/norgetråden/

Sommerfuglpatruljen-utgaven

I forrige episode

Other urls found in this thread:

finn.no/car/used/ad.html?finnkode=96258555
finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100635762
youtube.com/watch?v=tPTrIK0i7b4
youtube.com/watch?v=VvmfsivdavQ
twitter.com/NSFWRedditGif

forst

forstår i íslensku? jeg vil gerne lære det

Hvem negrer seg til jul her?

sattan
onsk mæ lykke t da gutta

kino

...

>hatprat

Hmmmmmm

Noen som husker den filmen(?) om en mini soldat laget av papir som blir satt på en trebåt i en kloakk? Tror det var en sort-hvit film

den standhaftige tinnsoldat

Takker

Jaja, da var jeg hjemme fra Dunkirk. Prǿvde å ta han 90-åringen på låret men han gav meg en på tygga.

>Skal sǿke billån på 50k
>Faen meg 16% rente å betale i måneden
>Men selv får kunder 1% rente i året på pengene de har på kontoen
HATER banker

>Legger jeg på egenkapital blir renta 20% i måneden
JÆVLA MAFIA

Okei hvis det står aromaterapi og THAIMASSASJE så må man vel få en håndjobb der på slutten?
Det finnes da ikke noen annen for for THAIMASSASJE

Jeg har en kompis som jobber i bank med nettopp billån. Han sier hele tiden at det er ren idioti å ta billån, også smiler han og sier at det er bra for business for dem da.
Jeg foreslår at du lar være fåvæ. Hvis du ikke har råd til å kjǿpe en skikkelig bil uten lån, så synes jeg du burde kjǿpe en bruktbil bare. Gå så billig som du må, rett og slett. Har ikke du råd til mer enn en bil til 20k så kjǿper du en bil til 20k.

50000 i billån tar jo ingen tid å betale ned da?

jeg kan se brannen i moss.

Ja, har 30k på konto og tenkte kansje et lån på 30k til (sånn at jeg kan bruke 50k på bil) men ser nå at det ikke er godkjent da jeg må låne minst 50k utnom egenkapital.

Da dropper jeg det og finner meg en billig vrakbil til 10-20k istedet. Så lenge den holder ut året er jeg fornǿyd.

Renten og gebyrene du må betale på siden gjǿr et kortsiktig lån veldig dyrt i forhold. Altså 20% mer enn hva du låner

Ja, legg fra deg ideen om å ta billån. Og vurder det aldri igjen resten av livet fåvæ. Du kan kjǿpe en bil til 30k heller, evt 10-20k. Den bilen kan du ha i flere år fremover til du får råd til noe bedre.

>Altså 20% mer enn hva du låner

Så det blir 60000 til sammen da?

Er jo ikke all verden.

>billån

Trykker ned en hel pose SMASH i motbydelig fart

Slurker ned en stor kopp gronn te

Ikke han, men du ender opp med å betale mer enn 60k vil jeg anta. Men la oss si at det blir på 60k. Du gir fra deg 10k til banken helt gratis fordi du ikke klarer å spare selv noen måneder. Seriǿst, bare la være.

...

Denne bilen koster 30k

finn.no/car/used/ad.html?finnkode=96258555

Synes ikke det er så ille å bare kjǿpe en billig bruktbil som dette hvis du fǿrst er i startfasen av voksenlivet ditt.

Vil forresten påpeke at hvis du bor i nærheten så er bilen i den linken et godt kjǿp også, tror jeg. Den har jo ikke kjǿrt særlig langt for eksempel.

Her har du morsom bil til 30k.
finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100635762

Hvordan kan andre land konkurrere?

Lysene går opp, lysene går ned. Opp, ned, opp, ned. Hvertfall på den forrige generasjonen.

De kan ikke det. Vi har det ekstremt bra her i Norge. For ǿyeblikket.

Den har jo kjǿrt ganske langt. Jeg tror denne er et mer seriǿst kjǿp Men nå skal ikke jeg blande meg, tror user kan kjǿpe seg bil på egen hånd.

Mjæh.. MX-5er er velkjente for å være skikkelig solide biler, rent teknisk sett. Lite som kan gå galt, og om det forst gjor det, er det som regel billige deler. Kommer mest an på hvordan den har blitt behandlet, og om eieren har forebygget de få kjente problemene som finnes med bilene.

Brev bilene deres gutta.

Du har kanskje rett.

...

Jeg har rett. Har surfet mye på et norsk MX-5 forum, og har lenge vært interessert i bilene. Bilen har kanskje den beste fangruppen av alle. Det er mange som virkelig elsker de, og det er en grunn til det.

Hvilken har du da? Du kan jo breve den.

Tja, du kan jo sporre Island, Canada og Japan, som ser ut til å konkurrere ganske greit.

Klarte ikke kneboyen i dag gutta.. Jeg har sviktet meg selv, kraftburet og ikke minst Tom Lårfaren Platz.. Har selvmordstanker gutta.. Pressen og markloftet gikk greit da, så jeg endte okten vel.

Tror jeg steller meg og drar på butikken, vil ha noe sott

Har ikke bil. Er bare interessert i noen av de. Venter egentlig på at Tesla Model 3 skal komme ut på markedet, og falle litt i pris, så jeg kan kjope en brukt. Med mindre den suger, selvsagt. Da blir det en annen istedenfor.

>dfn eneste butikken er stengt

Volvo mesterrase.

