Sverigetråden - låliupplagan

...

Other urls found in this thread:

menorah-sweden.com/artiklar/kh.00-nr2s7.html
youtube.com/watch?v=mfhu1HkELqk
youtube.com/watch?v=pPp4wLl4XY0
svt.se/nyheter/lokalt/vast/lang-ko-for-assisterad-befruktning
imdb.com/title/tt1201607/
youtube.com/watch?v=BqVfhaOwy-0
sv.wiktionary.org/wiki/incitament
twitter.com/NSFWRedditGif

Har någon Asimov-bok hemma, men kommer inte ihåg vilken.

1,8%

häng dig

samma

De är adel av balttysk härkomst, är inte svårt att kolla upp detta...

Asimov är för nybörjare.
Läs Philip José Farmers ''Riverworld'' serie eller Stanisław Lems Solaris.

magnus uggla är också adel men är inte mindre jude för det. dessutom gifte sig alex med (((zytomierska)))

Får nog göra som du sa, börja smått med korta berättelser och jobba mig uppåt. Skulle gärna vilja läsa några svenska klassiker, typ Strindberg.

>Stanisław Lems

topp smak favä

>dkn man aldrig kommer att förlora mot kuk1

>83974831
dds min man

själv läser jag bara på pendeln till/från plugget eller tjejen. blir ändå runt 20 sidor om dagen vilket är rimligt då sidorna i bröderna k är rätt så maffiga och pendeln tar typ 15 min.

Är inte helt galen i sci-fi, men läste några böcker i tonåren. Solaris har jag inte läst, men sett filmen (ryska versionen) - den var bra, tyckte jag. Den med Bröstvårtan i huvudrollen suger dock.

>dkn har bara ett par böcker från svenska författare, inga klassiker öht

Om du vill ha riktigt korta berättelser kan du ju kolla in författare som Jorge-Luis Borges (Fiktioner), Juan Rulfo (The plain in flames), Nikolai Gogol (Kappan, Näsan osv.) osv.

Jag vill fylla 30 så jag kan ta livet av mig

Kan inte hitta någon judisk person bland deras anfäder, allt tyder på att de bara har främst tyskt och svenskt blod. Vanliga tyskar kan ju ofta vara lite svartmuskiga.

Fast Lem och Asimov har ju helt olika stilar.
Lem kör mycket absurda (fast bra) grejor egentligen, gonzo-scifi om man så vill.

>88
HELL SEGER

Allan Schulman är sjukt suspekt dock
menorah-sweden.com/artiklar/kh.00-nr2s7.html
tror fan inte man kan vara en sån jävla goy och skriva något, är nästan helt säker på att han var jude.

Här är originella

här är vad dom gjorde med denna

Bli som finnanon en fälla.

jag är inte en fälla

Är Alexander Bard vår kille?

Justeja, du är en ful läski kille.

>böghora som sålde sitt anus för pengar i amsterdam

mm hade passat perfekt i tråden favä

Må kärlek komma till er i år fina anons

Jag rekommenderar Solaris helhjärtat, det är nog den enda boken jag någonsin känt vara så spännande att jag faktiskt fick lägga ifrån mig den ett tag för att smälta det jag läst.

Har du läst något av Farmer? Riverworld är en hel fantastisk bokserie, även om det egentligen är de två första böckerna som är absolut bäst.

pratar inte med finska flaggor

Fan helt otroligt hur han kan komma undan med allt detta

Smart, kanske borde klämma in lite småläsande här och där där jag kan.

Tack för tipsen, ska kolla upp dem

Finska flaggor är svenska flaggor

Nej

Jag är inte läski

youtube.com/watch?v=mfhu1HkELqk

Jag ogillar starkt hur han försvarar det finska aset Virtanen men utöver det är han definitivt /vårkille/

jag

Framtiden är vit, kristen, och gay

Jo

>pedro paramo
>the box man
topp smak

>hopscotch
den kom i svensk översättning för ett par år sen och jag fick den av brorsan i julklapp. men utgivningen var försenad så jag fick inte själva boken bara ett kort där det stod att jag skulle få boken när den kom ut. har fortf inte fått den. jä bö

>sista harry potter kom ut för 7 år sedan

trodde den kom ut förra året typ

vad fan

Du är fan sexig, vill gärna fylla dig med säden.

