Nogen som har erfaring med at forfalske en straffeattest?

Nogen som har erfaring med at forfalske en straffeattest?

Attached: 80F0B31A-898D-450C-84CD-14491EEF79DC.jpg (600x600, 17K)

Jeg kan sende dig en kopi du kan bruge som reference... hvis du er ikke er en indvandrer.

Haha er dansk.

Har en gammel som er ren. Ændrer jeg bare datoen? Eller er der også noget klamt i attestens ID, som siger noget fx dato?

Hey ´bos .. hvis du bare skal bruge den til arbejdsgiver så giv den gas.
Hvorfor skulle de dobbelttjekke noget som helst.
Photoshop er din ven.

Er det nok at ændre datoen?

Ja, du kan du ændrer datoen, men hvis "bestillings ID'et" er meget hojt eller lavt kan de måske få mistanke.

Attached: s1.jpg (1301x879, 236K)

var det dig i viborg lmao

Nu kender jeg ikke lige til det konkrete.
Men jeg ville ikke have problemer med at aflevere noget jeg havde fusket med datoen på. specielt ikke til arbejdsgiver.
Der har du ikke strafansvar

hei hoi

This is America, speak American!

Hvis de graver ned i den kan de spotte at den er falsk ud fra ID nummer. Men det gor de sikkert ikke.

Det er sikkert en der er lige så træt af sit job, de har til at tjekke det, som vi andre er.

Hvorfor kan de få mistanke? Hvordan fungerer det bestillings id?

Hvordan?

Har en ren fra sidste år. Hva kan de se ud fra ID?

De kan se lobenummeret og om det passer til dit navn hvis de tjekker det hos politiet

Se

Oh du kan vel få en sag for dokumentfalsk på halsen? Worst case altså.

>Hvorfor kan de få mistanke?
Hvis all de andre straffeattester som HR kigger på all har 7 cifre og starter med et bestemt tal, også HR finder en der er meget anderledes, så kan det vække mistanke.

Ja det giver jo mening.

Fx hvis ID’et er lavet i forhold til dato (eller noget af det), osv.

Det norjeren det der ID.

Jeps. Det er ligesom et CPR nummer. Det kan ikke forfalskes. Dato og ID har sammenhæng og HR indtaster det i et system.

Hvor ved du fra at ID og dato spiller sammen?

stop

Vil gerne vide hvad du har lavet siden du mener du ikke kan få et arbejde..

yikers

Mit bestillings ID fra:
2017: 23XXXXX (7 tal)
2014: 06XXXX (6 tal)

>HR indtaster det i et system.
Det tror jeg kun de gor hvis det er et job der kræver særlig sikkerhed.

Det er en elevplads, men det er en stor virksomhed med styr på tingene.

Jeg tænker det dumt at risikere noget... man kan ikke forfalske straffeattest mere?

Det virker alt for risikabelt grundet ID’et.

Også jeg!

Han har sikkert stjålet fra en tidligere arbejdsplads, det er meget almindeligt og ikke noget man behover at skamme sig over, men det vil være dumt at tale om det.

Du ender bare med dokumentfalsk på den også.
Men hvad har du lavet siden den ikke er ren?

Attached: 12027725_1143686878994091_5481759029752915053_n.jpg (599x449, 34K)

Hærværk..

Ja så håber jeg sgu at du fik brændt noget godt og grundigt ned :D

Hvem ved hvad jeg gjorde =D

Jeg var egentlig ik rigtig med til det. Det ved jeg godt man ikke tror på osv. Men det var jeg ikke.

Fik sat den lidt ned i forhold til de andre men det var nok. Såå

Ja eller er en storre virksomhed. De er ikke idioter i de fleste HR afdelinger desværre.

håber du har sparket doren ind på en politibil

Attached: 1418646431780.jpg (424x510, 29K)

Tænker også at de har et lille trick. Tror man skal være heldig for at slippe igennem med det?