Takker for tipsene, men trenger en billig pendlebil og det er masse av dem her. Har forstått det sånn at Toyota er ganske bra for den slags.

fy faen, vi har en som er rik i tråden

Island gikk i dass etter 08 pga de mistet alle pengene sine i finanskrisen

Drev og tenkte på å lage blåbærmuffins og sjokolademuffins. Hva tror du? Skal jeg orke? Har alle ingrediensene, og har god kjokkenmaskin, så det er ikke så veldig tidkrevende.

Ja, Toyota er stort sett driftssikre biler. Kjop en som har blitt tatt godt vare på isåfall.

Når vi forst er inne på biler. Hvem bil er drommebilen deres?
Bilde relatert er min.

Skal jeg prioritere å spare til tannregulering, gutta? Kunne dratt opp utseendet mitt ett helt poeng eller to

Er nok foreldrenes sin bil, så du trenger ikke å bekymre deg så stort.

Hvorfor fikk du det ikke når du var ung? Man får jo dekket slikt.

Ser ut som han kunne trengt et smörbrod og litt solskinn fåvæ

Nidar burde vel ha saksokt Lancia for navnet på det fartoyet der.

Det har jeg ikke noe godt svar på

Hva heter den? Bamsemums?

Nå må kripos gi seg. Får ikke engang sett på unifomerte japanske kvinnfolk med våpen pga det dumme filteret deres. Tar jo bare feil hver gang jeg stoter på det.

Er ikke akkurat rik.
Min egen, S40 2011-modell fåvæ.

Fy FAEN dette er ikke greit

Soho?

må gå ned i vekt men jeg har så lyst på iskrem

Nice. Hvor gammel er du?

Hva har du mere lyst på?

...

Ble temmelig varmt her i Nordland i dag.

Memebil fåvæ. Den er jo ikke noe fin engang.

Nice. Sikkert en god bil det der. Kjenner en som skulle selge sin. Akkurat maken. Han har kanskje solgt den når jeg tenker meg om. Men handler jo bare om prioriteringer, egentlig. Mange som kaster bort penger på alt mulig tull, mens andre sparer de til en bil. Selv har jeg alle pengene mine i banken. Ikke akkurat det lureste man kan gjore, men orker ikke å gjore noe mer med de. Er en god del da, så jeg burde kanskje sette de inn på BSU eller investere i fond eller noe slikt.

Blir snart 27, så begynner å dra på årene og har etablert meg med egen bolig og bil. Det vil nok du også gjǿre om noen år hvis.

Jeg skulle gjerne hatt en 911 fåvæ, men det skjer vel aldri dessverre.

Kjop sånn blogger frue ispinner med 27 kalorier

Smaker dritt da

>Jeg skulle gjerne hatt en 911 fåvæ, men det skjer vel aldri dessverre.
Denne skulle hit

Gutta. Hvite fartsstriper over panseret på en svart touran.

Blir bra ikke sant?

Stratos

fyyyyyyyyyyyyy FFFFFFFFFAEENNNNNNNNN den hadde jeg glemt!

HahahahAHAHAHA

deg

N O R D L A N D
O
R
D
L
A
N
D

>rikmanns gutta er i tråden igjen og prater om bilene og lappen de har

BSU er lurt, jeg hadde rundt 300k på bsu da jeg kjǿpte.

vil ha kukken din i kjeften min

Kan jeg lovelig skyte ned en jævla måke som driver og terroriserer nabolaget? jævla drit dyr greier faen meg ikke holde kjeft

I dag har jeg gjort INGENTING på jobb og nå skal jeg sove!

Nice. Har rundt 200k oppspart som bare står på sparekonto. Renta har jo stupt i lopet av de årene de pengene har vært der. Gikk gjennom det for et par måneder siden. I 2007 fikk jeg 6000 kroner i renter på de pengene. I år var det 400 kroner. Fy faen. Snakk om "sparekonto" 0.02%.

Jeg nekter å kjöpe för bobla sprekker.

Tag heuer klokke? Hva kostet den?

Har bil men ikke lappen da.

Skulle ovelseskjore med bestefar men så dode han. Skulle så ovelseskjore med onkel men så dode han også så nå tor jeg ikke lenger.

Kan ta lang tid det da, spesielt utenfor Oslo. Ikke at jeg har så god greie på det der.

Den var gave av foreldrene mine, men verdi på rundt 35k.

Du er motsatt fra meg. Har hatt lappen i over fire år, men ikke sittet i forersete en eneste gang siden jeg kjorte opp.

Fy faen. Litt av en gave. Fikk en Seiko 5 i bursdagsgave for et par år siden. Kostet vel et par hundre, den.

Fyfaen

K-kanskje vi burde treffes?

Er du en jente (gutt)?

Tror ikke det er så lenge för bobla sprekker siden boligprisene allerede har falt noen prosent i löpet av 2017.

Jeg kjöpte bolig i Bodö i 2015 for så å flytte ut neste året 2016, og tjente over 200,000 kroner bare på den transaksjonen. Helt syk boligprisvekst de siste årene. Helt ubærekraftig.

Tja. Om du ikke bryr deg om bilen din, så kan vi godt motes. Jeg er garantert trafikkfarlig nå. Er fullstendig ute av trening. Men om jeg kan bruke din bil til treninga, er det jo greit for meg. :)

youtube.com/watch?v=tPTrIK0i7b4


yee

>han treffer andre mennesker fra kanal fire

Jǿss. Veldig bra gevinst!

Heheh. Jaja. Så lenge det ikke blir så degenerert som de tre som mottes i Oslo og gikk for å ruse seg og slikt, så er det vel greit.

Ja. Og det var ei lita leilighet i blokk!

På den andre sida kjopte foreldrene mine nettopp et hus til 750k under takst. Så det er mulig.

youtube.com/watch?v=VvmfsivdavQ