Filmerna kom ju ut för typ 3 år sen

youtube.com/watch?v=pPp4wLl4XY0

tänk på dina föräldrar.

Har du läst Papillon? Är nog den mest spännande bok jag någonsin läst, inte minst med tanke på att delvis är baserad på en sann berättelse. Men ska definitivt ta och spana in boken Solaris, men vet du om den skiljer sig mycket från filmen? Om inte så kanske jag skippar den.

Hoppas du hittar någon bok du gillar user.

Inte mina böcker, var bara ett skämt (finns en stor svart dildo i bakgrunden, bakom böckerna...). Men har Pedro Paramo av Rulfo, den är väldigt bra.

Och surt med förseningar, värsta jag vet är att behöva vänta på skit. Lust att mörda då.

svt.se/nyheter/lokalt/vast/lang-ko-for-assisterad-befruktning

Häng dig

breva mästerverk i industridesign

Det borde göras olagligt för singlar att skaffa barn

>Casio
>inte AP Royal Oak

Jävla plebej.

Är rätt så söt o har en len kropp, men är inte bög

7 år sedan kom sista filmen ut

imdb.com/title/tt1201607/

youtube.com/watch?v=BqVfhaOwy-0

>sv ho kan inte hitta man i knulande sverige

mansbarnet...

nja, går ju inte att hindra men visst borde man skapa större incitament för folk att gifta sig. borde finnas skattelättnader, etc. sedan ska staten såklart inte bekosta och uppmuntra ivf vare sig till singlar eller par.

>stor chans att man blivit grovt nätmobbad under åren
>kan ha förtränkt det utan att veta
känns sådär

>staten avskaffar kärnfamiljen
>kvinnor går till staten som ser till att de blir befruktade
>män får betala för allt med deras skattepengar

Gröntexta, user

inte han men riverworld är riktigt bra. har inte läst något annat av honom dock.

läser inte sf längre men tror serien om rama var den som jag tyckte var bäst. det är kanske basic bitch men jag läste den när jag var typ 13. var ute och seglade med familjen en vecka och låg på fördäck på länsen och läste. toppmys

>Enligt Johanna är det inte så att hon anses olämplig som förälder utan det handlar om att underlagen för den psykosociala utredningen som hon skickat in inte har varit tillräckliga.

skaffar man barn måste man bevisa att man inte är knäpp?

köpa "reps for jesus" tisha?

Lite William Gibson kanske?
Helt klart den författare som jag fått ut mest av, fantastisk förmåga att berätta en historia.

han är en jävla liberal. absolut inte /vårkille/

>skaffa LinkedIn och underlätta hitta nytt jobb när det är dags att byta

eller

>njuta av att ha 0 träffar på google (förutom hitta.se som jag redan skickat in begäran att bli borttagen från)

varför familjen? det är en smidig och billig minimalistisk klocka med alla funktioner man behöver. lite nördig men för tankarna till 80-talets yuppies favä.

Ingen bryr sig om Linkedln om du inte ska skaffa ingenjörsjobb

Om du vill bli gravid genom ett engångsligg så visst, jag bryr mig inte så länge du låter fadern vara delaktig, men sån här konstgjord opersonlig befruktning är fel och borde vara olagligt.

- Who is Pedro Páramo?
The man spat on the ground.
- Living bile.

om /lit/ har en motsvarighet till kino så är detta det

är väl vanligt att styggingar skapar fejkprofiler med folks profilbilder och starter rykten, mm

han avtrycker vänsterfeminister på kvitter. det räcker för mig.
han är dessutom snarare något att likna vid libertarian än den stereotypa lol-liberalen som brukar finnas i sverige.

your food is trash

Du kan ställa in på linked att inte bli hittad av sökmotorer. När du flyttar hemifrån kommer du förresten aldrig mer 0a på Google.

...

kan man rättfärdiga att köpa en jacka för 0°C-10°C för 2000kr när man är student?

>om du inte ska skaffa ingenjörsjobb

snarare icke-ingenjörsjobb där linkedin spelar in

t. ingenjör

Han är emot islam och han är emot feminism, det räcker för mig

bokstavligen sargon på kringenivåerna

i det långa loppet finns det ingen väsentlig skillnad mellan liberaler och libertarianer. båda vill öppna gränserna och dom har samma motivation för det.

