alleen koele kikkers editie
welkom: dab, friemeldraaier en deukhoedjes
niet welkom: intellect
alleen koele kikkers editie
welkom: dab, friemeldraaier en deukhoedjes
niet welkom: intellect
Other urls found in this thread:
desuarchive.org
youtube.com
twitter.com
>dvw kan niet stoppen met luisteren naar dat liedje waarvan zei zei dat het haar favoriet was
Wat doe?
eerste voor koffieanon doodt zichzelf
sorry koffieanon ik vind je nog altijd leuk
Had je de 25ste kerstfeest?
Koek, ik houd ook van jou.
Dankjewel hoor. Ik vind jou ook leuk en tetten zijn altijd welkom.
deze paal was enigszins origineel de eerste 36 keer dat je 'm postte
>dvw ik niet kan stoppen met mijn kontje neuken in de onderbroek waarvan ze zei dat het haar favoriet was, totdat ze mij betrapte op zolder met wat oude foute albums van toen ik nog 5 was.
maar qua wachttijden etc. valt het toch wel mee in de privé sector?
ken zat mensen die na het afstuderen vrij vlot een huurwoning vonden in amsterdam/utrecht/den haag
Maar als het zo moeilijk is, hoe komen mensen die op zichzelf willen wonen en een middelmatig inkomen hebben dan aan een huis? De regering moet toch niet willen dat wij allemaal tot onze 30ste bij mama blijven wonen?
Arbo wetgeving oets
>in de prive sector huren
aub, als je de huurkosten veranderd in een annuïteit dan krijg je een 2 keer zo groot huis en dan spaar je ook nog eens.
Ik bedenk me net dat ik niet meer in studentenwoningweb kom omdat het e-mailadres waarmee ik ingeschreven stond niet meer bestaat. Ergens anders ingeschreven staan ook ho maar. Ben ik een monster Henk?
Wachttijden in de privésector vallen nog wel mee maar de huurprijzen zijn ontiegelijk hoog en niet betaalbaar voor een broekie dat net is afgestudeerd
>bij mama
Typisch weer, mensen die hun vader wel hebben gekend vinden wel gewoon een huis.
A
N
I
Moe van het leven
Ik ken mijn pa, woon bij mijn pa en ma.
Kan nog geen huis betalen, al heb ik een prima baan.
waarom is het zo moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen
Geen knoopcursus gehad?
Omdat je niet bij de padvinderij hebt gezeten.
ik bedoelde eigenlijk om financieel rond te komen.
lijkt op mijn zus
...
ik zou inderdaad ook bij mijn vader kunnen gaan wonen maar die woont wat verder weg van de stad dus dat is minder handig.
Gat in je hand.
broer fk belasting stacks hele dag a matsko
Ik zie een verenigd belgië.
Bedankt voor het tonen van mijn idealen beste handschoenmeid.
>beloont
waarom palen als je de taal niet beheerst
voedsel (inclusief water), onderdak en kleding, waarom is dit zo moeilijk om te gemoet te komen.
*steekt piemel in handschoen*
wieeeeet
Als je een baan hebt heb je genoeg hiervoor.
...
...
xD
Ik ben oneindig
U hebt van de hel gehoord, wel, ik ben er van weggestuurd
Ik ging er heen, een straf uitzitten
Voor instrumenten vermoorden
Nu probeer ik me ervan te bekeren
Maar als ik de beat hoor, ben ik in de verleiding
Om er nog een poging toe te doen; Ik ben oneindig
xD
hou jij ook zo van wiet
420 yeah smoke it real good mmmm
maar hoe de neuk kom je dan aan een huis als het zo moeilijk is?
>beat
stop
>420 yeah smoke it real good mmmm
stop
de draad is 80% normaal
Slaaf van de bank worden.
hihihi high in the sky
Geld verdienen.
Dikke lening afsluiten.
Blij zijn met je krot dat je amper kan betalen
Veel geld verdienen of zoals eerder is gezegd hopen dat jij of je ouders verstandig genoeg waren om je in te schrijven bij Woningnet toen je 18 werd.
maar nu lees ik dat om een huis te kopen je een "startkapitaal" moet hebben. Ben je dan tegenwoordig geforceerd om 10 jaar thuis te blijven wonen zelfs als je al een goede baan hebt alleen om geld te sparen voor een hypotheek of om door een lange wachtlijst te komen voor een huurhuis?
Welke partij is hier schuldig aan?
