welcome: all noric people
languages: nordic (no finnish) and english
/nordic/ - julmustutgåvan
Other urls found in this thread:
sv.wikipedia.org
twitter.com
HI
sadly we finns dont know any scandi languages
english IS a scandinavian language.
jeg har ikke sovet i 40 timer, hjælp mig
>dkn söta danskanon vill inte sova
>dkn söta danskanon vill inte bli min
>dkn kommer aldrig få sova med danskanon
:(
>han dricker inte passionflower-thé
prova det. du kommer att sova innom fem minuter.
vad heter "passionflower" på svenska? kåtblomma?
Et voi mua estää puhumasta suomee. tää on nyt suomi lanka
...
Kom till sängs :)
10/10.
not really, it is Northsea-Germanic, not North-Germanic
men jeg er ikke söd...
hvor skaffer man det? jeg har aldrig set det
...
>söd
Dræb dig selv
dig först
gå till din närmsta livsmedelsbutik och se om de har det i théhyllan.
>men jeg er ikke söd...
Jo,sluta lura mig :(
dra åt helvete homofiler
fyfan vad jag hatar er
repets dag när?
>muhammed tror han är välkommen
sv.wikipedia.org
glem aldrig de 6000 gåyim
>ala-aste
>2000-luvun alku, meno vitun dippi :D (inb4 -94 jonne)
>samassa koulussa kehitysvammaisten osasto, jossa noin 15-19 vuotiaita vammasia
>vammaset ovat rakentaneet hienon ja suuren lumilinnan mihin he majoittuvat aina välituntisin
>mietimme miten ali-ihmiset ovat voineet rakentaa jotain niin hienoa
>5-luokkalaiset kummioppilaamme eivät diilaa tämän kanssa
>muodostamme vastarintaliikkeen vammasten sortovaltaa vastaan
>La resistance lives on saatana!
>annoimme liikkeellemme nimeksi "Helvetin perkeleet"
>Helvetin perkeleiden ensimmäinen salakokous pidetään koulumme metsässä, suuren männyn ja nokkoskivikon luona (siinä kasvaa kesäisin vitusti nokkosia)
>kokoukseen ilmautui kaikki 5-luokan pojat, sekä minun lisäksi kolme muuta ekaluokkalaista
>sovimme, että hyökkäämme jo ensi välkällä vammasten kimppuun ilman sodanjulistusta, ja levitämme sanaa eteenpäin Helvetin perkeleistä
>välitunti koittaa
>hyökkäämme metsästä kepein ja lumi(kivi)palloin varustettuina yllätys momentin turvin
>vammaset eivät tajua heti tilannetta (ylläri:D:D??)
>mutta kun tajuavat, taivas putoaa niskaan
>2-metriset (aspect of the 130cm 1st grader) kuolaavat hulk vammaset tulevat karjuen ja apinan raivolla ulos linnasta ja hyökkäävät
>tässä kohtaa rivimme hajoavat ylivoiman edessä ja joudumme pakenemaan takaisin metsään
>onneksi näiden teini-ikäisten mutantti ninjojen motoriikka oli sen verran alikehittynyttä, että eivät juoksussa edes minulle pärjänneet
>pääsimme kaikki turvaan, ja saimme aikaan pienehkön reiän linnan seinään. se voidaan laskea jo voitoksi
>sana Helvetin perkeleiden urotyöstä leviää kulovalkean lailla
>seuraavan päivän ruokavälkälle sovittu uusi salakokous, jossa värväämme uusia sotilaita, ja organisoimme vastarintaliikkeen toimintaa ja laadimme sotastrategiaa
>jäsenmäärämme lähes kolminkertaistui, ja saimme partisaaneja kaikilta luokilta, jopa muutama 6-luokkalaista
jag tycker om julmust
>jaoimme taistelu roolit luokkien mukaan, esimerkiksi meille ekaluokkalaisille lankesi paskimmat duunit
>olimme "pikku-pioneereja"
>tehtävämme oli kaivaa juoksuhautoja vihollislinjojen lähelle, sekä tunkeutua linnaan eturintaman sotilaiden (3-4-luokkalaiset)tekemistä rei'istä, ja tuhota linnaa sisältä päin
>5-6-luokkalaiset toimivat upseereinä (heittelivät vammasia kivillä ja huutelivat ohjeita)
>meidän tehtävä oli ylivoimaisesti vaarallisin, sillä huhuttiin että jos jäi vangiksi, vammaset pussaavat ja imevät pallia, ja että vammasten purema muuttaa uhrin myöskin vammaseksi
>toinen hyökkäys toteutettaisiin keskiviikkona toisen välitunnin sarastaessa
>keskiviikko
>ennen hyökkäystä kokoonumme Helvetin perkeleiden päämajaan ja vannomme valan
>varmoina voitosta käymme taistoon
>suureksi yllätykseksemme vammaset ovat valmistautuneet hyökkäykseemme, he ovat saaneet riveihinsä lisää vammasia, ja he ovat myöskin aseistautuneet kepein lumi(kivi)palloin