>AP
>kallar andra för plebejer

vad är problemet med islam? om det inte vore för att islam var här skulle ingen bry sig. problemet är inte islam, problemet är att dom är här. och han är inte alls emot feminism, han föredrar bara en något äldre version av feminismen.

med ett libertarianskt samhälle hade vi inte haft en massinvandring trots öppna gränser eftersom att invandrarna hade blivit lämnade att sköta sig själva. inga bidrag, inga förturer i bostadsköer osv osv. alla incitament att komma hit hade försvunnit.

what if I mix Swedish meatballs with italian pasta & sauce?

>libertarian
>inte lol-liberal
Vi bor inte i USA, här är liberalism något helt annat även om """liberalerna""" verkar ha fått för sig något annat

Riverworld har fått mig att skratta mer än några andra böcker. Att Göring är med som en slags maskot är rent guld.

>Rama
Skitbra böcker de med.
>Papillon
Nej jag har faktiskt aldrig ens hört talas om Papillion, vad handlar den om?

>Skiljer den sig mycket från filmen
Finns mer än en film, men jag antar att du menar hollywoodsskitet.
Ja, den skiljer sig en hel del, även om de fick med den egentliga handlingen i stora drag så representerar den inte boken på ett bra sätt alls.

En annan bok som alla som ens har vagt intresserade av sci-fi borde läsa är Starship Troopers av Robert A. Heinlein

>specialtillverkade lyxprodukter med handgjorda urverk

industridesign är massproduktion per definition familjen

>vad är problemet med malaria? om det inte vore för att malaria var här skulle ingen bry sig.

lol-liberaler är människor som annie lööf, jan björklund och de som skriver på dns ledarsida.
en libertarian är inte detsamma som detta.

Nja, om det är krig o svällt, varför inte dra till ett annat land?

vill inte ha islam här, vill inte ha islam i europa, vill inte ha islam någonstans i världen. skulle verkligen fira om en naturkatastrof förstörde mecka.

varför skulle "flyktingar" fly över hela jävla europa upp till sverige när där är ett dussintal 100% säkra länder mellan konflikthärden i mellanöstern och sverige.

de kommer upp hit för att de ser massa sociala fördelar med att komma upp ända hit. hade alla bidrag osv avskaffats imorgon så försvinner alla incitament att resa över hela europa upp hit.

>skulle verkligen fira om en naturkatastrof förstörde mecka.
t. IS rekryterare

ewwww

Ska kolla in dem, men som sagt, är inte så stor på sci-fi. Håller på betar av klassiker just nu istället.

Väldigt konstig bok, särskilt om man inte är helt nykter när man läser den.

Han bad ju om industriell design? Skulle inte själv välja en klocka som AP. Drömklockan vore en Calatrava i rosé med månfas.

Nä, jag menar den ryska versionen. Som sagt, den med Bröstvårtan suger, men ryska versionen från 1972 var bra.

Papillon handlar om Henri Cherriere som blir oskyldigt dömd för mord och skickas till Franska Guyana för att sitta i fängelse där, och boken handlar om hans försök att rymma därifrån. Spänning från första till sista sidan, älskade den när jag var ett barn och gjorde det fortfarande när jag läste om den för ett par år sedan.

Angående Starship Troopers: är filmen baserad på boken? Älskade filmen som ung, numera är den lite kringerande, förutom tuttscenerna.

>incitament
ut ur mitt land du amerikaniserade avföring

Fan va ärtsoppa är bara så himla gott

De är amerikanska låtsasliberaler, inget annat. Riktiga liberaler är en mjukare version av libertarianer. I Sverige brukade M vara liberala innan 2014, idag har de inget eget parti.

>dkn man hör sin egna röst och upptäcker att man fortfarande låter som en tonåring

AAAAAAAAAHHHHH HUR SKA JAG KUNNA VARA EN MAN OM JAG INTE LÅTER SOM EN MAN UTAN SOM EN JÄVLA FJANT?

tack för att du bevisade att du är dum i huvudet.
sv.wiktionary.org/wiki/incitament

>be italian
>live in filth

>det står i någons marxistiska ordbok därför borde vi ta in alla utländska ord och öppna våra gränser

snopp