Eller måske er det faktisk ret nemt? Det kunne jo også være

Tror umiddelbart bare du skal give dem den reelle attest også skrive i din ansogning/ringe og snakke med dem om hvad der er sket og at du har taget din straf og det slf ikke er noget du nogensinde har i sinde at gore igen.
Ærlighed er ofte den bedste vej i denne slags situationer.

Plus de må fatisk ikke diskreminere mod folk på baggrund af afstået straf. - Ved mindre det er med born og sårn men du ved.

Selvfolgelig bliver man valgt fra alligevel. De behover jo ikke begrunde afslag

Jeg ved de afviser kategorisk

Attached: ayXN8Yq_700b.jpg (700x692, 54K)

Attached: 1337861748434.jpg (400x400, 98K)

Så skulle du have opfort dig ordentligt.

Jeg har fundet en del straffeattest på nettet (nogen ligger også med CPR nummer åbenbart?).

Det ligner fuldstændig at bestillings ID’et bare tæller 1 op for hver straffeattest der bliver bestilt.

Jeg ville ikke blive overrasket hvis der ikke er mere sikkerhed omkring det.

Firmaer kan bestille din straffeattest ud fra dit CPR-nummer, hvor du så godkender med NEM-id. Så tror ikke sikkerheden med en udprintet straffeattest er stor.

Du kunne bestille en straffeattest nu, og putte det bestillings ID, på din gamle, rene attest, og ændre datoen.

Men det farlig leg

Måske havde OPs offer fortjent den hævn han fik.

OP er tydeligvis ikke den stiveste pik i saunaen.
Lad ham blive smækket for forfalskning.

Og jeg er totalt sikker på at en afstumpet person der beder om hjælp til at forfalske en straffeattest på Sup Forums er i stand til at vurdere hvem der fortjener hvad.

>Du kunne bestille en straffeattest nu, og putte det bestillings ID, på din gamle, rene attest, og ændre datoen.
Det lyder som en god ide, og hvis firmaet onsker NEM-id godkendelse så kan OP bare takke nej uden risiko.

Med mindre de kan tjekke det bestillings ID et sted.

Og hvis du pludselig ikke vil tjekkes med NEM-id, så melder de det måske.. hvem ved

Det er nemt at tjekke om bestillingsid, dato og CPR-nr stemmer stemmer overens. Og man behover ikke NEM-id godkendelse, hvis attesten afleveres frivilligt.

Hvordan kan du tjekke om det stemmer overens?

Det ser ud til at bestillings ID’et bare er en ‘tæller’ for hver attest der bliver lavet.

We have more freedom than you, perker

Attached: 1572886474890.jpg (720x697, 35K)

Jeg tror også taler ud af roven, set ud fra hvordan et IT system virker, er det ulogisk at et firma kan få adgang til person data både med NEM-id godkendelse og CPR-nr uden godkendelse. Det ville gore NEM-id fuldstændig overflodig i den situation.

Har de bedt dig om en udprintet version? De fleste steder jeg har arbejdet har jeg bare skulle underskrive at de selv måtte indhente den. I det tilfælde bliver det lidt svært.

Studere en bachelor inden for it, du ville blive overrasket over hvor mange firmaer der ikke overholder GPDR.
Men jeg tror bare han mente, at hvis arbejdsgiveren sammenligner med en ældre straffeattest som de ved er ren, så vil det være mærkeligt at den forfalskede straffeattest har et lavere id.

Nu kan jeg ikke tale for all, men jeg tror det er mest almindeligt bare at give en udskrevet personlig straffe attest.
Hvis det er en "borne attest" så skal du altid underskrive at de selv måtte indhente den.

Firmaet har ikke selv adgang, men anmoder det centrale kriminalregister om bekræftelse på privat straffeattest med bestillingsnr et-eller-andet, dato og cpr-nr og om der er anmærkninger. Det tager få minutter at få et svar, Ja eller Nej, om det stemmer overens. Firmaet kan ikke gore det uden at have straffeattesten allerede, så de får ikke adgang til information de ikke allerede havde, hvis straffeattesten altså ikke er forfalsket.