>emme silti peräänny
>eturintaman sotilaat saavat murrettua kohtalaisen ison aukon linnan seinämään
>me pioneerit ryntäämme sisään, mutta joudumme kuitenkin nopeasti vetäytymään kun nämä korstot vetävät taas hulk-modet
>koulun isoin vammanen ehtii kumminkin napata 2-luokkalaisen jontun syleilyynsä
>en voi jäädä auttamaan
>Helvetin perkeleet joutuu taas vetäytymään metsään, kun vammaset alkavat jyräämään
>erilaisia variaatoita tarinasta, mitä vammaset tekivät jontulle liikkuu varmaan koulussa edelleenkin, mutta joka tapauksessa kaikki koulun oppilaat säälivät häntä, ja kohtelivat häntä koko ala-asteen kuin sotaveteraania joka oli menettänyt raajansa ja näkönsä sinappikaasu hyökkäyksessä
>sovimme hätäkokouksen ruokavälkälle
>Helvetin perkeleiden kolmas kokous
>erityisluokan pärinä-eerot haluavat liittyä vastarintaliikkeeseemme
>riemu on korkealla, sillä pärinä-eeroilla legendaarinen maine koulussamme lukuisien tihutöiden ansiosta
>organisoimme nyt liikkeemme uudelleen kolmeen divisioonaan
>5-6lk. elitekorps
>1-4lk. muukalaislegioona
>pärinä-eerot. duudsonit
>sovimme perjantain ruokavälkälle suur-hyökkäyksen, missä hyökkäämme tällä kertaa kolmesta suunnasta ja tuhoamme koko paskan
>perjantai
>asemiin
>hyökkäykseen
>ei vittu, party boopers! (välkkä valvojat)
>vammaset ovat kannelleet opettajille
>joudumme kaikki jälki-istuntoon, ja liikkeemme lopetetaan, vai lopetetaanko?
>perjantai aamutunti
>"pidämme kummioppilaiden kanssa ulkoilutunnin" ilmoitti opettaja matikainen
>päättäväisesti marssimme kummiemme kanssa vammasten luokkahuoneen ikkunalle ja koputimme pari kertaa, ja lähdimme juoksemaan kohti lumilinnaa
>17-vuotta pitkän elämäni aikana en ole kokenut mitään niin hauskaa kuin ne noin 20:tä vammasta liimautuneena luokan ikkunaan, ja heidän priceless ilmeensä kun potkimme heidän upean linnansa paskaksi
>me olimme Helvetin perkeleet.
/mämmi/
5/5 jos totta :DDDD
>Vincens Budde
fina namn ni har i norgay
bannlyst
Hvilken land er den mest trygge? Danmark, Sverige, Norge, Finland?
Norge>Danmark>Finland>Sverige
Dock ska man komma ihåg att skillnaderna är relativt små.
Tusen takk for svar, også er du godt forstår dansk, norsk?
bare 4 timer endnu og så kan jeg sove
>dkn danskanon kommer aldrig vilja sova med mig
lyder lidt lewd
;_;
græd ikke
Jag gillar danskar så mycket!
uwu
Det är nästan ingen skillnad på skriven Danska, Norska och Svenska. Det hjälper att känna till:
* De vanligaste falska vännerna. Det vill säga ord som ser lika ut men som betyder olika saker. Till exempel (t.ex.): I Svenska betyder "Rolig" sjovt/morsomt och "By" landsby (Danska "by" är "stad" på Svenska).
* Vilka vanliga konjunktioner som skiljer/variere sig mellan språken. T.ex. hvis = om, fordi = därför/eftersom, imens = medans, hvor = hur/var, hvorhen = vart, og = och
* Samt pronomen: t.ex. ham = honom, hende = henne, I/de = ni/du, jer/dem = er/dig
* Skillnader/Forskelle i hur/hvordan språken representerar ljud/lyd:
* * Som du ser ovan så är ord som börjar på "hv" i Danska/Norska oftast skrivna med bara ett "v" i Svenska.
* * "af" i Danska skrivs ofta som "av" i sina Svenska motpart, t.ex. aftale -> avtal och af -> av.
* * "kk" blir så gott som alltid "ck" i Svenska. T.ex. ikke -> icke.
* * "ks" blir ibland "x" i Svenska. T.ex. Laks -> Lax och Ökse -> Yxa.
* Skillnader/Forskelle i böjningsformer och verbifiering
* * I verb binds _nästan_ alltid ordstammen samman med "a" i Svenska men med "e" i Danska/Norska, t.ex. måler -> målar och handler -> handlar.
* * Danska har 2 (afaik, rätta mig om jag har fel) pluralböjningsformer: -e och -er (samt nolländelse men den räknar jag inte), medans Svenska har 6: -ar, -or, -er, -on, -n och -r
* Danska räknesystemet är från helvetet och bör förbjudas i internationell lag.
Och det är ungefär det.
Vet andra nordbor ens vad julmust är?
takk for forklaringen svensk venn :)