedaan: veel research, goede stages, cum laude geslaagsd, etc.
>ik werkelijkheid heb ik helemaal niets gedaan behalve met een 6,3 gemiddeld mn bachelor gehaald

Nieuwe ontwikkeling

>voor een of andere reden werd ik geloofd door een van die gasten
>nu ben ik uitgenodigd voor een research groep door hem

Kanker, wat te doen? Zijn voorstel klinkt echt kankerinteressant maar als ik mijn cv opstuur ziet hij dat ik zwaaaaaaaaar uit mijn nek lulde.

Zal ik maar gewoon zeggen dat ik niet kan?

Gewoon doen, als je dronken bent klink je sowieso al ongeloofwaardig, en wat heb je nou te verliezen aan mensen van de middelbare.

Leugens bestaan niet, alleen alternatieve perspectieven op de realiteit.

In dit geval zou ik het alternatief doorzetten tot het een realistisch perspectief wordt.

Ik ben gewoon bang dat ik compleet voor schut sta. Hij kent veel mensen en zou dit verhaal kunnen verspreiden.

Het zijn studenten, dus zeg gewoon dat je dronken uit je nek lulde

KANKER IK HAAT TENTAMENS IK WIL DOOD DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD RRRIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

السلام عليكم

ik heb al een maand vakantie :^)

pleeg zelfmoord kankerminderjarige IK HAAT JE

ik heb tot augustus vakantie
veel plezier met leren he terwijl ik lekker jijbuis filmpjes kijk :^)

VAL DOOD RRRIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

ga maar even doorleren, zometeen haal je geen goeie cijfers he :^) veel plezier tot laat in de nacht te leren

dubbels en ik pleeg letterlijk nu zelfmoord

Herrol

Zet je echt aan het denken.

>rollen voor zelfmoord
>in de overleef-editie

ziet er naar uit dat je dood gaat, riv

samen

Denken jullie er is andere leven in ons universum? Ik denk zo.

Er zit een gek voor m'n deur die denkt dat 'ie een duif is. Ik haat het om in deze wijk te wonen. 40% gekkies, 40% neo nazis en de rest bejaarden. Gelukkig wonen er twee goede vrienden dicht in de buurt. Als ik hen niet had dan werd ik zelf een gekke neo nazi

Ik denk het wel, als het observeerbare universum 93 miljard lichtjaar doorsnee heeft en er triljoenen sterren zijn dan moet het wel. Het is jammer dat bijna iedere alien beschaving aan een technologische limiet zit waardoor communicatie met elkaar al niet eens mogelijk is.

Kijk eens wat ik bemachtigd heb
Van een kennis van mijn ouders uit burgerland
>he lullo, heb je nog geneukt?

>dvw geen schattige loli dochterfu

paal tenen

wie /hardwerken/ vandaag?

>dan moet het wel
>moet
Heel dom antwoord, alleen te verwachten van 77IQ.

*Dan is het zeer waarschijnlijk.

De meeste zullen nog in religieuse sprookjes geloven of niet verder kunnen denken dan flat earth gedoe, dus denk ik dat ik mijn IQgenoten iets voor ben.

*geloofen

Misschien ben jij wel de gek die denkt dat ie een mens is

roekoe? roekoe roekoe ROEKOE!!

net echt lekker gescheten jongens
het was geen spetterpoep en toch vloog het eruit

heerlijk

I love the Netherlands and I love the Dutch

Dankjewel schatje

Fijn, je omarmt het
*gooit kruimels*

Hoe weet ik of ik aspergers syndroom heb?

Hoe weet ik of ik social awkward ben en niet autistische?

Dat heet je laten testen
En laat je ook maar anglisme testen

>Hoe weet ik of ik social awkward ben en niet autistische?
Er is geen verschil behalve dat je voor het een gratis geld krijgt.

Hoeveel krijg he uberhaubt?

Anglist zijn zou de nieuwe standard moeten zijn.

Ik heb te hard gewerkt vandaag jongens, ik moet ff een break. Of nee, ik neem vandaag maar /vrij/

De vrijheid om op te staan wanneer ik wil per dag.

Ik zit in de trein en er zit een groepje Zweden en Amerikanen voor mij. Een van hen heeft een ukelele en zit steeds hetzelfde deuntje te spelen en iedereen in de trein irriteert zich eraan alleen durft niemand wat te zeggen.

Wacht ik had het mis, het zijn Zweden en Canadezen.

>loop langs school
>heb drinken in mijn hand
>kleine kutkindjes op schoolplein
>lachen me uit
>"hi hi wij zijn kleine kutkindjes en dus onschendbaar >:)"
>flikker drinken over ze heen
>"boehoe dit is onrechtvaardig :("
>kleine kutkindjes gaan huilen
Ik wou dat ik het kon zien toen ze het tegen hun docent vertelde

Koek

Echt weer zo'n asperger actie.

Doe mij maar wat asperges

IK PROBEERDE OM JE TERUG TE HOUDEN MAAR JIJ WAS STERKER

OH JA

EN NU LIJKT HET ER OP DAT OPGEVEN MIJN ENIGE KANS IS

Over wie heb je het??

Heer Wellington

Oh die ken ik niet.

goedemorgen

>nederpoop

>zojuist een belangrijke email ontvangen
>durf hem niet te openen
>staat al 5 uur in mijn inbox

kent iemand dit gevoel?

Koek, het was geen water maar plakkerige limonade hoop ik

Ja
Ik ben altijd bang dat zoiets mijn humeur voor de rest van de dag verpest oetz

Koek
Ja, bijna altijd bij belangrijke emails. Zelfs die waar ik mij altijd op verheug.