Mijn ouders zeiden "dat komt wel goed, we helpen je wel". Ik heb tot voor kort nog nooit gehoord van woningnetten en dat soort dingen. Ik dacht eerlijk gezegd zelf ook dat het gewoon simpelweg een contractje tekenen was en klaar. Zo ging het in ieder geval vroeger iedere keer dat we verhuisde.
Hoe oud ben je nu dan?
>Ben je dan tegenwoordig geforceerd om 10 jaar thuis te blijven wonen zelfs als je al een goede baan hebt alleen om geld te sparen voor een hypotheek
Het is zo'n 40K, moet wel lukken in 4 jaar als je bij ma woont.
>Welke partij is hier schuldig aan?
Meerdere
>Ik heb tot voor kort nog nooit gehoord van woningnetten en dat soort dingen
Dat is dan kut voor je.
Ik weet er al meer dan 10 jaar van.
Je vergeet. Voor 40 jaar verplicht loonslaven
>Ik dacht eerlijk gezegd zelf ook dat het gewoon simpelweg een contractje tekenen was en klaar. Zo ging het in ieder geval vroeger iedere keer dat we verhuisde.
koek hoe naïef ben jij
ik heb zelf dat soort berekeningen ook gedaan en zo overdreven is het nou ook weer niet. Je hebt wel gewoon gelijk hoor, huren is altijd kutter dan kopen.
hangt er natuurlijk ook wel een beetje van het werk af.
ik was zelf ook niet van plan om een eeuwige huurslaaf te zijn maar om het een paar jaar aan te kijken met nieuw werk etc. en dan pas naar een huis te gaan kijken.
qua geld is het hoogstwaarschijnlijk geen probleem en als het dat wel is dan ga ik niet in de fucking randstad werken voor een hongerloon.
Ik was voornamelijk bezorgd over die wachttijden in die reddit draad enzo maar dat is voor niet-sociale huur blijkbaar een minder groot probleem.
21, afgestudeerd over een jaar hopelijk.
waarom leggen ze dit niet uit op school?
>40
Ik zit minimaal op de 45 (67) maar waarschijnlijk eerder 50.
>waarom leggen ze dit niet uit op school?
waarom kijk jij niet eens even naar het nieuws of sla je een krant open?
Zodat mensen die graag hun eigen poep naar binnen werken kunnen gaan preken over hoe de wereld echt werkt.
>niet in de fucking randstad werken voor een hongerloon.
Beter dan buiten de randstad uitkering trekken?
In de Randstad is gewoonweg het meeste werk. Het beste is dat je kan wonen buiten de Randstad, maar werken in de Randstad.
Ze leggen op sgool toch ook niet uit dat je je reet moet afvegen na het schijten of hoe je je tanden moet poetsen?
Dat krijg je mee van je ouders.
Omdat er in de kranten alleen maar meubeladverties staan.
Omdat je ouders je ook moeten opvoeden. En eigen initiatief nemen kan ook wel eens een keer.
Maar veel plezier om op je 31ste in aanmerking te komen op een huisje!
Dat eerste moeten ze de kinderen van groep 1-2 vaak genoeg uitleggen hoor.
En dan mogen ze de ouders ook maar eens op de basisschool zetten, stel mongolen.
>Dat eerste moeten ze de kinderen van groep 1-2 vaak genoeg uitleggen hoor.
Ehhh nee hoor, tenzij het hele speciale kinderen zijn
ik bedoel meer dat de beste banen in mijn gebied in de randstad zijn, maar als ik enkel aangenomen zou worden voor een kutbaantje met een laag salaris ik datzelfde lage salaris ook wel zou kunnen krijgen bij bedrijven dichterbij waar ik nu woon.
Je begin salaris is ALTIJD kut, mongool.
Naja ik zou je in ieder geval aanraden om je nu toch in te gaan schrijven bij Woningnet in de regio waar je wilt wonen (Utrecht, Amsterdam enz.) zodat je iets hebt waar je op terug kunt vallen. Het kost maar een tientje per jaar
Heb gewoon rijke ouders joh
projectie
dit, wa sijn ut toch een stel pauwpers zech. So hé.
Nee, niets projectie.
Als beginner heb je niets om over te onderhandelen en veel concurrentie die wil voor een hongerloon wil werken.
mijn ouders hebben schijnbaar nooit problemen gehad met het vinden van een huis dus tsja. En echt rijk zijn ze nou ook niet echt.
daar staat toch geen stappenplan voor het kopen/huren van een huis.
heb ik volgens mij ook gedaan een tijdje geleden maar ik zoek nu nog niet naar een huis dus ik heb er nog niet echt naar gekeken.