Jeg forestiller mig de beder om en udprintet.

Ellers er jeg fucked

>forfalskede straffeattest har et lavere id.
Den vil ikke have et lavere ID hvis OP downloader en ny plettet attest of putter dato of ID over på den game rene attest.

Vigtigt.

Hvor har du din viden fra? Ikke fordi jeg mistænker dig for at lyve, men hvordan ved du det?

Er du sikker på de overhoved vil have en straffeattest?

Det afhænger af firmaets storrelse. Store firmaer med mange ansatte, specielt i administration, tjekker oftest selv. Offentlige og mindre virksomheder kan ikke afsætte arbejdstid til sådan noget.

I know, det var mere et forsvar til ideen om at dato og id kan verificeres.

Nej er ikke sikker. Håber ikke de sporger. Tror kun det hvis man virker som typen, og det gor jeg ikke.

Men det en stor virksomhed, så tror de er grundige med alt. Men det self kun en elevplads, så det kunne være op til den enkelte chef

Altså hvis det er et stort firma, så vil de have den via nem-id. Ret sikker på de tjekker dig, hvis du nægter og siger de kun må få den på papir.

Pointe med at firmaet selv kan anmode og man godkender med NEM-ID, er jo, at der ikke skal sidde personer hos politiet og bruge tid på det.

Jeg er ikke sikker på at det du siger er rigtigt?

For jeg tror også det er sindssygt principielt, hvis man på nogen måde kan få at vide, om en person er straffet, også selvom du indtaster en bestillings ID fra en ren attest. Tænk på det. Hvis jeg havde bestillings ID fra en ren attest, kunne jeg tjekke 3 år efter, og se om personen ville være straffet - der ville sikkert også være brud på persondataloven

Han behover ikke sige nej, han kan bare udskyde og kort efter bullshitte med at han har fundet et andet sted, ja, det vil være en ubehagelig situation men firmaet kan ikke/gider ikke grave dybere bagefter.

Fair. Håber ik de sporger da det en elevplads. Og jeg kommer ikke til at sidde med penge eller born.

Risky hvis de sender den til politiet.

Tror du de kan tjekke den hos kriminalregistret, som der bliver nævnt?

Der sidder heller ikke personer, du sender en anmodning til en server som så spytter et svar tilbage, når den har tjekket.

Og bestillingsid'er bliver ikke gemt for bestandigt. Personlige dokumenter som straffeattester skal også destrueres og må ikke opbevares når ansættelsesprocessen er overstået.

Hvor ved du det fra?

Kan du linke til siden?

Jeg har en årrække været HR-afdelingsleder, så jeg kender og har selv været med til alle de forskellige led ved ansættelsesprocedurer.

Hvis man tror, man kan kore en straffeattest gennem photoshop og forvente, at der er nogle der falder for det, er man enten meget naiv eller meget dum. Eller man kan være usandsynligt heldig, at man bliver stolet blindt på.

Fair

Og I har en side kun til virksomheder, som kan give information på bestillings ID?

lol

præcist!

This is the internet and not a continent full of immigrants.
American isn't a language, perhaps you mean that weird version of English that most US-citizens speak.

Greetings to Norge, Sverige, Danmark, Suomi, Ísland, Foroyar from Tyskland!

Hvorfor anmodet i ikke bare om attest, så I kunne se den?

Har stadig svært ved at tro på, at I ka. slå et bestillings ID op, og så få personfolsom data om personer efter flere år.. da det er ulovligt..

Hvorfor anmodet i ikke bare om attest, så I kunne se den?

Har stadig svært ved at tro på, at I ka. slå et bestillings ID op, og så få personfolsom data om personer efter flere år.. da det er ulovligt..