Nee, die open ik juist meteen.

Herpaal mjin vraag van gisteren:

>omaatje maakte ooit een schilderij tijdens een initiatief van het rusthuis (ze had dementie)
>omaatje sterft
>rusthuis wil schilderij zelf houden, weigert aan de familie te geven

Wat doen?

Had zij dan niet het auteursrecht, dat dan overgaat naar de erfgenamen?

Als zij het niet nadrukkelijk heeft aangegeven, erven wettelijke of testamentaire erfgenamen het auteursrecht.

Nee, gemaakt in het rusthuis, met materialen van het rusthuis, onder begeleiding van het rusthuis. Net als met school: het is van de instantie.t

Leg het voor aan een advocaat oetz
Maar is het zo erg dat je dat schilderij niet in je bezit hebt?

Volgens de wet op de auteursrechten mag je zelfs met materialen van je werkgever creatieve werken maken tijdens je werk en voor je werk, en die worden nog auteursrechtelijk beschermd tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

>is het zo erg dat je dat schilderij niet in je bezit hebt?
Ik vind van wel.

De gang in het rusthuis hangt vol met werken van de bewoners, en allemaal lijken ze op kleuterschilderijen: ze gebruikten gewoon de basiskleuren.
Mijn omaatje daarentegen heeft de verf gemengd tot zachte kleuren, en heeft een mooie compositie gemaakt.

Op het einde van haar leven ging ik, toen ik ging bezoeken, vaak in de gang wachten terwijl ze haar aan het wassen en kleden waren, en toen keek ik de hele tijd naar dat schilderij om de lelijkheid van haar aandoening te vergeten dankzij de schoonheid van het product van haar verbeelding.

Persoonlijkheidrechten vervallen bij overleiding.

Overlijding* oeps

Bedoel je daarmee dat haar auteursrechten niet naar de erfgenamen gaan?

Waar hangt het?
In het rusthuis als kunst op de muur of in haar kamer?
Als het in haar kamer hangt was het haar eigendom en gaat het naar de nabestaanden.
Tenzij het ergens op papier staat dat de oma het aan het huis geeft

Ben je in gesprek gegaan met de directeur van dat rusthuis?
Wellicht krijg je hem mee als je je situatie uitlegt en een symbolische prijs ervoor betaalt. Of gewoon de kosten van de materialen.

In de gang, naast alle andere.

Een half jaar geleden gevraagd aan de hoofdverpleegster, en zij ging het vragen. Het antwoord was dus nee, en ik heb niet verder aangedrongen toen omdat ik in alle rust wilde rouwen.

Ik zal nu rechtstreeks eens met hem praten, maar ben bang dat hij als zich als een bureaucratische eikel zal verzetten en ik mijn geduld ga verliezen.

Vertel in welke trant het gemaakt is

Auteursrecht onstaat vanaf het moment dat het werk gemaakt is en behoort tot de maker. Als zij dus niet duidelijk ergens vermeld heeft dat zij het auteursrecht overdraagd aan het tehuis, erven wettelijke of testamentaire erfgenamen het auteursrecht.

Bedoel je hoe het praktisch in zijn werk ging?
Alle oudjes uit de dementie-afdeling werden samengezet, en er kwamen wat mensen langs met materialen en doeken, en ze mochten zich zo een beetje uitleven.
Onmiddellijk daarna werden de werken in de gang uitgehangen, dat is misschien twee-drie jaar geleden. Alles hangt er nu nog.
De hoofdverpleegster vertelde dat ze mijn omaatje bezig zag, dus zij is getuige van het creatieve proces geweest.

Weet niet meer wat het was maar geen water iig

Als je de stijl bedoelt; alle anderen gebruikten gewoon de basiskleuren, dus ze lijken allemaal op elkaar.
Mijn oma heeft de kleuren heel subtiel gemengd, en een zeer mooie compositie gemaakt.

Haar hele leven heeft ze niets dan schoonheid voortgebracht; en zelfs wanneer haar lichaam en gedachten haar in de steek lieten, kon ze niets dan schoonheid voorbrengen.

topkoek

Ja. Ik heb echt een hekel aan dat gevoel. Meestal moet ik dan een sociaal correct antwoord gaan typen en dat verpest mijn ultra autischtische humeur.

Goh, wat lullig. Ik zou inderdaad met een advocaat (of notaris?) spreken.

Weet je wat je moet proberen? Gewoon nergens op reageren. Het is niet alsof er consequenties aan vast zitten,

Wie /stakeboarden/ hier?

Dan is het gewoon van de familie lijkt me

paal skateboard

Nee, je mag 'm niet herkennen. Hij is wel heel mooi hoor.

Alsof er iemand ooit in Almere komt. Je hebt je fiets toch ook zo vaak gepaald?

Ja, maar niemand gaat op een fiets letten.

Nog minder mensen gaan op de onderkant van een skateboard letten (die zie je namelijk niet)

Ja, fuck it. Maakt ook niet uit eigelijk.

Ik woon vlak bij 77IQ, zie zijn stickers regelmatig.

Fotos of het is niet gebeurt.

sorry ik heb een belastingbetalende baan

...

Haha, hij is echt de foto gaan nemen.

Wat weerhoudt je ervan het schilderij gewoon van de muur te halen en mee naar huis te nemen?

>27/05/2017

Ik moest toch de bus hebben toen

koek

Dat heet diefstal

Niet als het al van je gestolen is.

Maar het is niet gestolen.