Ik geloof dat het wel losloopt, ik heb tevens een relatie met iemand die net is afgestudeerd en als ik klaar ben kunnen we vast samen wat vinden.
stop even met dit kutonderwerp waar ik alleen maar depressief van word
ik kom hiernaartoe om even te ontsnappen van dit alles
Over hoeveel geld hebben we het nu? Minder dan de elf piek per uur die ik voor mijn laatste bijbaan kreeg?
Moet je nagaan hoe erg ons leven is als wij met deze praatjes ontspannen van het echte leven.
vandaar dat ik gebeld word door random recruiters terwijl het enige wat op linkedin staat mijn opleiding (en punt) is.
nogmaals, het verschilt per sector.
Waar wil jij het over hebben dan?
Valstrikken ofzo
in ieder geval niet over woningen, wachtlijsten, banen, schuld, hypotheken, lonen.
kanker ik word hier echt kankerdepressief van
Ben je professioneel miempaler dat je wordt gebeld door willekeurige werkgevers?
Niet mijn ding, sorry.
Ik heb zojuist een turkse pizza besteld. Moet alleen nog een uur erop wachten.
>mijn ouders hebben schijnbaar nooit problemen gehad met het vinden van een huis dus tsja. En echt rijk zijn ze nou ook niet echt.
Omdat vroeger de hypotheken makkelijker waren (dubbel jaarinkomen x5, zonder aflossing) en de huizen een stuk goedkoper.
Mijn ouders eerste huis was omgerekend €60.000, dat was een gloednieuw familiehuis met tuin.
Zo'n huis staat nu te koop voor €190.000.
Ruimte is in Nederland gewoon schaars en dus duur. VVD en CDA hebben jarenlang de hypotheekrenteaftrek verdedigd. Hierdoor blijven huizenprijzen kunstmatig hoog. Huizen worden gezien als een goede belegging, daardoor stijgen de prijzen.
Huizen zijn dus relatief duur en om er een te kopen moet je een hoge hypotheek nemen. Nederlanders hebben daarom per hoofd van de bevolking de hoogste hypotheekschulden ter wereld. Maar door de crisis in 2008 werden Nederlandse banken hard geraakt. Het is daarom nu lastiger om een hypotheek voor een huis te krijgen. Ook omdat er is bezuinigd op sociale voorzieningen die zekerheden boden voor banken.
Bij de sociale woningbouw corporaties is het al decennialang een puinhoop. Door 3 kabinetten Mark is er nauwelijks gebouwd. Al helemaal geen sociale huurwoningen. Terwijl er wel 300.000 vluchtelingen zijn binnengekomen die voorrang kregen op zon woning. Nederlanders moeten er soms meer dan tien jaar voor ingeschreven staan. Huren in de private sector is bijna onmogelijk omdat het zo duur is.
Dus bedankt partijkartel.
nee
iets financieels (met autistisch hoge punten)
Okee wil je dan over sgool praten?
Ligt aan je baan.
Ik krijg ook recruiters die mij een baan willen aanbieden. Betekend niet dat je meteen een goed salaris krijgt.
Wie is deze leuke meid
ik couchsurf al 4 jaar bij familie en ik wil wat voor mn zelf en ik weet niet wat ik nou moet.
Daarom komen er zoveel Nederlanders in België wonen. Wist niet dat het zo erg gesteld was
ja het lijkt hier echt zo'n derde wereld land
Maar je kan toch wel gewoon een of ander werk vinden en ze wat betalen? Goede wil tonen. Zij zien dat ook wel. Wat biedt die familie aan?
>ik couchsurf al 4 jaar bij familie
dit lijkt me echt geen leven
hoe is het zo ver gekomen?
Grote dikke neger, anaal.
nee ik kan geen baan vinden ik ben achterlijk en ongeschoold. onderdak en voedsel.
Je bent genomen door een grote dikke neger?
ben na mijn 18e vertrokken uit een pleeggezin omdat ik jeugdzorg zat was.
Geld maakt niet gelukkig
Oké jongens, mijn oom logeert nu al 2 maanden bij ons, en daarvoor al 1 maand bij mijn zus. Hij is 32 en blijft maar zeiken over geen huis kunnen vinden. Nu roept hij dat hij voor het eerst hoort dat hij zich moet inschrijven via een forum zoals roodhet ofzo.
Hoe zeg ik beleefd dat hij nu echt moet vertrekken? want je bent toch echt kankerdom als je dat niet weet.
oh wat vervelend
heb je in de tussentijd wel een studie gevolgd of een baan gevonden?
grote dikke negerpiemels wel
>palen in een draad genaamd /nederdab/
stelletje flikkers